Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 10.1


Emils.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt rykter om at det skal komme en versjon på 12.2", så jeg venter heller og ser om det er sannhet i ryktene.

 

Det som frister mest for min del er skjermoppløsningen.

 

Skjermoppløsningen som frister mest for meg også. Merkelig at Samsung har brukt såpass lang tid på å gi ut nettbrett med høy oppløsning, spesielt når de leverer mobiler med Full HD.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Noen som vet når de nye Note enhetene har release og når de kan ventes til Norge. Kommer det både Note 8.0, 10.1 og 12.2 i høst?!? :eek: aiaiai! Må klokke inn noen timer overtid...

10.1 har vel allerede kommet, 12.2 er bare et rykte. Ny utgave av 8.0 har jeg ikke hørt noe om, men det ville ikke overrasket meg.

Lenke til kommentar

Jeg har lenge hadd Galaxy Tab 10.1 i kikkerten, fordi det var det eneste nettbrett jeg kunne finne, med stort sett alle funksjonene til en moderne mobiltlf, dog utem FM radio. Men først nu ser jeg det er også noe der hedder Galaxy Note 10.1. som i noen grad virker mer atraktiv : to høytalere, 5 MP motsatt 3MP kamera. Og så noe av det sentrale med Note: håndskriving og skisser på skjermen (som jeg med 97% sikkerhet aldrig kjem til å bruke), pluss motor til paralell å kjøre to programmer. Hvilket er kjekt nok. Men dyre meg . . . . . . . 2.000 kr ekstra for denne fornøyelse.

 

Så for meg er det to temaer å ta stilling til : parallell kjøring av to programmer (som vel kun er på Note). Og stabilitet & hakking (er det det, dere unge mennesker - som tiden går - blir dårligere til det norske morsmål, kalder ingen lack ?).

Så for å få belyst om det er 2.500 kr. eller 4.500 kr. jeg eventuell skal sløse børt på nytt e-leketøy. Kan teknisk kokes ned til (nesten) : jevn flytt uten hakking og uten utidig "om-starter" av brettet (som i perioder dessverre skjer flere ganger i uken, på min Galaxy telefon).

Dog bliver valget et brett med både WiFi og 3G.

Om responsen-tiden er 1/10 sekund mot 1/1 sekund - når jeg har trykket - har realt en betydning for meg. Men om nye og fler-kjerner prosessor, CPU osv. minsker "ventetiden" min med et mikro sekund eller to, er meg aldeles likegyldig.

IR-sender har for meg ingen prioritet heller.

Så berikende synspunkter om Tab 2, kontra Note, er kjærkommen. Og ikke minst fra brukere med erfaring fra disse to nettbrett med samme programvareoppdatering 4.0.4 begge med 4.1.1 (?).

 

Er der noen der har (korrigerende) kommentar til Angelie : nederst http://www.mobilen.no/artikler/samsung-galaxy-note-10-1/112042 ?

 

Flash på Tab og Note:

Da jeg kjøpte min Samsung mobiltlf. var det slutt med Flash på telefonen. Og på Google Play hadde de også fjernet nedlasting av Flash. Men jeg fant på Adobe.com en apk. Flash som fungere på telefonen. Men hvordan er det med Flash på disse to nettbrett ? Utover jeg må kunne se NRK (er der noen der kan bekrefte at NRK's eget nedlastbare program for mobilt-TV, fungere). Er det særdeles kjærkommen om jeg kan strømme Tour de France, Brekkhus, Svt & Dr.dk. fra nettet, når jeg er på tur i villnis'et. Og til det siste, trenger jeg Flash 11.0 installertt på selve brettet.

 

tilføyet : Det var fra denne Adobe side jeg lastet Flash ned til min mobiltlf: http://helpx.adobe.com/flash-player/kb/archived-flash-player-versions.html er der noen der har installert fra Adobe egne sider, til sine nettbrett ?

Endret av NFSG
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fra mine erfaringer har aldri min galaxy 10.1 note låst seg, den har dog kun blitt brukt til surfing og youtube i sofaen etter at jeg skriver alt for stygt for hånd til at jeg orker å bruke den til notater.

 

Har kun wifi-versjon, men du bør nå sjekke 2014 modellen med bedre oppløsning da skjermen var eneste aberet ved mitt kjøp.

 

Flash finnes ikke mer til Android, jeg har sjekket gamle versjoner, men det fungerer dårlig og google play florerer med falske android flash apper.

 

NRK's TVapp fungerer fortreffelig over wifi.

 

Eneste som kræsjer er browseren som fulgte med, men den kan startes opp uten tap av vinduer på 2 sek.

 

Forskjellig bruk kan tydeligvis gi forskjellige problemer, jeg bruker å omstarte om jeg kommer på at den har stått på i dagesvis eller uker.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Noen som vet hvor vga og/eller hdmi adapter kan kjøpes?

 

Jeg bruker denne til HDMI - https://prisguiden.no/produkt/samsung-allshare-cast-hub-170057

 

Trådløs. Fungerer flott fra S3, S4 og Note 10.1.

 

Har kjøpt et par overganger HDMI til VGA - den ene original HP, og den andre "unbranded" fra eBay.

Dette fungerer ikke noe særlig. Sliter bl.a med skalering av bildet. Får typisk 4:3-format alltid. Lykkes ikke med 16:9/16:10. Vet ikke det eksakte formatet på min Note 10.1 (1st gen)

Endret av jorang
Lenke til kommentar

Håper virkelig dette er midlertidig pris:

 

http://www.dataspesialisten.no/PartDetail.aspx?q=p:7164283

 

Prisen skal nok ligge på noe rundt 7100kr. (850 Euro)

Har kjøpt meg Note 10.1 2014 og er på utkikk etter et lite bluetoothtastatur.

 

Jeg har vært på de vanlige sidene(komplett, expert etc.) men har ikke funnet noe jeg likte. Noen som har en personlig favoritt?

 

Jeg gikk for dette; http://www.expert.no/tastatur/logitechk811btillumkeyboard/p/8845/

Lite nok, lett, veldig solid, enkel bytting mellom 3 forskjellige enheter og det er baklyst. Veldig fint til prisen ihvertfall ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...