Gå til innhold

Fantastisk god film for de som er interessert i filosofi, ateisme og religion.


Alpakasso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan med hånden på hjertet si at dette er en av de sterkeste filmene jeg noen sinne har sett. Har sett den flere ganger opp gjennom de siste årene, og har elsket filmen like mye, om ikke mer, hver eneste gang.

 

Alle har godt av å sette seg ned med denne filmen, skru av lys og andre forstyrrende elementer, og bare nyte hele røkla.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg streamet den og sett den... og bestillt den faktisk...

 

Som noen sa, en utrolig opplysende film for de som har litt balast og er littegrann skolert i hva de faktisk snakker om. Fin vinkling på kristendom da, og fin vinkling på dama som var kristen, hun reagerte akkurat som forventet av en kristen som aldri egentlig har tenkt over opphavet til kristendom og som bruker den oppleste og vedtatte "sannheten" om kristendom som gangbar...

 

Ingen av disse skuespillerne er store stjerner og det er kjempebra, for ellers blir det ikke så bra (syntes ihvertfall jeg... Har en tendens til å bli litt over spilt når store stjerner forsøker seg på slike små karakter roller...)

 

En glimrende film som anbefales... Skal se den sammen med kona så fort jeg får hardcopy versjonen av filmen (hun må ha tekst) og kanskje to av de eldste ungene... For hva OM det var en mann med en kropp som klarte å kopiere et hundre prosents like celler og på den måten hold det mennesket i førti årene... i flere tusen år? Vi VET jo ikke om dette faktisk går, eller om det er mennesker der kroppene deres gjorde akkurat det... Udødelige er de jo ikke, da de dør av det samme som alle andre dør av bortsett fra alderdom, men cellene i kroppen, som byttes ut hvert 9 ende år, eldes ikke kroppen mer enn til førti år... Mindbending posibilitys... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke den var noe bra, rett og slett gørr kjedelig med stort sett bare personer som prater sammen i et rom.

 

^ McDonalds generasjon....

 

Hvis folk IKKE skyter på hverandre i løpet av 20 scener i en film så er den dømt kjedelig... Innhold er ikke så viktig, drit i at det faktisk er litt mindbending det filmen formidler, for er der ikke smell og de tøffe helter som skyter og denger hverandre fra første stund så er filmen verdiløs....

 

For å si det mildt, da skippet du hele poenget med filmen, som aldri var ment som eller lansert som noen action film...

 

Så den BTW igjen sammen med kona og hun også likte filmen veldig godt... For tenk om...... :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

erre no puling????? :hmm:

:)

 

Enten action eller puling altså... Two tracked minds...?

 

Syntes hun kristne dama reagerte så fint... Akkurat som forventet faktisk... Fornektelse er jo den eneste måten man kan reagere med når det kommer til å tro på noe som ikke støttes av et eneste bevis, spesielt når man VIL tro på det man tror på for enhver pris...

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke den var noe bra, rett og slett gørr kjedelig med stort sett bare personer som prater sammen i et rom.

 

^ McDonalds generasjon....

 

Hvis folk IKKE skyter på hverandre i løpet av 20 scener i en film så er den dømt kjedelig... Innhold er ikke så viktig, drit i at det faktisk er litt mindbending det filmen formidler, for er der ikke smell og de tøffe helter som skyter og denger hverandre fra første stund så er filmen verdiløs....

 

For å si det mildt, da skippet du hele poenget med filmen, som aldri var ment som eller lansert som noen action film...

 

Så den BTW igjen sammen med kona og hun også likte filmen veldig godt... For tenk om...... :)

 

Vet ikke hva du sikter til med "McDonalds generasjonen", men hurtigmatkjeden startet på 1940-tallet eller noe sånt, så det kan være ganske mange generasjoner som er oppvokst med dem?

 

Jeg har da ikke sagt noe om skyting eller noe slikt, men den kunne sikkert fungert fint som et hørespill på radio el. Det hjelper ikke at det er "mindbending" når folk detter av lenge før fordi det er så kjedelig.

Endret av Teardrop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...