Gå til innhold

Bruk nettbrettet som instrumentpanel i bilen


Anbefalte innlegg

Skulle vært like enkelt å koble seg på bilstereoen :g

På biler som nyere Volvo, er det bortimot umulig å få satt inn en annen radio/DVD-spiller. På eldre biler var slike ting derimot standardisert.

 

Bilmerkene bruker nå aktivt slike ting som multimedia for å tvinge fram nybilkjøp for å få teknologi man ellers forventer.

 

 

Det er slettes ikke umulig å sette inn annen spiller i Volvo....selv nyere. Ja, det er en større jobb enn det var før, men på ingen måte umulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle vært like enkelt å koble seg på bilstereoen :gPå biler som nyere Volvo, er det bortimot umulig å få satt inn en annen radio/DVD-spiller. På eldre biler var slike ting derimot standardisert. Bilmerkene bruker nå aktivt slike ting som multimedia for å tvinge fram nybilkjøp for å få teknologi man ellers forventer.

 

Du kan kjøpe monteringsplate for double din, samt du kan kjøpe stereo som kan styres via rattet.

 

Denne tråden omhandler bygging av Carputer istedenfor bilstereo i en nyere Volvo.

Lenke til kommentar

 

Det er slettes ikke umulig å sette inn annen spiller i Volvo....selv nyere. Ja, det er en større jobb enn det var før, men på ingen måte umulig.

 

Jeg har sett et prosjekt, det innbefatter å skjære hull i dashbordet og lage skinnmanskjett etc... Ikke noe jeg kunne gjort selv. (Dobbel) DIN var en fin standard, men det er ikke i produsentenes interesse å la oss bytte stereo så enkelt som man kunne før.

 

Denne tråden omhandler bygging av Carputer istedenfor bilstereo i en nyere Volvo.

 

I en eldre (2002) Volvo. Han er velsignet med en dobbel DIN i den modellen. Jeg har en fancy midtkonsoll i min som ikke har plass til en enkelt eller dobbel DIN. Kontrollene til radioen er spred utover midtkonsollen, som har luft bak og bare er noen CM tykk der knappene er.

 

 

50_1954671673_xl.jpg

 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...