Gå til innhold

Halvparten innvandrere i Oslo innen 2040


  

220 stemmer

  1. 1. Ønsker du mer, mindre eller lik innvandring som nå?

    • Mer
      9
    • Lik
      24
    • Mindre
      187


Anbefalte innlegg

@Symmetrical: Du kunne jo sitert disse lærebøkene dine. Et motargument står tross alt mye sterkere enn personangrep.

Det er personangrep mot personangrep - jeg forsvarer meg mot hans insinuasjon. Han skriver også at lærerbøker inneholder feil informasjon (at det vi også blir belært generelt er feil). Det er paranoid.

Ikke desto mindre hadde det vært mer nyttig for debatten, for oss som deltar i den, og for din egen troverdighet, om du siterte lærebøkene du refererte til.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Symmetrical: Du kunne jo sitert disse lærebøkene dine. Et motargument står tross alt mye sterkere enn personangrep.

Det er personangrep mot personangrep - jeg forsvarer meg mot hans insinuasjon. Han skriver også at lærerbøker inneholder feil informasjon (at det vi også blir belært generelt er feil). Det er paranoid.

Ikke desto mindre hadde det vært mer nyttig for debatten, for oss som deltar i den, og for din egen troverdighet, om du siterte lærebøkene du refererte til.

 

Geir :)

 

Først så skal han henvise til kilder og diverse fakta om at det vi blir belært på skolen er feil - så skal jeg forsøkte å sitere boken for å argumentere mot dette. Til da så vil se på hans påstand som en eller annen form for konspirasjonsteori eller trolling.

Lenke til kommentar

Norge for nordmen ! drita lei utlendinger nå !

"Norge for nordmenn": Slagord brukt av NS før krigen i propagandakampen mot jødene. Senere brukt av nynazister på 70-tallet. Skal det få sin renessanse nå?

Det er vell en hvis forskjell på nynazister og patrioter.

Ja. Det vil si, man behøver ikke være nynazist for å kalle seg patriot, skjønt de fleste nynazister vil kalles seg patrioter. Men man behøver ikke være mot innvandring for å være patriotisk.

 

Poenget mitt er at "Norge for nordmenn" er et ladet slagord. Det kan være greit å vite hva et slagord representerer når man skal bruke det.

 

Kall meg gjerne rasist jeg skal ikke nekte for det. Men for meg er det ingen "raser" det er bare de som tillhører her og de som ikke gjør det.

Og hvis det ikke er rase som avgjør om noen hører til her, hva er det så? Hva er en "nordmann" i dine øyne om det ikke har noe med rase å gjøre?

 

Om du er en rasist aner jeg ikke, og det har jeg heller ikke påstått. Til det har jeg lest for lite du har skrevet. Om du ikke er det så er det bare bra.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Først så skal han henvise til kilder og diverse fakta om at det vi blir belært på skolen er feil - så skal jeg forsøkte å sitere boken for å argumentere mot dette. Til da så vil se på hans påstand som en eller annen form for konspirasjonsteori eller trolling.

Det er selvsagt en mulig løsning. Men nå kom du faktisk med en kategorisk påstand om ting han allerede har uttalt:

 

Du er definitivt ikke mer intelligent enn meg basert på det du nå konstaterer. Mye av det du skriver er hysterisk galt da jeg nå tok meg tid til å åpne noen lærerbøker jeg har angående dette.

 

Så ifølge deg har du dokumentasjon for at det han alt har sagt er feil. Da kan du henvise til det og begrunne (da helst med kildehenvisninger) hvorfor det er feil.

 

Edit: Om du dokumenterer din påstand før han dokumenterer sin er det plusspoeng til deg... :cool:

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

@Symmetrical: Du kunne jo sitert disse lærebøkene dine. Et motargument står tross alt mye sterkere enn personangrep.

 

Det er personangrep mot personangrep - jeg forsvarer meg mot hans insinuasjon. Han skriver også at lærerbøker inneholder feil informasjon (at det vi også blir belært generelt er feil). Det er paranoid.

Jeg mener ikke å ha gått til angrep mot din person. At der er inndoktrinering i den norske skolen er det neppe noen tvil om (det står blandt annet svart på hvitt i formålsparagrafen for samfunnsfag), men dette er hverken paranoid eller personangrep, men kritikk rettet mot den norske skolen.

 

Det jeg spesielt tenkte på her var da din (tidligere?) tro om at Stataen ikke bruker vold mot mindretallet (inkludert innvandrere) for å få ting slik "flertallet" vil.

 

Fram til nå så har du insinuert mye rart om meg noe som er irrelevant i forhold til topic. Med insinuasjon så mener jeg at du indirekte henviser til dette. På bakgrunn av dette så er det ingen tvil om hvor du er i pyramiden. Det er ingen tvil om at jeg har brukt personangrep men det var på bakgrunn av dine personangrep.

 

Jeg foreslår at du holder deg til topic.

Jeg HAR prøvd å holde meg til "topic", som nettopp var min observasjon om at du støtter å ty til vold mot utlendinger for å rense landet og forverre disses situasjon, noe som ikke er forenelig med en påstand om at du "ikke vil dem noe ondt".

 

Videre kom du men en påstand om at jeg kommer med "hysterisk" gale påstander

Mye av det du skriver er hysterisk galt da jeg nå tok meg tid til å åpne noen lærerbøker jeg har angående dette.

Om du kunne være så snill å identifisere HVILKE av mine utsagn som ifølge din lørebok er "hsyterisk gale" og bokens begrunnelse, så kan vi muligens finne sannheten.

 

Jeg lover å rette mine feil, om du har rett. Jeg har nemlig ingen problemer med å innrømme at jeg tat feil iblandt, men det er vel umulig om du ikke vil dele med meg hvilke av mine argumenter som er gale?

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Det er i alle fall verre i Sverige.

Definer verre...?

 

Sannsynligvis dobles antallet somaliere i landet de neste to årene. Mellom 20 og 30 tusen barn vil ankomme landet på familiegjenforening.

Kilde?

 

Ikke nok med det, det er omtrent en halv norsk generasjon (rundt 30.000) flyktninger og asylsøkere og andre innvandrere som får oppholdt hvert halvår. Virkelig flotte greier svenskene har fått stilt i stand. Tar man med 20% ungdomsarbeidsledighet og rundt 10% ledighet totalt, ser man at det blir interessant i årene fremover.

Kilde? Sveriges store problem er at de har hatt en voldsom asylstrøm fra land som Bosnia, Iran og Irak. Til gjengjeld har de en marginal arbeidsinnvandring. (Halvparten av den norske.) Sverige har tatt på seg en tung byrde.

 

Kult eller, Geir?

Nei, det er ikke "kult". Det har ingenting med kult å gjøre. Innvandring er en stor utfordring.

 

Norge tar for øvrig inn 7 ganger flere enn gjennomsnittet i EU, både relativt i forhold til folketall og i rent tallmessig. Et av verdens minste land gjør dette av fri vilje. Can someone spell "impending failed state"?

Kilde?

 

Det kan umulig stemme, forresten. Vi er et av Europas minste land, så 7-gangeren kan ikke være både relativt og absolutt.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

"Verre" som i "har frivillig tatt imot flere ikke-vestlige" enn Norge.

Oki.

 

Det kappes visst om å få flere somaliere totalt sett enn USA.

I så fall gjør de en dårlig jobb. Innvandringen fra Somalia til Sverige toppet seg i 2009, og til Norge var den faktisk på det høyeste i 2003, med over 2000 på et år. Nå kommer det drøyt tusen stykker i året til Norge. Så det tar tid før de blir flere enn oss. (Flere enn det er somaliere i USA også, med denne farten.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

"Verre" som i "har frivillig tatt imot flere ikke-vestlige" enn Norge.

Det kappes visst om å få flere somaliere totalt sett enn USA.

Vanskelig med disse definisjonene. Så de "ikke-vestlige" Somalierne er altså skal altså stenger ute (evt kastes ut), mens deres "vestlige" naboer fra Ethiopia skal ha helt fri innvandring til Norge om jeg har forstått deg rett?

Lenke til kommentar

<p>

Neida, etiopere er også ikke-vestlige. Jeg ønsker ikke flere av disse heller.

Beklager, men jeg er forvirret. Er ikke definisjonen av "vestlige" nettopp de som har en kristen kulturarv, nettopp slik som Etioperne og Nordmenn? Muligens du kan klargjøre hva din definisjon på "vestlig" er?
Vi kan jo nevne i fleng: irakere, iranere, kurdere, tyrkere, pakistanere, somaliere, nigerianere, etiopere. Sikkert noe jeg har glemt.
Meksikanere, Brasilianere, Spanjoler, Russere, Tyrkere,...?

 

Mens vi vil ha: svensker, polakker, amerikanere, dansker, tyskere, nederlendere, osv.
Hva med svarte muslimer som har Amerikansk pass? Asiatiske buddister med hollandsk pass?, Jøder med tysk pass? Ortodokse kristne med Polsk pass?
Lenke til kommentar

Hva med denne definisjonen:

 

Ikke-vestlig: Person som med all sannsynlighet blir en nettomotaker av sosiale ytelser fra kongeriket Norge -- et rent nettotap for samfunnet.

OK, der har vi inkludert alle statsansatte, og alle pensjonister/uføretrygdede (Samt alle under utdanning, men skal gjøre unntak fordi det forventes at "Norge" skal på sikt tjene på den investeringe"
Personen vil ikke lykkes å bli integrert, og har dårlig skolegang.
Desverre er skolevesenet så dårlig i Norge at de fleste som har vært igjennom grunnskolen nok er skadet av den ulykken. Det med dårlig integrering i ett land av einstøinger er litt vanskelig å vurdere...
Personen er med høy sannsynlighet fra midtøsten eller Afrika.
Er skillet genetisk , dvs ett svart barn som føddes og har blitt oppvokst i Norge, eller som ble adoptert til Norge i sine første leveår er å anse som "vestlig", eller som "ikke-vestlig"?

 

Vestlig: Person som med all sannsynlighet blir en gevinst for Norge.
Hmm, så det er en person som er istand til å skape verdier og som i tillegg er idiotisk nok til å la seg flå av den Norske Staten?

 

Dog, hva skal den norske Staten bruke pengene på etter å ha sparket ut alle de "ikke-vestlige" (både svarte og hvite) som ovenfor ble deportert for å være "nettomotaker av sosiale ytelser fra kongeriket Norge -- et rent nettotap for samfunnet."?

Personen har et genuint ønske om å jobbe, blir smidig og lett tatt opp i det norske samfunn, lærer seg språket hurtig, har kompetanse på et område Norge behøver. Personen er med høy sannsyynlighet fra vest-Europa.
Og personen er "med høy sannsyynlighet" ikke villig til å flytte til Norge for å bli ranet der, og de som idag bor i Norge og passer med denne beskrivelsen er iferd med å flytte fra landet ... og drar til Svaits, UK, USA, etc såfort de får muligheten.

 

Vel, ser ut til at Norge skal bli mer glisgrent enn det allerede ER om denne planen settes ut i livet halvparten skal sperkes UT fordi de har sugerrøret i Statskassen, og den andre halvparten vil flykte fordi Staten har sugerrør i bankkontoen deres...

 

Eller.no

 

Du forstår hva jeg mener, ikke vær så vrang :)

Joda, jeg forstår desverre hva du mener. Grunnen til at jeg er vanskelig er at jeg ikke aksepterer at det fins noen slik gruppering som dere kaller "nasjonalitet" og dine vanskeligheter i å komme med en klar definisjon demonstrer dette med all tydelighet. Nasjonen "Norge" er bare oppspinn fra ende til annen, men en nyttig illusjon for de som sitter på makten, for uten denne illusjonen ville ikke folk ha akseptert at de har "rett" til å herske over befolkningen.

 

Merk at "Nasjonen" Norge, samt alle andre "nasjoner" i Europa ble oppfunnet på 1800 tallet etter at det ble klart at Kongene ikke hadde noen legitimitet i sine påstander om å ha blitt utvalgt av GUD for å herske over befolkninene.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

<p>

Jeg er ikke så interessert i diskurs om nasjoners tilkortkommenheter. Alt jeg vil frem til er at den ikke-vestlige innvandringen kunne NOrge vært foruten. Og foruten den ville vi hatt det bedre.

Ja, jeg forstår at en rasjonell diskusjon om noe som folk KUN innbiller seg at eksisterer være det seg "nasjonen", julenissen eller Gud er noe de troende helst vil unngå.

 

For meg ser det ut som om dere ville hatt det bedre og ikke værre med mer innvandring. (uansett hvor de kommer fra)

 

Dess flere man må dele ressurser med, dess mindre blir det på hver person. Dersom folk som ikke bidrar immigrerer, blir det desto mindre.
Tja, det blir kanskje mindre på de andre som også har sugerøret nedi Statskassen om det kommer flere som vil sette sugerøret nedi. Men klart at for deg, som IKKE er blandt de som er "en nettomotaker av sosiale ytelser fra kongeriket Norge" så gjør det da ingen forskjell?
Lenke til kommentar

Jeg har dog forhåpninger om å bli kvitt alle grensekontroller, fullstendig og at disse jævla rasistene i AP tar til vettet til slutt og slutter med denne diskrimineringa mot de som er "anderledes" enn "oss".

 

Vi har tross alt sluttet å bekymre oss om de fæle (og farlige) tyskerne som vi før måtte "beskytte" oss mot med passkontroller etc.

 

Advarslene som at det ville gå ille om folk fikk lov til å krysse grensene uten noen kontroll ser ikke ut til å ha slått til foreløbig, eller?

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Tja, der er jo en viss fare for at det går den veien.

 

Intern kontroller for reising mellom fylker kan vi også fort få.

 

Papiere Bitte!!

 

image_thumb%5B4%5D.png

 

real_id_poster.jpg

 

tre+%E5r+til+nordmenn+f%E5r+id-kort.jpg?o=4208575&w=&h=&ee=1325499425

 

http://www.regjeringen.no/upload/JD/Vedlegg/ID-kort-Sluttrapport.pdf

 

Nasjonalt ID-kort styrker personvernet

http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/pressesenter/pressemeldinger/2011/nasjonalt-id-kort-styrker-personvernet.html?id=643086

 

Om du glemmer det hjemme vil du stå i fare for å ryke i kasjotten for den alvorlige forbrytelse å ha gått rundt uten "sertifikat" på linje med praksis i andre europeiske land.

 

rofl-smiley.gif

Lenke til kommentar

@Skatteflyktning: "Ordningen vil være valgfri",

..... til å begynne med

 

Ser ut som om noe falt bot i sikkerhetsklareringa.

 

Det minner meg på en ting, er det fortsatt frivillig å bli behandlet som en kriminell når du kjøper pass hos politiet?

 

Fingeravtrykk skulle jo være "frivillig" det og om jeg ikke husker propagandaen feil?

big_rofl.gif

 

De fleste slike programmer begynner som "frivillige" inntil herskerne oppdager at det er ingen (veldig få) som melder seg som frivillige. Deretter kommer denne karen

Smiley_Stalin.gif

for det kan jo ikke innrømmes at våre ufeilbarlige herskere har, vel, tatt feil.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...