Gå til innhold

Sony Xperia S - Sonys første dual-core! Diskuter den her!


  

79 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din Xperia S?

    • Ja, superfornøyd!
      23
    • Sånn passe...
      7
    • Nei, ikke fornøyd!
      5
    • Har ikke Xperia S, men vurderer å kjøpe den.
      26
    • Har ikke Xperia S, og vil ikke ha en heller
      18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den ser jo helt fantastisk ut, det må jeg si. Likevel er den dual- core. Nå kommer HTC, og sikkert andre som Samsung og LG, snart med 4 kjernersmobiler, så enten bør denne bør helst prises litt under toppmodellene. Jer sier ikke at dual core er dårlig, men det å betale like mye for en dual core som en quad core, blir vanskelig å forsvare for meg :)

Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor det er så liten interesse rundt denne..? Uansett, har sett litt rundt på priser, og på cdon.com er 32GB versonen til 3900 kr. Til sammenligning koster 16GB versonen det samme på Dustin. Er den fra cdon er åpen for alle operatører? Isåfall kommer jeg mest sannsynelig til å forhåndsbestille derfa :)

 

Som jeg var litt inne på i mitt innlegg opererer butikkene på som har lagt ut telefonen allerede halvveis uten mål og kunnskap om produktet. De har hverken fått dato hos Sony eller et "retailers sheet" som opplyser bestemte data om produktet. Det eneste de har klart å mase seg frem til er en prisanntydning. Dette betyr at det er en anelse risky å forhåndsbestille denne telefonen da prisen plutselig kan bli lavere etter launch en hva man gikk ut fra i Januar.

Et annet prakteksempel på dette er vell Dustin som oppgir at telefonen har 16GB. Telefonen har 32GB, den vil ikke finnes med 16GB en gang (ihvertfall ikke i Europa).

Det smarteste å gjøre nå er å vente til den offisielt er i salg! Grunnen er at Galaxy S III og HTC Endeavor (selv om de ikke er avduket enda) vil presse prisen på Xperia S ned, så mitt råd er: ikke forhåndsbestill telefonen nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dette betyr at det er en anelse risky å forhåndsbestille denne telefonen da prisen plutselig kan bli lavere etter launch en hva man gikk ut fra i Januar.

[...] Det smarteste å gjøre nå er å vente til den offisielt er i salg! Grunnen er at Galaxy S III og HTC Endeavor (selv om de ikke er avduket enda) vil presse prisen på Xperia S ned, så mitt råd er: ikke forhåndsbestill telefonen nå!

 

Hmm... gode råd som jeg har tatt til etterretning, og har avbestilt min forhåndsordre hos cdon.no :)

Lenke til kommentar

Vil bare meddele at jeg i dag var i kontakt med en av de ledende elektronikk kjede i Norge for å høre om ståa rundt Xpreia S og hvorfor de ikke tilbyr forhåndbestilling. Grunnen var enkel: De hadde hverken fått noen fastsatt markedspris eller release dato fra Sony. Dette gjorde at de valgte å ikke tilby forhåndsbestilling da det heller tyder på at prisen nå ligger i en flytende kurve. Dette mente kontaktpersonen var at det skjer ekstremt mye i mobilmakedet om dagen med MWC for døren. Dette betyr to ting for de som skal kjøpe telefonen: Ekstremt gode priser og god tilgang på produktet da Sony sannsynligvis holder de tilbake av egen vilje akkurat nå, noe som betyr at når de slipper den har de en drøss med telefoner tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Jeg har i hvert fall bestemt meg for å gå for Sony Xperia S, så får vi håpe at releasedatoen stemmer. Har snakket med både Chess og Elkjøp, men ingen av disse aner noe som helst om noen utgivelsesdato, så jeg regner med det er et lite skudd i blinde fra CDON og de andre som allerede har dato på telefonen. Mest trolig for å få inn mest mulig preorders før de senere endrer datoen.

 

Har hatt Galaxy SII siden release i mai i fjor, men denne gikk dessverre i bakken for et par uker siden, og jeg oppgraderer mer enn gjerne til Xperia S ved å legge noen kroner mellom på forsikringen.

Lenke til kommentar

Eneste jeg ser som negativt er at den ikke har den nye snapdragon S4 platformen som nok kunne gitt mer respektabel batteritid og skikkelig ytelse; http://www.anandtech.com/show/5559/qualcomm-snapdragon-s4-krait-performance-preview-msm8960-adreno-225-benchmarks

 

Mobiler basert på Snapdragon S4 kommer nok ikke før på forsommeren, selv om noen nok annonseres og vises frem på MWC til uken som kommer.

 

Syns flere mobilprodusenter burde levert telefoner med skikkelig batteri, som f.eks Motorola razr MAXX; http://www.anandtech.com/show/5533/motorola-droid-razr-maxx-review-18x-the-battery

 

3300mAh batteri uten at den blir for tykk, det er noe annet enn de typiske 1400-1700mAh batteriene som blir brukt til vanlig og knapt holder en dag.

Lenke til kommentar

Syns flere mobilprodusenter burde levert telefoner med skikkelig batteri, som f.eks Motorola razr MAXX; http://www.anandtech.com/show/5533/motorola-droid-razr-maxx-review-18x-the-battery

 

3300mAh batteri uten at den blir for tykk, det er noe annet enn de typiske 1400-1700mAh batteriene som blir brukt til vanlig og knapt holder en dag.

 

I det minste bør de levere større batterier som ekstrautstyr for de av oss som kan leve med en telefon som er noen mm tykkere for å få dobbel batteritid.

Lenke til kommentar

Det blir nok en god erstatter etter min 4s om ikke noen ny overkill mobil blir lansert under MWC. Noen som vet om de nederste knappene er touch eller fysiske knapper? SmartTags virker utrolig kult, håper det fungerer like bra som på videoen :)

 

Ikonene ligger på det gjennomsiktige lysbåndet, mens touchknappene er de små prikkene rett over.

 

post-4862-0-30792700-1330108267_thumb.png

 

 

Det jeg lurer på er hvordan dette løses når telefonen blir oppdatert med ICS. Android 4.0.x har jo som kjent dynamiske ikoner som en del av displayet. Men dette regner jeg med kan tilpasses av Sony.

 

Jeg gleder meg enormt! Håper det kommer en del konkurrenter på neste ukes mobilmesse i Barcelona, slik at Sony må senke prisen laugh.gif

 

Foreløpig ligger prisen rundt 4000kr på nettet (hos seriøse forhandlere). Jeg har lyst på den hvite selv. Venter spent på de første ordentlige testene av denne.

 

Jeg har noen bilder, linker og videoer på min engelske techblog.

Lenke til kommentar

Det blir nok en god erstatter etter min 4s om ikke noen ny overkill mobil blir lansert under MWC. Noen som vet om de nederste knappene er touch eller fysiske knapper? SmartTags virker utrolig kult, håper det fungerer like bra som på videoen :)

 

Ikonene ligger på det gjennomsiktige lysbåndet, mens touchknappene er de små prikkene rett over.

 

post-4862-0-30792700-1330108267_thumb.png

 

 

Det var synd :( Er det noe jeg virkelig misliker så er det touchknapper.. Den må nok prøves i butikk før et evt kjøp :)

Lenke til kommentar

Hmmmm...toppmodell uten (ref. gsmarena):

 

  • 4G/LTE
  • USB On-the-go
  • Micro SD
  • Bluetooth 3.0 (dog usikker på om det har noe for seg)

At ikke Xperia S ikke støtter 4G/LTE legger en liten demper på gleden for min del. En telefon som lanseres nå til 4-5k bør støtte det IMO. Ellers så ser det ut til å være en lekker telefon. Liker de smarte NFC "chipsene".

 

Utfordringene til denne telefonen er vel bare at det i Q2/Q3 kommer til å ramle ut toppmodeller for konkurrentene med 4-kjerne prosessor, IPS/AMOLED, 4G/LTE, større skjermer, 3D skjerm og/eller kamera og whatnot....sannsynligvis ikke så langt unna i pris?

 

Tror dog byggekvalitet, design, tidlig lansering og NFC chipsene likevel kan kapre noen kunder.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...