Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

  

40 stemmer

  1. 1. Er Abort drap?

    • Ja, jeg tror at vesenet i mors mage er et fullverdig menneskeliv.
      9
    • Nei, jeg anser vesenet i mors mage for ingenting.
      26
    • Ja, men ikke alltid
      0
    • Nei, men noen ganger så er det drap
      5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvilke muligheter?

 

Mulighetene celleklumpen kunne ha gitt. Muligheten til å holde ett lite barn, se den vokse, elske den ubetinget og hjelpe den ut i verden. Det er mulighetene man sier nei til.

 

Derfor mener jeg at man er jævla sterk hvis man klarer å se bort fra sine egoistiske behov for å måtte føde til å faktisk forstå at man ikke er i stand til å ta vare på ett barn.

Lenke til kommentar

Mulighetene celleklumpen kunne ha gitt. Muligheten til å holde ett lite barn, se den vokse, elske den ubetinget og hjelpe den ut i verden. Det er mulighetene man sier nei til.

 

Derfor mener jeg at man er jævla sterk hvis man klarer å se bort fra sine egoistiske behov for å måtte føde til å faktisk forstå at man ikke er i stand til å ta vare på ett barn.

er det ikke mer egoistisk å ta livet av fosteret til fordel for jobb og fritid og sånn.

Lenke til kommentar

 

 

Mulighetene celleklumpen kunne ha gitt. Muligheten til å holde ett lite barn, se den vokse, elske den ubetinget og hjelpe den ut i verden. Det er mulighetene man sier nei til.

 

Derfor mener jeg at man er jævla sterk hvis man klarer å se bort fra sine egoistiske behov for å måtte føde til å faktisk forstå at man ikke er i stand til å ta vare på ett barn.

Kjøper ikke denne. Reagerer på at du fremstiller det som noe moralsk høyverdig - Ja, altruistisk - å ta abort. Realiteten er at du fortsatt tar et fullstendig essensielt valg overfor en annen. Og det er langt fra det beste for barnet. Det er egoistisk, men rettferdiggjort.

Lenke til kommentar

er det ikke mer egoistisk å ta livet av fosteret til fordel for jobb og fritid og sånn.

 

Nei. Er du ikke i stand til å ta vare på barnet så er og blir det mest ansvarlighetsfulle å ta abort.

 

 

Kjøper ikke denne. Reagerer på at du fremstiller det som noe moralsk høyverdig - Ja, altruistisk - å ta abort. Realiteten er at du fortsatt tar et fullstendig essensielt valg overfor en annen. Og det er langt fra det beste for barnet. Det er egoistisk, men rettferdiggjort.

 

Det spiller ingen rolle om du kjøper den eller ei, JEG syns at det å innse at man ikke evner å ta vare på ett barn vitner om liten egoisme og god selvinnsikt.

 

Det er faktisk ''moralsk høyverdig'' å ta abort istedet for å bringe ett UØNSKET barn inn i vår verden, enn det å bare gjøre det for å gjøre det det fordi man er ''imot'' abort og driter en lang marsj i om man faktisk burde ha barnet.

 

Nå har jeg og du mest sannsynlig ikke samme syn på abort, så da er det liten vits i å diskutere det i det uendelige. JEG syns ikke at abort er umoralsk og ser ikke på ett foster som ett liv, så i MINE ØYNE mener jeg at kvinner som tar dette vanskelige valget fortjener alt av respekt.

Lenke til kommentar

Nei. Er du ikke i stand til å ta vare på barnet så er og blir det mest ansvarlighetsfulle å ta abort.

 

 

 

 

Det spiller ingen rolle om du kjøper den eller ei, JEG syns at det å innse at man ikke evner å ta vare på ett barn vitner om liten egoisme og god selvinnsikt.

 

Det er faktisk ''moralsk høyverdig'' å ta abort istedet for å bringe ett UØNSKET barn inn i vår verden, enn det å bare gjøre det for å gjøre det det fordi man er ''imot'' abort og driter en lang marsj i om man faktisk burde ha barnet.

 

Nå har jeg og du mest sannsynlig ikke samme syn på abort, så da er det liten vits i å diskutere det i det uendelige. JEG syns ikke at abort er umoralsk og ser ikke på ett foster som ett liv, så i MINE ØYNE mener jeg at kvinner som tar dette vanskelige valget fortjener alt av respekt.

moralsk høyverdig? og uønsket? i utganskpunktet er det jo de gravides og faren sin egen skyld at barnet/fosteret i det hele tatt ble til. flere burde lære seg hva sex egentilg kan føre til. Vile du likt å bli omtat som Uønsket foressten. Dessuten klarte man seg helt fint i gamledager da det var umulig å ta abort.

Lenke til kommentar

Det spiller ingen rolle om du kjøper den eller ei, JEG syns at det å innse at man ikke evner å ta vare på ett barn vitner om liten egoisme og god selvinnsikt.

Selv synes jeg det spiller en rolle. Vi kan ikke bare slå oss til ro med at moral er subjektivt og helt opp til den enkelte (uavhengig av om dette stemmer eller ikke).

 

Det er faktisk ''moralsk høyverdig'' å ta abort istedet for å bringe ett UØNSKET barn inn i vår verden, enn det å bare gjøre det for å gjøre det det fordi man er ''imot'' abort og driter en lang marsj i om man faktisk burde ha barnet.

Det er mange som ønsker seg barn og ikke kan få det. Så det vil vel strengt tatt være ønsket. Videre vil jeg tillate meg i å spekulere meg frem til at de fleste adoptivbarn er glad for at de lever.

 

Nå har jeg og du mest sannsynlig ikke samme syn på abort, så da er det liten vits i å diskutere det i det uendelige. JEG syns ikke at abort er umoralsk og ser ikke på ett foster som ett liv, så i MINE ØYNE mener jeg at kvinner som tar dette vanskelige valget fortjener alt av respekt.

Selv mener jeg abortdebatten er vanskelig og med mange nyanser. At abort helt i seg selv er positivt har jeg vansker med å forstå. For meg synes det å være snakk om to onder og hvilket av dem som er verst. Jeg mangler forøvrig ikke respekt for kvinner som velger å ta abort, og i hvert fall ikke deres rett til å velge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...