Gå til innhold

Test: AMD Radeon HD 7970


Anbefalte innlegg

Sier seg selv at de priser den høyt. Produksjonen er nok ikke høy enda, så de får solgt alt uansett. Er jo like greit å tjene penger mens de kan. De vil nok snart få konkurranse av nVidia uansett, så det er bare å "buckle up" og forberede seg på priskonkurranse igjen for AMD sin del.

Endret av hardrock_ram
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er mulig å få 3 skjermer på dette her sant? har 3 skjermer på 2560x1440

 

Dog har ingen dp inngang. alle har 2 dvi og 1 hdmi.

 

ser at kortet har minidp. Jeg kan vel glemme å kjøre x3 på 2560x1440, så får kjøre med 1680x1050 eller noe slikt x3.

 

Spørsmålet er om det holder for meg å kjøpe en sånn her? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627425

 

den er single link, men denne støtter jo uansett 1920x1080?

 

håper noen kan svare

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det er mulig å få 3 skjermer på dette her sant? har 3 skjermer på 2560x1440Dog har ingen dp inngang. alle har 2 dvi og 1 hdmi.ser at kortet har minidp. Jeg kan vel glemme å kjøre x3 på 2560x1440, så får kjøre med 1680x1050 eller noe slikt x3.Spørsmålet er om det holder for meg å kjøpe en sånn her? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627425den er single link, men denne støtter jo uansett 1920x1080?håper noen kan svare

 

DisplayPort 1.2

Max resolution: 4096x2160 per display

 

3GHz HDMI 1.4a

Max resolution: 4096x3112

 

Dual-link DVI with HDCP

Max resolution: 2560x1600

Up to 6 displays supported with DisplayPort 1.2 Multi-Stream Transport

Fra amds nettside

 

så da bør et ordinært kort klare 4 skjermer (pga. 4 uttak)

ser heller ikke ut som du trenger og skru ned oppløsningen

Lenke til kommentar

DisplayPort 1.2

Max resolution: 4096x2160 per display

 

3GHz HDMI 1.4a

Max resolution: 4096x3112

 

Dual-link DVI with HDCP

Max resolution: 2560x1600

Up to 6 displays supported with DisplayPort 1.2 Multi-Stream Transport

Fra amds nettside

 

så da bør et ordinært kort klare 4 skjermer (pga. 4 uttak)

ser heller ikke ut som du trenger og skru ned oppløsningen

Det er noen begrensninger her...

 

Tre skjermer med single-link skal la seg gjøre.

 

So for Southern Islands AMD has taken this to its logical conclusion and cut out the 2nd DVI port entirely. There is now a single DL-DVI port, along with an HDMI port and 2 miniDP ports all along a single slot. The 7970 still has the internal logic to drive the same monitor configurations as the 6970, but anyone using the SL-DVI port will now be fed by the HDMI port. In order to make this transition easier on buyers, AMD will be requiring that partners ship both an HDMI to SL-DVI adaptor and an active miniDP to SL-DVI adaptor with their 7970s, so 7970 users will be able to drive up to 3 DVI monitors out of the box, which is actually better than what the 6970 could do.

http://www.anandtech.com/show/5261/amd-radeon-hd-7970-review/14

Lenke til kommentar

På BF3 grafen er min. og avg. byttet om.

 

Tviler på dette blir et kjøp for meg, oppgraderingen fra 4870x2 til 6950 hjalp veldig på stabilitet og lyd.

Nå må bare noen lage bra driver, eller optimalisere star wars litte granne.

 

Bortsett fra det, er jeg veldig fornøyd, bruker heller penger på vedlikehold.

Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar

Ut i fra testen her så er det jo GTX 560 TI SLI som er mer lønnsomt fordi den har lik ytelse som HD 7970 + koster 1500kr mindre for de som tenker på ytelse og pris :)

 

Og så regner du med hva du får med på kjøpet, så er det ikke verdt det. Det er vel 6-7 år siden SLi/CF ble introdusert og de har fremdeles fått det til i praksis. Da virker det litt merkelig å anbefale et slikt oppsett.

Lenke til kommentar

Syntes de har priset disse kortene alt for drøyt, når f.eks 6970 kom så lå den på rundt 2700-3000.

Hadde forventet en pris på 3500, da hadde dem også gruset nvidia på pris\ytelse ration.

 

Så for min del så frister det ikke akkurat å oppgradere mine 6950er, da måtte jeg hatt 2 for å fått en økning i ytelse og da snakke vi 9000,-.. ikke verdt det, de jeg har nå kostet 4300 for over ett år siden.

 

Skjønner meg ikke på alt dette maset om prisen på kortet.

Den er ikke stort høyere enn det tidligere toppkort kostet når de var nye.

Lenke til kommentar

Men nå har endelig AMD et kort som er BEDRE enn Nvidia og det bruker de for det det er verdt.. forståelig nok :whistle: prisene vil synke etterhvert men vil man ha det siste og beste må man betale for det :yes:

 

Jeg har veldig lyst på dette kortet selv men jeg ser ingen grunn til å selge/dumpe mine 2x6970 for å kjøpe ett 7970. Skal jeg bytte blir det til 2x6970 men det blir ikke før prisen har sunket eller til Nvidia lanserer sitt produkt og kanskje presser prisen enda mer ;)

Lenke til kommentar
arni og et par andre her inne tror jeg kunne gjort en veldig god jobb som freelance skribent på hw, og løftet kvaliteten en del. :)
Absolutt ikke. Fanboys har vi nok av på forumet. Trenger ikke skribenter som er det også.

fan-boys kommer ikke med informative innlegg, så klapp igjen nebbet ditt.

 

btw: Latterlig av HW.no og nevne at skjermkortene til nvidia har bedre "computing power". Skal liksom være Amd sin artikkel.

 

-Se nøye etter, så kanskje du ser en fanboy alikevell :love:

Endret av lumfong
Lenke til kommentar

Dette følger med skjermkortene jeg har kjøpt:

 

CrossFire™ Bridge Interconnect Cable

8 PIN to 4 PIN Power Cable

DVI to VGA Adapter

Mini-DP to DP Cable

Mini Display Port to HDMI dongle

6 PIN to 4 PIN Power Cable

HDMI to SL-DVI Adapter

HDMI 1.4a high speed 1.8 meter cable(Full Retail SKU only)

Mini Display Port to SL-DVI Active dongle

http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?cid=1&gid=3&sgid=1157&pid=1443&psn=&lid=1&leg=0

 

Fint å se at disse AKTIV displayport adapterene følger med denne gangen :thumbup:

 

Nå venter jeg bare på pick up bekreftelse :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...