Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Her står hvilke Asus modeller som støtter PCIe 3.0, og det er endel som har vært i salg en stund, usikker om det gjelder alle kort med dette modellnummeret, eller om det er noen revisjoner som ikke støttes. Uansett, her er det nok mange som kunne ha fått det som ikke får det.... Uansett noe jeg som singelGPU bruker tar med stoisk ro...

 

http://event.asus.co...Ie3_Ready/#bios

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Om du bruker FPS limiter i AB, så kan du cappe FPS til 59FPS, slå på vsync, ha 60hz på skjermen, og få en helt ny dimensjon av spillfølelse!!

 

Ved å gjøre det slik, får man null inputdelay på mus, og lynrask og responsivt "feel" i spillet, og null tearing og ubersmooth panorering. Et pluss er jo at kortene da vil knapt puste tungt, og du kan spille med knapt noen lyd fra kortene.....

Du har nødt til å gjøre det som jeg beskrev, ellers blir det sirup.... Hvordan folk kan spille med vsync på, med en 60hz LCD er for meg en gåte, men gjøres det som i oppskriften min, blir det perfekt...

 

Altså: Vsync+60hz=UberCrap

Mens: Vsync+60hz+59FPS cap=Sweet

 

Men, det kan jo tenkes at 60hz på 120hz LCD er krøll, er jo en spesiell teknikk de bruker for å nå 120hz, altså ikke vanlig "CRT" 120hz, men noe 60+60hz annenhvert bilde delt opp på skjermen eller noe... Da er kanskje ikke 60hz noen midlertidig løsning for 120hz LCD's...

Der hadde vi dette tipset igjen ja :) Prøve det igjen Arni?

Prøvde det nå i 1 time i Deus Ex:HR, som strengt tatt ikke er så avhengig av responstid. Jeg ble kvalm av å spille det slik, virkelig helt forferdelig. Ikke bare kunne jeg se en viss hakking med bilder, men jeg merket også at det var en viss ekstra responstid.

 

 

 

Cappet du FPS til 58/59 med fps limiter???? Bruker man ikke fps limiter eller capper i spillet slik at fps er låst til 58-59, så blir man jo fyllesjuk om man spiller med vsync... Merk at enkelte ingame cap vitker dårlig da de er unøyaktige, setter man f.eks. 59fps, så er den fremdeles 60 etc.. Da er man like langt,,,...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Cappet du FPS til 58/59 med fps limiter???? Bruker man ikke fps limiter eller capper i spillet slik at fps er låst til 58-59, så blir man jo fyllesjuk om man spiller med vsync... Merk at enkelte ingame cap vitker dårlig da de er unøyaktige, setter man f.eks. 59fps, så er den fremdeles 60 etc.. Da er man like langt,,,...

MSI On-Screen Display Server med fps limit 59

Vsync aktivert.

Triple Buffer prøvd både av og på.

Lenke til kommentar

Her står hvilke Asus modeller som støtter PCIe 3.0, og det er endel som har vært i salg en stund, usikker om det gjelder alle kort med dette modellnummeret, eller om det er noen revisjoner som ikke støttes. Uansett, her er det nok mange som kunne ha fått det som ikke får det....

Faktisk ikke, problemet ligger i at enkelte hovedkort støtter SLI/CFX med x8/x8 der man splitter x16-linken i 2 x8-linker. Den ene x8-linken blir da koblet direkte til første spor, mens den andre x8-linken blir koblet til et sett med brytere som sender linken enten til spor #1 eller spor #2 avhengig av om spor #2 er brukt eller ikke. Derfor får man ikke disse problemene om man har kjøpt et hovedkort som ikke støtter x8/x8 SLI/CFX, problemet da er at VRM-oppbygningen ofte er litt svakere enn ønskelig.

 

En smule ironisk at de mest high-end LGA1155-hovedkortene som UD7 og MAXIMUS IV EXTREME er de minst fremtidssikre av dem alle med tanke på oppgradering av båndbredde, at den første Ivy Bridge som er testet ikke klokker lengre enn en vanlig Sandy Bridge hjelper ikke mer heller.

Lenke til kommentar

Testet 58 da? Det måtte jeg bruke i enkelte spill... 0.5fps for mye og det går i sirup, ikke mye slingringsmonn her...

Det var langt bedre enn vanlig vsync, men fortsatt et godt stykke unna ulåst. Når jeg i tillegg har nok kraft til å kjøre nesten alle spill på 120 fps med full grafikk ser jeg ikke helt poenget.

Lenke til kommentar

Intel SSdSa2m080G2Gc

 

Aldri tenkt på å oppdatere ssd disken. Antakeligvis på tide å sette inn en større disk og.

 

Sapphire Radeon HD 7970

Intel 2600k

Corsair A70

ASUS P8Z68-V PRO

Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz

En eller annen SSD disk

 

Overklokker ikke i det hele tatt, men jeg registrerer overdrive er enablet i catalyst control center.

Som nevnt så hadde jeg null problemer før jeg satte inn kortet. Eneste jeg vet kan være et problem hos meg er PSU som er en mist 650w.

Den er gammel, og kanskje ikke kraftig nok.

 

En eller annen SSD.... Bare for å eliminere den som et problem, finn ut hvilken SSD det dreier seg om, for er det f.eks. en uoppdatert SF-22xx SSD, så er ikke det bra...

Lenke til kommentar

Så dagens kort som ikke er GEN3, vil da ikke få PCIe 3.0? man må da i tillegg til å kjøpe IVY, også ha ny HK?

Hvis du absolutt skal ha PCIe 3.0, så ja. Ytelsen med Ivy Bridge ser ikke ut til å være et stort hopp akkurat.

Intel Core i7-3770K Ivy Bridge Processors Reach Overclockers


  •  
  • The performance of CPU is increased by 10% when compared to the Intel Core i7-2600K
  • The performance of the memory controller is also increased, as the maximum available speed memory stood at 2800 MHz
  • PCI Express 3.0 support
  • Theoretically the temperature should be low but under load the CPU temperature readings are high
  • Stability of multi-threaded benchmark has been achieved at a frequency of 4.8 GHz only
  • At the time of announcement of Ivy Bridge, a benchmark for single-threaded operating frequencies will be at the level of 5,2-5,4 GHz and that of multi-threaded operating frequencies will fall just below 5 GHz.

Jeg ser ikke helt hvorfor noen skal være interessert i å oppgradere fra Sandy Bridge til dette. Det er en større oppgradering å gå fra i7-990x til i7-3960X...

Lenke til kommentar

Testet 58 da? Det måtte jeg bruke i enkelte spill... 0.5fps for mye og det går i sirup, ikke mye slingringsmonn her...

Det var langt bedre enn vanlig vsync, men fortsatt et godt stykke unna ulåst. Når jeg i tillegg har nok kraft til å kjøre nesten alle spill på 120 fps med full grafikk ser jeg ikke helt poenget.

 

 

Har du en 60hz eller 120hz LCD?

Har forøvrig ikke testet OSD frame limiteren i spill, den dukket opp som alternativ etter jeg sluttet med spill, eller tok en lengre pause siden gode FPS spill var mangelvare......

 

 

Ivy ser ikke oppgraderingsvennlig ut for 2600k eierne nei, blir en seig rigg denne jeg har nå...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Testet 58 da? Det måtte jeg bruke i enkelte spill... 0.5fps for mye og det går i sirup, ikke mye slingringsmonn her...

Det var langt bedre enn vanlig vsync, men fortsatt et godt stykke unna ulåst. Når jeg i tillegg har nok kraft til å kjøre nesten alle spill på 120 fps med full grafikk ser jeg ikke helt poenget.

 

 

Har du en 60hz eller 120hz LCD?

Har forøvrig ikke testet OSD frame limiteren i spill, den dukket opp som alternativ etter jeg sluttet med spill, eller tok en lengre pause siden gode FPS spill var mangelvare......

 

 

Ivy ser ikke oppgraderingsvennlig ut for 2600k eierne nei, blir en seig rigg denne jeg har nå...

120hz xl2410t

 

helt enig i at gode fps-spill har vært i mangelvare en stund nå. Skulle ønske det kunne kommet et virkelig bra arkade-fps i ekte doom-stil som ikke har et eller annet problem. Serious Sam 3 var et greit spill, men med altfor lite variasjon og bråe overganger.

Lenke til kommentar

Kjørte fraps 3x 5min benchmarks på Strike at Karkand (husker ikke helt map navene :p)

 

AVG1:120.352

AVG2:121.247

AVG3:123.390

 

59fps var minste jeg fikk

 

MERK! Jeg daua + var 55/64...

Det er jo meget gode resultater det der da? Hvis du syns min. fps er for lav har nok det heller med CPU eller PCIe-båndbredde og at CFX aldri vil være like stabilt som enkeltkort.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Jo men jeg kan vel fint ta av hvertfalt 10fps pga at jeg døde. Men jo fungerer bedre og bedre!

 

EDIT: Tatt fra Overclock.net :

 

Here's an interesting little something AMD's Dave Baumann said:

 

Actually, it does the opposite! We scale the voltage based on leakage, so the higher leakage parts use lower voltage and the lower leakage parts use a higher voltage - what this is does narrow the entire TDP range of the product.

 

Everything is qualified at worst case anyway; all the TDP calcs and the fan settings are completed on the worst case for the product range.

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Etter å ha testa noen timer i BF3 av og på kan jeg konstatere følgende:


  •  
  • BF3 måtte ha mer spenning enn noe annet spill jeg har testet hittil.
  • 7970 @ 1337 MHz er nok til å kjøre spillet på High uten Deferred Antialiasing i 120 fps med 120 fps cap, laveste jeg så i gameplay var 115 fps.
  • 6950 CFX var ikke i nærheten av like bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...