Gå til innhold

Megaupload stengt av amerikanske myndigheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle personene som er arrest er foresten også utenfor USA sine grenser, og har aldri vært i USA og brutt noen lov heller.Overgrep? OVERGREP!
Og firmaet var Hong Kong-basert.Men det er helt ok, noen av serverene de leaset var på amerikansk jord, så da har de full rett til arrestere eierne / ansatte i firmaet.... Hvor mange norske bedrifter vurderer / bruker forskjellige cloud-baserte løsninger, mon tro?Likte forresten best denne over listen av arresterte :
Julius Bencko, 35, a citizen and resident of Slovakia, who is the graphic designer;
He made evul graphix for the evul empire.. Eller noe slikt..

Han ble arestert av politiet i NZ etter forespørsel fra USA, nå må da USA sende over informasjon til NZ slik at han kan etterforskes der for brudd på NZ lover.

Problemet er at megaupload sikkert er tvilsom men om det er så store som de 175 millionene det snakkes om har de advokater som sørger for å ikke gå ut på for dypt vann.

ja de kan ha brutt amerikansk lov men ikke kina eller nz sine i allefall ikke på en måte som gir fengselstraff.

Hvitvasking er sikkert enklere å dømme dem for en piratkopiering.

 

Jeg gjetter at amerikanerene kommer til å drite seg ut her.

Lenke til kommentar
Hvis de siktede blir dømt for de alvorlige anklagene, kan de få opptil 20 år i fengsel for å bedrive organisert svindel, fem år for å bryte med opphavsrett og 20 år for hvitvasking av penger.

 

Altså, folkens. Dette gjelder vel meir enn å kun bryte opphavsrett? Både organisert svindel og hvithvasking av penger er jo ting som bør bli slått hardt ned på. Dersom anklagene stemmer da, men saken har jo vore undersøkt i 2 år. Reknar med dei har klart å skaffe gode bevis på den tida.

Endret av Theoneask
Lenke til kommentar

Litt ironisk, RIAA's side av tingene..

 

Courtney Love takes on record label profits, Napster and "sucka VCs."

 

Og Radiohead's In Rainbows, som ble først sluppet på nettet, med "pay as you like"-modell.

 

In October 2008, a report from Warner Chappell revealed that although most people paid nothing for the download, pre-release sales were more profitable than the total money from sales of Hail to the Thief.

 

"Beskytte artistene" liksom.. Er vel andre ting de er ute etter å beskytte.

Lenke til kommentar

Måtte amerikanske MYNDIGHETER!!! brenne langt og lenge, gjeng med idioter og suppehoder.

 

Ja klart det å håndheve internasjonallov blir dumt, det å hindre at folk stjeler og tjener penger på det er dumt. Måtte satan ta de.

 

 

Nå tror jeg ikke løsningen ligger i denne typen aksjoner, rett og slett fordi de ikke klarer å ta alle. TV og film industrien burde gjøre noe av det samme som Steam. Gi oss en god tjeneste for å strømme HD, uten reklame og all driten. Det hadde jeg betalt for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Måtte amerikanske MYNDIGHETER!!! brenne langt og lenge, gjeng med idioter og suppehoder.

 

Ja klart det å håndheve internasjonallov blir dumt, det å hindre at folk stjeler og tjener penger på det er dumt. Måtte satan ta de.

 

 

Nå tror jeg ikke løsningen ligger i denne typen aksjoner, rett og slett fordi de ikke klarer å ta alle. TV og film industrien burde gjøre noe av det samme som Steam. Gi oss en god tjeneste for å strømme HD, uten reklame og all driten. Det hadde jeg betalt for.

 

Hvordan konkret mener du Megaupload stjeler og tjener penger på det?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra at hacker gruppa Anonymous slår til Justisdepartmentet over there, de fortjener den smekken så INDERLIG godt. (Neppe noen cracker gruppe, har ikke sett noen warez releases merket "Anonymous" som er like nær Razor1911 og kompani.)Nå har jeg ikke brukt Megauploads til ulovlige greier, men ett kjekt alternativ når man skulle hente ned mods til spill.

 

Cracking = bryte matematiske algorythmer/dataspråk/krypteringer for å få materiale inne i. Eller å få tak i brukernavn og passord. Derfor kan dette overføres til andre enn mennesker som lager en crack til et spill.

 

Føler tittelen "Hacktivists" passer bedre til Anonymous forøvrig.

Lenke til kommentar

Flott USA, dere kan bremse utviklingen av internett med 10-15 år om dere fortsetter!

 

Bra at hacker gruppa Anonymous slår til Justisdepartmentet over there, de fortjener den smekken så INDERLIG godt. (Neppe noen cracker gruppe, har ikke sett noen warez releases merket "Anonymous" som er like nær Razor1911 og kompani.)

Nå har jeg ikke brukt Megauploads til ulovlige greier, men ett kjekt alternativ når man skulle hente ned mods til spill.

 

Youtube ble ikke stengt i USA pga. siden ikke kan ta ansvar for brukergenerert innhold... Men Megaupload må ta ansvar?

 

Ukens kaktus går til det korrupte amerikanske statssystemet som får fengslet folk for "brudd på åndsverksloven"...

 

Jeg misliker sterkt at selskaper som kommer med innovative løsninger blir tatt ned for å senke selskapets legimitet.

 

Og her har vi grunnene til at plateselskaper o.l. klarer seg såpass bra som de gjør i rettssaker mot "oss";

Vil be folk merke seg at copyright-delen av saken kun gir dem 5 ekstra år, i motsetning til de resterende 40, det er med andre ord noe som bare er lagt på for å feste mest mulig på dem mens man har muligheten, noe som så vidt jeg veit er helt vanlig i de fleste land (om man først tar noen for bankran kan man like så godt ta med boten for feilparkering av fluktbilen).

Anbefaler folk å kikke innom http://torrentfreak.com/megaupload-what-made-it-a-rogue-site-worthy-of-destruction-120120/

Om "vi" går til hevnaksjoner og skriker høyt om at dette er feil, uten egentlig å vite hva som har skjedd, så er det ikke rart ingen tar "oss" seriøst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flott at folk uttaler seg bombastisk uten at de vet hva som foregår. Siterer en post fra reddit, samt anklagen(indictment?):

 

*De som drev/sto bak siden skaffet seg ulovlig materiale fra siden.

*De spredte selv ulovlig materiale via siden.

*Belønnet brukere som lastet opp ulovlig materiale.

 

Dette gjorde de samtidig som de tjente store penger.

 

Link Reddit.

Link Indictment.

 

Selvfølgelig kan jo disse anklagene være feil, men det virket som om de hadde greit med bevis. Da er ikke dette lenger noe å hisse seg opp for.

Endret av Tbau5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...