Gå til innhold

Test: AMD Radeon HD 7970


Anbefalte innlegg

Det er 3 igjen på komplett nå ;)
ajajaj.... bare 1 igjen! *fingerne av fatet*
hohohoho, lykke til med å få fatt på den :pFikk nettopp hentemelding jeg, så om en time og 10 minutter har jeg den mellom fingrene cool.gif

 

Vel.. etter nærmere etter tanke, så venter jeg ett par dager og bestiller xxx utgaven :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger svar.. raskt!

 

Det virker som at kjernehastigheten har en begrensning på 1125 mhz? Jeg har bestilt xfx 7970, dual fan vil det være umulig å komme over 1125 mhz? Må jeg evt ha et annet 7970 kort?

 

(Vurderer forresten å hoppe ned til standard xfx 7970, vil dette gi noen ulemper?)

 

Takker for svar:)

Kjernehastigheten er på ingen måte begrenset til 1125MHz, AMD Overdrive er det. Med MSI Afterburner eller tilsvarende vil du klare å komme over dette.

Lenke til kommentar

Takker og bukker til dere Arni90 og SkoMedHull!

 

Synes dere jeg skal kjøre på med referanse til xfx eller deres dual fan? Skal overklokke siden jeg bruker 1440p og 3x1080p eyefinity!

Opp til deg om du ønsker å betale ekstra for kjøleløsningen. Kretskortet er likt på alle kort som er ute nå

 

EDIT:

Fixed

Endret av arni90
Lenke til kommentar

20C+ varmere på VRM denne dualsaken fra XFX: http://forums.guru3d...9&postcount=141

Lukter litt billimetall av den dualfan utgaven fra XFX, usikker på viftehastighet, men tar referansevifta 7 dager i uken om dette skulle være fakta...

 

 

Likte ikke helt det der nei... Noen Arni90, og evt andre som har synspunkter på dette?

--------------

Vet dere forresten om 7970 referansekortet til xfx er i aliminium? Eller er det bare klistremerket?

Lenke til kommentar

Godt å få det gjort! :thumbup:

 

Synes igrunn det er nok med et jeg... men to? Det er jo nesten 10.000 kr

Penger er som god vin. Joda, det ser flott ut å ha på hylla/konto, men du får ikke noe ut av det før det nytes.

Veldig bra svart :thumbup:

God vin e digg!

 

Nå skal det testes ut..Alle som har Eyefinity savner som regel litt extra power.

 

Gå litt mindre på byn så vokser penga fort!!

Lenke til kommentar

Takker og bukker til dere Arni90 og SkoMedHull!

 

Synes dere jeg skal kjøre på med referanse til xfx eller deres dual fan? Skal overklokke siden jeg bruker 1440p og 3x1080p eyefinity!

Opp til deg om du ønsker å betale ekstra for kjøleløsningen. Kretskortet er likt på alle kort.

Ikke når Sapphire setter i gang. Iallefall de foregående kortene har de kjørt eget design på PCB, som har gjort Sapphire-kort umulige å bruke til fullblock vannkjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...