Gå til innhold

Test: AMD Radeon HD 7970


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som det er noen CFX problemer enda utifra denne testen av pubilisert i går. Håper det kommer nye drivere.

 

http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/XFX-Radeon-HD-7970-3GB-Black-Edition-and-CrossFire-Results/Analysis-and-Concl

BF3: nesten 100% skalering. Bra

Skyrim???? Meningsløst, 99% CPU og 1% drivere. Problemet er at Skyrim er en konsollport med kvalitetskontroll svakere enn GTA4.

Dirt 3: Meget god skalering.

Batman AC: Helt klart ikke driverstøtte på plass.

Metro2033: meget god skalering.

Deus Ex: med tanke på at dette er en relativt CPU-intensiv tittel er dette meget gode resultater.

3DMark11: 100% skalering

Heaven: 100%

 

Med tanke på at det er helt ferske drivere på ny arkitektur er dette utrolig bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut som det er noen CFX problemer enda utifra denne testen av pubilisert i går. Håper det kommer nye drivere.

 

http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/XFX-Radeon-HD-7970-3GB-Black-Edition-and-CrossFire-Results/Analysis-and-Concl

BF3: nesten 100% skalering. Bra

Skyrim???? Meningsløst, 99% CPU og 1% drivere. Problemet er at Skyrim er en konsollport med kvalitetskontroll svakere enn GTA4.

Dirt 3: Meget god skalering.

Batman AC: Helt klart ikke driverstøtte på plass.

Metro2033: meget god skalering.

Deus Ex: med tanke på at dette er en relativt CPU-intensiv tittel er dette meget gode resultater.

3DMark11: 100% skalering

Heaven: 100%

 

Med tanke på at det er helt ferske drivere på ny arkitektur er dette utrolig bra.

 

bf3 har jo 0% scailing i 2650x1600..

Lenke til kommentar

1. Hva kostet 6970 på lansering?

 

2. Hvordan kommer det til å legge seg i pris om en måned? og etter nVidia sitt utslipp av kort?

 

3. Når kommer disse kortene til nVidia?

 

(nVidia er IKKE et tema for meg nå siden jeg kjører et AM3 oppsett med eyefinity)

 

Burde jeg kjøpe det nå til denne prisen?

 

Noen som kan svare meg på disse spørsmålene?

Lenke til kommentar

bf3 har jo 0% scailing i 2650x1600..

Ser det nå, virker som det er noen småproblemer ja. Uansett ikke så voldsomt overraskende.

 

1. Hva kostet 6970 på lansering?

 

2. Hvordan kommer det til å legge seg i pris om en måned? og etter nVidia sitt utslipp av kort?

 

3. Når kommer disse kortene til nVidia?

 

(nVidia er IKKE et tema for meg nå siden jeg kjører et AM3 oppsett med eyefinity)

 

Burde jeg kjøpe det nå til denne prisen?

 

Noen som kan svare meg på disse spørsmålene?

1. Mellom 2800-3000 kr

2. Hvem vet? De har sannsynligvis et nytt prosjekt med tweaks på gang allerede så de kan lansere et mer effektivt "8970" rundt oktober/november før julesalgt. Godt mulig vi får et "8870" med 95% av ytelsen til 50% av prisen om ikke så mange måneder ;)

3. Hvem vet? Noen sier at de fortsatt sitter ved tegnebrettet, andre sier de ikke har kommet seg til tegnebrettet engang. Ingen tykter har sagt de har gjort en "tapeout", altså ferdige tegninger til produksjon ved TSMC, så du kan nok vente over tre måneder. Det gjør jo dette kortet et bedre kjøp også ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Hva kostet 6970 på lansering?

 

2. Hvordan kommer det til å legge seg i pris om en måned? og etter nVidia sitt utslipp av kort?

 

3. Når kommer disse kortene til nVidia?

 

(nVidia er IKKE et tema for meg nå siden jeg kjører et AM3 oppsett med eyefinity)

 

Burde jeg kjøpe det nå til denne prisen?

 

Noen som kan svare meg på disse spørsmålene?

 

 

Hva kortet legger seg på om en måned er det vel ingen som vet, vil tippe du ikke sparer no voldsomt på å vente 1 mnd. når nVIDIA kommer med kort er det vel ingen som vet enda heller, det blir bare spekulasjoner.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Er du kun ute etter mest mulig ytelse for pengene er nok GTX560 Ti SLI veien og gå,

Dere kan ikke alvorlig anbefale å gå for et SLI-oppsett framfor et enkeltkort?

 

Dette utsagnet stusset jeg også MEGET over da jeg leste testen i formiddag.

Mulig dette var et hasteprosjekt pa avreise til CES, men det var i overkant mye rart her.

 

For min del venter jeg i spenning på 7950. Irriterende at de ble utsatt. Dog passende, siden budsjettet for denne månenden sprakk som en boble :)

Lenke til kommentar

Det er DITT behov som avgjør det ;) enten trenger du nytt, ellers så gjør du det ikke.

 

Selv oppgraderer jeg ikke hver generasjon, synes det blir litt drøyt, jeg oppgraderte nå til 7970 fra 4870X2, så da blir det ikke noe nytt for min del før om et par års tid tenker jeg, minst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...