Gå til innhold

Nye Asus Zenbook UX31A og UX21A


Anbefalte innlegg

Judgement: UX32VD og UX31A er modellnavnene.

 

Sett bort ifra disk og skjermkort er det slik at UX31A er unibody, mens ux32vd er ikke det. Dette betyr minimal vektforskjell, noen mm mindre i favør til UX31A.

 

UX32VD er oppgraderbar mtp minne og harddisk (SSD) mens UX31A er ikke oppgraderbar. Batteritiden er nok nærmere 1 time lengre for UX31A, målt av mobile tech review. Bytter man ut HDD med SSD vil nok UX32VD få bedre batteritid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar! Etter litt research ser jeg at det er mange som sier at det ikke er "Unibody" på 32VD som du sier. Noen sier det er interne strukturer som ikke er av samme "kvalitet" som 31A, stemmer dette? Rent praktisk, hva er "unibody" for denne? Mer skruer, mer sømmer etc?

 

Jeg må si at jeg heller mot 32VD av den enkle grunn at disken kan oppgraderes og at minnet kan oppgraderes. Synd jeg ikke vet om noen plasser hvor jeg kan få ta og se på begge.

Endret av Judgement
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Den er satt sammen av flere metallplater og har da flere skruer og sømmer som du sier. Den føles altså ikke like solid da det kan lett være svikt noen plasser.

Du ser forskjellen godt på disse to bildene:

 

UX32VD: http://asusultrabook...32vd_8074_1.jpg

UX31A: http://www.idg.no/mu...side_65911a.jpg

 

 

edit: Ble litt dårlige bilder, da de ikke er fra samme vinkel. Begge to har et lokk under, men UX31A sitt kabinett går vel litt mer rundt kanten som fredes sier.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Takk for svar! Etter litt research ser jeg at det er mange som sier at det ikke er "Unibody" på 32VD som du sier. Noen sier det er interne strukturer som ikke er av samme "kvalitet" som 31A, stemmer dette? Rent praktisk, hva er "unibody" for denne? Mer skruer, mer sømmer etc?

 

Jeg må si at jeg heller mot 32VD av den enkle grunn at disken kan oppgraderes og at minnet kan oppgraderes. Synd jeg ikke vet om noen plasser hvor jeg kan få ta og se på begge.

 

Jeg skrev at UX31A har unibody, mens UX32VD har det ikke. Anbefaler videoanmeldelse fra mobiletechreview (google eller gå et par sider bakover). Der vises både UX31A/UX32VD fra "alle" sider.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Etter litt research ser jeg at det er mange som sier at det ikke er "Unibody" på 32VD som du sier. Noen sier det er interne strukturer som ikke er av samme "kvalitet" som 31A, stemmer dette? Rent praktisk, hva er "unibody" for denne? Mer skruer, mer sømmer etc?

 

Jeg må si at jeg heller mot 32VD av den enkle grunn at disken kan oppgraderes og at minnet kan oppgraderes. Synd jeg ikke vet om noen plasser hvor jeg kan få ta og se på begge.

 

Jeg skrev at UX31A har unibody, mens UX32VD har det ikke. Anbefaler videoanmeldelse fra mobiletechreview (google eller gå et par sider bakover). Der vises både UX31A/UX32VD fra "alle" sider.

 

Heh, jeg som skriver litt uklart her. Jeg mente at det IKKE var unibody på 32VD, og at det var det du sa :)

Lenke til kommentar

Siden Proshop kjører 32VD til 8375 (og bare 125 i frakt) ble det denne. Nå er det bare å sette i gang ventingen ;)

 

Har også bestilt meg en 256GB Kingston HyperX som jeg putter i min stasjonære og tar ut 128GB SSD for å sette i 32VD'en. 8 GB billigram er også på vei.

 

Blir heftig maskin for bare 9500 :)

Lenke til kommentar

Siden Proshop kjører 32VD til 8375 (og bare 125 i frakt) ble det denne. Nå er det bare å sette i gang ventingen ;)

 

Har også bestilt meg en 256GB Kingston HyperX som jeg putter i min stasjonære og tar ut 128GB SSD for å sette i 32VD'en. 8 GB billigram er også på vei.

 

Blir heftig maskin for bare 9500 :)

 

OK, da er vi enig Judgement.

 

Gratulerer med ny maskin til en knallpris! Betalte vel ca 9100 for den med frakt men det var riktignok i midten av juli.

Lenke til kommentar

Fikk min ux32vd tideliggere i uken, og er så langt veldig fornøyd. Tenkte jeg skulle sette opp en dual boot med windows 8, men jeg har fått noen småproblemer her. Jeg prøvde å instalere windows på D partisjonen, men får denne meldingen. "Windows cannot be installed to this disk. The selected disk is of the GPT partition style." Noen enkel måte rundt dette, uten å formatere hele disken?

Lenke til kommentar

Jeg har satt i SSD og reinstallert Windows 7 på min UX32VD, men jeg har ikke fått alle snarveistastene under F-tastene på øverste rekke på tastaturet til å virke. Hvilke drivere mangler jeg?

 

"ATKPackage..." tror jeg det er.

 

Sjekk ellers listen her: http://forum.notebookreview.com/asus/672616-guide-ux32vd-how-install-windows-7-integrated-32gb-ssd.html#post8642587 (du trenger nok ikke alle som står der men...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! :)

Har et problem med at jeg sliter med å velge mellom UX31A og Samsung 900X3C. De har begge både positive og negative sider, og klarer derfor ikke helt å bestemme meg for hvem av dem jeg vil gå for.

 

Asus UX31A:

+ Tilkoblinger følger med samt veske som man kan ha den i.

+ Full HD IPS

+ God batteritid på rundt 7 timer tross 4 celler (Jeg kan ta feil)

+ Bra design

- Ikke oppgraderbart minne eller SSD

- Har lightbleed i varierende grad ettersom hvor heldig en er. (Ikke så farlig om det ikke er sjenerende)

 

Samsung 900X3C:

+ Bra design

+ Har muligheten til å oppgradere minne og SSD

+ Bra skjerm (sliter ikke med lightbleed)

- Følger nesten ikke med ekstra tilkoblinger

- Ligger litt høyre i pris

- Ikke like god batteritid som UX31A (igjen jeg kan ta feil her)

 

Begge to er gode maskiner, som gjør at jeg ikke klarer å bestemme meg. Har ikke fått tafset på noen av de bortsett fra 900X4C, vil tro den er veldig lik 13,3", og på den likte jeg ikke særlig godt tastaturet. Har nå en Dell Inspiron 1525 som har det tastaturet som jeg har likt best av det jeg har prøvd. Om UX31A har tilsvarende så er det et stort pluss! Det og kunne oppgradere er ikke så veldig viktig da jeg har klart meg bra med 3GB RAM, kunne hatt større harddisk enest.

 

Om noen her har prøvd begge og kunne hjulpet meg så hadde jeg satt veldig stor pris på det :)

Vet en av dere hva prisen på dem begge er på Dustin med studentkonto på nåværende tidspunkt? Tenker på i5 versjonen da jeg ikke har behov for i7.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Samsung 900X3C:

+ Har muligheten til å oppgradere minne og SSD

 

Man kan bytte mSATA SSD-en på 13". Det er kun 15" som har et ekstra minnespor.

Ser Dustin.no oppgir 12GB som maks, men det er nok en skrivefeil.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Melbyes: Greit å få med at Samsung 900X3C også veier litt mindre med sine 1,16 kg vs 1,3 kg.

 

Hva tenker du på med tilkoblinger? Asus UX31A krever adapter for å bruke enkelte porter, det gjør også Samsung 900X3C så vidt meg bekjent.

 

Mtp. UX31A: Har du vurdert Asus UX32VD? Koster ca 9,1k med frakt mot UX31As 10,5k m/frakt. Der kan du oppgradere både minne (til 10GB) og SSD.

 

Batteritiden vil være litt dårligere men vanskelig å svare på hvor mye dårligere det vil være.

 

Med Samsung 900X3C kan man bytte ut mSATA SSD med en på en større kapasitet. Så vidt jeg vet er ikke minne oppgraderbart på denne maskinen.

 

Ellers er det klart at Asus i mine øyne har et problem med QC på maskinene sine. Nå er jeg riktignok farget av å ha lest hundrevis av sider på forumene til notebookreview men det er mange som har fått light bleed som var vært ganske ille osv.

 

Jeg har ikke lest din tilsvarende tråden for Samsung 9-serien "13 men jeg har ikke fått inntrykk av at Samsung sliter med QC.

Lenke til kommentar

<p>Sitat Xtra: "Hva tenker du på med tilkoblinger? Asus UX31A krever adapter for å bruke enkelte porter, det gjør også Samsung 900X3C så vidt meg bekjent.

 

Mtp. UX31A: Har du vurdert Asus UX32VD? Koster ca 9,1k med frakt mot UX31As 10,5k m/frakt. Der kan du oppgradere både minne (til 10GB) og SSD."

 

 

Det har du rett i Xtra, glemte å ta med vekta :)

 

Med tilkoblinger så mener jeg overganger som følger med. UX31A følger det med en nettverksovergang, og HDMI/VGA overgang om jeg ikke tar helt feil. 900X3C følger det bare VGA.

 

Har sett på UX32VD ja, men tenker at jeg ikke har bruk for et dedikert grafikkort da jeg har stasjonær. HD4000 vil nok klare seg bra for min del da. Som med UX31A har UX32VD backlight bleed, den har og mye større fleks i tastaturet enn det UX31A har, om den har det. Angående touchpaden har jeg lest og sett på Youtube at det er noen (få?) som har en produksjonsfeil på den, slik at en kan trykke hele pad'en ned i et hjørne. Dette regner jeg med ikke er på UX31A siden den er unibody.

 

Om en ser på Dustin sin side om 900X3C så står det på spesifikasjoner på minne står det: Minne (inkludert/maks) 4 GB / 12 GBEr derfor jeg mener det går an, men om det er rett det vet jeg ikke.

 

Vet dette er tråden for blant annet UX31A, men hvem av dem ville dere valgt? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...