Gå til innhold

Nye Asus Zenbook UX31A og UX21A


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Er det noen som har testet KINGSTON 8GB SO-DIMM 1600MHZ DDR3 CL11 - KVR16S11/8 og fått denne til å virke? Jeg har satt den i maskinen, men maskinen ser ikke ut til å registrere den i det hele tatt... :(

 

 

Funker fint her :)

Hadde ikke fått brikka skikkelig inn i hakkene (lol). Funker nå. En glede å se 10gb i BIOS.

 

@billywilly: fn+f2 slår ikke av lyset hos meg, men internett... kjører ubuntu, er dette operativsystem-spesifikt eller?

Lenke til kommentar

Trenger litt rettledning slik at jeg gjør ting riktig når jeg får UX32VD levert.

 

Har bestilt UX32VD, 8 gb ram og en Samsung 830 256 gb SSD. Byttet av komponentene skal gå greit. Har mange instruksjonsvideoer til å støtte meg på rundt om på nettet. Min største "bekymring" er hvordan Windows skal installeres på nytt på den nye SSDen.

 

Kan noen gi meg en kort gjennomgang for hvordan jeg må gå fram for at operativsystemet skal kunne overføres/reinstalleres/i det hele tatt fungere på SSDen?!

 

På forhånd - takk!

Lenke til kommentar

 

Er det noen som har testet KINGSTON 8GB SO-DIMM 1600MHZ DDR3 CL11 - KVR16S11/8 og fått denne til å virke? Jeg har satt den i maskinen, men maskinen ser ikke ut til å registrere den i det hele tatt... :(

 

 

Funker fint her :)

Hadde ikke fått brikka skikkelig inn i hakkene (lol). Funker nå. En glede å se 10gb i BIOS.

 

@billywilly: fn+f2 slår ikke av lyset hos meg, men internett... kjører ubuntu, er dette operativsystem-spesifikt eller?

 

Beklager, bommet på en tast. Er f3 du skal bruke sammen med fn. :w00t:

Lenke til kommentar

Trenger litt rettledning slik at jeg gjør ting riktig når jeg får UX32VD levert.

 

Har bestilt UX32VD, 8 gb ram og en Samsung 830 256 gb SSD. Byttet av komponentene skal gå greit. Har mange instruksjonsvideoer til å støtte meg på rundt om på nettet. Min største "bekymring" er hvordan Windows skal installeres på nytt på den nye SSDen.

 

Kan noen gi meg en kort gjennomgang for hvordan jeg må gå fram for at operativsystemet skal kunne overføres/reinstalleres/i det hele tatt fungere på SSDen?!

 

På forhånd - takk!

 

last ned image av windows 7 home premium - installer med key som er festet på laderen. du må i værste fall ringe inn til microsoft å få ny kode i aktiveringsprosessen. på denne måten slipper du asus ditt og datt i windows installasjonen.

 

 

EDIT: noen som vet om det går an å få tak i AC nettverkskort til denne maskinen.(internt).? keen på nye AC routeren fra asus og 1GBit overføring!

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Kan noen komme med en kort og god oversikt over de forskjellige zeenbokene til meg? Hadde egentlig tenkt å kjøpe første gen zenbook i fjor men kjøpte en sony vaio med i7 2640m 2,8ghz og amd 6630m for skole og litt spilling før jul istedet. men selger den nå fordi jeg fikk lyst på en zenbook. Har sick stasjonær uansett så hd 4000 holder for meg. Er det vits med i7 kontra i5 når begge er dualcore uansett? Ser for meg at i7 blir varmere og lager mer bråk enn at den gir mye bedre ytelse. Har studentbruker på dustin btw

 

edit: ux31a jeg burde gå for? hvorfor er den endel dyrere enn den mes dedikert skjermkort? bare pga ssd? er det bare den med skjermkort som har unibody?

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

Jeg har en helt ufattelig irriterende bug som gjør at "tap to click" slutter å fungere, og for å få det tilbake igjen må jeg trykke windows tasten + D for å komme til skrivebordet, så funker det igjen. Det skjer omtrent hvert minutt. I tillegg slutter den å fungere ganske ofte, da må jeg bare panisk skru den av og på og spamme hundre knapper helt til den blir bra. Noen som har lignende problem? Dette er UX32vd

Lenke til kommentar

Kommer UX32VD med norsk Windows? Finner ingen info om dette på nettet.

 

Man velger det når man setter opp pc-en ved første boot. Man kan ikke endre dette etter det er satt første gang om man ikke oppgraderer til Ultimate eller tilbakestiller maskinen. (Det finnes dog metoder).

Endret av terion
Lenke til kommentar

Noen som har peiling hvordan vi installerer drivere til UX32VD på Linux eller? Har store problemer med å få installert Nvidia driver, vennligst hjelp :) (har prøvd utallige løsninger nå, så hvis noen har fått dette suksessfullt til vil jeg gjerne sende en pm)

Endret av cortec
Lenke til kommentar

Jeg holder til i trondheimsområdet, og lurer på om noen vet om en fysisk butikk som ux31a og/eller ux32vd?

 

Mamoz har en butikk i Trondheim. I følge nettsidene deres fører de UX31A, men denne er ikke på lager i butikken. Ellers vil jeg sett en videoanmeldelse av PC-en og dersom du bestiller og ender opp misfornøyd, husk at du alltids har angrefrist.

 

Anmeldelse av UX32VD av Lisa fra Mobiletechreview.com (Tekst + video)

http://www.mobiletechreview.com/notebooks/Asus-Zenbook-Prime-UX32VD.htm

 

Anmeldelse av UX31A fra samme dame: (video + tekst) http://www.mobiletechreview.com/notebooks/Asus-Zenbook-Prime-UX31A.htm

Lenke til kommentar

Jeg holder til i trondheimsområdet, og lurer på om noen vet om en fysisk butikk som ux31a og/eller ux32vd?

 

Hvorfor fysisk butikk?

 

Jeg er veldig usikker på hvilken av de to modellene jeg skal gå for. Den største grunnen til å velge ux31 er for meg formfaktor og størrelse, og dette synes jeg det er vanskelig å vudere utifra bilder/video på nettet.

 

Jeg holder til i trondheimsområdet, og lurer på om noen vet om en fysisk butikk som ux31a og/eller ux32vd?

 

Mamoz har en butikk i Trondheim. I følge nettsidene deres fører de UX31A, men denne er ikke på lager i butikken. Ellers vil jeg sett en videoanmeldelse av PC-en og dersom du bestiller og ender opp misfornøyd, husk at du alltids har angrefrist.

 

Anmeldelse av UX32VD av Lisa fra Mobiletechreview.com (Tekst + video)

http://www.mobiletec...rime-UX32VD.htm

 

Anmeldelse av UX31A fra samme dame: (video + tekst) http://www.mobiletec...Prime-UX31A.htm

 

Har sett begge videonen du linket til, men har ikke klart å ta en avgjørelse på grunnlag av de ;) Ser også at digital impuls har en butikk i trondheim, og selv om de ikke har noen av modellene inni tenkte jeg å ta meg en tur og høre om de har tenkt til å ta de inn, også kan jeg eventuelt gjøre det samme hos Mamoz. Takk for tips :)

Endret av gulnisse
Lenke til kommentar

gulnisse: Hvis du på død og liv må ha unibody-design så er det kun UX31A som gjelder for deg av disse modellene fra Asus.

 

Jeg kan ellers ikke se at det er noe særlig som skiller de to mtp mål/størrelse. Uansett så vil den minimale forskjellen i størrelse, i mine øyne, gjøres opp for av muligheter for å oppgradere UX32VD med mer minne og SSD. Det er uansett en 1-1500 kr i forskjell mellom de to

 

Ellers er det forskjeller i batterilevetid som til en viss grad kan veies opp for dersom man installerer SSD, men pga GT620M vil nok UX31A være noe bedre her totalt sett.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Er jo også forskjell på tastur. Har aldri hatt en en PC med tastatur som gir så mye etter som det virker som de på UX32VD gjør, og er usikker hvor stort problem dette vil være.

 

EDIT: Er det forresten mulig å manuelt skru det dedikerte skjermkortet helt av, og hvor mye ekstra batteritid kan man da forvente?

Endret av gulnisse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...