Gå til innhold

Europa velger bort iPhone


Anbefalte innlegg

Jøss, da tar trofaste gsmarena feil for en gangs skyld :( Antar de unnlot underklokkingen. Likevel er dette gode nyheter ettersom jeg ikke bare lenger kan skryte av at min LG Optimus 2X Har like høy klokkehastighet med samme antall kjerner for en brøkdel av prisen (iPhonen er to og en halv gang dyrere) men også at den faktisk er høyere :tease: Merk at disse prosentene også er medberegnet utgift til minnekort for å prese minnet til tilsvarende iPhonen sitt og imotsetning til prisen fra dustinhome, er frakt også med. Utrolig hvorfor noen vil kjøpe en iPhone.

 

Hva skal du bruke all den kraften til da? Sende mail og se på youtube? Surfe på nettet? Sende SMS? Spotify? Rå kraft er verdiløst om du ikke har en software som kan utnytte den.

 

Om Galaxy har 1Ghz, eller 1000000000Ghz spiller ingen trille om de begge kjører 4.0 prikkfritt:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som hadde vær interessant å se statistikk om hvilken telefon de hadde før de kjøpte iP4S.

Jeg bytter telefon på hvert hele tall. 3G -4 - 5 etc. Lillebor bytter hver mellomstadie 3GS - 4S - 5S.

 

Speccs spiller nok en rolle dersom gapet blir stort nok, men jeg tror ikke det var så mange som gikk fra 4 til 4S for eksempel.

 

 

Jeg fant denne kilden som gir deg et svar på nøyaktig det!

 

Among those who upgraded from earlier iPhones, 10 percent moved up from the original 2007 model, 48 percent jumped from the iPhone 3G and 3GS, and 42 percent from the iPhone 4.

 

http://news.cnet.com/8301-13579_3-57334843-37/iphone-buyers-break-their-contracts-to-get-latest-model/

Lenke til kommentar

Argumentene dine er syltynne Zepticon. Det skal ikke være nødvendig med en super dataplan for å kunne slippe disse små-dilemmaene med MicroSD. Argumentene dine passer til hvorfor DU klarer deg uten lagring, og ikke hvorfor nettskyen er bedre enn MicroSD.

Jeg betaler en hundrings i måneden og slipper å tenke på noe som helst. Det er det samme som en pils på byen. Da havner alle bildene og musikken min automatisk på alle enhetene mine. jeg slipper å plugge i USB og annet styr med synkronisering og kopiering av filer for å se bildene jeg nettopp tok.

 

Jeg bare planter røva ved en tilfeldig PC, logger inn på kontoen min og vips.

 

Jeg kan ikke se et eneste grunn til å bruke MicroSD som lagring på den måten som det forespeiles, med mindre man bruker telefonen til å lage spillefilm, eller til å ta bilder. Men når det blir så ekstremt, så er uansett telefonen et dårlig verktøy.

Lenke til kommentar

Jeg fant denne kilden som gir deg et svar på nøyaktig det!

 

Among those who upgraded from earlier iPhones, 10 percent moved up from the original 2007 model, 48 percent jumped from the iPhone 3G and 3GS, and 42 percent from the iPhone 4.

 

http://news.cnet.com/8301-13579_3-57334843-37/iphone-buyers-break-their-contracts-to-get-latest-model/

Det var overaskende mange synes jeg:) Jeg har ikke sjekket speccs på den da det er helt uaktuelt for meg å bytte ut en telfon som funker greit. Men grunnen at folk bytter er nok dette:

8-megapixel camera with LED flash, 1080p HD video recording at 30fps,

Fordi det er noe folk kan relatere til.

 

Vil den samme trenden vises når det lanserer en telefon med bedre speccs enn 4S på Android. Vil det få brukerne til å bytte platform pga speccs, eller er platformen viktigere enn ytelsen?

Lenke til kommentar

1. Ja du bruker 120 GB i måneden på 3G dataforbruk i Norge ja, men vi snakker om plasser som Syden eller andre plasser utenfor Skandinavia. Her tviler jeg på at du bruker 120 GB i måneden :!:

Jeg drar ikke til syden uten å finne et hotell med WiFi.

 

2. Du fikk tydligvis ikke med deg at jeg ikke snakker noe om Wi-Fi her. Jeg snakker KUN om dataforbruk via 3G nettverket. Og dermed så blir svar nummer 2 ugjyldig.

Du nevnte aldi 3G. slutt år ro.

 

3. Som noen lengere opp sa, så er det kanskje ikke lurt å ta med seg en mobiltelefon overalt med frykt for at den kan bli stjelt. Men da er det heller ikke noe lurt å ha med seg en laptop på ferie heller. Og med det, så er mobiltelefonen den eneste lagringsmedien.

Nemlig, jeg trenger ikke noe annet enn telefonen med meg på ferie.

 

Og som jeg også har sagt, så er skyen en tungvindt måte og tregt i forhold til å bare kunne ha microSD slot hvor du bare kan skifte ut til et nytt microSD kort om du har fyllt det ene kortet.

Her tar du latterlig feil. Folk HATER minnekort, rett og slett fordi de er for SMÅ til at det er mulig å oppbevare dem på en fornuftig måte.

 

Skyen er totalt overlegen på alle punkter, med mindre du er midt i Amazonas uten tilgang til WiFi.

 

Om man står å filmer sine barn mens dem holder på med noe mens man er på ferie, og plutselig ser at du er fri for minne. Hva gjør du da om du har en iPhone 4S?

Jo, da har du 2 valg. 1) Da må du eventuelt dra tilbake til hotellet og overføre alt til skyen via Wi-Fi (som du sier man kan bruke) som kan ta flere timer. Eller til laptop'en om det er mulig. 2) Da må du laste en masse filer i fra telefonen din opp til skyen i fra der du er via 3G nettverket som kan koste enormt mange kroner per MB. Som da igjen er utelukket i realiteten om du ikke vil gjøre deg selv konkurs.

 

Med en telefon som har microSD slot, så trenger du bare å ta med deg ett ekstra microSD kort på 64 GB (om det er snakk om Samsung Galaxy S II) og bytte til det nye kortet som tar noen få sekunder. Og vips, så slipper du å dra tilbake til hotellet bare for å få mere plass på telefonen og bare kan fortsette å filme noen sekunder senere.

Du har virkelig ikke peiling på hvordan folk oppfører seg på ferie, eller i det hele tatt egentlig. Du lever i en liten bobble der du tror at alle er like interessert i telefoner og minnekort som du er, men det er overhode ikke tilfelle. De aller aller fleste driter i lange baner om det er minnekort i telefonen eller ikke, så lenge de har plass til "nok" musikk. Problemer som "nok plass" eksisterer ikke før man står rett opp i det. tanken om at telefonen kan bli full, slår dem neppe før den faktisk ER full, og da hjelper det ikke om man har minnekortslot, fordi man har garantert ikke med seg ett ekstra.

Minnekort er noe folk ALDRI tenker på med mindre de er lidenskapelige fotografer. Mor og far på ferie har nok av andre ting å tenke på enn å få med seg det der forbannede kortet som de bestandig roter vekk.

 

Er jo uansett flott å komme hjem fra ferie og så finner man ikke igjen det minnekortet da, med 64GB feriebilder på. Eller at det dukker opp i vaskemaskinen, fordi man glemte å ta det ut av lommen.

 

Om dere ikke ser den STORE ulempen med å bruke iPhone 4S og skyen her, så vet ikke jeg hva.

Det er bare du som klarer å se den STORE ulempen fordi du har androidogminnekortfanboybrillene på. Minnekort, og annen fysisk lagring, er på tur ut. Spotify, Youtube, Wimp, Voddler, iCloud, Photobucket, Dropbox +++

1. Jeg tviler på at det er mange familier der ute som ser spesifikt etter at Wi-Fi er tilgjengelig på et hotell når dem skal reise på ferie. Jeg tror dem tenker på MYE MYE annet.

 

2. Du kan selv slutte å ro. Jeg har fra første stund snakket om dataforbruk via 3G nettverket. Ikke min feil at du ikke leser alt jeg sier og ikke ser hva jeg snakker om.

 

3. Jepp, og de fleste tenker det samme. Og dermed så er mobilen det eneste lagringsmediet dem har. Og med det, så må dem enten lagre alt på minnekort eller laste det opp til skyen.

 

4. Folk hater minnekort?

 

HAHA, du tar latterlig feil her og er en vanvittig dårlig unskyldning. Fordi du mener vel at alle med digitalkamera og speilreflekskamera hater minnekort :!: ?

 

Om disse familiene ikke hadde hatt med seg en mobiltelefon med minnekort slot for å bruke som kamera, så hadde dem uansett hatt med seg et digitalkamera / speilreflekskamera som har minnekort slot uansett.

 

Så poenget ditt er jo latterlig. Så nei, minnekort er fortsatt overlegent over skyen uansett.

 

5. Jeg har selv vært på ferie mange ganger selv og vet hvordan folk flest tenker når det kommer til å ta bilder og slike ting. Folk tar enten mobilen med seg og bruker det som kamera eller et digital / speilrefleks kamera for å ta bilder med.

 

Om dem tar med seg et digital / speilrefleks kamera, så er dem avhengig av å ha et stort nok minnekort eller flere minnekort med seg siden dem er avhengig av å lagre alle bildene og filmene som dem tar i løpet av hele ferien på digital / speilrefleks kameraet uansett. For så å laste det over til PC'en hjemme når dem kommer hjem.

 

Ho mamma og han pappa drar av og til på ferie til Syden og tar alltid med seg ett digital kamera og er avhengig av å måtte ha et nok stort minnekort til kameraet. Men så langt så har dem klart seg fint med det minnekortet dem har nå.

 

Tror du dem tenker noe på å ha Wi-Fi tilgang der dem bor når dem er på ferie der?

 

Nope. Dem har andre ting å tenke på enn det.

 

Og dessuten så får man kjøpt sånne plastikk mapper hvor man enkelt kan lagre sine minnekort i som man kan ha i lommen eller noe sånt når man er på ferie. Så det at man kan miste minnekort er bare en dårlig unskyldning for dem som er dårlig med å ta vare på tingene sine.

 

6. Er ikke bare jeg som ser den store ulempen med å bruke skyen som lagringsmedie når man er på ferie. Om du tror det, så tror jeg du VIRKELIG er på bærtur.

 

Så etter det jeg har sagt over, så står mine poeng fortsatt.

 

EDIT: Nå venter jeg bare på en annen latterlig unskyldning som ikke har noe med hva realiteten faktisk er for barnefamilier på ferie.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jeg kan vedde på at det samme skjer med Android. Poenget mitt var å avblåse argumentet om at iPhone-kjøpere ikke bryr seg om spesifikasjoner, og at det er en ting som hører hjemme hos Android-folket.

 

Hva hadde skjedd om Apple hadde klistret på 800MHz på telefonene sine? Det hadde nok påvirket salget.

Lenke til kommentar

Det er klart iPhone brukere som alle andre brukere er opptatt av hva de får for pengene. Godt vi er enig om det.

 

Og som kanskje én her gikk glipp av, tar man med seg en laptop på familieferie på hotell ligger den som oftest i safen på hotellrommet, når den ikke er i bruk inne på hotellet. Jeg har ikke i løpet av alle mine år flydd med denne rundt omkring på hotellferier som man gjør med mobiltelefonen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Og som kanskje én her gikk glipp av, tar man med seg en laptop på familieferie på hotell ligger den som oftest i safen på hotellrommet, når den ikke er i bruk inne på hotellet. Jeg har ikke i løpet av alle mine år flydd med denne rundt omkring på hotellferier som man gjør med mobiltelefonen.

Joda, det er no så det. Men man må alikavel dra tilbake til hotellet hvor du har laptop'en innelåst i en safe for å frigjøre mere plass på en iPhone 4S.

 

Hele poenget er jo at man skal kunne slippe det med å dra tilbake til hotellet og i stedet ha med seg ekstra minnekort slikt at man kan fortsette å filme uten å gå tom for plass.

Lenke til kommentar
Spesifikasjoner 800mhz, håper virkelig dette er skriveleif
Det skal stemme at CPU-en er klokket til 800 MHz: http://www.anandtech...gpu-than-ipad-2

 

Jøss, da tar trofaste gsmarena feil for en gangs skyld :( Antar de unnlot underklokkingen. Likevel er dette gode nyheter ettersom jeg ikke bare lenger kan skryte av at min LG Optimus 2X Har like høy klokkehastighet med samme antall kjerner for en brøkdel av prisen (iPhonen er to og en halv gang dyrere) men også at den faktisk er høyere :tease: Merk at disse prosentene også er medberegnet utgift til minnekort for å prese minnet til tilsvarende iPhonen sitt og imotsetning til prisen fra dustinhome, er frakt også med. Utrolig hvorfor noen vil kjøpe en iPhone.

Jeg antar du bruker en Pentium prosessor på 4 GHz i stedet for en i5/i7 på 2,5 GHz?

 

Det kan godt hende 2X er raskere enn iPhone 4S, men det er ikke pga. de ekstra 200 MHz. Det er snakk om to vidt forskjellige prosessorer med forskjellig arkitektur, laget av forskjellige produsenter. Optimalisering kommer også inn i bildet. Å le av en prosessor pga. 20% lavere klokkehastighet er idiotisk, derav spørsmålet om du tror at Pentium-arkitektur er like godt per hertz som Ivy Bridge-arkitektur.

 

Det er derfor jeg ikke konkluderte med at prosessoren var bedre, kun at den opererte ved en høyere frekvens. Jeg lo aldri av prosessoren heller. Prosessoreksempelet er, derimot, nyttig for å gi et eksempel på hvor overpriset mye av Apples produkter er til folk uten mye innsikt i telefoner. Jeg tviler ikke på at Apple presser ut det de kan av komponentene fordi de faktisk leverer god software. Hardwaren er jeg noe mer skeptisk til. Selve produksjonen av en iPhone 4 ligger på rundt 900 kr og de må da minst ha tjent inn midlene de brukte på å utvikle fjordårets modell nå? For å holdem itt på det tørre fra nå av, skal jeg begynne å holde foredrag om hvor bundet man er til apple man er når man kjøper iPhone, hvor lite frihet man har til å customize (iforhold til en rootet androidmobil) og hvor mye man faktisk betaler for designet. Greit, det GÅR mer penger til software enn andre telefoner, men likevel går det også mye penger i såkalt appleavgift.

Lenke til kommentar

Greit, det GÅR mer penger til software enn andre telefoner, men likevel går det også mye penger i såkalt appleavgift.

Apple har en brutto fortjeneste på ca 40%. Samsung ca 20%. Noen taper penger på sine produkter. Ja, appleavgiften er reell, men det er ikke nødvendigvis en negativ ting, dersom pengene gir incentiv og økonomi til nyskapning og kvalitet.

 

Megahz bryr meg egentlig like mye som hestekrefter i en bil. (Nå har jeg 170 hester i min lille Mini, så det var kanskje et dårlig eksempel... :innocent: ) Derfor kjøpte jeg meg nå en MacBook Air. Relativt få MHz pr. krone, men mange nok totalt til mitt bruk, og dermed var ikke det noe avgjørende kriterium.

 

Så handler jeg heller egg og melk på Rema.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jo, da har du 2 valg. 1) Da må du eventuelt dra tilbake til hotellet og overføre alt til skyen via Wi-Fi (som du sier man kan bruke) som kan ta flere timer. Eller til laptop'en om du har den med deg. 2) Da må du laste en masse filer i fra telefonen din opp til skyen i fra der du er (om du vil fortsette å filme) via 3G nettverket som kan koste enormt mange kroner per MB. Som da igjen er utelukket i realiteten om du ikke vil gjøre deg selv konkurs.

 

Med en telefon som har microSD slot, så trenger du bare å ta med deg ett ekstra microSD kort på 64 GB (om det er snakk om Samsung Galaxy S II) og bytte til det nye kortet som tar noen få sekunder. Og vips, så slipper du å dra tilbake til hotellet bare for å få mere plass på telefonen og bare kan fortsette å filme noen sekunder senere i stedet.

Hvis du er i nærheten til å klare å fylle opp en mobiltelefon med bilder/video så bruker du feil verktøy til jobben...

 

Ganske enig i hva Olympus sier i denne reklamen jeg.

 

getarealcamera.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg fant denne kilden som gir deg et svar på nøyaktig det!

 

Among those who upgraded from earlier iPhones, 10 percent moved up from the original 2007 model, 48 percent jumped from the iPhone 3G and 3GS, and 42 percent from the iPhone 4.

 

http://news.cnet.com/8301-13579_3-57334843-37/iphone-buyers-break-their-contracts-to-get-latest-model/

Ja, det er alltid godt å kunne backe opp sine antagelser med solide og veldokumenterte data fra pålitelige kilder...

http://www.cirpllc.com/Consumer_Intelligence_Research_Partners_LLC/Consumer_Intelligence_Research_Partners_LLC.html

 

...som i dette tilfellet sannsynligvis har tatt en tur rundt kvartalet og spurt en håndfull tilfeldige skoleunger... :p

Lenke til kommentar

Jasså? Så hva var det iPhone 4S viste oss?

 

At de tar ghz og mpx racet med ro?

 

Hvem? Apple?

 

Jeg tror du misforstod spørsmålet mitt. Hva er det iPhone 4S viste oss om kjøperene? Hvorfor vil de betale 5000kr for å oppgradere en telefon på grunnlag av bare maskinvare når Apple-kjøpere påståelig ikke bryr seg om MHz og andre "nerdete" ting, fordi de kun ser på helheten til telefonen.

 

Ja, det er alltid godt å kunne backe opp sine antagelser med solide og veldokumenterte data fra pålitelige kilder...

http://www.cirpllc.c...rtners_LLC.html

 

...som i dette tilfellet sannsynligvis har tatt en tur rundt kvartalet og spurt en håndfull tilfeldige skoleunger... :p

Her sitter du å kritiserer mine kilder med fakta du har dratt ut av, hva? Stoler du ikke på mine kilder, så får du finne en bedre kilde, eller gi meg en grunn til å være kritisk.

 

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Stoler du ikke på mine kilder, så får du finne en bedre kilde, eller gi meg en grunn til å være kritisk.

 

For det første så sier de polled. Betydningen av ordet varierer, men ut fra bruken mistenker jeg at det er snakk om en avstemming. Og ikke en spørreundersøkelse.

Det sies lite om hvem disse personene var, hvordan de ble funnet, og hva deres motivasjon for å svare på spørsmålene var.

 

Dersom det var en frivillig poll, som brukeren måtte selv oppsøke, er den verdiløs.

Lenke til kommentar

Stoler du ikke på mine kilder, så får du finne en bedre kilde, eller gi meg en grunn til å være kritisk.

 

For det første så sier de polled. Betydningen av ordet varierer, men ut fra bruken mistenker jeg at det er snakk om en avstemming. Og ikke en spørreundersøkelse.

Det sies lite om hvem disse personene var, hvordan de ble funnet, og hva deres motivasjon for å svare på spørsmålene var.

 

Dersom det var en frivillig poll, som brukeren måtte selv oppsøke, er den verdiløs.

 

Gi meg en undersøkelse som ikke er "polled". Jeg visste ikke engang at det fantes andre metoder.

 

 

Er dere tom for argumenter siden dere diskuterer kilder istedet for å svare meg på hvorfor iPhone-brukere som ikke bryr seg om maskinvare, likevel oppgraderer til 4S?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gi meg en undersøkelse som ikke er "polled". Jeg visste ikke engang at det fantes andre metoder.

Ringer rundt til tilfeldige og spørre om å få snakke med den neste som har bursdag, og intervjue han.

Evt stoppe tilfeldige personer på gaten og tilby dem 100kr for å svare på en undersøkelse.

 

Da sikrer man at motivasjonen for å svare ikke har noe med temaet som skal svares på. Dette er et kjent problem innenfor markedsundersøkelser, at de som vil svare på slikt, gjerne ikke er representative brukere. Om du vil svare på en undnersøkelse om TVer, så er du gjerne langt over gjennomsnittet interessert i det, og har da kunnskaper og preferanser langt over det som 95% av brukerne faktisk har.

 

Er dere tom for argumenter siden dere diskuterer kilder istedet for å svare meg på hvorfor iPhone-brukere som ikke bryr seg om maskinvare, likevel oppgraderer til 4S?

iPhone bruker som bryr seg om maskinvare oppgraderte til 4S. De som ikke bryr seg gjorde det ikke.

Hvor mange av iP4 brukerne kjøpte 4S, og hvor mange 3G og 3GS brukerne gjorde det samme?

Man må se på brukerflyten i hele økosystemet og ikke bare på brøkdeler av den. Samtidig er det et viktig punkt at Software mellom iP4 og iP4S er likt, så det er umulig å avgjøre om hvilken grad software og hardware betyr like mye, eller om brukerne verdsetter det ene mer enn det andre. Dette må bedømmes via flyt til å fra en platform. I det store og det hele ganske komplekse markedsundersøkelser som koster

 

Selv om 40% av de som kjøpte iP4S kom fra iP4, så trenger ikke dette være mer enn kanskje 5% av de totale iP4 brukerne.

 

Ingen har hevdet at hardware er urelevant, men det må settes i relasjoner til noe som betyr noe for brukeren. 1Ghz, eller 1,5 Ghz prosessor er ubetydelig så lenge flyten i systemet er lik. Men et 8mpx kamera og 1080HD opptak på kameraet er betydelig i forhold til det gammle 5mpx og 720HD kameraet, da dette direkte påvirker bilder og film, og er observertbart av brukeren.

Lenke til kommentar

Gi meg en undersøkelse som ikke er "polled". Jeg visste ikke engang at det fantes andre metoder.

Ringer rundt til tilfeldige og spørre om å få snakke med den neste som har bursdag, og intervjue han.

Evt stoppe tilfeldige personer på gaten og tilby dem 100kr for å svare på en undersøkelse.

 

Da sikrer man at motivasjonen for å svare ikke har noe med temaet som skal svares på. Dette er et kjent problem innenfor markedsundersøkelser, at de som vil svare på slikt, gjerne ikke er representative brukere. Om du vil svare på en undnersøkelse om TVer, så er du gjerne langt over gjennomsnittet interessert i det, og har da kunnskaper og preferanser langt over det som 95% av brukerne faktisk har.

 

Hva så? Er det plutselig ikke representativt lenger? Det finnes ingen andre måter å samle inn slik informasjon på. Hvor lenge har vi tenkt til å diskutere min "utroverdige" kilde? Skal jeg begynne å grave frem kilder på hvor mye man kan stole på denne metoden?

 

Cnet er en troverdig kilde, og så lenge man ikke jukser så er også spørreundersøkelser en troverdig og representativ kilde. Med mindre du krever 100% av eierene for at det skal være representativt nok for deg! Om kilden kun er representativt for et spesielt område, så kan det fortsatt representere en iPhone-eier, og kan brukes i mitt argument, selv om det ikke gjelder på globalt basis.

 

Mer iPhone, mindre kilder!

 

Er dere tom for argumenter siden dere diskuterer kilder istedet for å svare meg på hvorfor iPhone-brukere som ikke bryr seg om maskinvare, likevel oppgraderer til 4S?

iPhone bruker som bryr seg om maskinvare oppgraderte til 4S. De som ikke bryr seg gjorde det ikke.

Hvor mange av iP4 brukerne kjøpte 4S, og hvor mange 3G og 3GS brukerne gjorde det samme?

Man må se på brukerflyten i hele økosystemet og ikke bare på brøkdeler av den. Samtidig er det et viktig punkt at Software mellom iP4 og iP4S er likt, så det er umulig å avgjøre om hvilken grad software og hardware betyr like mye, eller om brukerne verdsetter det ene mer enn det andre. Dette må bedømmes via flyt til å fra en platform. I det store og det hele ganske komplekse markedsundersøkelser som koster

 

Selv om 40% av de som kjøpte iP4S kom fra iP4, så trenger ikke dette være mer enn kanskje 5% av de totale iP4 brukerne.

 

Ingen har hevdet at hardware er urelevant, men det må settes i relasjoner til noe som betyr noe for brukeren. 1Ghz, eller 1,5 Ghz prosessor er ubetydelig så lenge flyten i systemet er lik. Men et 8mpx kamera og 1080HD opptak på kameraet er betydelig i forhold til det gammle 5mpx og 720HD kameraet, da dette direkte påvirker bilder og film, og er observertbart av brukeren.

 

Tydeligvis så bryr mange iPhone-brukere seg om maskinvare, det er nettopp det jeg prøver å få frem. (Stikkord: Mange)

 

Om vi ser på 42% som et representativt tall i forhold til hvor mange som kjøpte iPhone 4S, så snakker vi om en saftig andel av iPhone-eiere. Derav kan jeg etter min mening trekke en konklusjon om at mange iPhone-eiere bryr seg like mye om maskinvare som en Android-eier.

Urgelol hevdet tydeligvis at hardware er urelevant, og iPhone-eiere synes nok ikke at flyten i systemet er nok for å gjøre dem fornøyd. Jeg må selv si at A5 virkelig er mye bedre enn A4, og at jeg ikke ser på en oppgradering som en alt for dum ting.

 

Hey! Apple lovet tross alt at denne telefonen skulle være "2X faster"!

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1325811742' post='18800700']

Jo, da har du 2 valg. 1) Da må du eventuelt dra tilbake til hotellet og overføre alt til skyen via Wi-Fi (som du sier man kan bruke) som kan ta flere timer. Eller til laptop'en om du har den med deg. 2) Da må du laste en masse filer i fra telefonen din opp til skyen i fra der du er (om du vil fortsette å filme) via 3G nettverket som kan koste enormt mange kroner per MB. Som da igjen er utelukket i realiteten om du ikke vil gjøre deg selv konkurs.

 

Med en telefon som har microSD slot, så trenger du bare å ta med deg ett ekstra microSD kort på 64 GB (om det er snakk om Samsung Galaxy S II) og bytte til det nye kortet som tar noen få sekunder. Og vips, så slipper du å dra tilbake til hotellet bare for å få mere plass på telefonen og bare kan fortsette å filme noen sekunder senere i stedet.

Hvis du er i nærheten til å klare å fylle opp en mobiltelefon med bilder/video så bruker du feil verktøy til jobben...

 

Ganske enig i hva Olympus sier i denne reklamen jeg.

 

getarealcamera.jpg

Når man er på ferie så er det normalt at man tar mye bilder og filmer.

 

Og på en mobiltelefon så har man som regel en masse programmer og spill installert + en masse musikk og sikkert andre ting også. Så hvis man da har en iPhone 4S med kun 32 GB, så har man ikke så mange GB igjen egentlig.

 

Derfor er det latterlig å ikke ha plass til microSD slot når iPhone 4S tar 180 MB per minutt ved å filme i 1080p.

 

Så du må ikke komme her å si at man aldri kan klare å fylle minnet på en iPhone 4S med 32 GB minne med å ta bilder og filmer.

 

Med en Galaxy S II, så kan jeg bare skifte til et nytt microSD kort om jeg har fyllt det første kortet, og vil da aldri gå fri for plass om jeg har nok microSD kort tilgjengelig.

 

Og derfor er Samsung Galaxy S II det rette verktøyet for filming og for å ta bilder med. Og det er ikke en iPhone 4S.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...