Gå til innhold

Sint og fortvilet etter overtagelse av nytt hus - HJELP !


Anbefalte innlegg

Hei igjen,

 

Takk for tilbakemeldinger (selv om endel av dere var i overkant krasse?).

 

En oppdatering i saken er at vi nå har gått med på å senke vårt krav til vasken fra 3500 (7 timer) til 2000 (4 timers vask) - og vi diskuterer nå med selger for deres opprinnelige tilbud var på bare 1500. Et krav fra vår side er at vi skal være tilstede under hele vasken. Hvis ikke dette løser seg snarest så er jeg villig til å ta dette til rettslige steg i forliksrådet for å få løst denne floken (prinsippsak). Selger sier at vi har holdt tilbake for mye penger og at de etter 21 dager i ytterste konsekvens kan oppheve kjøpe i forhold til avhendighetsloven? Dette må da bare være sludder?

 

Resten av sakene som hakket i gulvet og dusjkabinettet kommer vi til å kjøre som sak mot selgers forsikringsselskap.

 

Den tomten ligger ikke som nærmeste nabo, litt over veien fra nærmeste hus, men vi kan se den fra vår tomt. Uansett synes vi at vu burde ha fått denne infoen siden huset ikke var påbegynt ved visningen.

 

Det stemmer jeg har engasjert advokat men vil også gjerne forhøre meg på flere fronter da jeg mener vi har visse krav i et boligkjøp.

 

Hvis du begår kontraktsbrudd ved å bruke rett du ikke har, på en fullstendig feil grunnlag så kan du nok regne med at de som "HEVN" vil ønske å benytte retter de skulle ha som følge av at du eventuelt roter. Om du starter en kamp med noen, så aldri bli overrasket om de ellers sindig, snille folkene finner det for godt å anvende en hver mulighet de har i lovverket som du serverte dem på gullfat til å bite dere i ræva :)

 

Husk - dere fikk denne 240 000 under takst, og du krangler over ca 5000 kr - og finner OSS krasse mot deg? Du krangler faktisk om et beløp som utgjør ca 0,0014% av kjøpsbeløp, jeg anslår det på bakgrunn av at du sier takst var 3,9 og dere fikk 240 000 mindre enn det å betale. Jeg syns synd i selger her jeg altså...dere er jo blåst! forliksrådet?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det virkelig mulig? Det er ikke rart det er krig i verden når det finnes mennesker som er så vanskelige som dere.

PUST og lær dere å SLAPPE AV. Det er ikke sunt å leve livet på den måten dere gjør.

Henge seg opp i små drittting og lage et helvete for andre mennesker.

 

Skjerp dere!

 

Dette er ikke tilfeldigvis deg? Prinsippfast

Endret av Neptjune
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

Til alle dere som tviler på ektheten til denne historien, jeg kan bekrefte at alt er 100% sant og at første innlegg er som tatt rett ut av meglers overtakelsesrapport.

 

Vi er sinte og fortvilet, har fått jula vår nærmest ødelagt - og oppi alt dette så har vi fortsatt prøvd å vært medgjørlige og lagt opp til best mulige løsninger.

 

Vi er nemlig ikke kjøper av denne boligen, men selger! (beklager at jeg snudde på flisa men måtte se reaksjonene fra andre på denne historien etter å ha vært utsatt for denne mannen og hans fremtoning/argumentasjon i en god stund nå). Svarene jeg har gitt er omtrent som å sitte å prate med denne fyren i tlf. Min kone satt og gråt i en halv time etter at han ringte oss privat her tidligere i uken og kjørte på ang vasken og det hakket i gulvet og dusjkabinettet. Morgenen etter så ringte hans advokat oss (også privat) og kjørte på og pratet hans sak. Vi er helt utslitt etter denne prosessen. Og ja, han var villig til å gå til forliksrådet med en uenighet på 2000 ang vasking.

 

Alle har hele tiden prøvd å snakke han til "fornuft", helt fra budrunden der han presset prisen ned 240 men ikke rikket seg en krone ikke engang 25.000 siste dagen for å hjelpe to barnefamiler med å lettere få lånene sine til å gå i hop (dvs de vi kjøpte av måtte også gå ned tilsvarende på sitt hus). Da spør dere vel hvorfor vi solgte til den prisen, og til denne mannen? Sånn er det noen ganger, vi tenkte vi hadde all verdens tid og hadde satt oss en pris (meglers prisantydning 3.290) men når man finner et perfekt hus så vil man strekke seg langt for at dette går i hop.

 

Det roet seg mellom budrunden og overtakelsen og vi tenkte at nå er det vel greit. Det nærmet seg jul og vi fikk et spørsmål fra de om de kunne komme og overta huset litt tidligere istedet for over nyttår. Dette sa vi var greit selv om det ville bli litt ekstra jobb med vasking rett før jul. Det tok 4 dager å vaske huset, og jeg vil si etter min standard at det var helt STRØKENT. Vi hadde tom megler innom på forhånd for å bekrefte at også hun syntes at det så bra ut!

 

Så kommer overtakelsen. Megler ringer oss dagen etter og hun sier hun er helt utslitt etter gårsdagen, da hun har brukt halvannen time på å gå gjennom huset og notere alt de synes var feil (dvs bare å se første innlegg).

 

Det er bare et par dager siden vi stod med "ultimatumet" der de var greie og gikk ned fra 3500 til 2000 for vasken, ellers så skulle saken gå til forliksrådet. Siden vi har holdt på siden romjula med denne saken så orket vi ikke mer og gikk med på de 2000 for å slippe mer styr.

 

Det jeg ikke skjønner at det faktisk går an å oppføre seg slik mot andre mennesker, at det er mulig å ikke skjønne at slike handlinger påvirker andre i negativ regning selv etter gang på gang forsøke å forklare.

 

Jeg synes fryktelig synd på de folkene som har vært og som nå får denne personen som nabo, de har min dypeste medfølelse...(jeg kan ikke skjønne at han har gått gjennom livet uten å havnet i en rekke slike konflikter)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

Takk for tilbakemeldinger (selv om endel av dere var i overkant krasse?).

 

En oppdatering i saken er at vi nå har gått med på å senke vårt krav til vasken fra 3500 (7 timer) til 2000 (4 timers vask) - og vi diskuterer nå med selger for deres opprinnelige tilbud var på bare 1500. Et krav fra vår side er at vi skal være tilstede under hele vasken. Hvis ikke dette løser seg snarest så er jeg villig til å ta dette til rettslige steg i forliksrådet for å få løst denne floken (prinsippsak). Selger sier at vi har holdt tilbake for mye penger og at de etter 21 dager i ytterste konsekvens kan oppheve kjøpe i forhold til avhendighetsloven? Dette må da bare være sludder?

 

Resten av sakene som hakket i gulvet og dusjkabinettet kommer vi til å kjøre som sak mot selgers forsikringsselskap.

 

Den tomten ligger ikke som nærmeste nabo, litt over veien fra nærmeste hus, men vi kan se den fra vår tomt. Uansett synes vi at vu burde ha fått denne infoen siden huset ikke var påbegynt ved visningen.

 

Det stemmer jeg har engasjert advokat men vil også gjerne forhøre meg på flere fronter da jeg mener vi har visse krav i et boligkjøp.

 

Hvorfor skulle selger opplyse deg om bygging på en annen tomt som ikke grenser til hans tomt ? Han viste det kansje ikke han heller. Uansett så er det du som burde sjekket med kommunen om byggesaker i nabolaget, det er en enkel sak som kjøpere må gjøre selv.

Folk har lov å bygge hus uten å spørre deg. Hadde det vært nabotomta og det var noe sjenanse så bør man si i fra, men bygging er helt normalt.

Et par hakk i gulvet og en liten vannleksje (som ikke er vannleksje , men utett kabinett) på et brukt hus er normalt. Fiks hakket selv og kjøp en ny fin dusj.

Du kommr til å tape langt mer på å tulle med dette en å fikse det selv.

 

Det med vasken har du nok rett i. Flyttevask er mye mer nøye en hva vi kaller vanlig vask.

Alt skal være rengjort også bak ting.

Men dette er et vanlig problem og ikke noen stor utgift for deg.

Egentlig feilet du da Dere ikke presiserte flyttevask i kontrakten. Ta det med neste gang.

Og forlang at det brukes et vaskebyrå med garanti. Vil ikke selger det så betal for vasken selv og bruk et firma.

 

Men alt i alt vil jeg anbefale deg å ikke gå på selger. Du må ha langt større feil og mangler for å få noe igjen på en forsikringssak. Du risikerer bare å få regningen selv på takstmann advokat etc. + høyt blodtrykk.

 

Fiks hakket selv med litt flytende tre på boks ( fåes i flere farver hos f.eks. Maxbo) puss glatt og så litt 3stjerners lakk oppå.

Kjøp deg flunkende nytt kabinett som du kan kose deg i med damp radio monsunregn etc.

Må du ha håndtverker til slikt så vil huset i fremtiden koste deg så mye at du alikevel bør starte å endre tankegang og ta utgiftene selv.

 

Lykke til. :-)

 

 

Vil bare legge til at jeg oppfatter skadene som små. Er de store og veldig sjenerende så ta et bilde og vis her.

 

 

Edit : dette ble skrevet før jeg så innlegget over.

Endret av Glavalavala
Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

Til alle dere som tviler på ektheten til denne historien, jeg kan bekrefte at alt er 100% sant og at første innlegg er som tatt rett ut av meglers overtakelsesrapport.

 

Vi er sinte og fortvilet, har fått jula vår nærmest ødelagt - og oppi alt dette så har vi fortsatt prøvd å vært medgjørlige og lagt opp til best mulige løsninger.

 

Vi er nemlig ikke kjøper av denne boligen, men selger!

 

Hei. Men da fikk du jo følelsen av å ha rett.

 

Bruk et firma til vask neste gang. Du kommer nok ikke så lett unna det med vasking.

Og av erfaring så er det forbanna mye jobb for en vanlig å vaske ned et helt hus.

Og spesielt med stress i juletida.

 

Resten er bare vås og tull. Hva jobber den nye eieren med?

Endret av Glavalavala
Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

Til alle dere som tviler på ektheten til denne historien, jeg kan bekrefte at alt er 100% sant og at første innlegg er som tatt rett ut av meglers overtakelsesrapport.

 

Vi er sinte og fortvilet, har fått jula vår nærmest ødelagt - og oppi alt dette så har vi fortsatt prøvd å vært medgjørlige og lagt opp til best mulige løsninger.

 

Vi er nemlig ikke kjøper av denne boligen, men selger! (beklager at jeg snudde på flisa men måtte se reaksjonene fra andre på denne historien etter å ha vært utsatt for denne mannen og hans fremtoning/argumentasjon i en god stund nå). Svarene jeg har gitt er omtrent som å sitte å prate med denne fyren i tlf. Min kone satt og gråt i en halv time etter at han ringte oss privat her tidligere i uken og kjørte på ang vasken og det hakket i gulvet og dusjkabinettet. Morgenen etter så ringte hans advokat oss (også privat) og kjørte på og pratet hans sak. Vi er helt utslitt etter denne prosessen. Og ja, han var villig til å gå til forliksrådet med en uenighet på 2000 ang vasking.

 

Alle har hele tiden prøvd å snakke han til "fornuft", helt fra budrunden der han presset prisen ned 240 men ikke rikket seg en krone ikke engang 25.000 siste dagen for å hjelpe to barnefamiler med å lettere få lånene sine til å gå i hop (dvs de vi kjøpte av måtte også gå ned tilsvarende på sitt hus). Da spør dere vel hvorfor vi solgte til den prisen, og til denne mannen? Sånn er det noen ganger, vi tenkte vi hadde all verdens tid og hadde satt oss en pris (meglers prisantydning 3.290) men når man finner et perfekt hus så vil man strekke seg langt for at dette går i hop.

 

Det roet seg mellom budrunden og overtakelsen og vi tenkte at nå er det vel greit. Det nærmet seg jul og vi fikk et spørsmål fra de om de kunne komme og overta huset litt tidligere istedet for over nyttår. Dette sa vi var greit selv om det ville bli litt ekstra jobb med vasking rett før jul. Det tok 4 dager å vaske huset, og jeg vil si etter min standard at det var helt STRØKENT. Vi hadde tom megler innom på forhånd for å bekrefte at også hun syntes at det så bra ut!

 

Så kommer overtakelsen. Megler ringer oss dagen etter og hun sier hun er helt utslitt etter gårsdagen, da hun har brukt halvannen time på å gå gjennom huset og notere alt de synes var feil (dvs bare å se første innlegg).

 

Det er bare et par dager siden vi stod med "ultimatumet" der de var greie og gikk ned fra 3500 til 2000 for vasken, ellers så skulle saken gå til forliksrådet. Siden vi har holdt på siden romjula med denne saken så orket vi ikke mer og gikk med på de 2000 for å slippe mer styr.

 

Det jeg ikke skjønner at det faktisk går an å oppføre seg slik mot andre mennesker, at det er mulig å ikke skjønne at slike handlinger påvirker andre i negativ regning selv etter gang på gang forsøke å forklare.

 

Jeg synes fryktelig synd på de folkene som har vært og som nå får denne personen som nabo, de har min dypeste medfølelse...(jeg kan ikke skjønne at han har gått gjennom livet uten å havnet i en rekke slike konflikter)

Haha, fantastisk original måte å legge frem saken på..! :!:

 

Jeg skal si deg det eneste du trenger å høre med store bokstaver, og det er fordi jeg lover deg det stemmer(jeg har stått på begge sider):

 

PROTECTOR er en gjeng kverulante, arrogante rasshøl. Som du derfor skal prise deg lykkelig for å ha på din side.

Jeg kjempet mot Protector i en sak som var klinkende klar i min favør, men måtte likevel herje og balere med alle instanser til og med forliksrådet før vi klarte å skvise dem for litt av det de var skyldig. Og dette er fakta - den ene dommeren i forliksrådet tegnet et imaginært kryss i taket for at noen fikk penger ut av dem..!

 

Ergo, dere skal bare gjøre én ting: Henvis ALLE henvendelser til Protector både fra megler, kjøper og Help. Etter du har gjort dem oppmerksom på at alt går via protector én gang, ignorerer du alle eventuelle henvendelser til deg privat. Ikke svar på telefon eller meldinger, bare la Protector ta seg av det. Og jeg kan garantere deg at du ikke får mer bry for det. Han har signert overtakelsesskjema? Fint, da er vask godkjent. No discussion.

 

Hakk i parkett og halvtom gass? Ingen sak, det er ikke høyt nok beløp til å "ha hatt innvirkning på kjøpsbeslutningen", og overstiger heller ikke 5% av verdien. Han har altså ingen sak her heller.

Send alt til Protector, slapp av, og glem hele saken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva profesjonell vask angår så er neppe det noe som vil være noen magisk løsning på vaskeproblemene heller. Har aldri sett så mye uprofesjonell vask som det jeg har sett hos såkalte "profesjonelle vaskefirmaer". Massiv slurv, raske, lettvinte og udugelige løsninger er ord jeg vil bruke for å beskrive det jeg har sett gjennom årene. Mitt inntrykk er at mange av disse firmaene ikke fjerner skitt men bare gnir det utover.

 

edit: Så nå at TS egentlig var selger...

Jeg støtter også tidligere innlegg 100%: Ignorer alle private henvendelser og henvis til forsikringsselskapet. Etter det jeg har sett her i tråden og utifra egne erfaringer kan jeg ikke for alt i verden se at kjøper har noen som helst sak. Dersom alt her er korrekt synes jeg det i det hele tatt er snodig at en advokat har påtatt seg jobben for kjøperen?!

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her gikk det nok litt fort i svingene for megleren for vi var ikke tilstede under overtakelsen, så selv om kjøper ikke signerer for OK vasking - så fikk de nøkler og overtar huset. Derav vårt problem med at kjøper stod på sitt og ville være til stede under vasken. (hvor vi normalt har krav på å gjøre opp for manglende vask helt på egenhånd).

 

Men anyway, vi gikk selvfølgelig ikke med på dette (stå der og vaske mens den personen står og peker og forklarer).

 

Jeg gjentar meg selv:

UTVASK er pr def godkjent når kjøper signerer overtakelsesskjema. Dette står klokkeklart og tydelig på skjemaet man signerer. Og før man signerer det, får man ikke nøkkel. Ergo, vask er ingenting å i det hele tatt diskutere.

Lenke til kommentar

"Vil bare legge til at jeg oppfatter skadene som små. Er de store og veldig sjenerende så ta et bilde og vis her."

 

For info ang standard så skal jeg legge ved salgsoppgave, her snakker vi om et relativt strøkent hus som kjøper klarer å få til en meget god pris 240 under takst.

 

"Bruk et firma til vask neste gang. Du kommer nok ikke så lett unna det med vasking.

Og av erfaring så er det forbanna mye jobb for en vanlig å vaske ned et helt hus.

Og spesielt med stress i juletida. "

 

Det tror jeg faktisk ikke hadde hatt noe å si selv med et proft rengjøringsbyrå, vi snakker om en person som klager på at det ikke er rengjort inni sentralstøvsugeren og som demonterer skuffer for å se bak. Vi (ink megler) mener at det etter vår standard er strøkent i huset, men når da noen andre har så til de grader en annen oppfatning av hvordan et hus skal se ut ved en overtakelse så har man en liten konflikt kan du si.

 

 

Ja kverulant er han 100% sikkert, men alikevel lurt å bruke byrå til vask.

Da slipper du klaging og vanskligere for kjøper å klage på proffe.

 

Men bare glem klagingen hans. Plager han deg privat med telefoner o.l. så anmeld han for trakasering.

Har han noe å klage på så får han ta det med megler og forsikringsselskap ikke deg.

 

Fint hus forresten. Skikkelig komfyr også.

Endret av Glavalavala
Lenke til kommentar

Vanvittig bra framlagt førstepost, haha. :!:

 

Synes synd på deg og din familie etter å ha blitt behandlet slik..

også i juletida, da!

 

La kjøper få holde på som han vil, jeg er rimelig sikker på at han ikke har noen sak.

 

Håper dere kan kose dere i nytt hus, snart, i ro og fred :)

 

Vi er sinte og fortvilet, har fått jula vår nærmest ødelagt - og oppi alt dette så har vi fortsatt prøvd å vært medgjørlige og lagt opp til best mulige løsninger.

 

Say what? Det går isåfall ikke frem i innleggene deres..

 

Les alle innleggene til TS, there is a twist in the end ;)

Lenke til kommentar

Her gikk det nok litt fort i svingene for megleren for vi var ikke tilstede under overtakelsen, så selv om kjøper ikke signerer for OK vasking - så fikk de nøkler og overtar huset. Derav vårt problem med at kjøper stod på sitt og ville være til stede under vasken. (hvor vi normalt har krav på å gjøre opp for manglende vask helt på egenhånd).

 

Men anyway, vi gikk selvfølgelig ikke med på dette (stå der og vaske mens den personen står og peker og forklarer).

 

Jeg gjentar meg selv:

UTVASK er pr def godkjent når kjøper signerer overtakelsesskjema. Dette står klokkeklart og tydelig på skjemaet man signerer. Og før man signerer det, får man ikke nøkkel. Ergo, vask er ingenting å i det hele tatt diskutere.

Man kan vel ikke ha overtakelse uten både kjøper og selger tilstede? Det trodde jeg ikke var lovlig, med mindre du har gitt en fullmakt til noen om å gjøre det på dine vegne.

 

Men det viktige er; Finnes det et overtakelsesskjema med kjøpers signatur på?

Hvis ikke er huset fortsatt ditt..!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...