Gå til innhold

Hvordan kan vi stoppe Voldtekter i Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke gå enda lengre å innføre totur som en del av rettsvesnet, viss vi torturer en mann lenge nok, kanskje han innrømmer en voldtekt og da kan vi kutte av en penisen hans.

Jeg syns også vi skal innføre strekk benk og av avkutting av hender på folk som blir "funnet skyldige" i tyveri.

 

Det er ikke mange tilfelle av uksyldige menn som har sittet i fengsel i 20 år..

Hvorfor ikke gå så langt? Fordi vi torturer ikke eller lemlester personer i norge, i alle fall ikke for tyveri.

 

Avkuttet penis, er worst case scenario

og det var ett eksempel

Lenke til kommentar

Å kutte av noen en penis er lemlestelse,

 

Hva mener du med ikke mange tilfeler? Er det greit at 2 har sittet 20 år i fengsel for noe de ikke har gjort, viss ja, hvor mange må dømmes uskydlig før det "mange" og når blir det for mange, personlig er EN alt for mange, det samme ville være å kutte av en penis, EN er for mange.

 

Og DNA er ikke noe sånn super kur mot alt sammen, det er ikke 100% DNA er ikke magisk.

 

Det vil ALDRI være 100% sikkert at du har riktig persjon og derfor er det ALDRI riktig å drepe eller lemleste noen.

Lenke til kommentar

Vi kan ha flere politi i gata, dna teste alle mennesker i norge for sikkerhetsskyld, kutte ned på fylla og vi kan forsåvid gå så langt å kutte noen av kroppsdeler(Og nå tuller jeg ja)

 

Men jeg syns at vi skal vurdere muligheten for at kvinner skal få lov til å beskytte seg selv. For la oss være realistisk her, menn er fysisk sterkere enn kvinner, jeg som kvinne har null sjangs hvis en fremmede møter meg på gaten eller etter en fest.

Man kan si til kvinner at de ikke skal dra hjem alene i fylla i forlatte parker, men hva med i din egen gate etter jobb? Man kan ikke allitd beskytte seg med kun kunnskap!

Lenke til kommentar

Dere menn som ikke har blitt utsatt for noe seksuelt overgrep forstår ikke hvordan det føles. Den redselen. Dere er sterke og har ikke så masse å være redd for i grunn. Jeg støtter Daniel fult og helt på å få en forandring når det gjelder dette!

1. Har du blitt utsatt for seksuelt overgrep og vet hvordan det føles?

2. Ikke så masse å være redd for?

3. Blir menn utsatt for seksuelle overgrep i det hele tatt?

 

1. Nei, det har jeg ikke. Men jeg kjenner en god del.. 3 i familien min og gode venner av meg har blitt utsatt for det.. Jeg får rett og slett vondt i hjertet av alt det dem forteller, for ingen mennesker fortjener å bli behandlet på den måten!

2. Ikke det? Det kan jo skje.. Og det er mye lettere å tenke at det kan skje når jeg får høre om det så ofte, og nære venner av meg som forteller nettopp det at de har blitt tvunget til å ha sex med en eller suge en.

Bestevenninnen min tørr ikke engang gå fra telefonen i tilfelle han som har misbrukt henne skulle dukke opp hjemme hos henne mens hun er alene hjemme. Man føler seg ikke trygg da?

3. Ja, de gjør faktisk det.. Bare at det er ikke like ofte, men det skjer det og. Faren min er et eksempel på det, og han var 12 år da det tok slutt.

 

Skjønner ikke HVORDAN noen kan gjøre slikt.. Det er alt for mange som kommer unna med det og :(

Lenke til kommentar

Hvis vi begynner å lemleste folk for forbrytelser, havner vi på nivå med visse andre land og dette strider mot menneskerettighetene vi har brukt lang tid på å lage.

 

Det er heller ikke mulig å stoppe voldtekter, drap, ran, svindel etc. Å senke antallet tilfeller er det som er realistisk, men det er ikke gjort på 1-2-3. Det skal godt gjøres å overbevise en voldtekstsdømt asylsøker/innvandrer, hvis barndom har vært preget av "sosialt aksepterte" voldtekter, vold og liknende lovbrudd, til å ikke voldta mer. På samme måte som å overbevise Siv Jensen til å stemme Rødt, ville dette vært vanskelig.

 

Av denne grunn er integrering veldig viktig, spesielt i barndommen. Folk må lære at voldtekt ikke er greit. Spørsmålet er da om dette er mulig med godt voksne asylsøkere.

 

Det er også viktig med god oppfølging til voldtektsofre, som blant annet inkluderer god tilgang på psykolog og en rask(ere) rettssak. Bestevenninna di, Caroline Denise, er selvfølgelig redd for at mannen kommer på nytt, men å oppsøke psykolog jevnlig er nok en god idé(hvis hun innser der selv da)

Lenke til kommentar

Men jeg syns at vi skal vurdere muligheten for at kvinner skal få lov til å beskytte seg selv. For la oss være realistisk her, menn er fysisk sterkere enn kvinner, jeg som kvinne har null sjangs hvis en fremmede møter meg på gaten eller etter en fest.

 

Ja, la oss være litt realistisk. Kjønn er ikke en spesielt viktig faktor når det kommer til styrke. Jeg som mann har null sjangs hvis en fremmed møter meg på gata eller etter en fest.

 

 

Dere menn som ikke har blitt utsatt for noe seksuelt overgrep forstår ikke hvordan det føles. Den redselen. Dere er sterke og har ikke så masse å være redd for i grunn. Jeg støtter Daniel fult og helt på å få en forandring når det gjelder dette!

1. Har du blitt utsatt for seksuelt overgrep og vet hvordan det føles?

2. Ikke så masse å være redd for?

3. Blir menn utsatt for seksuelle overgrep i det hele tatt?

 

1. Nei, det har jeg ikke. Men jeg kjenner en god del.. 3 i familien min og gode venner av meg har blitt utsatt for det.. Jeg får rett og slett vondt i hjertet av alt det dem forteller, for ingen mennesker fortjener å bli behandlet på den måten!

2. Ikke det? Det kan jo skje.. Og det er mye lettere å tenke at det kan skje når jeg får høre om det så ofte, og nære venner av meg som forteller nettopp det at de har blitt tvunget til å ha sex med en eller suge en.

Bestevenninnen min tørr ikke engang gå fra telefonen i tilfelle han som har misbrukt henne skulle dukke opp hjemme hos henne mens hun er alene hjemme. Man føler seg ikke trygg da?

3. Ja, de gjør faktisk det.. Bare at det er ikke like ofte, men det skjer det og. Faren min er et eksempel på det, og han var 12 år da det tok slutt.

 

Skjønner ikke HVORDAN noen kan gjøre slikt.. Det er alt for mange som kommer unna med det og :(

  1. Likevel følte du at det var nødvendig å skrive «dere menn»? Kan ikke menn forstå hvordan seksuelle overgrep føles, mens kvinner kan? Sett at ingen av de har blitt utsatt for seksuelt overgrep.
  2. Jeg stilte meg skreptisk til din påstand om at «dere [menn] er sterke og har ikke så masse å være redd for i grunn». Ja, selvfølgelig kan det skje med menn også, som nettopp er poenget mitt.
  3. Ok, godt. Da jeg leste innlegget ditt fikk jeg nemlig inntrykk av at menn var immun mot seksuelle overgrep av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Jeg ser virkelig ikke hvordan det skulle forandre noe. Skal ikke «svake» menn ha lov til å beskytte seg?

 

jojo,det har jeg ikke sagt noe om, mente bare at jeg rettet innlegget mot kvinner fordi jeg fokuserte på det i saken.

Hvorfor skulle ikke pepperspray vært tilatt for begge kjønna? Ser ikke akkurat for meg at noen gjør innbrudd med pepperspray,det er jo selvforsvars våpen

Lenke til kommentar

Det er hovedsakelig tre typer voldtekt.

 

Overfall, fyll, og nære relasjoner (incest osv.)

 

Jeg tror dessverre ikke det er så mye man kan gjøre med det, annet enn "forby, forby, forby". Så må man veie det ene mot det andre.

 

Er det realistisk å forby islam? Neppe. Men vi kan stanse importen av kriminelle som utnytter asylinstituttet.

 

Er det realistisk å forby alkohol? Neppe. Men vi kan få en slutt på vinmonopolet, og senke avgiftene, og la folk drikke jevnere, snarere enn flatfyllen vi har her i Norge. Vi kan også pålegge moskeèr og muslimske organisasjoner å undervise sine medlemmer om individualisme og seksualmoral.

 

Er det realistisk å forby folk å få barn? Selvfølgelig ikke. Det er også begrenset hva man kan gjøre for å "screene" folk som får barn.

Lenke til kommentar

Det finnes nok tiltak som kan gjøres for å unngå overfallsvoldtekter, f.eks. at man går sammen til fester og uteliv. Men det kan være MYE vanskeligere å hindre voldtekter som skjer av bekjente. I svært mange tilfeller er overgriperen en som står den fornærmede nært. Det kan skje i hjemmet, det kan skje i fylla, det kan skje etter et samlivsbrudd. Det er noen få eksempler hvor det er vanskelig å unngå det. Når det kommer til fyll, så er jo en åpenbar utvei å drikke slike mengder at man alltid har oversikt over hva som skjer rundt deg.

Lenke til kommentar

Noen syke og kanskje noen greie ideer:

 

Mer kamera overvåking i byene og andre utsatte steder. Få tak i programmer som automatisk gjenkjenner en del potensielle farlige situasjoner slik at disse blir vist til en som overvåker. Trengs strenge retningslinjer så det ikke blir missbrukt.

 

Mobil app med panikk button som sender lydoptak av hva som skjer bekjnte man legger inn pluss kordinatert til hvor man er.

 

Gratis voldtekts fløyter. Flyter i smykke form?

 

Ekstra integrerings tiltak for invandrere med utsatte kulturelle bakgrunner.

 

Timer i skolen hvor folk snakker om hvor konsekvenser og skader av slikt. Både for offer og gjerningsmann.

 

ett system hvor man kan meldefra om personer som er for pågående uten å gi seg, eller for klåfingra. Får en persone nokk annmerkninger så blir enn inkalt til ett kurs for å forebygge slikt. Føre en blir tatt for noe ulovlig så skal dette systemet selvsakt ikke ha noe betyding innpå andre ting siden enn lett kan bli meldt inn av folk som missliker deg.

 

Gi folk som har blitt tatt for voldttekt to eller fler ganger valget mellom max mulig straff eller kjemisk kastrering og mindre straff.

 

Pålegge utesteder å ha ett kamera ved ingangen som folk må titte inni når de går inn.

 

Hvis noen i venne kretsenn har feil syn og oppførsel ovenfor kvinner så må mann si ifra om hva man mener om det, kanskje personen endrer syn om nokk folk sier han har feil. Om man ikke sier hva man mener så er man delskyldig om vennen voldtar noen. Blir nesten som å stå å se på att noen blir mobba uten å bryte inn. Har man sakt i fra og personen fortsatt ikke endrer seg så har man ihvertfall prøvd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men for å være helt ærlig, så ville jeg valgt en straff der menn hadde fått fjernet penis om funnet skyldig av voldtekt

 

Om funnet skyldig betyr at tiltalte er bevist skyldig med dna eller lignende. Konkret bevis.

Selv om man gjør fremskritt er det naivt å tro at vi noengang vil få et rettsvesen som ikke gjør feil. Flere samfunn opp gjennom historien har faktisk påstått at de har hatt feilfrie rettsvesen og det er gjerne samfallende med sensur av klager over grove overgrep mot personer som blir uskyldig dømt. Det som skjer er altså ikke at rettsvesenet blir mere treffsikkert, men at man bestemmer seg for å late som om det er slik.

 

Om selv om DNA-testing har blitt et nyttig hjelpemiddel så må du huske:

-Biologiske spor kan plantes

-Slektninger kan ha så likt DNA at man kan påstå at det er match til feil person.

-Det har blitt gjort feil ved DNA-testing både med og uten overlegg.

-Om begge er enige om at de hadde sex, men ikke om det var frivillig. Hva kan da DNA-testing hjelpe med?

Lenke til kommentar

Dere menn som ikke har blitt utsatt for noe seksuelt overgrep forstår ikke hvordan det føles. Den redselen. Dere er sterke og har ikke så masse å være redd for i grunn. Jeg støtter Daniel fult og helt på å få en forandring når det gjelder dette!

1. Har du blitt utsatt for seksuelt overgrep og vet hvordan det føles?

2. Ikke så masse å være redd for?

3. Blir menn utsatt for seksuelle overgrep i det hele tatt?

 

1. Nei, det har jeg ikke. Men jeg kjenner en god del.. 3 i familien min og gode venner av meg har blitt utsatt for det.. Jeg får rett og slett vondt i hjertet av alt det dem forteller, for ingen mennesker fortjener å bli behandlet på den måten!

2. Ikke det? Det kan jo skje.. Og det er mye lettere å tenke at det kan skje når jeg får høre om det så ofte, og nære venner av meg som forteller nettopp det at de har blitt tvunget til å ha sex med en eller suge en.

Bestevenninnen min tørr ikke engang gå fra telefonen i tilfelle han som har misbrukt henne skulle dukke opp hjemme hos henne mens hun er alene hjemme. Man føler seg ikke trygg da?

3. Ja, de gjør faktisk det.. Bare at det er ikke like ofte, men det skjer det og. Faren min er et eksempel på det, og han var 12 år da det tok slutt.

 

Skjønner ikke HVORDAN noen kan gjøre slikt.. Det er alt for mange som kommer unna med det og :(

  1. Likevel følte du at det var nødvendig å skrive «dere menn»? Kan ikke menn forstå hvordan seksuelle overgrep føles, mens kvinner kan? Sett at ingen av de har blitt utsatt for seksuelt overgrep.
  2. Jeg stilte meg skreptisk til din påstand om at «dere [menn] er sterke og har ikke så masse å være redd for i grunn». Ja, selvfølgelig kan det skje med menn også, som nettopp er poenget mitt.
  3. Ok, godt. Da jeg leste innlegget ditt fikk jeg nemlig inntrykk av at menn var immun mot seksuelle overgrep av en eller annen grunn.

 

Nei for all del, det var ikke meningen å virke slik at det kun var menn som gjør slik. Det er bare det at vi oftest hører om slike tilfeller nettopp der det er en mann som er overgriperen. Jeg mente ikke å være frekk mot dere menn. For selvfølgelig finnes det damer som er det også, men det hører vi ikke like mye om. Hvis du skjønner? Det var det jeg mente. Lett for at det blir misforståelser når man skriver. For det er ikke alltid så lett å få med alt, og alle tolker ting forskjellig. Og.. Ja, det var feil av meg å skrive at dere menn ikke kan forstå hvordan det føles. Det var virkelig ikke meningen.

Lenke til kommentar

Brennpunkt hadde en episode der de tok opp voldtekt, hvor det skjer, hvorfor og hvordan. De snakket også om hvorfor så få av gjerningsmennene aldri blir straffet. Hvis du er interessert kan du se den her.

 

hvor:

Oftest på fest.

hvordan:

Jentene og guttene er ofte berusede. Tegn kan tolkes feil, noe de ofte gjør. Jenter "liker å leke med flammene".

Hvorfor så få av gjerningsmennene aldri blir straffet:

Politiet trenger at det skal være et eller flere vitner til stedet.

Lenke til kommentar

Daniel jeg er veldig spent på hvordan din straff ville fungert i div tilfeller.

 

Vi vet allerede (og jeg kjenner til spesifikke tilfeller) hvor kvinnfolk har anklagd menn for voldtekt kun for oppmerksomhetens del.

Hva om dette ikke hadde vist seg før etter penisen til mannen hadde blitt avkuttet?

 

Hva ville eventuell oppreisning for denne mannen blitt da?

 

Hva ville denne kvinnen fått i straff? (spesielt nå som du har økt straffen for mannen og lidelsen han har måtte gå gjennom burde du regne dette inn)

 

Dette er og en av grunnene til at vi ikke operer med dødsstraff i Norge, muligheten for oppgjørelse når loven ikke har gått riktig vei finnes ikke.

Desuten fjerning av penis ville jeg selv ansett som tortur, tortur har ingenting i rettsvesenet å gjøre etter min mening.

Lenke til kommentar

Desuten fjerning av penis ville jeg selv ansett som tortur, tortur har ingenting i rettsvesenet å gjøre etter min mening.

 

Miksmaster opp i dåsa, som motsats. Med modifisert visp selvsagt.

Enig i påstand.

 

Men dette er et ledd i krigen radikal feminisme har mot menn, og gutter forsåvidt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...