Gå til innhold

Hvordan kan vi stoppe Voldtekter i Norge?


Anbefalte innlegg

Voldtektsforbrytere er de laveste av de lave. Vi burde innføre god gammel Romersk avstraffing; knusing av kjønnsorganet med sten.

 

Litt brutalt kanskje, men tenk på hvordan offeret har det.

 

Om man ikke tar inn alt og alle som hyler om asyl så hadde trolig statistikken blitt litt bedre og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Voldtektsforbrytere er de laveste av de lave. Vi burde innføre god gammel Romersk avstraffing; knusing av kjønnsorganet med sten.

 

Litt brutalt kanskje, men tenk på hvordan offeret har det.

 

Om man ikke tar inn alt og alle som hyler om asyl så hadde trolig statistikken blitt litt bedre og.

 

Så hvis falsk anmeldelse skal man da altså ta en modifisert visp slik at man får tagger ut, stappet det i kjønnsorganet, og sette miksern på full guffe?

Lenke til kommentar

Må jo være beviser.

 

Poenget er at man er for veik mot slike patetiske skapninger.

 

Godt eksempel gjelder for eksempel med wikileaks-gründeren Assange, som er ettersøkt for to voldtekter, hvor det har kommet frem fra det ene offeret at hun "ombestemte seg under samleiet" grunnet manglende kondom.

 

Skal Assange få penis steinet, fengsles og betale skyhøye bøter, bare fordi denne damen ombestemte seg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Må jo være beviser. Poenget er at man er for veik mot slike patetiske skapninger.
Godt eksempel gjelder for eksempel med wikileaks-gründeren Assange, som er ettersøkt for to voldtekter, hvor det har kommet frem fra det ene offeret at hun "ombestemte seg under samleiet" grunnet manglende kondom.

Og ifølge info som har kommet frem skal den andre dama ha ombestemt seg i ettertid da hun fikk vite at han var sammen med en annen dame.

Lenke til kommentar

Voldtektsforbrytere er de laveste av de lave. Vi burde innføre god gammel Romersk avstraffing; knusing av kjønnsorganet med sten.

 

Litt brutalt kanskje, men tenk på hvordan offeret har det.

 

Om man ikke tar inn alt og alle som hyler om asyl så hadde trolig statistikken blitt litt bedre og.

 

Da regner jeg med at du med glede lar tissen din bli knust når du blir uskyldig dømt for voldtekt.

 

De fleste voldtekter skjer også mellom kjente, og da er det irrelevant om de er hvite,. brune eller grønne,

Bare fordi du ikke liker asylsøkere og brune mennesker betyr ikke at de gjør alt som er farlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

<<< TEXT >>>

Forbyggende arbeid bør bli bedre, det bør gå på holdningskampanjer, kanskje egne holdningskampanjer rettet mot fremmedkulturelle. Så bør man lære jentene hvordan de bør håndtere en slik situasjon, (ikke selvforsvarmessig men slik at de kan unngå situasjoner, og være mentalt forberedt slik at man reduserer faren for varige psykiske skader).

 

Sedlighetsforbrytere bør gis et et eget fengsel og eget behandlingsopplegg, og bedre screeninger i skolesystemet for personer med abnormale sexuelle tendenser slik at personer som kan utvikle seg til sedlighetsforbrytere kan gis hjelp tidlig og unngå å bli en.

 

-frank

Lenke til kommentar

(...)for personer med abnormale sexuelle tendenser(...)

Og dette vil si?

-.- når jeg skrev det hadde jeg tusen eksempler, men når du spør vil ikke hjernen sammarbeide...

 

men for eksempel en 10 år gammel gutt som onanerer i timen gjentatte ganger, eller en gutt forsøker å klå på jentene også etter tilsnakk.

 

Kom på mer: Samtidig så bør man snakke om med barn på vei inn i puberteten om hva som ikke er bra sexuelle fantasier eller aktivitet, og fortelle dem at skulle de ha dette å det bekymrer dem er det lov å kontakte helsesøster.

 

Hvis man ser på overfallsvoldteksmenn så er det psykisk forstyrrede personer, (med mindre det er en kulturell ting, men få kulturer praktiserer gruppevoldtekt som sosial straff; dog pashtun-stammen gjør det enkelte steder). Og de flestes sexuelle modning involverer hvilke ting man foretrekker, (ung, gammel, mann, kvinne, begge kjønn, dyr, trær, traktorer, osv osv ad nauseam), jeg for eksempel fant ut at jeg likte å se jenter kline ganske tidlig, og at jeg ikke likte gutter etter en i klasse forsøkte å kysse meg, da var jeg sånn i 11-12årsalderen. Så skulle noen finne ut av at de tenner på å tvinge noen til sex, så bør de oppsøke hjelp; det er forsåvidt slik at mange som er overgrepsdømte hater seg selv for hva de har gjort, for de vet at deres tanker og fantasier er feil, men de kan ikke kontrollere seg, og det er betydelig vanskligere å behandle "sexual deviancy" (fant ikke et term for det på norsk), når noen er fullvoksne, (har med utviklingen av synapser å gjør).

 

tror dette utdypet litt for deg :p

 

(ble dog mye for jeg kom på mer og mer å si om saken :p)

 

-frank

Lenke til kommentar

**

 

Hva som er faresignal kan diskuteres. At en gutt på 10 år runker i timen betyr ikke nødvendigvis at han kommer til å bli voldtekstmann. De fleste overfallsvoldtekstmennene kommer fra steder hvor de har lært at det er det riktige å gjøre, i alle fall at det ikke er noe galt med det. Slike holdninger kan gjøre det lettere å voldta.

 

Det finnes mange folk med "abnomale" seksuelle tendenser som ikke voldtar. En kompis av meg liker å bli dominert og at jenter bruker lighter på ham, men han voldtar ikke allikevel. BDSM o.l. er vel heller ikke abnormalt, selv om det noen ganger kan virke som "voldtekt" for et utrent øye.

Endret av logaritmemannen
Lenke til kommentar

Dessverre vil vi aldri kunne stoppe voldtekter eller andre kriminelle handlinger, med mindre vi klarer å stoppe de kriminelle FØR de rekker å utføre handlingene - jmf. Minority Report. Personlig tror jeg ikke det er veldig realistisk. Det vi kan gjøre for å unngå at jenter blir overfalt på veien hjem fra byen eller liknende er å følge våre venninner hjem. Ta taxi sammen med dem, la dem slippe å sette seg inn i en pirattaxi alene, eller gå gatelangs alene.

 

Man kan selvsagt si at det ikke burde være nødvendig å ta slike forhåndsregler, at jenter helt fint burde kunne gå hjem, ravende fulle om så er - uten å være redd for å bli overfalt og voldtatt. Dessverre er realiteten blitt slik at det faktisk innebærer en viss risiko, enten man går alene eller sammen med noen - både for å bli voldtatt, ranet eller rett og slett slått helseløs.

 

Nei, det er ALDRI, og jeg gjentar, ALDRI offerets skyld. Dog er det lov å vurdere risikoen, før man utfører en handling. Jeg er gutt, og passer meg for å være så full at jeg ikke klarere å ta vare på meg selv - for så å gå gjennom byen alene. Jeg koster på meg en taxi, rett og slett fordi jeg hverken gidder sette meg selv i unødvendig fare eller orker å gå hjem.

 

Det vil likevel bare minske antallet overfallsvoldtekter. Dessverre tror jeg det er slik at det er flere jenter som blir voldtatt av folk de kjenner, gjerne på fester eller liknende - dette er det vanskeligere å gjøre noe med.

Lenke til kommentar

Folk er litt for hysteriske. Må må bare slå fra seg tanken om et utopisk samfunn der voldtekt ikke finner sted. Det beste man kan oppnå er å begrense omfanget, men hvis man skal nå noen mål i det hele tatt er det viktig at de er realistiske. Å drive med hjernevask eller pøse på med drakoniske lover er aldri løsningen; det er nok av autoritære regimer der ute med sinnssyke straffer som allikevel ikke har eliminert verken voldtekt eller annen kriminalitet. Det første man trenger å få på plass i Norge og det som burde være det eneste fokuset inntil det skjer, er at politiet har mulighet til å prioritere etterforskningen av voldtekter, og at det ikke ventes måneder og år før man i det hele tatt begynner å innkalle folk til avhør. Samtidig må man innfinne seg med at voldtekt alltid er vært og alltid vil være en del av menneskelige samfunn, og at de i en rettsstat der man er uskyldig inntil det motsatte er bevist alltid vil være vanskelige å bevise. Hvis man kaster alle prinsipper på dynga i jakten på utopia tror jeg man ender opp med noe langt verre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg som jente, føler meg ikke alltid trygg når jeg går alene, for jeg hadde ikke hatt noen sjans om en gutt hadde prøvd å holde meg fast eller noe slikt.. Meningen med en straff er at personen som har gjort noe gale skal forstå feilen han/hun har gjort og forhåpentligvis at de ikke skal gjøre den igjen. Men det er også meningen at menneskene utenom skal føle seg trygge. Jeg tipper at nesten alle jenter har tenkt minst en gang "Tenk om jeg skulle blitt utsatt for seksuelt overgrep." Det er ikke kjekt, og det er ikke alle som føler seg trygge når de går alene i gatene! Dere menn som ikke har blitt utsatt for noe seksuelt overgrep forstår ikke hvordan det føles. Den redselen. Dere er sterke og har ikke så masse å være redd for i grunn. Jeg støtter Daniel fult og helt på å få en forandring når det gjelder dette!

 

Dette blir helt feil. Menn bli utsatt for voldtekt, ikke minst små gutter. Overgrep mot menn er også langt mer tabu enn overgrep mot kvinner og støtte apparatet er mindre. Overgrep mot menn er som oftest foretatt av menn.

Du snakker om at du ikke føler deg trygg når du går ute alene. Det du snakker om er overfallsvoldtekt og er kun en liten promille av seksuelle overgrep som begås her til lands.

 

Når det kommer til overfallsvoldtekter er menn langt mindre utsatt enn kvinner, men de er mer utsatt for blind vold og ran.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gratis pistol til damene!
Du kan dokumentere færre voldtekter i områder hvor det er mange våpen i omløp?

 

Ellers viser jo statistikk at om en vanlig sivilist skaffer seg et våpen til personlig beskyttelse så er det mest sannsynlig at de som blir skadd av det våpenet er personen selv eller dens nære familie- eller vennekrets.... ikke slemme menn som hopper ut av buskene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi er nødt til å ha strenge og nøyaktige metoder for å virkelig fastsette at voldtekt har funnet sted og så må vi selvfølgelig også ha høye strafferammer, høyere enn i dag. Det må svi å utføre en voldtekt.

Det er ikke straffens lengde men straffens innhold som er utslagsgiveren.

 

Idag blir de fleste kriminelle av alle sorter fra fyllekjørere til voldtektsmenn lempet inn i samme "bur". Mens det å oppbevares i kommelige kår er en god motivator hjelper ikke det på overfallsvoldteksmen, det man bør innføre er tvungen terapi for alle typer sedlighetsforbrytere, med tvungen terapi i en lengre tidsperiode ETTER endt soning, og oppfølging. For det er hovedsaklig bare sedlighet og narkotika som har høy gjengangerprosent, (75% for narko, og 60% for sedlighet; skal legges til at det er mindre enn 5% av de som soner som er sedlighetsforbrytere).

 

Her i Kristiansand har de begynnt et sedlighetskurs for de insatte i kristiansand kretsfengsel og det skal visstnok gi gode resultater, (såvidt jeg har forstått går dette på å lære seg teknikker for selvkontroll slik at man ikke faller for tranger for å handle på de sexuelle fantasiene).

 

-frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...