Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Under load blir mitt kort (stock) 76grader og vifta går på ca 55%. Hvis det er slik at kortet klokkes ned ved 70C+ burde vel ideelt egentlig vifta spunnet høyere?

Har egentlig ikke merket at kortet har clocka ned, men så har jeg ikke studert grafene så nøye heller.

Nizzen: Har du link til det med at kortet clocker ned ved 70C+?

 

Ligger enten på tweaktown eller techpowerup en plass.

Lenke til kommentar

Arctic burde samarbeide med noen for å lage en GTX 680 med Accelero Xtreme III eller Accelero Hybrid. Det hadde jeg betalt mye ekstra for..

 

Det samme kan sies om Thermalright også. Syntes endel produsenter kjører med endel jallah løsninger når de først skal endre på referansedesignet. Men det er vell penger som rår her også, som alle andre steder.

Lenke til kommentar

Techreport har noen interessante tall:

GTX 670: http://techreport.co...icles.x/22922/3

GTX 690: http://techreport.co...icles.x/22890/5

Særlig GTX 690 er interessant og sier klart ifra at forbedringene Nvidia skal ha gjort med AFR (Improved Frame Metering) ikke er i nærheten av gode nok for at AFR skal være ensbetydende med enkeltkort.

 

EDIT:

GTX 680 er også effektivt et idiotisk kjøp nå som man får samme ytelsen til nesten 1000 kr mindre og kan kjøpe kortet nå.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Arctic burde samarbeide med noen for å lage en GTX 680 med Accelero Xtreme III eller Accelero Hybrid. Det hadde jeg betalt mye ekstra for..

 

Jeg sitter å vurderer å kjøpe stock 670/680 og sette på accelero xtreme III når den kommer. Har lyst å klokke så mye som mulig uten at jeg får høye temps eller lyd

Lenke til kommentar

Det er noe negativt med alt her i verden. :tease:

 

 

Techreport har noen interessante tall:

GTX 670: http://techreport.co...icles.x/22922/3

GTX 690: http://techreport.co...icles.x/22890/5

Særlig GTX 690 er interessant og sier klart ifra at forbedringene Nvidia skal ha gjort med AFR (Improved Frame Metering) ikke er i nærheten av gode nok for at AFR skal være ensbetydende med enkeltkort.

 

EDIT:

GTX 680 er også effektivt et idiotisk kjøp nå som man får samme ytelsen til nesten 1000 kr mindre og kan kjøpe kortet nå.

 

 

Syntes nå de tallene så svært lovende ut jeg? Virker jo som GTX 680 i SLI og GTX 690 tar store steg i riktig retning. Eller leser jeg tallene helt, helt feil? Har enda mer lyst på GTX 690 nå.. Trenger det ikke, hadde vært minst like logisk med 2x GTX 670 eller 2x GTX 680 men gud bedre det kortet er snasent!

Lenke til kommentar

Syntes nå de tallene så svært lovende ut jeg? Virker jo som GTX 680 i SLI og GTX 690 tar store steg i riktig retning. Eller leser jeg tallene helt, helt feil? Har enda mer lyst på GTX 690 nå.. Trenger det ikke, hadde vært minst like logisk med 2x GTX 670 eller 2x GTX 680 men gud bedre det kortet er snasent!

Fordelene er alt for varierende fra spill til spill. Ingen tvil om at SLI/CFX er bedre sammenlagt, men det er mange spill der det knapt er en forskjell (Battlefield 3 for eksempel.)

Lenke til kommentar

Om du tenker på skalering i prosent så kan jeg være enig, men for min del så bikker GTX 690 ytelsen akkurat over dit jeg ønsker, så selv om skaleringen i prosent kanskje ikke er den beste i alle spill så sitter jeg i en situasjon hvor GTX 680 stort sett vi gi meg hakket for lav FPS i forhold til hva jeg er ute etter, mens GTX 690 gir meg akkurat nok, eventuelt mer enn nok når det først skalerer bra.

 

Da tenker jeg blant annet på at Battlefield 3 på 1920x1080 går fra ca 70-75 FPS til å stort sett holde seg på 120 FPS (om du har Motion Blur deaktivert) noe som jeg ser et stort pluss ved når jeg har 120Hz skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...