Gå til innhold

Halvparten innvandrere i Oslo innen 2040


  

220 stemmer

  1. 1. Ønsker du mer, mindre eller lik innvandring som nå?

    • Mer
      9
    • Lik
      24
    • Mindre
      187


Anbefalte innlegg

Joda, jeg synes bare at det er ironisk at forkjempere for bevaring av den nordiske kultur bruker latin som symbol på "kunnskap og ansiennitet".

 

oi da... Der gikk jeg på en liten smell :-P

 

Avatar som hyller en fremmed statsmakt på arabisk, et sitat fra en globalist, og skrift både på sanskrit og latin... LoL...

 

Ok... Jeg et jo ikke nasjonalist da, men likevel..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, da kunne de jo sagt

 

"Med lov skal landet bygges og ikke med ulov ødes"

 

Desverre viser det sag at første del "Med lov skal landet bygges" stammer fra romerretten, og derved diskvalifiseres,

 

 

Og andre del som ER norsk om at "landet ikke skal ødes ved ulov", vel det ser jo ut til å være stikk istrid med hva de ønsker, for det er da det å legge landet øde som man søker ved å hindre folk i å komme hit og kaste ut de man ikke liker tryne på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg håper at innvandringen blir mindre ellers så flytter jeg fra Oslo. Jeg har ikke noe imot innvandrere men når de hoper seg opp på bestemte områder så blir det ubehagelig etter min mening.

 

Hvordan kan di ikke har noe imot innvandrere men ikke ønsker dem å bo i et sted? Har du ingenting imot dem så blir det aldri ubehagelig hvor de bor

 

Innvandrere er ikke et bestemt homogen gruppe Svensk innvandrere er litt annerledes enn innvandrere fra Polen

Lenke til kommentar

Jeg håper at innvandringen blir mindre ellers så flytter jeg fra Oslo. Jeg har ikke noe imot innvandrere men når de hoper seg opp på bestemte områder så blir det ubehagelig etter min mening.

 

Hvordan kan di ikke har noe imot innvandrere men ikke ønsker dem å bo i et sted? Har du ingenting imot dem så blir det aldri ubehagelig hvor de bor

 

Innvandrere er ikke et bestemt homogen gruppe Svensk innvandrere er litt annerledes enn innvandrere fra Polen

 

Ta en titt på det du skrev..

 

Jeg har ingenting mot innvandrere som mennesker og ønsker dem ikke noe vondt på bakgrunn av det jeg skrev. Jeg liker bare ikke at de hoper seg opp på bestemte områder og ønsker en reduksjon av den totale innvandringen.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar
Jeg har ingenting mot innvandrere som mennesker og ønsker dem ikke noe vondt på bakgrunn av det jeg skrev. Jeg liker bare ikke at de hoper seg opp på bestemte områder og ønsker en reduksjon av den totale innvandringen.

Tror du virkelig at det å ty til (trusler om) vold for å forhindre dem å bedre sin levestandard ved å flytte til Norge, eller å bruke samme midler for å kaste dem ut fra landet og derved senke deres levestandard, IKKE er "å ønske dem noe vondt"?

 

Vær i det mindste ærlig nok til å innrømme at du vil bruke vold mot utlendinger (og skade disse) for å "rense landet" fordi du syns det er estetisk "bedre" uten så mange "anderledes" mennesker på gata.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Jeg har ingenting mot innvandrere som mennesker og ønsker dem ikke noe vondt på bakgrunn av det jeg skrev. Jeg liker bare ikke at de hoper seg opp på bestemte områder og ønsker en reduksjon av den totale innvandringen.

Tror du virkelig at det å ty til (trusler om) vold for å forhindre dem å bedre sin levestandard ved å flytte til Norge, eller å bruke samme midler for å kaste dem ut fra landet og derved senke deres levestandard, IKKE er "å ønske dem noe vondt"?

 

Hva i alle dager! Jeg har da ikke henvist til vold eller andre former for sanksjoner. Dersom disse individene ikke kan være produktive for landet så skader de faktisk samfunnet som en helhet og derav DU og MEG og den fremtidige generasjonen. Innvandrere skal kun bli akseptert dersom livet deres er i fare på bakgrunn av krig eller lignende og det er MANGE som lurer seg inn i landet ved at de får barn her som unnskyldning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror du virkelig at det å ty til (trusler om) vold for å forhindre dem å bedre sin levestandard ved å flytte til Norge, eller å bruke samme midler for å kaste dem ut fra landet og derved senke deres levestandard, IKKE er "å ønske dem noe vondt"?

 

Hva i alle dager! Jeg har da ikke henvist til vold eller andre former for sanksjoner.

Jo det har du:
Jeg ... ønsker en reduksjon av den totale innvandringen.

Har du tenkt å overbevise dem om å forlate landet frivillig? Vær så snill, å reis tilbeke til Somalia, for jeg liker ikke at jeg må se at dere hoper dere opp.

 

, eller har du tenkt at Stortinget bør lage lover (trusler om vold) som Politiet kan støtte seg i for å fysisk kaste disse du ikke liker ut av landet?

 

Dersom disse individene ikke kan være produktive for landet så skader de faktisk samfunnet som en helhet og derav DU og MEG og den fremtidige generasjonen.
Isåfall burde vel kriteriet ditt være produktiviteten? Selvsagt om det var kriteriet ville du måtte deportere en hel haug med hvite statsansatte.

 

Innvandrere skal kun bli akseptert dersom livet deres er i fare på bakgrunn av krig eller lignende
Hvorfor KUN disse tilfellene. Fri ferdsel er da en menneskerett, selv om noen politikere har satt noen streker på ett kart?

 

og det er MANGE som lurer seg inn i landet ved at de får barn her som unnskyldning.

Disse "lurer" seg ikke inn, det bare følger de reglene som Politikerne har satt (ie de føyer seg etter de truslene som er fremsatt om voldsbruk mot dem).

Lenke til kommentar

Jegt tror Skatteflyktning spør deg hvordan det å nekte innvandrere adgang til landet ikke er en sanksjon (med trussel om vold som sanksjonsmiddel), og hvordan det ikke er å ønske dem "noe vondt" (les dårligere levekår enn det de kunne oppnådd her i landet.)

 

Geir :)

 

Edit: Litt sein der. Han svarte for seg selv. :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Har du tenkt å overbevise dem om å forlate landet frivillig? Vær så snill, å reis tilbeke til Somalia, for jeg liker ikke at jeg må se at dere hoper dere opp.

 

, eller har du tenkt at Stortinget bør lage lover (trusler om vold) som Politiet kan støtte seg i for å fysisk kaste disse du ikke liker ut av landet?

 

Dersom noen nekter dem inngang til landet eller sender dem tilbake på en fredelig måte (som vanlig) er ikke det samme som vold. Vold omhandler bruken av fysiske sanksjoner som fysisk skader individer. Husk at menneskerettighetene beskytter dem mot vold - med andre ord så er det ikke vold. Den eneste situasjonen der vold må brukes er dersom individer angriper politiet da de forsøker å sende dem tilbake.

 

- Det er som regel innvandrerne som oppfatter dette som vold eller overgrep da de ikke forstår politikken i landet.

 

 

Isåfall burde vel kriteriet ditt være produktiviteten? Selvsagt om det var kriteriet ville du måtte deportere en hel haug med hvite statsansatte.

 

Hvite statsansatte? Du er klar over at hudfarge ikke er relatert til statsborgerskap? Det er mange individer i landet som har fargede foreldre - som er innvandrere. Dette fører hovedsakelig til at deres barn ikke blir innvandrere.

 

De etniske i landet som ikke arbeider sliter med psykologiske eller sosiale problemer og er derav avhengig av den velferdsstaten som vi har i landet. De etniske i landet skal bli prioritert av staten på bakgrunn av deres statsborgerskap - de utgjør en del av landet. De er Norske.

 

 

Hvorfor KUN disse tilfellene. Fri ferdsel er da en menneskerett, selv om noen politikere har satt noen streker på ett kart?

 

På bakgrunn av det faktum at det blir for mange. Hvor effektiv tror du velferdsstaten blir dersom den ikke lenger klarer å behandle den enorme mengden med innvandrere og etniske norske som er avhengig av velferdsstaten for å overleve? Vi har ikke en mangel på arbeidskraft i landet og trenger dem ikke med mindre de er ekstremt godt utdannet og kan tilby mye for samfunnet.

 

 

Disse "lurer" seg ikke inn, det bare følger de reglene som Politikerne har satt (ie de føyer seg etter de truslene som er fremsatt om voldsbruk mot dem).

 

De kommer til landet uten barn og får barn i perioden der de venter på svar fra staten hvorav intensjonen er å bruke barnet som en 'inngangsbillett'. Dette er et kjent problem.

Lenke til kommentar

Jegt tror Skatteflyktning spør deg hvordan det å nekte innvandrere adgang til landet ikke er en sanksjon (med trussel om vold som sanksjonsmiddel), og hvordan det ikke er å ønske dem "noe vondt" (les dårligere levekår enn det de kunne oppnådd her i landet.)

 

Geir :)

 

Edit: Litt sein der. Han svarte for seg selv. :)

 

Husk at samfunnet og verden generelt trenger en jevn fordeling mellom goder og byrder for å fungere. Dette er dessverre den tunge realiteten - ikke alle kan ha det bra hvis andre skal ha det bra. Noen må ta drittjobbene og noen må lide for at andre ikke skal trenge dette.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Hoda, jeg skjønner poenget ditt. (Selv om jeg ikke er helt enig, det er tema for en annen tråd.) Poenget mitt (og kanskje Skatteflyktnings) er at det å bestemme at innvandrerne er de som skal lide så vi skal ha det bra er en sanksjon, og for dem som lider er det en høyst teoretisk trøst at du hevder at du ikke ønsker dem noe vondt når du bestemmer det.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

På bakgrunn av det faktum at det blir for mange. Hvor effektiv tror du velferdsstaten blir dersom den ikke lenger klarer å behandle den enorme mengden med innvandrere og etniske norske som er avhengig av velferdsstaten for å overleve? Vi har ikke en mangel på arbeidskraft i landet og trenger dem ikke med mindre de er ekstremt godt utdannet og kan tilby mye for samfunnet.

Hvor mange mennesker "trenger" et land? Hvorfor trenger Norge bare 4,5 millioner? Hvorfor ikke 6. Hvorfor stoppet vi ikke på 4, eller på 3? Hvis 4,5 millioner ideelt, hvorfor har ikke Sverige med sine 9,5 millioner 50% arbeidsløshet? (De har jo ikke engang oljen.)

 

Hva var det den ekstra millionen mellom 3,5 og 4 gjorde som den mellom 4,5 og 5 ikke gjør?

 

Jo, den jobbet. Problemet idag er ikke at vi har mindre mangel på arbeidskraft, problemet er at vi ikke evner å sysselsette folk, og ender opp med en for stor andel uproduktive. Vi har mange trygdede og mangel på arbeidskraft samtidig. Det har mange årsaker, og uutdannede asylsøkere er bare en av dem. Eldrebølgen og det faktum at vi flagger ut produksjon, skipsfart og andre ufaglærte jobber fordi norske lønninger er så høye er andre årsaker.

 

Løsningen er ikke å stoppe befolkningsveksten, det blir det ikke prosentvis færre pensjonister og trygdede av. Løsningen er å få de som innvandrer i arbeid. Og med det for øye bør vi absolutt ikke begrense innvandringen til de hvor "livet deres er i fare på bakgrunn av krig eller lignende". Det er nemlig ikke noe kriterium for arbeidsdyktighet. Tvert om, da bør vi tillate arbeidsinnvandring slik at andelen arbeidsføre av den totale befolkning holder seg høy. Enten den totale befolkning er 4, 5 eller (som i Sverige) 10 millioner.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Hoda, jeg skjønner poenget ditt. (Selv om jeg ikke er helt enig, det er tema for en annen tråd.) Poenget mitt (og kanskje Skatteflyktnings) er at det å bestemme at innvandrerne er de som skal lide så vi skal ha det bra er en sanksjon, og for dem som lider er det en høyst teoretisk trøst at du hevder at du ikke ønsker dem noe vondt når du bestemmer det.

 

Geir :)

 

Da kommer jeg til huset ditt og tar med meg akkurat det jeg vil. Hvis du nekter å slippe meg inn, er det en sanksjon, og du vil meg vel ikke vondt? :huh:

 

Og poenget skjønner du kanskje ikke, så jeg skal forklare det. Man kan ikke gi alle alt de ønsker seg her i verden. Selv om de ville foretrukket det. Norge har ikke ansvar for at alle skal ha det akkurat som de vil ha det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da kommer jeg til huset ditt og tar med meg akkurat det jeg vil. Hvis du nekter å slippe meg inn, er det en sanksjon, og du vil meg vel ikke vondt? :huh:

 

Man kan ikke gi alle alt de ønsker seg her i verden. Selv om de ville foretrukket det. Norge har ikke ansvar for at alle skal ha det akkurat som de vil ha det.

Jo, hvis du kommer til huset mitt for å stjele så føler jeg det berettiget å ville deg "vondt". Uansett om du er norsk eller ikke. Det kalles selvsforsvar, og det er selvsagt en sanksjon.

 

Eksemplet ditt forutsetter at innvandrerne kommer for å stjele. Jeg forutsetter at de kommer for å bidra.

Norge som nasjon har absolutt ikke noe ansvar for at alle skal ha det som de vil, men det betyr ikke at det er galt å gi folk muligheten til på ærlig vis å skaffe seg det. En hardt arbeidende innvandrer er ikke noe mindre verd for landet enn en hardt arbeidende etnisk nordmann, og en norsk tyv er ikke noe mer verd for landet enn en innvandret en.

 

Og poenget skjønner du kanskje ikke, så jeg skal forklare det.

Hva er det med at folk er så overbevist om at jeg ikke skjønner for tiden? Riktignok er jeg en smule pre-senil, men så ille fatt er det da ikke ennå...?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Typisk det, Geir. Du blander snørr og barter.

Du blander kvoteflyktninger, grunnløse asylsøkere, og arbeidsinnvandring.

 

La meg redegjøre. Kvoteflyktninger må vi ta i mot. Grunnløse asylsøkere, vel her drar jeg inn ordet grunnløse, fordi alle som søker asyl i Norge, som ikke kommer fra Sverige, Danmark, Finland, eller Russland, alle har land nærmere sitt eget hvor de kan søke asyl dersom formålet kun er å redde liv og helse - dersom man reiser helt til Norge, må man passere flere andre trygge land først, og formålet er derfor kun et spørsmål om preferanse - man vil til Norge fordi det er penger her.

 

Arbeidsinnvandring var jo kronargumentet ditt.

Arbeidsinnvandring får man kun dersom en mengde innvandrere har høyere arbeidsdeltakelse enn befolkningens gjennomsnitt.

Når du blander snørr og barter slik du gjør, så ser du bort i fra dette åpenbare definisjonsspørsmålet.

Man vet f ex at 69% av alle Somaliere står utenfor arbeidsmarkedet. (Ref. Brochmann-rapporten.)

Dersom man da tar i mot Somaliere så VET man at man defacto får en EKSTREM trygdeinnvandring.

 

Men dette gjelder ikke bare somaliere - nesten alle ikke-vestlige innvandrergrupper har LAVERE arbeidsdeltakelse enn nordmenn. Dermed MÅ man skille snørr og bart, man kan ikke da trekke frem argumentet om arbeidsinnvandring når noen taler for å begrense innvandring fra ikke-vestlige land.

For den innvandringen er nemlig det motsatte, det er TRYGDEINNVANDRING.

Bortsett fra filippinere. De har faktisk skyhøy arbeidsdeltakelse. Men de er jo kristne, og det passer jo ikke den multikulturelle antirasistmafiaen, dessuten er de jo asiatiske og kan finne på å gifte seg med norske menn, det ville jo være helt forferdelig - tenk det, norske menn sammen med asiatiske damer, det er jo nødt til å være rasisme.

 

 

Jeg må si det Geir, du er flink til å argumentere på en slik måte at "det høres fornuftig ut", det er nesten som å høre Jonas Gahr Støre, men faktum er at det du sier ikke henger på greip - selv om lettlurte folk kjøper rubbel og bit fra både deg og Mr. Dialog. Politisk korrekthet og god retorikk er det mange som går rett på, sannheten har de værre for å svelge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du tenkt å overbevise dem om å forlate landet frivillig? Vær så snill, å reis tilbeke til Somalia, for jeg liker ikke at jeg må se at dere hoper dere opp.

 

, eller har du tenkt at Stortinget bør lage lover (trusler om vold) som Politiet kan støtte seg i for å fysisk kaste disse du ikke liker ut av landet?

 

Dersom noen nekter dem inngang til landet eller sender dem tilbake på en fredelig måte (som vanlig) er ikke det samme som vold. Vold omhandler bruken av fysiske sanksjoner som fysisk skader individer.

Stemmer IKKE, vold er ikke ensbetydende med varig men....
Vold (av norrønt vald) er et begrep som beskriver aggressive handlinger som har til hensikt å forårsake skade, smerte eller ydmykelse.

http://no.wikipedia.org/wiki/Vold

 

Videre bare påpeke at (troverdige) trusler om voldsbruk er nødvendige for å tvinge noen til å lystre. At du gir dine penger til en kriminell i utlandet når denne setter en pistol mot hodet ditt og ber om lommeboka betyr IKKE at din utlevering av lommeboka var frivillig, selv om ingen vold ble utført. Samme med innvandrer som tvinges inn på fly for å bli deportert. Ingen av delene kan kalles "fredelig måte".

 

Husk at menneskerettighetene beskytter dem mot vold - med andre ord så er det ikke vold.
Stemmer ikke om du refererer til FNs latterlige lille liste.

 

Den eneste situasjonen der vold må brukes er dersom individer angriper politiet da de forsøker å sende dem tilbake.

Illusjon, Politiet TYR til vold om deres TRUSLER om voldsbruk ikke får deg til å samarbeide.

 

Akkurat som kjeltringen som truet deg med pistol VIL trykke på avtrekkeren om du ikke samarbeider.

586x400.jpg

Faktisk er politiets hovedoppgave fremsette voldstrussler mot alle (andre) innbyggere for å få disse til å adlyde Politikernes vilje, OG å TY til vold om folk alikevel IKKE adlyder etter å ha blitt truet.

 

- Det er som regel innvandrerne som oppfatter dette som vold eller overgrep da de ikke forstår politikken i landet.
Nei, det er ordboka som oppfatter dette som vold.

 

 

Isåfall burde vel kriteriet ditt være produktiviteten? Selvsagt om det var kriteriet ville du måtte deportere en hel haug med hvite statsansatte.

 

Hvite statsansatte? Du er klar over at hudfarge ikke er relatert til statsborgerskap? Det er mange individer i landet som har fargede foreldre - som er innvandrere. Dette fører hovedsakelig til at deres barn ikke blir innvandrere.

Endrer ikke det faktum at om ditt kriterie er "produktivitet" MÅ du kaste ut langt flere "etniske nordmenn" enn "utlendinger". Klart det er jo ikke ditt kriterie, men KUN en undskyldning. :)

 

De etniske i landet som ikke arbeider sliter med psykologiske eller sosiale problemer og er derav avhengig av den velferdsstaten som vi har i landet. De etniske i landet skal bli prioritert av staten på bakgrunn av deres statsborgerskap - de utgjør en del av landet. De er Norske.

1. Langt flere "nordmenn" enn utlendinger er "avhengige av Staten"

2. Hva er forskjellen mellom "nordmann" og "utlending"?

3. Om folk "har rett til" statsstøtte så er grunnen at demokratiet har bestemt dette samt de kriteriene som skal oppfylles for å få denne stats-støtten. Om det er dette som er problemet kan dere vel bare fjerne denne støtten?

 

 

Hvorfor KUN disse tilfellene. Fri ferdsel er da en menneskerett, selv om noen politikere har satt noen streker på ett kart?

 

På bakgrunn av det faktum at det blir for mange.

For mange HVA? Personer eller utlendinger?

For mange i forhold til hva? Ikke plass i ett av verdens mest glistngrente land.

 

Hvor effektiv tror du velferdsstaten blir dersom den ikke lenger klarer å behandle den enorme mengden med innvandrere og etniske norske som er avhengig av velferdsstaten for å overleve?
Hvor har du det fra at velferdsstaten noensinne har vært effektiv?br />

 

Vi har ikke en mangel på arbeidskraft i landet og trenger dem ikke med mindre de er ekstremt godt utdannet og kan tilby mye for samfunnet.
Alle som finner seg jobb trengs da, og de som ikke vil dra noen annet sted (medmindre "velferdsstaten" betaler for ingenting)

 

 

Disse "lurer" seg ikke inn, det bare følger de reglene som Politikerne har satt (ie de føyer seg etter de truslene som er fremsatt om voldsbruk mot dem).

 

De kommer til landet uten barn og får barn i perioden der de venter på svar fra staten hvorav intensjonen er å bruke barnet som en 'inngangsbillett'. Dette er et kjent problem.

Nei, det er en kjent LØSNING på problemet med de trusler som Staten fremsetter. Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Hoda, jeg skjønner poenget ditt. (Selv om jeg ikke er helt enig, det er tema for en annen tråd.) Poenget mitt (og kanskje Skatteflyktnings) er at det å bestemme at innvandrerne er de som skal lide så vi skal ha det bra er en sanksjon, og for dem som lider er det en høyst teoretisk trøst at du hevder at du ikke ønsker dem noe vondt når du bestemmer det.

 

Geir :)

 

Da kommer jeg til huset ditt og tar med meg akkurat det jeg vil. Hvis du nekter å slippe meg inn, er det en sanksjon, og du vil meg vel ikke vondt?   :huh:

 

O

Problemet er vel at du IKKE nekter vedkommende å komme inn i DITT hus ettersom vedkommende IKKE står på trappa di, men nekter vedkommende å bygge sitt EGET hus på nabotomta som han har kjøpt. :)

Lenke til kommentar
Bare av ren nysgjerrighet er du etnisk Norsk?
Ja, 100% Viking eller "Arisk" som noen kanskje ville ha sagt det
Har du en innvandringsbakgrunn eller er det noen i familien din som har en innvandringsbakgrunn?

Nei ikke i den forstand du ser ut til å stille spørsmålet, men jeg HAR flyktet fra "arbeidernes paradis" av naturlige grunner. (Se nick).

 

Bare for å forvirre deg enda mer har jeg INTET imot at du diskriminerer mot svarte, homser, kvinner, eller hvem du måtte ønske, og vil forsvare din rett til å gjøre dette etter ditt hjertes lyst (selv om det er ulovlig).

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...