Gå til innhold

Hvorfor er det bare megger som klager på at folk viser hud?


Anbefalte innlegg

Du tok en setning ut av kontekst og argumenterte mot den bare for å komme fram til akkurat samme konklusjon som meg. Ser du det?

 

Det spiller ingen rolle om du liker kroppen eller musikken til Tone. Saken er at du liker opplevelsen av musikkvideoen, og det er nettopp derfor du som offer for markedsføringen vil gå og kjøpe cd-en hennes etterpå. Absolutt alle artister markedsføres på denne måten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du sier dette er vanlig. Jeg sier at Tones forsøk ikke er vanlig.

 

Tone spiller BARE på sex gjennom hele videoen, og det er også bare Tone som er fokus i denne videon. Videoen speiler på ingenmåte teksten, den viser bare kroppen til Tone.

 

Hun sammenligner seg med Rihanna, som har en egen stil, stemme, og har mye mer talent en Tone. Det er ikke noe sær-norsk ved denne kritikken, jeg forventer bare at norske artister selger seg som artister, ikke glamor modeller.

Lenke til kommentar

 

Det er nettopp det som er problemet med kvinner og deres narsissistiske tankegang. Dere mener selv at dere er så vakre og fortjener å bli forgudet for utseendet, derfor føler dere dere truet av kvinner som er penere enn dere. Da snakker dere nedlatende om dem, ved for eksempel å insinuere at de burde vært strippere. Ikke påstå at du ikke ville gjort akkurat det samme som Tone hvis du hadde en stemme som kunne selge.

 

For det første: hun er ikke penere enn meg.

For det andre: jeg har faktisk stemme, men kunne aldri tenke meg å bruke kroppen min for å få folk til å kjøpe min musikk. Hvis jeg hadde begynt å lage musikk så hadde jeg villet at man skulle kjøpe cd'en pga at de syns jeg er flink og har noe reelt å komme med, ikke på grunn av min smale midje, store pupper og vakre fjes. Jeg vil at mennesker skal like meg for den jeg er, ikke på grunn av at rumpa mi er fantastisk.

Lenke til kommentar

Til ettertanke er det kanskje noen som husker Deepika. Hun hadde en sang der hun viste ryggen på en buss eller noe hvis jeg ikke husker feil. Fant ikke den i farten. Men de fleste husker i alle fall sikkert "Get of my back" fra 96.

 

In any case da var det store protester fra det muslimske miljøet i norge (surprice surprice). Mens femenistene hyllet henne for å stå i mot presset og ikke gi etter for kvinneundertrykking. Men når Tone gjør så og si det samme er det skandala og krisemaksimering i alle medier.

 

Det er en rar verden vi lever i.

 

Edit: Get of my back er forresten en mye bedre sang en mølet til Tone. :new_woot:

 

http://www.youtube.com/watch?v=MkhzLhAjig8&ob=av2e

Endret av Akidon
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Nei, du sier dette er vanlig. Jeg sier at Tones forsøk ikke er vanlig.

 

Tone spiller BARE på sex gjennom hele videoen, og det er også bare Tone som er fokus i denne videon. Videoen speiler på ingenmåte teksten, den viser bare kroppen til Tone.

 

Hun sammenligner seg med Rihanna, som har en egen stil, stemme, og har mye mer talent en Tone. Det er ikke noe sær-norsk ved denne kritikken, jeg forventer bare at norske artister selger seg som artister, ikke glamor modeller.

 

Jeg skal innrømme at jeg ikke hadde sett musikkvideoen før nå. Jeg ble fryktelig nysgjerrig når den dømmes så hardt. Jeg ble overrasket over hvor lite nakenhet og sexifisering den innholdt. Basert på noen av innleggene her, skulle man tro hun hadde kastet bh-en og strøk en dildo på innsiden av låret. Glidelåsen på hettegenseren hennes er åpen, og det er mye mindre enn det vi ser i mange musikkvideoer av blant annet Rihanna, 50 Cent, Snoopy Dog og Madcon (jeg husker ingen sangtitler, da dette ikke er min type musikk).

 

Uten å være noe annet enn en lekmann på området, så synes jeg at musikkvideoen er godt utført, både teknisk og tematisk. Skyggeleggingen og klippingen er god. Temaet er kjærlighetssorg. Sangen handler om å gå videre uten å se tilbake. Det synes jeg at musikkvideoen viser godt. Den inneholdt tilbakeblikk på det som var og Tone uttrykte tydelig følelsene sine. Hvis du mener at den kun fokuser på sex uten å speile teksten, sier det mer om din overflatiske måte å tolke tekst, lyd og bilde på.

 

Hvis du forventer at kvinnelige artister skal kle seg opp i heldekkende burka for å framføre musikken sin, så kan du dra til Amerika og leve som amish.

 

Personlig foretrekker jeg Tone sin stemme over Rihanna sin, men popmusikk tilfaller ikke min smak. Uansett er det ikke det, Tone eller Rihanna, vi skal diskutere.

 

 

Det er nettopp det som er problemet med kvinner og deres narsissistiske tankegang. Dere mener selv at dere er så vakre og fortjener å bli forgudet for utseendet, derfor føler dere dere truet av kvinner som er penere enn dere. Da snakker dere nedlatende om dem, ved for eksempel å insinuere at de burde vært strippere. Ikke påstå at du ikke ville gjort akkurat det samme som Tone hvis du hadde en stemme som kunne selge.

 

For det første: hun er ikke penere enn meg.

For det andre: jeg har faktisk stemme, men kunne aldri tenke meg å bruke kroppen min for å få folk til å kjøpe min musikk. Hvis jeg hadde begynt å lage musikk så hadde jeg villet at man skulle kjøpe cd'en pga at de syns jeg er flink og har noe reelt å komme med, ikke på grunn av min smale midje, store pupper og vakre fjes. Jeg vil at mennesker skal like meg for den jeg er, ikke på grunn av at rumpa mi er fantastisk.

 

Du kan rasjonalisere så mye du vil, men det blir ikke mer riktig. Jeg tror ikke at du er verken like pen eller god til å synge som Tone. Og jeg tror ikke at du er så mye mer beskjeden eller bastant enn andre jenter når produsentene forteller deg hvordan de vil lage en musikkvideo og markedsføre musikken din.

 

Men la oss få diskusjonen bort fra deg, før den blir useriøs. Det er vel ikke direkte behagelig å basere ordvekslingen på sammelikninger mellom deg og Tone.

Endret av Zarac
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er greit, men det blir likevel en fruktesløs diskusjon. Ingen her i tråden vet hvordan du ser ut eller synger. Det vet bare du. Og selv om du la ut bilde, sang eller video, ville alle sammenlikninger være subjektive. Jeg er også redd for at en slik personlig diskusjon lett kan lede til fornærmelser, og da vil tråden stenges. Så jeg ville virkelig satt pris på om vi kunne bruke argumenter som er mulige å svare på, og ikke har rot i utseendet til den ene eller den andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men nå går jo diskusjonen ut på blant annet på ''hvorfor er det ingen "digge" jenter som sier ifra? '', så da blir det relevant.

 

Ikke kommer jeg til å legge ut bilder eller noe sånt heller, så man får nok dessverre bare ta meg på mitt ord. Jeg er hot, sexy, bla bla bla, og synes ikke at Tone har noe å gjøre i musikkbransjen - eller andre som spiller på sex fremfor talent. Om man ønsker å ta meg på alvor eller ei er opp til enhver - men det er fremdeles relevant til debatten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men argumentene bør ikke gå på hvordan jeg eller du ser ut, men generelt på hvorfor stygge eller pene mennesker gjør som de gjør. Hvis vi skal bruke enkelteksempler, slik som jeg brukte Ottar-lederen tidligere og Tone er hovedeksempelet i tråden, så bør det i det minste være en mer eller mindre offentlig person som alle vet eller kan finne ut hvem er.

Endret av Zarac
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Jeg skal innrømme at jeg ikke hadde sett musikkvideoen før nå. Jeg ble fryktelig nysgjerrig når den dømmes så hardt. Jeg ble overrasket over hvor lite nakenhet og sexifisering den innholdt. Basert på noen av innleggene her, skulle man tro hun hadde kastet bh-en og strøk en dildo på innsiden av låret. Glidelåsen på hettegenseren hennes er åpen, og det er mye mindre enn det vi ser i mange musikkvideoer av blant annet Rihanna, 50 Cent, Snoopy Dog og Madcon (jeg husker ingen sangtitler, da dette ikke er min type musikk).

Det er ikke det at den er så sykt pronografisk, det er det at det spilles på sex i 99% av videon.

Artistene du nevner her er allerede etablerte artister, med flere hit'er. De trenger ikke å bruke sex for å fremme sangen. De gjør det for å fremme et image, men det er ikke kløft, lår og dype blikk hele tia.

Uten å være noe annet enn en lekmann på området, så synes jeg at musikkvideoen er godt utført, både teknisk og tematisk. Skyggeleggingen og klippingen er god. Temaet er kjærlighetssorg. Sangen handler om å gå videre uten å se tilbake. Det synes jeg at musikkvideoen viser godt. Den inneholdt tilbakeblikk på det som var og Tone uttrykte tydelig følelsene sine. Hvis du mener at den kun fokuser på sex uten å speile teksten, sier det mer om din overflatiske måte å tolke tekst, lyd og bilde på.

Det er nettopp skygge leggingen og klippingen som unerstreker den seksuelle tonen. Sånn som du forklarer sangen, så virker det som Tone har hatt jevlig mange one-night-stands. Hvis det eneste hun husker fra tidligere kjærster er at de har hatt sex, så syns jeg synd på kjærlighets livet hennes.

Hvis du forventer at kvinnelige artister skal kle seg opp i heldekkende burka for å framføre musikken sin, så kan du dra til Amerika og leve som amish.

Dine ord ikke mine, jeg har som sagt ingenting imot at idiot-amerikanerene produserer fram et par hitlåter som de selger med kløft. Jeg forventer bare noe annet av de norske. Tone er på ingen måte en glamour modell som Lene Alexandra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal innrømme at jeg ikke hadde sett musikkvideoen før nå. Jeg ble fryktelig nysgjerrig når den dømmes så hardt. Jeg ble overrasket over hvor lite nakenhet og sexifisering den innholdt. Basert på noen av innleggene her, skulle man tro hun hadde kastet bh-en og strøk en dildo på innsiden av låret. Glidelåsen på hettegenseren hennes er åpen, og det er mye mindre enn det vi ser i mange musikkvideoer av blant annet Rihanna, 50 Cent, Snoopy Dog og Madcon (jeg husker ingen sangtitler, da dette ikke er min type musikk).

Det er ikke det at den er så sykt pronografisk, det er det at det spilles på sex i 99% av videon.

Artistene du nevner her er allerede etablerte artister, med flere hit'er. De trenger ikke å bruke sex for å fremme sangen. De gjør det for å fremme et image, men det er ikke kløft, lår og dype blikk hele tia.

 

Nei, musikkvideoen spiller på følelser. Du har tydeligvis aldri lært deg å analysere en sammensatt tekst eller å kople ansitsuttrykk, toner eller farger med følelser. Jeg kunne skrevet mange hundre ord om virkemidler og budskap, men det skal jeg ikke gjøre.

 

Litt senere skal jeg finne eksempler på tilsvarende musikkvideoer.

 

Uten å være noe annet enn en lekmann på området, så synes jeg at musikkvideoen er godt utført, både teknisk og tematisk. Skyggeleggingen og klippingen er god. Temaet er kjærlighetssorg. Sangen handler om å gå videre uten å se tilbake. Det synes jeg at musikkvideoen viser godt. Den inneholdt tilbakeblikk på det som var og Tone uttrykte tydelig følelsene sine. Hvis du mener at den kun fokuser på sex uten å speile teksten, sier det mer om din overflatiske måte å tolke tekst, lyd og bilde på.

Det er nettopp skygge leggingen og klippingen som unerstreker den seksuelle tonen. Sånn som du forklarer sangen, så virker det som Tone har hatt jevlig mange one-night-stands. Hvis det eneste hun husker fra tidligere kjærster er at de har hatt sex, så syns jeg synd på kjærlighets livet hennes.

 

Klippingen er som den er fordi det er vanlig i popmusikkvideoer. Du finenr den igjen i de fleste andre popmusikkvideoer. Den raske vekslingen mellom bildene og vinklene er der for å holde på oppmerksomheten din.

 

Skyggene skal skape en stemning av sorg og tristhet. Grunnen til at de har lagt motviet til soverommet, er at det er et sted hvor mange følelser finner sted. Det forsterker altså inntrykket. Følelser kan selvfølgelig også finne sted i restauranter, i en bil, under en stjernehimmel og mange andre steder, men soverommet er så universelt for alle med kjæreste at alle kan relatere til det. Musikkvideoen kunne sikkert vært laget slik at Tone går på en sti i skogen og ser tilbake på minnene i soverommet, men det ville skapt unødvendige og slitsomme fargekontraster som kunne ødelagt stemningen. En annen grunn til at de har lagt motivet til soverommet kan være at man unngår "bakgrunnsstøy" fra omgivelsene, da bakgrunnen på soverommet bare er en vegg og en seng.

 

Du kan selvfølgelig mene at stemningen og virkemidlene ikk er godt gjennomført. Men hvis du trekker konklusjoner om at Tones kjærlighetsliv består av one-night-stands ut av denne musikkvideoen, så vil jeg tro at du enten bevisst er useriøs, eller at du ikke innehar nok kunnskaper om analyse til å kunne diskutere dette.

 

Hvis du forventer at kvinnelige artister skal kle seg opp i heldekkende burka for å framføre musikken sin, så kan du dra til Amerika og leve som amish.

Dine ord ikke mine, jeg har som sagt ingenting imot at idiot-amerikanerene produserer fram et par hitlåter som de selger med kløft. Jeg forventer bare noe annet av de norske. Tone er på ingen måte en glamour modell som Lene Alexandra.

 

Og nå kaller du amerikanere idioter. Tvert imot, de er bare vitterlig klar over hvordan man skal selge. Det er ikke noe galt i at de gjør det og det er heller ikke galt at Tone gjør det samme. Hvorfor stiller du andre krav til nordmenn enn amerikanere?

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...