Gå til innhold

Akse - strongmanlogg. Veien mot 300 i markløft og 120kg KV.


Akse

Anbefalte innlegg

Kjørte både skuddtrening, noe kondisjon, ballkontroll og plyometrics i dag. Tipper jeg var innom maxpuls ved en anledning.

 

Fantastisk gøy å se hvordan kroppen forbedrer seg da. Hopper allerede merkbart høyere, og ballkontrollen blir bedre for hver gang jeg spiller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beinpress 120-260kg 4 sett med 8-12 reps

Leg curl 80kg 3x12 elns

Tåhev - kabelmaskin 3 sett

Box jumps 3x3-6

Cable crunches 25.5-28kg 3x15

 

Decent økt. Gikk en del tid i oppvarming, skumrulling og strekking.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Holder på å ordne opp i døgnrytmen min. Hadde en ganske dårlig brystøkt i går, men det hører med. Ligger på rundt 3700 kcal om dagen, selv om jeg har hatt flere dager på rundt 2k i det siste pga. den nevnte døgnrytmen. Satser på at neste uke blir bra.

Lenke til kommentar

Skulle egentlig spille bball i dag, men hele Haugesund er stengt av pga. Ironman, så da stakk jeg og løftet litt i stedet.

 

Sumo mark

60x8,5,5

80x5

100x5

120x5

140x3

 

Har lest litt om markløftteknikk, og fått forbedret den en del. Jeg har brukt alt for mye korsrygg i løftet før, og sliter av den grunn med en til tider vond korsrygg. Nå er det maksimal rumpeaktivering så fort stanga går over knærne. Dette føles mye bedre, og løftet går en del raskere. 140kg gikk ganske lett opp i dag.

 

Avsluttet økten med litt strekking og en balanseøvelse på bosu-ball. Dette er også for å styrke og skåne ankelen.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...