Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

  

40 stemmer

  1. 1. Er Abort drap?

    • Ja, jeg tror at vesenet i mors mage er et fullverdig menneskeliv.
      9
    • Nei, jeg anser vesenet i mors mage for ingenting.
      26
    • Ja, men ikke alltid
      0
    • Nei, men noen ganger så er det drap
      5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Derfor skal det drepast?

 

Mange funksjonshemmande her i landet også, skal dei også drepast fordi dei ikkje har gjort noko??

 

Hvis du faktisk leser hva jeg skriver så hadde du kanskje fått med deg at jeg ikke mener at vi burde ta livet av noen bare fordi de ikke kan bidra til samfunnet.

 

Forøvrig så ser jeg ikke på abort som drap, så derfor blir spørsmålet ditt dumt.

Lenke til kommentar

Abort = snarvei til Himmelen.

Å, tenk å få slippe denne verdens jammerdal og heller vandre blant de salige ...!

 

Jeg tror problemet ligger i 'brandingen' -

la oss kalle det FRELSE istedenfor ABORTERE, HIMMELFART istedenfor ABORT.

 

"Jeg bestemte meg for å frelse fosteret."

"Etter å ha tenkt oss godt om endte vi opp med å velge himmelfart."

 

Så får vi heller lære oss til å leve med påstander som: "Frelse er drap!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg kunne tenke meg å høre fra de som er imot abort, er hvorfor liv er så "hellig", om jeg kan bruke det ordet. Noen som tar på seg utfordringen?

 

Jeg er ingen iherdig abortmotstander, men det er mange uvitende der ute, som legger feil kunnskap til grunnlag for abort. Det er trist. I unnfangelsens øyeblikk defineres mennesket, i løpet av 48 uker utvikles det. Det forekommer endringer i løpet av disse ukene, men personens arvemateriale og dermed fysiologi er i stor grad lagt allerde ved unnfangelsen. En kvinne har rett til å bestemme over sin egen kropp, men bør det bety at hun skal få indirekte bestemme over noen andre? Det er ulovig å ta selvmord, selv om det er et valg man tar ovenfor egen kropp.

 

Med alle fakta på bordet, bør det være opp til begge foreldrene, gjerne i samråd med legepanel å vurdere abort. Samtidig bør man avstå fra å bruke ord som "frelse" og "himmelferd". Paret må ha innsikt nok til å inrømme at de frarøver et individ muligheten til et liv. Hvis det er noe paret enes om, har jeg så stor tro på mennesker, at jeg antar det var en god beslutning, og gir dem min fulle støtte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
En kvinne har rett til å bestemme over sin egen kropp, men bør det bety at hun skal få indirekte bestemme over noen andre?

 

Det er ikke bare indirekte, det er ganske direkte. Men ingen kan kreve å få bruke en annens kropp til å opprettholde seg selv.

 

Det er ulovig å ta selvmord, selv om det er et valg man tar ovenfor egen kropp.

 

Nei, det er det ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Det trodde jeg også, men det viser seg å være en myte. Det finnes ingen lov mot selvmord i Norge. Det ryktes dog at det finnes noen få land i verden som har lover mot det.

 

Hmm, i følge bestemmelsene vi har i våre vilkår på jobb så blir det henvist til et lovverk angående det, men er ikke første gang det hadde vært feil.

Lenke til kommentar

Når denne personen faktisk har bidratt til felleskassen som han da får hjelp fra så er det ikke snylting i den sans siden denne personen har bidratt til at andre skal ha de samme mulighetene som denne personen. Ett foster har ikke bidratt med noe som helst (enda).

 

Det er som om jeg, krikkert og kakofoni har teselskap en gang i uken, og hver uke tar vi med oss hjemmelagde kaker så spiser vi kake, så kommer du og skal ha kake uten å ha bidratt med noe som helst. Jeg sier ikke nødvendigvis at det er noe negativt, det kan godt hende at vi er villige til å gi deg kake, men dette er ikke noe vi burde bli påtvunget ved lov, og straffet hvis vi nekter å gi deg kake.

 

(Veldig enkel analogi, men siden alt skal være så svart/hvitt så..)

 

Altså setter du verdien på menneske etter hvor mange kroner man betaler i skatt. Ergo er Rimi-Hagen en av de som har størst verdi her i landet. Nasjonalsosialismen i full vigør.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Man er ikke et menneske før du er født.

Hvis abort er drap, så er blowjob kannibalisme..

Feierer du kanskje bursdagen din når sædcellen din ble produsert i ballene til faren din?

Tenk på alle ganger du runker, da dreper du celler som kunne blitt barn.. Kan ikke tenke slik, folkens.. Blir for religisiøst. Katolikker everywhere!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil også si:

Du gjør hva faen du vil med kroppen din, hvis en jævla missforstått unge er inni deg så kan du myrde den når du vil, med mindre ungen kommer ut og det er tegn til at den kan vokse opp og se ut som deg (Selvom den har 4 armer etc, dere skjønner hva jeg mener)

Foresten, selvmord er ikke ulovlig. Men man forsøker å stoppe det såklart..

Lenke til kommentar

Man er ikke et menneske før du er født.

Hvis abort er drap, så er blowjob kannibalisme..

Feierer du kanskje bursdagen din når sædcellen din ble produsert i ballene til faren din?

Tenk på alle ganger du runker, da dreper du celler som kunne blitt barn.. Kan ikke tenke slik, folkens.. Blir for religisiøst. Katolikker everywhere!!!

 

Du kan ikke tenke slik. Blir for tydelig at det er for mange dumme folk i verden. Idioter over alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man er ikke et menneske før du er født.

Hvis abort er drap, så er blowjob kannibalisme..

Feierer du kanskje bursdagen din når sædcellen din ble produsert i ballene til faren din?

Tenk på alle ganger du runker, da dreper du celler som kunne blitt barn.. Kan ikke tenke slik, folkens.. Blir for religisiøst. Katolikker everywhere!!!

 

Selv om du har sett Christopher Hitchens og synes hans kommentar er artig, så er han faktisk en motstander av abort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man er ikke et menneske før du er født.

Hvis abort er drap, så er blowjob kannibalisme..

Feierer du kanskje bursdagen din når sædcellen din ble produsert i ballene til faren din?

Tenk på alle ganger du runker, da dreper du celler som kunne blitt barn.. Kan ikke tenke slik, folkens.. Blir for religisiøst. Katolikker everywhere!!!

Jeg vet ikke helt, jeg. Er en celle med halvparten av et menneskes genmateriale en menneskelig organisme? Burde det ikke som et minimumskrav ha et genmateriale som er utledet fra en sædcelle og en eggcelle?

 

Når vi feirer bursdag blir jo irrelevant, da det er en kulturell greie. Dessuten er det vanskelig å bestemme når du ble unnfanget, for ikke å nevne ekkelt.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Abort = snarvei til Himmelen.

Å, tenk å få slippe denne verdens jammerdal og heller vandre blant de salige ...!

 

Jeg tror problemet ligger i 'brandingen' -

la oss kalle det FRELSE istedenfor ABORTERE, HIMMELFART istedenfor ABORT.

 

"Jeg bestemte meg for å frelse fosteret."

"Etter å ha tenkt oss godt om endte vi opp med å velge himmelfart."

 

Så får vi heller lære oss til å leve med påstander som: "Frelse er drap!"

Så du frelser barnet, men går fortapt selv. God deal syntes jeg! :roll:

Lenke til kommentar

Så du frelser barnet, men går fortapt selv. God deal syntes jeg! :roll:

Det er bare noe du tror ...

 

Mange kristne ser ut til å ha et så fast fokus på evigheten at de er villige til å overse den lidelse de forvolder i livet før døden.

 

edit: Dette gjelder forøvrig ikke bare kristne.

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er bare noe du tror ...

 

Mange kristne ser ut til å ha et så fast fokus på evigheten at de er villige til å overse den lidelse de forvolder i livet før døden.

 

edit: Dette gjelder forøvrig ikke bare kristne.

 

Vi buddhister, tror at vi bringer med oss lidelsene, inn i det neste livet, og det neste, og det neste, og videre ut i evigheten ... Så, det er forsåvidt fint med evig liv, hvis bare lidelsene ikke var så ulidelige, og viljen til å overkomme dem, så lite relevant for oss hypermoderne sjimpanser ....

 

:)

 

:)

Lenke til kommentar

Vil også si:

Du gjør hva faen du vil med kroppen din, hvis en jævla missforstått unge er inni deg så kan du myrde den når du vil, med mindre ungen kommer ut og det er tegn til at den kan vokse opp og se ut som deg (Selvom den har 4 armer etc, dere skjønner hva jeg mener)

Foresten, selvmord er ikke ulovlig. Men man forsøker å stoppe det såklart..

 

Så du er for at mora di skulle kunne drept deg da du var "en drit som ikke har rett til å leve"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...