Gå til innhold

Å hilse er veldig viktig i islam


Anbefalte innlegg

Disse milionene med mennesker har store vrangforestillinger, og deres religion burde kritiseres i hjel, slik at vi i fremtiden kan slippe en del problemer relatert til denne overtroen.

 

De er kanskje høffelige, men det virker ikke, ut i fra det du sier, som om det er noe de er ut i fra seg selv, men at de er det fordi de må, fordi profeten var høffelig. (Noe som egentlig blir ganske overfladisk og med at han (Muhammed) var en stormannsgal massemorder og pedofil)

Om du mener at islam kan "kritisere ihjel" så er du ganske så naiv. Det du beskriver som overto, er virkelighet for disse menneskene.

Vel... Ett sted må man begynne... Islam er ikke noe annet enn tankegift. Motgiften er kristiske ord, tanker og meninger (ytringer). Når man kritiserer Islam,så tvinger man frem fornuft i de som blindt underkaster seg islam... Man får dem til å tenke... Noen blir kanskje ildsinte, men muslimenes sinne vil bli islams stille død... For å ta en sammenlikning: det er ikke mange svovelpredikanter igjen i dette landet(...)

 

På grunn av nytenkning og religionskritikk har vi utviklet humanisme og sekularisme.

 

De fleste mytologier, er "utdødde" religioner som ble kritisert "i hjel"...

Desto flere som kritiserer Islam, og andre tankegifter, desto svakere blir Islam. Eller om ikke svakere, jo mer tilpasset det moderne samfunn blir den. Og jo mer tilpasset det moderne sekulære humanistiske samfunnet; desto bedre..

 

Også Norge er basert på myter om det norske folk, vinkingetiden og vår kristne kulturarv. Du kan ikke fjerne en 1000 år gamml kulturarv i en håndvending.

Men forskjellen er bare at vi har vendt om fra de gamle måtene å se verden på, og vi behandler den troen som våre nordiske forfedre trodde på som mytologi og overtro... Kristendommen er heller ikke noen særnorsk ting, det er en tankegift som man førte inn i landet, fra utlandet (fant veien hit helt fra midtøsten faktisk) og ble senere påtvunget de hedningene som levde her... De som ikke trodde, de ble ofte torturert. Et eksempel er en mann som får en lur (et blåseinstrument) tredd inn i munnen, for så å få en giftslange tredd ned i spiserøret, slik at hedningen på den måten ble pint til døde... Dette ble til skrekk og advarsel for andre, og på denne måten og liknende, ble kristendommen spredd... Selvasagt var det mildere former denne kristendommen ble spredd på også, men dette var en av de mindre vennlige...

 

Kristendommen er i dag en tankegift som er i ferd med å utvannes... Mange mennesker utvikler dagelig effektiv motgift som da hjelper mange mennesker på rett vei. =)

 

For eksempel så er det mange nordmenn som føler stolthet over vikingene, på tross av at de var noen voldelige barbarer som drakk, voldtok og drepte.

Vel.. Men nå sier vi ikke at en av de mest voldlige vikingene, hvem det nå enn var, var perfekt... Eller at vi på noen måte burde etterape denne personen...

 

Det er mye man ikke burde være stolt over når det kommer til vikingene også...

Voldtekt, drap, og så videre, er ikke noe jeg er stolt av, for eksempel. Folk gjør dette i dag også.. Det er ikke mye å være stolt over... Mange arabere gjør det, og har gjort det... Alle kulturer og folk har hatt en voldelig fortid. Jeg ser ingen grunn til å være stolt over fortidens voldsmenn... Slik jeg ser det burde man fokusere på positive livgivende ting. Man kan være stolt over store diktere, store musikere, store filosofer, og så videre... Man kan være stolt over mye...

 

Når det gjelder vikingene:

De var på mange måter primitive, og ikke noen gode forbilder å rette seg etter...

De er bare en del av vår historie... Jeg føler meg ikke stolt over dem... Hvorfor skulle jeg? Jeg ser ingen grunn her og nå til å være stolt over dem... De var overtroiske, flertallet av dem, og svært mange var umennskelige barbarer uten moral... Dersom jeg har fått et korrekt bilde av dem da... Sikkert mange fine mennesker den gangen også, men det er det nå også, så jeg ser ingen grunn til å være noe mer "stolt" over dem, enn å være stolt over de som lever nå...

 

 

Å hilse er en dyd i islam. Det er en måte å komme inn himmelen istedetfor helvete på.

Himmel og helvete, er bare primitive menneskeskapte forestillinger...

 

Derimot så kommer man ikke inn i himmelen i islam ved å gjøre mange gode ting.

Inn i himmelen, eller opp i himmelen?

Tror du på dette selv? Jeg tror at uansett hva du gjør, enten du gjør gode eller onde ting, eller om du tror eller ikke tror, så vil det samme skje med deg etter døden som med alle andre som dør og har dødd, og ingen vil ha noe fortrinn, fordeler eller ulemper. Vi går alle til samme sted(...)

 

Gud at man øker sjansen for et evig liv med 72 jomfruer.

Islam handler om moderasjon, ærbarhet og renhet.

Hva er forresten vitsen med 72 jomfruer? Det høres så fint ut alt det der, men hvorfor akkurat 72? Ville det ikke vært like bra med 30? Eller 20? Eller hva med kun 1 som man elsker over alt på jord? Lar du deg forføre av slike eldgamle arabiske løgner? Det gjør ikke jeg!

Endret av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om du er en erkemotstander av islam, så betyr ikke det at du kan ignorere de sterke sidene ved motstanderen din.

Hva er det som får deg til å tro at jeg er noe mer mot islam en religion generelt? Alt sammen er jo bare en suppe av påstander uten noe fasthet i det hele tatt, så hvorfor i all verden skal jeg respektere noe som er totalt verdiløst for menneskeheten? Islam får aldri noe innpass her i landet, til det er islam alt for voldelig og idiotisk dogmatisk.

 

Så de såkalte sterke sidene med islam kan du spare meg... Muslimer er også som folk flest og ikke noen unikum og glansbilder som du prøver å fremstille flesteparten av dem her.

 

 

 

Jeg har foresten et spørsmål til deg... I min ungdom, for ca 30-35 år siden, dro vi gutta ofte til byen for å bråke litt med "tyrker jævlene" på Fjell og spørsmålet mitt er:

 

Hvorfor turte aldri en muslim å fly på meg alene? Hvorfor må de alltid være tre eller fler eller ha våpen for å tørre å sloss? Har til dags dato aldri møtt EN eneste muslim som har turt å gå på meg alene og jeg lurer på om dette er utbredt i de muslimske miljøer å være feig?

 

For å illustrere:

For noen år siden var jeg på en innvielses fest hos en kompis og dama hans som bor i byen. Utpå kvelden kommer det en stor gjeng med halvvoksne gutter (15-17 års alderen) som begynner å sparke postkassene på stativet ute ved veien flate og for å stoppe dem går kompisen min, en ganske fislete og liten fyr, ut for å snakke med dem. Og ble slått rett ned... Nå spretter jeg ut og går bort til vedkommende som slo ned kompisen min, som flirende og "tøff" forventer at jeg også skal begynne å snakke til ham slik at han kan slå ned meg også, men jeg går bare rett bort og kliner fyren til fyren med en rett høyre så han stuper som et felt tre rett i bakken før jeg snur meg til neste mann og klapper ham ned også. De kunne vel ha vært åtte stykker av dem eller noe slikt men var nå redusert til seks, men som de feigingene jeg visste de var løp de seks andre hals over hodet for å redde sitt eget skinn før de stoppet på god avstand fra meg og begynte å rope til meg mens jeg fikk kompisen min på bena...

 

Hvorfor denne enorme gruppe mentaliteten? Hvorfor er muslimer så feige? Jeg gjorde ikke noe annet mot dem enn de selv hadde gjort mot kompisen min, men så fort de fikk motstand stakk de av som feige rotter.

 

Jeg gadd ikke å stå der, så vi gikk inn og omtrent femten minutter etter stopper en bil utenfor og tre voksne karer iført taxi tøfler og de sedvanlige laknene og rare luer spretter ut av bilen og begynner å bruke seg utenfor for å få meg ut. Jeg flirte bredt og går ut til dem og blir stående å se på dem mens de hagler beskyldninger over meg over hva jeg hadde gjort mot broren til han ene av dem til jeg spør hva de har tenkt å gjøre med det. Da ble de usikre, men siden de var tre og jeg bare en trodde de feige svina at de kunne ta meg... Jeg knakk noen fingre, slo ut noen tenner og knakk noen neser for å få dem til å forstå at antall ikke alltid er det samme som seier og det hele endte med at de reiste sin vei og, utrolig nok, anmeldte MEG for overfall, noe politi mennene som kom for å sjekke dette opp lo så de holdt på å tisse på seg.. Hvem overfaller tre voksne menn i en bil liksom, med vitner og det hele i alle husene rundt....? Og det var det som kom ut av det....

 

Men hvorfor denne feigheten fra? Har møtt en masse etniske nordmenn på byen og har aldri opplevd den feigheten der. Hvorfor er muslimer så feige og må møte i flokk? Eller med våpen?

 

Hvorfor klarer de aldri å face en motstander alene? Er det bare høffelighet det også, at de er så høffelige at de lar andre få være med på moroa også?

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Islam får aldri noe innpass her i landet, til det er islam alt for voldelig og idiotisk dogmatisk.

 

Så de såkalte sterke sidene med islam kan du spare meg... Muslimer er også som folk flest og ikke noen unikum og glansbilder som du prøver å fremstille flesteparten av dem her.

 

 

 

Jeg har ikke framstilt muslimer eller islam som noe glansbilde. Jeg bare sier at de følger profeten Mohammeds eksempel og imiterer ham i sitt dagligliv. Og islam legger vekt på å hilse.

 

Kan du motbevise at det er en dyd å hilse i islam? Leste du det lange verset fra hadith ovenfor der Mohammed fikk en poet snikmyrdet?

 

"Sunni-muslim" betyr muslimer følger profeten Mohammeds eksempel.

 

Hvor er glansbildet? Vi har dyder i Norge også. Som det å være ærlig. Det betyr likevel ikke at noen nordmenn ikke lyver.

Lenke til kommentar

Selv om du er en erkemotstander av islam, så betyr ikke det at du kan ignorere de sterke sidene ved motstanderen din.

Hva er det som får deg til å tro at jeg er noe mer mot islam en religion generelt? Alt sammen er jo bare en suppe av påstander uten noe fasthet i det hele tatt, så hvorfor i all verden skal jeg respektere noe som er totalt verdiløst for menneskeheten?

 

Din anti-religiøse fanatisme får være din egen sak.

Religion gir mennesker en etisk rettesnor, og etikken i Norge er i stor grad utledet fra kristendommen. Du kan selv tenke deg hvor forskjellig Norge ville vært om vi nettopp hadde hatt trodd på Odin og Tor. Ville hevndrap da vært sosialt akseptabelt i Norge?

 

Du kan hevde de norske verdiene er "universelle". Men hvis de er det, hvorfor eksisterer de bare i Norge anno 2012? Homofili var ulovlig i Norge for bare noe få tiår siden.

 

"Eventyrene" har gitt oss en sosial stabilitet vi ellers ikke ville hatt. Hvorfor stoppet drapene på Pitcairn-øya først da de hadde bestemt seg for å bli kristne? I USA er religion sterkest i områder som er mest sosialt utrygge. Religion binder folk sammen og får folk til å stole på hverandre.

Lenke til kommentar

Jeg har følgende krav:

 

Være respektfull og snill

Følg de lover og regler som gjeller

Ikke prøv å trykk dine meninger og tro ned på andre

 

Så lenge man holder seg til det så bryr jeg meg ikke om hvor mange begravelser man går i eller om man hilser eller ikke. Er samme for meg om man er muslim, kristen, ateist eller hva enn man vil kalle seg. Fokuset burde være på å være et godt menneske, ikke hvilken region man har.

 

Kanskje noen her inne som burde jobbe litt med det. Er vel ikke Islam som er problemet, men menneskene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor turte aldri en muslim å fly på meg alene? Hvorfor må de alltid være tre eller fler eller ha våpen for å tørre å sloss? Har til dags dato aldri møtt EN eneste muslim som har turt å gå på meg alene og jeg lurer på om dette er utbredt i de muslimske miljøer å være feig?

 

Hvorfor denne enorme gruppe mentaliteten? Hvorfor er muslimer så feige? Jeg gjorde ikke noe annet mot dem enn de selv hadde gjort mot kompisen min, men så fort de fikk motstand stakk de av som feige rotter.

 

Men hvorfor denne feigheten fra? Har møtt en masse etniske nordmenn på byen og har aldri opplevd den feigheten der. Hvorfor er muslimer så feige og må møte i flokk? Eller med våpen?

Hvorfor klarer de aldri å face en motstander alene? Er det bare høffelighet det også, at de er så høffelige at de lar andre få være med på moroa også?

 

 

Fordi de følger profeten Mohammeds eksempel. Hvor mange ganger skal jeg si det? Mohammed nenvte mange ganger i hadith at muslimer er "brødre". Og muslimer stiller opp for hverandre.

Det er også stor familielojalitet i islam og de er ute etter å forsvare familiens ære og respekt.

 

Jeg skrev at de var pliktig til å hilse. Jeg har ikke skrevet at muslimer er gode mennesker.

Lenke til kommentar

Jeg har følgende krav:

 

Være respektfull og snill

Følg de lover og regler som gjeller

Ikke prøv å trykk dine meninger og tro ned på andre

 

Så lenge man holder seg til det så bryr jeg meg ikke om hvor mange begravelser man går i eller om man hilser eller ikke. Er samme for meg om man er muslim, kristen, ateist eller hva enn man vil kalle seg. Fokuset burde være på å være et godt menneske, ikke hvilken region man har.

 

Kanskje noen her inne som burde jobbe litt med det. Er vel ikke Islam som er problemet, men menneskene.

 

Islam betyr å underkaste seg. Om du mener at det ikke er sider ved islam som er problematisk så bør du dokumentere dette. Er for eksempel en muslim som mener det er rikitg å drepe frafalne ett godt menneske?

Lenke til kommentar

Det er enkelte sider vet alt som er problematisk. Kristendom, Islam, Norge, USA, EU, Kina, deg, og meg.

 

Jeg ser idioter og slemme mennesker over alt, jeg ser mennesker som dreper hverandre og jeg ser kriminalitet og ondskap over alt.

 

Det er mange som gjør som deg og skylder på Islam, det er skivebom spør meg. Hvorfor er dette bom? Jo fordi jeg kjenner muslimer som er veldig hyggelige folk. Det er nok ikke troen som er problemet, heller at man er oppdratt til hat og at man kommer fra land/kulturer der man ikke respekterer menneskeliv.

 

Flytt heller fokuset fra Islam og over på de som er dårlige mennesker, muslimer eller ei.

Lenke til kommentar

Det er nok mange som har lagt merke til hvor høflige muslimer er.

Allerede her skivebommer du. Nei, folk har ikke lagt merke til det. Tvert i mot!

 

 

Denne hadithen forteller også hvorfor det er så mange mennesker i muslimske begravelser. Muslimer er simpelten forpliktet til å akseptere innbydelser til begravelser.

Men menstruerende kvinner er ikke invitert? Er ikke det litt uhøflig da?

 

Sunni betyr å følge Mohammeds eksempel og sunni-muslimer imiterer profeten mohammed i både tale og adferd. For eksempel så brukte ikke Mohammed å banne og han smilte mye, så derfor vil du se denne atferden fra muslimer. Dette er også noe av grunnen til at de blir opprørt over Mohammed-tegninger. Når man gjør narr av Mohammed så gjør man også narr av alle muslimers adferd.

 

Forskjell på å avbilde Mohammed og å gjøre narr av ham.

 

Har bare lest førstepost, men herregud for noe vas!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er mange som gjør som deg og skylder på Islam, det er skivebom spør meg. Hvorfor er dette bom? Jo fordi jeg kjenner muslimer som er veldig hyggelige folk. Det er nok ikke troen som er problemet, heller at man er oppdratt til hat og at man kommer fra land/kulturer der man ikke respekterer menneskeliv.

 

Flytt heller fokuset fra Islam og over på de som er dårlige mennesker, muslimer eller ei.

Men hvis troen ikke respekterer menneskeliv, eller menneskerettigheter, hva da? Da er det jo troen som er problemet, og da kan vi ikke skyve skylden over på muslimer.

 

Jeg kjenner muslimer som drikker alkohol. De gjør det på tross av islam, ikke på grunn av islam. Akkurat som du kjenner muslimer som kjønnslemlester barna sine. De gjør det på grunn av islam, ikke fordi det er noe de har kommet frem til selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Men menstruerende kvinner er ikke invitert? Er ikke det litt uhøflig da?

 

 

Forskjell på å avbilde Mohammed og å gjøre narr av ham.

 

Har bare lest førstepost, men herregud for noe vas!

 

så vidt meg bekjent har menstruerende kvinner ikke lov til å be i moskeen, men det er ingeting som nekter dem å delta i begravelser.

 

Det var både avbilding og latterligjøring ved mohammed-karikaturene.

Lenke til kommentar

 

Jeg kjenner muslimer som drikker alkohol. De gjør det på tross av islam, ikke på grunn av islam. Akkurat som du kjenner muslimer som kjønnslemlester barna sine. De gjør det på grunn av islam, ikke fordi det er noe de har kommet frem til selv.

 

Profeten Mohammed var med og skambanket folk som var fulle. Sex før ekteskapet er også forbudt i islam, men det betyr likevel ikke at muslimske menn ikke har sex med norske kvinner.

Lenke til kommentar

De fleste religionene og menneskene har en holdning som kan beskrives "Enten er du med oss, eller er du imot oss."

Dette har ført til mer ulemper og konflikter enn nytte, som er den basiske læren til alle religioner.

Man kan være høfflige når de er sammen med likesinnede, familier og jævelig mot andre som ikke følger deres livssyn og normer.

 

Når man er forbannet, eller irritert på noe, er fordi man ikke forstår hvorfor.

Hvorfor blir jeg forbannet? Hvorfor er folk sånn?

En God man kan ha onde hennsikter, og en Ond man kan ha gode hennsikter. Det er baktanken som gjelder.

 

Ved å forstå seg selv, så vil du også ha mulighet til å kjenne andre, og for å forstå og lære om seg selv så må man være ærlig og unngå å lure seg selv.

Endret av Grandmaster Gamer
Lenke til kommentar

De fleste religionene og menneskene har en holdning som kan beskrives "Enten er du med oss, eller er du imot oss."

Dette har ført til mer ulemper og konflikter enn nytte, som er den basiske læren til alle religioner.

Man kan være høfflige når de er sammen med likesinnede, familier og jævelig mot andre som ikke følger deres livssyn og normer.

 

Nei, muslimer skal også besvare hilsener fra kristne.

 

Religioner har evne til å knytte sammen mennesker av ulik bakgrunn. og det norske felleskapet har sin basis i at vi har fulgt den protestantiske retning i 500 år. Så er det en gang slik at kristendom og islam ønsker å spre seg sitt budskap til hele kloden.

 

 

Som nordmenn er vi preget av vår kristne historie og vi bærer med oss mye av morallæren i bibelen.

Lenke til kommentar

Ved å forstå seg selv, så vil du også ha mulighet til å kjenne andre, og for å forstå og lære om seg selv så må man være ærlig og unngå å lure seg selv.

Ditt tankegods er preget av den protestantiske lære. I andre retninger av kristendommen, og i islam, så følger man retningslinjene gitt av autoriter.

 

Protestantisk kristendom er i sin natur anti-auroritær, men du kan ikke gå utifra at alle kulturer er slik.

 

Katolisismen handler mer om dekreter utstett av paven og man har ikke en slik indre tankegang som i protestantismen. Kan du bruke kondom, kan du skille deg o.l. Bare paven vet.

Lenke til kommentar

Ergod:

 

Du kan kalle meg hva du vil, men jeg vil bare si at du dømmer meg uten å ha kjennskap til meg, derfor tar du feil dessverre.

 

Religioner har evne til å knytte sammen mennesker av ulik bakgrunn.

 

I følge verdenshistorie som jeg har lært så har religioner ført til mye konflikter og blodbad.

Hvorfor knytter ikke religioner folk sammen, feks i denne tråden som du har laget?

Endret av Grandmaster Gamer
Lenke til kommentar

I andre retninger av kristendommen, og i islam, så følger man retningslinjene gitt av autoriter.

Som at sex med unger som ikke er kjønnsmodne er OK så lenge muhammed gjorde det....

 

Hva med å tenke litt selv? Her i landet hadde vi ikke kommet langt hvis vi skulle lumpet i rumpa på religion, det er og blir fordummende og fordrer veldig lite utvikling, noe forøvrig islam er et meget godt bevis på. Tiden har på en måte stått HELT stille i islam-land etter at et eller annet kjøtthue fant ut at man skal legge ALT i hendene til allaah og at egen tankevirksomhet så og si strider mot islams lære og derfor har det ikke kommet noe nytt i fra folk i disse landene på flerfoldige hundre år... Bare for å peke på noen svakheter i islam også.. Å løpe rundt smilende og hilse pent på hverandre er sikker flott og fint det, men når den samme religionen som sier at du skal hilse pent også er et fengsel for selvstendig tenkning er jeg faktisk villig til å fire litt på hilsningen jeg...

 

Du kommer langt med vanlig folkeskikk sa alltid min mormor og du gjør faktisk det. Vanlig folkeskikk her i landet innbefatter jo å hilse på folk, enten det er med et lite nikk og et god dag/kveld eller litt mer formelt, en håndhilsen og/eller et bukk. Å stå der å smile falsk fordi troen din sier at du skal gjøre det blir bare servilt og falskt i mine øyne og det er den falskheten jeg stadig vekk finner hos folk som tror på allaah, for det virker på meg som de LÆRER ganske tidlig at de er MER verdt enn de som ikke tror på påstandene i koranen, akkurat som kristne og andre religiøse også lærer. Uten at de er det.

 

Og det er det du forsøker å få igjennom i denne tråden, at muslimer er greiere, snillere, høffeligere og mer imøtekommende enn alle andre fordi de smiler servilt når de møter andre, men dette er altså feil.

 

For å illustrere igjen:

 

Jeg har en søster som hadde ei venninne som var (er fremdeles er) sammen med en "muslim" (Tror det stikker så dypt at han er troende kun når foreldrene hans er på besøk...). Problemet den gangen var at en annen muslim (han var muslim på ordentlig, talked and walked like one, even prayed as one...), som var kompisen til typen til min søsters venninne, trodde min søster var "ledig" på markedet siden hun var single den gangen og begynte derfor å gjøre ganske klare anstøt mot min søster (som den gangen ikke viste at fyren faktisk var gift...) og ville IKKE ta et nei for et nei. Han var så freidig en dag at han faktisk troppet opp på trappa hjemme hos mine foreldre (søs bodde hjemme) da jeg tilfeldigvis var der og min søster spurte om jeg kunne gå ut og snakke litt fornuft med denne plagsomme fyren, som åpenbart trodde at alle kvinner som ikke gjemte seg i telt var fritt vilt, ja nærmest horer. Så jeg troppet opp foran denne fyren og forsøkte å forklare han at min søster IKKE under noen omstendigheter var intressert, men da dro han, av alle ting rasisme kortet og påsto hun var rasist som ikke ville bli bedre kjent med fysakken... (sukk)

 

Jeg snudde litt på flisa og sa at jeg kunne date hans søster, men da skulle du ha sett en fyr som ble sint! For ikke faan om jeg, en simpel ikke-religiøs potet (Ja, det er det flaterende navnet våre nye landsmenn kaller oss etniske nordmenn...), skulle date søstera hans nei, hun var jo en ærbar kvinne som var lovet bort til en fetter i Iran (Denne kombinasjonen fetter/kusine er jo nødt til å ende i svenskekonge syndromet en dag tror jeg... Med innavlede unger som sikler og spiller banjo...) og hun skulle ihvertfall ikke date meg, det var en blodig fornærmelse bare å foreslå det! Men han skulle altså date søstera mi uten videre, til tross for at han til og med var gift... Joda, høffelig det... Og typisk i kulturer der menn tror de kan gjøre som de vil....

 

Jeg holdt på med denne ignorante dong johan fyren til vi var kommet til et punkt der det ikke var mulig å møtes før jeg insisterte på at han aldri satte sine ben i gården eller pratet med min søster igjen. (Jeg gjorde ham oppmerksom på at jeg hadde et par brutale kompiser som kom til å komme på besøk hos ham en sen kveld når han minst ventet det hvis han ikke etterlevde forbudet...) Han freste, men gikk og min søster har aldri hørt noe mer fra fyren etter det....

 

I etterkant lurer jeg på hvorfor han ble så sint... Han kunne altså date søstera mi (til tross for at han var gift fra før), men det var helt utenkelig at jeg kunne date søstera hans? Merkelig, ser ingen forskjell jeg....

 

Men den høffeligheten du snakker om her strekker seg bare SÅ langt...

 

Reiste meg opp på bussen en gang da et eldre muslimsk ektepar kom på bussen og til min (og andres) store forskrekkelse satte mannen seg ned i setet jeg hadde forlatt og lot kona si stå... Bevares for en koselig mann å være gift meg tenkte jeg da.... Er det mulig å være så ufattlig uhøffelig? Ikke i mine øyne ihvertfall... Muslimer snakker støtt og stadig om hvor galente og snille de er mot sine kvinner, men det har jeg enda til gode å se faktisk...

Endret av RWS
Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke framstilt muslimer eller islam som noe glansbilde. Jeg bare sier at de følger profeten Mohammeds eksempel og imiterer ham i sitt dagligliv.

 

Og det er dette som er så skremmende. Mohammed var en tyrann, seriemorder, tyv og pedofil, han plyndret og drepte i hytt og pine og beordret alle muslimer til å gjøre det samme. Og denne mannens eksempel prøver muslimene å følge.... Skremmende.

 

Om det er en dyd å hilse i islam er revnende likegyldig. Det er en dyd å myrde og plyndre de vantro. Om de hilser før de gjør det, gjør ikke saken noe bedre.

Lenke til kommentar

Det er mange som gjør som deg og skylder på Islam, det er skivebom spør meg. Hvorfor er dette bom? Jo fordi jeg kjenner muslimer som er veldig hyggelige folk. Det er nok ikke troen som er problemet, heller at man er oppdratt til hat og at man kommer fra land/kulturer der man ikke respekterer menneskeliv.

 

Flytt heller fokuset fra Islam og over på de som er dårlige mennesker, muslimer eller ei.

Men hvis troen ikke respekterer menneskeliv, eller menneskerettigheter, hva da? Da er det jo troen som er problemet, og da kan vi ikke skyve skylden over på muslimer.

 

Jeg kjenner muslimer som drikker alkohol. De gjør det på tross av islam, ikke på grunn av islam. Akkurat som du kjenner muslimer som kjønnslemlester barna sine. De gjør det på grunn av islam, ikke fordi det er noe de har kommet frem til selv.

 

 

Det er mange som gjør mye ondt og det tilhører forskjellige religioner og kulturer, jeg mener man burde flytte fokus fra disse tåpelige trosretningene og heller fokusere på å være gode mennesker og mot arbeide de som gjør onde handlinger.

Lenke til kommentar

Det er mange som gjør mye ondt og det tilhører forskjellige religioner og kulturer, jeg mener man burde flytte fokus fra disse tåpelige trosretningene og heller fokusere på å være gode mennesker og mot arbeide de som gjør onde handlinger.

Fint for deg, og jeg er helt enig, men det finnes muslimer som mener at dette synet er basert på ondskap. Kanskje noen sier at kun islam er basert på godhet, og derfor er det bedre å kjønnslemleste barna sine enn å gjøre som du sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...