Gå til innhold

Å hilse er veldig viktig i islam


Anbefalte innlegg

Her driver du generalisering igjen... Du kjenner ikke meg i det hele tatt, så du vet ikke en dritt om meg i det hele tatt, du generaliserer bare slik DU tror det er... Og ikke vet du en dritt om de rundt meg heller... Ble mye dritt å vite om dette... Og hva det har med min kristiske sans å gjøre vet du også veldig lite om...

 

 

 

bare så det er sagt sa jeg spesifikt at det var deg jeg sikta til..

 

det å ta ting ut av kontekst å gjøre det til noe annet viser jo bare at du ikke har no å fare med her annet enn at du absolutt må åpne den store kjeften din..

 

er sånne som deg som gjør at sånne som meg ikke vil være del av det du representerer...

 

igjen jeg snakket til deg!! skylder ingen andre for din idioti..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit, da gir vi oss der. Du har ikke annet å komme med en dårlige person karaktristikker om folk du aldri har møtt andre steder enn på et forum mens du skylder på at alle andre er nøyaktig som du selv er, dømmende rasshull, så det er greit. Siste ordet er sagt om den saken fra min side...

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Greit, da gir vi oss der. Du har ikke annet å komme med en dårlige person karaktristikker om folk du aldri har møtt andre steder enn på et forum mens du skylder på at alle andre er nøyaktig som du selv er, dømmende rasshull, så det er greit. Siste ordet er sagt om den saken fra min side...

 

er jo akkurat det du selv gjør.. gir opp deg.. er du som følte deg truffet og du som setter ord i min munn pluss at du tar ting ut av kontekst..

du får skylde deg selv.

Lenke til kommentar

-snip-

 

The degree of one's emotion varies inversely with one's knowledge of the facts. The less you know, the hotter you get.

 

~Bertrand Russell

 

Velkommen til forumet, fint om du begynner uten å gå til personangrep på folk - ta ballen, ikke spilleren.

 

helt erlig skrev jeg hva jeg følte og opplevde.. jeg presiserte at jeg ikke ville slå alle over en kam å fortalte hvordan jeg har opplevd ting. det at rws skal da ta ting ut av kontekst og putte orfd i min munn er ikke min feil.. når han skal fortelle meg hvordan han oppfatter meg er jeg meeeeget rettferdiget til og gjøre samme sak.. kansje han ikke leste alt men er mer opptatt av andre ting hmmm... ikke vet jeg.. gidder ikke bry meg mer om dette.. jeg har sagt mitt.

Lenke til kommentar

Greit, da gir vi oss der. Du har ikke annet å komme med en dårlige person karaktristikker om folk du aldri har møtt andre steder enn på et forum mens du skylder på at alle andre er nøyaktig som du selv er, dømmende rasshull, så det er greit. Siste ordet er sagt om den saken fra min side...

 

er jo akkurat det du selv gjør.. gir opp deg.. er du som følte deg truffet og du som setter ord i min munn pluss at du tar ting ut av kontekst..

du får skylde deg selv.

Når du ikke en gang er muslim, er det helt høl i hodet å ta seg nær av kritikk av Islam...

 

Helt tåpelig altså... Jeg personlig syntes Islam er en møkka-religion som burde bli møtt med skepsis og vanntro.. Og at den fortjener å bli motarbeidet så mye som mulig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit, da gir vi oss der. Du har ikke annet å komme med en dårlige person karaktristikker om folk du aldri har møtt andre steder enn på et forum mens du skylder på at alle andre er nøyaktig som du selv er, dømmende rasshull, så det er greit. Siste ordet er sagt om den saken fra min side...

 

er jo akkurat det du selv gjør.. gir opp deg.. er du som følte deg truffet og du som setter ord i min munn pluss at du tar ting ut av kontekst..

du får skylde deg selv.

Når du ikke en gang er muslim, er det helt høl i hodet å ta seg nær av kritikk av Islam...

 

Helt tåpelig altså... Jeg personlig syntes Islam er en møkka-religion som burde bli møtt med skepsis og vanntro.. Og at den fortjener å bli motarbeidet så mye som mulig...

 

det er jo helt greit iog for seg det. jeg er ikke no fan av relgion selv men jeg velger å la mennesker tro hva de vil enten det er det ene eller det andre.

 

når det er sagt er fremdeles mine brødre søstre fettere far bestemor farfar nevøer tanter etc muslimer. og det er jo ikke så gøy å høre disse tingene..

 

relgion i det hele tatt er bakstreversk og gammeldags spørr du meg, men det er relgionene i seg selv ikke de som velger og tro på det.. vi får ta til takke med at noen av oss tenker i vitenskaplige baner også ellers hadde vel ikke verden kommet langt.

men nå er verden en gang sånn at det finnes flere store og noen mindre relgioner og mange mange mennesker velger og tror på dette, hvorfor skal vi da gå løs på menneskene?

 

om folk sier islam er (insert what ever) er det greit for meg.. mitt problem er når noen sier Muslimene er (insert insult).

er meget stor forskjeld på min bestemor og relgionen islam ikke sant..

så det jeg mener er når man skal være kritisk til noe så ver kritisk mot det du prøver å være kritisk mot ikke gå mot mennesker som aldrig har gjort deg noe.. (sikter ikke til deg turbo).

 

Men som oftest når relgion diskuteres ender det med en masse vrøvel om hvor (insert insult) menneskene som tror er.. det er her jeg reagerer!

klarer man ikke skille mellom menneskene og relgionene?

kan man virklig skylde alle mennesker her i verden for noe de mindre og ekstreme og farlige gruppene gjør?

 

 

også kan man jo si man reagerer på hvordan folk diskuterer hvordan muslimer er.

grunnen til at jeg reagerer på det er (som eksempel: lenger her oppe stod det et utsagn: om muslimer og turban og bomber),

var derfor jeg skrev det jeg gjorde.

det at andre reagerer på dette og kansje følte seg truffet må det jo være en grunn til? traff jeg en nerve? ikke vet jeg.

 

men kan vi ikke skille mellom de ansvarlige og resten?

Og om det er fritt spillerom for sånt som dette å kunne slenge med leppa om muslimer, kristne, jøder osv. kan jeg da si at kristne er (insert insult) og sammenligne alle kristne med anders b. b. og andre sekter rundt om som kaller seg kristne?

NEI! det kan jeg ikke. da hadde jeg også gjemt en rasistisk holdning bak såkalt kritisk syn..

 

og det å lelse at vi som had kommet hit til norge er her for å inføre sharia og andre idiot lover er jo også helt bak mål..

at folk virklig tror vi har dratt vekk fra alt som er for å komme hit å lage faen er det jaggu feil, ja det er råttne epler selvfølgelig, men i det store og det hele er vi her for det er fredlig, det er jobb, vi kan spise og leve uten frykt.

vi er takknemmelige som faen at vi er her og betaler skatter og avgifter akkurat som dere.

men så har vi dette med kulturforskjelder da, vi gjør ting annerledes, mange ting kunne vert bedre men også er det ting som jeg personlig syntes er bedre uten å gå no vidre inn på det tema.

 

ellers må dere ha en fin dag. til og med du rws! ;)

 

edit skrivefeil.

Endret av carver
Lenke til kommentar

Greit, da gir vi oss der. Du har ikke annet å komme med en dårlige person karaktristikker om folk du aldri har møtt andre steder enn på et forum mens du skylder på at alle andre er nøyaktig som du selv er, dømmende rasshull, så det er greit. Siste ordet er sagt om den saken fra min side...

er jo akkurat det du selv gjør.. gir opp deg.. er du som følte deg truffet og du som setter ord i min munn pluss at du tar ting ut av kontekst..

du får skylde deg selv.

Når du ikke en gang er muslim, er det helt høl i hodet å ta seg nær av kritikk av Islam...

 

Helt tåpelig altså... Jeg personlig syntes Islam er en møkka-religion som burde bli møtt med skepsis og vanntro.. Og at den fortjener å bli motarbeidet så mye som mulig...

det er jo helt greit iog for seg det. jeg er ikke no fan av relgion selv men jeg velger å la mennesker tro hva de vil enten det er det ene eller det andre.

Ja, altså jeg nekter ikke folk å tro det heller... Å kritisere noe betyr ikke at man forbyr det...

 

når det er sagt er fremdeles mine brødre søstre fettere far bestemor farfar nevøer tanter etc muslimer. og det er jo ikke så gøy å høre disse tingene..

Hvorfor ikke? Mora mi er kristen, svigerforeldra mine er det, og tante og onkel er det... Men det de tror på er veldig kritikkverdig... At folk kritiserer kristendommen og kristen tro gjør meg absolutt ingen verdens ting selv om disse i min familie tror på dette sprøytet...

 

relgion i det hele tatt er bakstreversk og gammeldags spørr du meg, men det er relgionene i seg selv ikke de som velger og tro på det..

Jo... Man støtter noe bakstreversk og gammeldags... Med tanke på koranen så støtter man jo de tankene som der kommer frem som da absolutt ikke er spessielt "gode" sånn på generell basis...

 

vi får ta til takke med at noen av oss tenker i vitenskaplige baner også ellers hadde vel ikke verden kommet langt.

Akkurat! Jeg syntes det bare er flott at du og andre ex-muslimer(?) Har gått vekk fra Islam og over til en mer fornuftig verdensanskuelse etc. =) Forhåpentligvis kan dere påvirke muslimer i en positiv rettning også ;)

 

men nå er verden en gang sånn at det finnes flere store og noen mindre relgioner og mange mange mennesker velger og tror på dette, hvorfor skal vi da gå løs på menneskene?

Jeg mener ikke at vi skal gå løs på menneskene. Jeg sa jo at:

 

Sitat:

Jeg personlig syntes Islam er en møkka-religion som burde bli møtt med skepsis og vanntro.. Og at den fortjener å bli motarbeidet så mye som mulig...

 

Jeg mente med dette ikke det å gå løs på mennesker, men gå løs på religionen til disse menneskene, slik at disse menneskene selv av egen frivillighet lar seg forvandle i fornuftens navn. =) Og da må man kritisere innholdet i religionen, slik at de selv ser at innholdet er urimelig, unaturlig, og noe som ikke holder vann... Noe som er gammeldags og dårlig... For eksempel Mohammeds svar på "Rettspraksis" ... Eller hva det enn måtte være...

 

om folk sier islam er (insert what ever) er det greit for meg.. mitt problem er når noen sier Muslimene er (insert insult).

Ja, det har jeg jo forståelse for. Men slik gjør de samme folka også med kristendommen også.. Men selv om jeg gjør dette, så har jeg en forståelse av at det ikke menes alle kristne, slik som min tante eller mor, men de som gjør dette kritikken sier at de gjør og så videre...

 

er meget stor forskjeld på min bestemor og relgionen islam ikke sant..

så det jeg mener er når man skal være kritisk til noe så ver kritisk mot det du prøver å være kritisk mot ikke gå mot mennesker som aldrig har gjort deg noe.. (sikter ikke til deg turbo).

Okei! =)

 

Men som oftest når relgion diskuteres ender det med en masse vrøvel om hvor (insert insult) menneskene som tror er.. det er her jeg reagerer!

Jeg forstår. Men som sagt så er det jo ikke dem som kritikken beskriver som gjelder, ikke alle andre muslimer, eventuelt kristne som da ikke passer beskrivelsene? Ja, jeg vet det er å generalisere.. Men man velger selv å kalle seg for muslim, og da blir man ofte satt i samme gruppe som alle andre som kaller seg muslimer også...

 

Du kan heller si at din mor og så videre, er liberale muslimer, og at de derfor ikke kommer i samme kategori som de "ekstreme muslimene" som ønsker å innføre sharia etc?

 

klarer man ikke skille mellom menneskene og relgionene?

kan man virklig skylde alle mennesker her i verden for noe de mindre og ekstreme og farlige gruppene gjør?

Vel... Dersom du hadde vært nazist under krigen, men ikke hadde gjort noen noe vondt, så ville du uansett blitt stigmatisert etter krigen... Grunnen til det er at du støttet en grusom ideologi... Islam er en grusom ideologi, men ikke alle som tror på Islam etc. er umoralske eller grusomme. Langt derifra... Men det går ut på det samme..

 

Mohammed var en kriger, og han ble mer og mer maktsjuk og barbarisk ettersom han ble mektigere og mektigere... Det er sikkert svært mye av dette kritikkverdige som muslimene i din familie ikke har noe som helst kunnskap eller peiling om/på...

Står sikkert også mye i Koranen de er uenige i også... Uten at man sier det høyt, eller gir det noe videre ettertanke(...)

 

også kan man jo si man reagerer på hvordan folk diskuterer hvordan muslimer er.

grunnen til at jeg reagerer på det er (som eksempel: lenger her oppe stod det et utsagn: om muslimer og turban og bomber),

var derfor jeg skrev det jeg gjorde.

Han som skrev dette er jo ekstrem i forhold til flertallet her inne sine meninger da... I diskusjoner med han på politikk-delen kommer det ganske tydelig frem at han er rasist, og hans ideologi likner mistenkelig mye på nazismen, siden han er i mot det han kaller "raseblanding" etc... Og de aller fleste her inne er uenige i det han mener.. De fleste mener bare at religion er noe shit.. Enten det er Islam eller Kristendommen. Men jeg vil tro at Islam blir sett på som hakket verre enn kristendommen av noen grunner... Uansett har det vært mer kritikk av kristendommen her inne enn av Islam.

 

det at andre reagerer på dette og kansje følte seg truffet må det jo være en grunn til? traff jeg en nerve? ikke vet jeg.

 

men kan vi ikke skille mellom de ansvarlige og resten?

Jo selvsagt... Men det er litt vanskelig når man selv setter seg i samme bås som de ansvarlige, er det ikke? Hvis en gruppe i dag begynner å kalle seg Nazister, men disse har en helt annen agenda og helt annen holdning enn de historiske Nazistene. Hvordan skal vi da skille dem? Vi må jo det, må vi ikke? For det er jo ikke de samme menneskene, og de har jo aldri gjort noen noe vondt.. Men de som var Nazister før, de gjorde mye vondt..

 

Samme er det med Islam. Før så gjorde folk, og det gjør de fremdeles, mye ondskap i religionens navn, og i Guds navn... Det er i det heletatt vanskelig å ikke la kritikk gå ut over kun de det gjelder når alle sammen kaller seg muslimer.. U see?

 

Kanskje man heller burde slutte å kalle seg selv muslimer, og på den måten distansere seg fra de andre???

 

Og om det er fritt spillerom for sånt som dette å kunne slenge med leppa om muslimer, kristne, jøder osv. kan jeg da si at kristne er (insert insult) og sammenligne alle kristne med anders b. b. og andre sekter rundt om som kaller seg kristne?

NEI! det kan jeg ikke. da hadde jeg også gjemt en rasistisk holdning bak såkalt kritisk syn..

Faktum er jo at ABB var en kulturell kristen... Han var også religiøs...

 

Og nei, det mener jeg ikke... Rasistiske holdninger går utelukkende på farge... At man ikke liker mennesker på grunn av hudfarge, det er rasisme... Og det å anse sin rase som overlegen andre raser, basert på at hudfarge avgjør hva slags "rase" du tilhører...

 

Man er antireligiøs dersom man kjemper i mot religioner og kritiserer dem... Ikke rasist.

 

og det å lelse at vi som had kommet hit til norge er her for å inføre sharia og andre idiot lover er jo også helt bak mål..

Hehe.. Det er vel heller paranoya tror jeg... Av folk som har lest litt for mye amerikansk(vestelig?) propaganda... Man kan jo bli hjernevasket av slik også.. Faktum er derimot at Sharia-domstoler er blitt en realitet i England og noen andre vestlige land, og at man kanskje frykter at det skal komme til Norge også.

 

Flertallet av muslimene som kommer hit ønsker helt sikkert ikke dette, men alikevel vil jeg tro at noen gjør det...

 

at folk virklig tror vi har dratt vekk fra alt som er for å komme hit å lage faen er det jaggu feil, ja det er råttne epler selvfølgelig, men i det store og det hele er vi her for det er fredlig, det er jobb, vi kan spise og leve uten frykt.

vi er takknemmelige som faen at vi er her og betaler skatter og avgifter akkurat som dere.

Skjønner den! =)

Egentlig tror jeg at de aller fleste ikke ønsker et slikt samfunn som det de kom fra, siden de måtte flykte hit... Hadde de syntes Sharia og dødstraff for alle mulige ting alt fra bagateller til alvorlige forbrytelser, og så videre, i et trangsynt og intolerant teokrati, så tror jeg at de ikke ville rømt landet sitt in the first place, men blitt der...

 

Men de muslimene som har kommet hit: Ønsker de virkelig at Islam skal bre seg og bli stort her også??? Det er jo naturlig at folk spør seg disse spørsmålene... Hvorfor kutter de ikke ut det som viste seg å bare skape trøbbel der de kom fra?

 

Det er også svært mange som mener at de som kommer hit burde tilpasse seg våre verdier og vår kultur, og ikke omvendt.. Og det er jeg jo ganske enig i... Siden det da blir mindre rasisme, mindre ulikheter mellom folk, og vil skape et bedre samfunn der vi lever sammen som søsken med samme verdigrunnlag etc...

 

men så har vi dette med kulturforskjelder da, vi gjør ting annerledes, mange ting kunne vert bedre men også er det ting som jeg personlig syntes er bedre uten å gå no vidre inn på det tema.

 

ellers må dere ha en fin dag. til og med du rws! ;)

 

edit skrivefeil.

Lige så! Ha en fortsatt fin dag! =)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg liker ikke mennesker som smiler mye.

 

De forsøker alltid å selge noe til deg.

Eller så er de sinnsyke.

Eller begge deler.

 

...

 

...

 

Uansett må muslimene se tegningene i lys av vår kultur:

Vesten har utviklet seg til å bli verdensener i teknologi fordi vi har demokrati, fri ytring og fordi vi selv utfordrer våre egne fordommer, slik at vi blir mer åpne for nye ideer.

 

Videre er det håpløst å følge andre sitt eksempel, uten å forstå hvorfor vedkommende oppførte seg slik i utgangspunktet.

 

Jeg er realist og mye mer, og en av tingene jeg støtter er å tenke gjennom sine holdninger og sine tradisjoner.

 

Han smilte mye.

Han kom i alle begravelsene han ble invitert i.

Han hilste på andre.

 

Det er helt greit, og det er tilsynelatende gode egenskaper.

Men uten å vite hvorfor, så er det i seg selv ikke et gode å følge hans eksempel.

 

For eksempel, dersom jeg tror at alle mennesker er tullinger, og manipulerer dem...

Hva gjør da menneskene som følger i mine fotspor, uvitende om mine intensjoner bak mine handlinger?

 

Da har jeg skapt en monsterkult.

Ikke fordi de gjør som jeg gjorde, men fordi de ikke stiller spørsmål til hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde.

 

...

 

 

Herregud...

Legg på 4 spiseskjer med positivitet i innlegget mitt.

Det ser så negativt ut, noe som slettes ikke er meningen.

 

Hovedpoenget er nettopp det siste avsnittet her:

 

Nå tror jeg at det å smile mye, og bry seg om andre, er gode egenskaper.

Men å smile mye og være høflig uten å ønske det av sin egen vilje er falsk godhet.

Jeg foretrekker at ufyselige mennesker er ufyselige, enn at ufyselige mennesker smiler mye og er høflige i begravelsen min.

 

Har du tenkt på at mennesker som smiler mye, faktisk kan være lykkelige? og en indre fred? det er faktisk det de Muslimer jeg kjenner personlig gir meg inntrykk av (det er IKKE i Norge, det er i deres hjemland, fri i sin egen kultur, og det er mye av det religion dreier seg om. Har tatt en titt inn i Koranen etter at jeg ble presentert litt for mye dritt om den, om Islam og Muslimer. Det jeg fant var heller spennende.

 

Muslimer jeg har pratet med forteller at alle er Muslimer ved fødsel.

 

Islam og hilsningen Salam, betyr fred. Synes ikke å ha fred i hodet når man treffes er dårlig. Du skaper tankene og vanene dine, og de i retur skaper deg.

 

Videre har jeg av egen nyskjerrighet sett inn i Teologi, og her er det jeg dekoder fra Koranen, og opplever dette som verdier de jeg kjenner er opptatte av å leve opp til.

 

Et av spørsmålene i Religion er selvsagt Gud, eller Allah, som visst er ingen ting, altså alt, umålt, med unntak av det du prøver å gjøre ut av han (filosofer har hjulpet til mot denne oppfatningen). Han kan ikke bli pakket inn i et bildet, og det bekrefter at såkalt sann religion ikke kan komme utenfra, og spesielt da fra en "spirituell autoritær". Dette blir jo selvsagt misbrukt på begge sider.

 

Dermed så blir religion også vanskelig å forklare. "Allah er sannhet, rettferdighet og kjærlighet." Litt morro å se filosofer nevne ordet "sannhet" som opprinnelig "what is" fra Latin. What is, not what was, or will be - but now, what is - hva er, er også alt, og sannhet og Gud blir det samme. Videre, når man er alene, alene med Gud - ordet "alone" skal visst komme fra all one.

 

Den indre verden og den ytre verden er den samme, men forskjellige relger gjelder. Allah er alltid med deg på innsiden og utsiden.

 

Skrev egentlig dette på Engelsk da jeg komprimerte det

 

"Intraact with wisdom, in the precence of Allah

Pre-act for your own dignity and respect other people's dignity

Act with courage or compassion

Interact with justice or mercy

Freedom and peace will re-act."

 

Koden Koranen oppfordrer til, og etter å ha brukt lupe, så finner jeg ikke noe galt.

 

Kan jo ellers anbefale, om Rettferdighet og verdighet blir for vanskelig å forstå, så kan man da den Buddhistiske ydmyke veien, hoppe inn i meditasjon og ri av samsara stormen, aka lyst/frykt skiven.

 

Å strebe mot Allah, du vil aldri ta han igjen, men du vil møte han. Virker helt greit filosofisk tilnærmet.

 

Så forsåvidt så har du religiøse trekk om du handler i takt med kvalitetene overfor, selv om du er hardcore Ateist. Ingen navn eier sann religion, men eier mediatorskap, i positivt tilfelle. Det er kvalitetene, ikke navnet, og da blir det jo heller de-mystifisert hvordan mennesker kan være gode uten å tro på det som står i Bibelen. En av grunnene til at religion KAN være universal, og hvorfor de som skjønner dette beskytter det, slik som vi beskytter våre verdier.

 

Videre sier den at dyder og verdier nevnt ovenfor fostrer dyder og verdier nevnt overfor, mens grådighet, misunnelse etc foster seg selv på lik måte, og det er en av grunnene til at Muslimene hilser med "fred" hver gang de møter noen de hilser på. Smil til verden og verden smiler til deg. Fred til verden og verden vil gi deg fred.

 

Hvorfor er vi Muslim ved fødsel? Muslim betyr fredfull, og fødselen, etter det jeg vet VAR fredelig, men en ting er sikkert, og det er at alt spetakkelet startet etterpå :D I tillegg minner den om at vi kun er her for en kort tid, og man trenger ikke å være oppdratt i Islam for å skjønne at dette setter en egen touch til tilværelsen, videre, på denne måten skjønner man døden litt bedre, og dermed livet - tror en del fred kommer derfra, samt urokkelighet, mens om man bruker den filosofien sammenlignet opp mot hvordan vi ser døden, så er det ikke det samme. Det er jo individuelt så klart, men ikke alle klarer å innse at vi er her bare en kort tid, selv om de forstår det intellektuelt. Selvsagt er også dette individuelt, vi er egentlig som dem der.

 

Så jeg kan forstå Muslimene tenker at vi er dårlige folk når de ser oss "fytte grisn, fred? ikkje helvete, fredfull? bomb de og bli ferdig :D

 

Personlig, etter å ha fått en del innsikt av filosofer har ment gjennom årene, teologiske, såvel som de klassiske greske, og opp gjennom middelalderen, enlightenment og frem til i dag, om moral og etikk, dyd, så syns jeg faktisk heller at enkelte land i vesten sliter mer med dette enn de i Midtøsten, om de virkelig følger Koranen.

 

Neihhh - Islam/Muslim/Qu'aran propaganda debunked.

Selvsagt er religion en lettvindt sak å samle seg under når man blir presset utenfra, og helt naturlig. Og fullstendig forståelig og respektabelt. Så får heller da politikere, terrorister og diktatore si de er religiøse så mye de vil.

Endret av olsen_1
Lenke til kommentar

 

Jeg liker ikke mennesker som smiler mye.

 

De forsøker alltid å selge noe til deg.

Eller så er de sinnsyke.

Eller begge deler.

 

...

 

...

 

Uansett må muslimene se tegningene i lys av vår kultur:

Vesten har utviklet seg til å bli verdensener i teknologi fordi vi har demokrati, fri ytring og fordi vi selv utfordrer våre egne fordommer, slik at vi blir mer åpne for nye ideer.

 

Videre er det håpløst å følge andre sitt eksempel, uten å forstå hvorfor vedkommende oppførte seg slik i utgangspunktet.

 

Jeg er realist og mye mer, og en av tingene jeg støtter er å tenke gjennom sine holdninger og sine tradisjoner.

 

Han smilte mye.

Han kom i alle begravelsene han ble invitert i.

Han hilste på andre.

 

Det er helt greit, og det er tilsynelatende gode egenskaper.

Men uten å vite hvorfor, så er det i seg selv ikke et gode å følge hans eksempel.

 

For eksempel, dersom jeg tror at alle mennesker er tullinger, og manipulerer dem...

Hva gjør da menneskene som følger i mine fotspor, uvitende om mine intensjoner bak mine handlinger?

 

Da har jeg skapt en monsterkult.

Ikke fordi de gjør som jeg gjorde, men fordi de ikke stiller spørsmål til hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde.

 

...

 

 

Herregud...

Legg på 4 spiseskjer med positivitet i innlegget mitt.

Det ser så negativt ut, noe som slettes ikke er meningen.

 

Hovedpoenget er nettopp det siste avsnittet her:

 

Nå tror jeg at det å smile mye, og bry seg om andre, er gode egenskaper.

Men å smile mye og være høflig uten å ønske det av sin egen vilje er falsk godhet.

Jeg foretrekker at ufyselige mennesker er ufyselige, enn at ufyselige mennesker smiler mye og er høflige i begravelsen min.

 

Har du tenkt på at mennesker som smiler mye, faktisk kan være lykkelige? og en indre fred? det er faktisk det de Muslimer jeg kjenner personlig gir meg inntrykk av (det er IKKE i Norge, det er i deres hjemland, fri i sin egen kultur, og det er mye av det religion dreier seg om. Har tatt en titt inn i Koranen etter at jeg ble presentert litt for mye dritt om den, om Islam og Muslimer. Det jeg fant var heller spennende.

 

Muslimer jeg har pratet med forteller at alle er Muslimer ved fødsel.

 

Islam og hilsningen Salam, betyr fred. Synes ikke å ha fred i hodet når man treffes er dårlig. Du skaper tankene og vanene dine, og de i retur skaper deg.

 

Videre har jeg av egen nyskjerrighet sett inn i Teologi, og her er det jeg dekoder fra Koranen, og opplever dette som verdier de jeg kjenner er opptatte av å leve opp til.

 

Et av spørsmålene i Religion er selvsagt Gud, eller Allah, som visst er ingen ting, altså alt, umålt, med unntak av det du prøver å gjøre ut av han (filosofer har hjulpet til mot denne oppfatningen). Han kan ikke bli pakket inn i et bildet, og det bekrefter at såkalt sann religion ikke kan komme utenfra, og spesielt da fra en "spirituell autoritær". Dette blir jo selvsagt misbrukt på begge sider.

 

Dermed så blir religion også vanskelig å forklare. "Allah er sannhet, rettferdighet og kjærlighet." Litt morro å se filosofer nevne ordet "sannhet" som opprinnelig "what is" fra Latin. What is, not what was, or will be - but now, what is - hva er, er også alt, og sannhet og Gud blir det samme. Videre, når man er alene, alene med Gud - ordet "alone" skal visst komme fra all one.

 

Den indre verden og den ytre verden er den samme, men forskjellige relger gjelder. Allah er alltid med deg på innsiden og utsiden.

 

Skrev egentlig dette på Engelsk da jeg komprimerte det

 

"Intraact with wisdom, in the precence of Allah

Pre-act for your own dignity and respect other people's dignity

Act with courage or compassion

Interact with justice or mercy

Freedom and peace will re-act."

 

Koden Koranen oppfordrer til, og etter å ha brukt lupe, så finner jeg ikke noe galt.

 

Kan jo ellers anbefale, om Rettferdighet og verdighet blir for vanskelig å forstå, så kan man da den Buddhistiske ydmyke veien, hoppe inn i meditasjon og ri av samsara stormen, aka lyst/frykt skiven.

 

Å strebe mot Allah, du vil aldri ta han igjen, men du vil møte han. Virker helt greit filosofisk tilnærmet.

 

Så forsåvidt så har du religiøse trekk om du handler i takt med kvalitetene overfor, selv om du er hardcore Ateist. Ingen navn eier sann religion, men eier mediatorskap, i positivt tilfelle. Det er kvalitetene, ikke navnet, og da blir det jo heller de-mystifisert hvordan mennesker kan være gode uten å tro på det som står i Bibelen. En av grunnene til at religion KAN være universal, og hvorfor de som skjønner dette beskytter det, slik som vi beskytter våre verdier.

 

Videre sier den at dyder og verdier nevnt ovenfor fostrer dyder og verdier nevnt overfor, mens grådighet, misunnelse etc foster seg selv på lik måte, og det er en av grunnene til at Muslimene hilser med "fred" hver gang de møter noen de hilser på. Smil til verden og verden smiler til deg. Fred til verden og verden vil gi deg fred.

 

Hvorfor er vi Muslim ved fødsel? Muslim betyr fredfull, og fødselen, etter det jeg vet VAR fredelig, men en ting er sikkert, og det er at alt spetakkelet startet etterpå :D I tillegg minner den om at vi kun er her for en kort tid, og man trenger ikke å være oppdratt i Islam for å skjønne at dette setter en egen touch til tilværelsen, videre, på denne måten skjønner man døden litt bedre, og dermed livet - tror en del fred kommer derfra, samt urokkelighet, mens om man bruker den filosofien sammenlignet opp mot hvordan vi ser døden, så er det ikke det samme. Det er jo individuelt så klart, men ikke alle klarer å innse at vi er her bare en kort tid, selv om de forstår det intellektuelt. Selvsagt er også dette individuelt, vi er egentlig som dem der.

 

Så jeg kan forstå Muslimene tenker at vi er dårlige folk når de ser oss "fytte grisn, fred? ikkje helvete, fredfull? bomb de og bli ferdig :D

 

Personlig, etter å ha fått en del innsikt av filosofer har ment gjennom årene, teologiske, såvel som de klassiske greske, og opp gjennom middelalderen, enlightenment og frem til i dag, om moral og etikk, dyd, så syns jeg faktisk heller at enkelte land i vesten sliter mer med dette enn de i Midtøsten, om de virkelig følger Koranen.

 

Neihhh - Islam/Muslim/Qu'aran propaganda debunked.

Selvsagt er religion en lettvindt sak å samle seg under når man blir presset utenfra, og helt naturlig. Og fullstendig forståelig og respektabelt. Så får heller da politikere, terrorister og diktatore si de er religiøse så mye de vil.

 

http://youtu.be/i3kH520ah7E

 

Denne er informativ:

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er nok mange som har lagt merke til hvor høflige muslimer er. Og grunnen er simpelten at de følger profeten Mohammeds eksempel. Mohammed selv ble omtalt som en person som smilte mye, og muslimer prøver defor å imitere hans atferd.

 

En hadith fra Sahih Bukhari:

 

 

" I heard Al-Bara' bin 'Azib saying, "The Prophet orders us to do seven things and prohibited us from doing seven other things." Then Al-Bara' mentioned the following:-- (1) To pay a visit to the sick (inquiring about his health), (2) to follow funeral processions, (3) to say to a sneezer, "May Allah be merciful to you" (if he says, "Praise be to Allah!"), (4) to return greetings, (5) to help the oppressed, (6) to accept invitations, (7) to help others to fulfill their oaths. (See Hadith No. 753, Vol. 7)"

 

Denne hadithen forteller også hvorfor det er så mange mennesker i muslimske begravelser. Muslimer er simpelten forpliktet til å akseptere innbydelser til begravelser.

 

Sunni betyr å følge Mohammeds eksempel og sunni-muslimer imiterer profeten mohammed i både tale og adferd. For eksempel så brukte ikke Mohammed å banne og han smilte mye, så derfor vil du se denne atferden fra muslimer. Dette er også noe av grunnen til at de blir opprørt over Mohammed-tegninger. Når man gjør narr av Mohammed så gjør man også narr av alle muslimers adferd.

Mohammed var en djevel. Alle som imiterer ham er også djevler. Derfor er det så mye djevelskap i muslimske land. Jesus Kristus er Gud, derfor er det så mye bra i de kristne land.

Lenke til kommentar

Mohammed var en djevel. Alle som imiterer ham er også djevler. Derfor er det så mye djevelskap i muslimske land. Jesus Kristus er Gud, derfor er det så mye bra i de kristne land.

Hei skrulling, har du vært borte så lenge at folk har glemt hva slags kristenfanatiker du er?

 

secular_thumb%5B7%5D.jpg

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Mohammed var en djevel. Alle som imiterer ham er også djevler. Derfor er det så mye djevelskap i muslimske land. Jesus Kristus er Gud, derfor er det så mye bra i de kristne land.

Hei skrulling, har du vært borte så lenge at folk har glemt hva slags kristenfanatiker du er?

Er du muslim ?

Lenke til kommentar

Mohammed var en djevel. Alle som imiterer ham er også djevler. Derfor er det så mye djevelskap i muslimske land. Jesus Kristus er Gud, derfor er det så mye bra i de kristne land.

Hei skrulling, har du vært borte så lenge at folk har glemt hva slags kristenfanatiker du er?

Er du muslim ?

Er du kristenfanatiker? Ja, du er en slik skrulling ingen tar seriøst. Og med god grunn.

Det er bedre å være kristen enn muslim.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...