Gå til innhold

Skyrim -- Enda bedre med mods!


Anbefalte innlegg

Får ofte litt bugs med lilla klær på en npc eller to, at røyk blir store firkantete ruter eller at trær blir svarte klosser.

 

Men det skjer ikke så veldig ofte, og det gjør egentlig ikke noe særlig. Har akkurat fått Tytanis Ultimate Mod til å funke, gleder meg til hvordan den endrer spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var jeg kommet hjem og har endelig fått oppdatert førsteposten! Begynner å bli brukbart med mods nå.

 

SKSE har gått meg hus forbi, men det er lagt til i lista og skal prøves ut så snart som mulig.

 

EDIT: Hm. SKSE må startes via en .exe-fil og starter da spillet. Det samme gjelder 4GB Skyrim... Jeg tolker det slik at disse to ikke kan brukes samtidig? :(

Endret av Sencured
Lenke til kommentar

+1! Det hørtes bra ut :)

 

Jeg prøvde forresten å bytte mappe i Nexus Mod Manager, mappa der hvor alle nedlastingene havner. Sukk. Først kræsjet NMM, deretter ble alle mods avinstallert... Heldigvis ble ikke .zip-filene slettet, 2+ GB mods er kjipt å laste ned på en 2.8 MB/s-linje. :!:

 

Nå som det er blitt litt mods i førsteposten, og noen mods med en eller flere plusser, håper jeg flere enn meg ser potensialet med å anbefale mods dobbelt opp. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig grei tråd, jeg fikk god oversikt over hvilke mods jeg skal ha nå :)

 

Har cirka tredoblet antall mods når, har 16 :)

 

Men jeg har et spørsmål. Hva må jeg gjøre for å benytte meg av 4GB Skyrim? Kan jeg starte det på vanlig måte eller er jeg nødt til å starte med exe-fila som er lagd for 4GB Skyrim?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med 4GB Skyrim følger det med to filer, skyrim4gb.exe og skyrim4gb_helper.dll. Pakk ut/plasser begge i samme mappe (mappens lokalisasjon har ingen betydning, såfremt de to filene hører sammen; bruk gjerne Skyrim-installasjonsmappa om du vil).

 

Og ja, du er nødt til å starte den med exe-fila som følger med, det har ingen bakside da steam-overlay og andre funksjonen fungerer helt likt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Isåfall vil jeg nevne et par mod som går under den kategorien:

 

Dragon Souls to Perk Points (Trenger Script Dragon, en script extender, kompatibelt med SKSE)

 

Konverterer 10 (eller et annet ønsket antall) dragon souls om til et perk point, lar de uendelige massene av drager i Skyrim ha en funksjon. Kan kanskje diskuteres om det er en 'cheat' per se, men gir i vertfall en betydelig bonus.

 

KenMOD - Lockpick Pro

 

Gjør låsdirking trivielt ved å vise plasseringen til dirken for hvor den skal låses opp. Tar bort for mye av morroa for min del, man kan se behovet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med 4GB Skyrim følger det med to filer, skyrim4gb.exe og skyrim4gb_helper.dll. Pakk ut/plasser begge i samme mappe (mappens lokalisasjon har ingen betydning, såfremt de to filene hører sammen; bruk gjerne Skyrim-installasjonsmappa om du vil).

 

Og ja, du er nødt til å starte den med exe-fila som følger med, det har ingen bakside da steam-overlay og andre funksjonen fungerer helt likt. :)

 

ok, så når jeg brukte NMM til å installere denne, så starter den ikke av seg selv, men man må faktisk starte exe.fila utenom? Dette forklarer litt, hehe :)

Lenke til kommentar

Sånn, da var alt unntatt "Trådstarters anbefalinger" oppdatert!

 

Fant ein ganske ny UI inventory mod.

SkyUI- Inventory mod.

Skyrim Script Extender (SKSE)- denne er nødvendig for at SkyUI skal virke. Gjeldende versjon er 1.4.1

 

Har ikkje prøvd den sjølv enda, men den ser stilig ut og er eit steg videre for ein bedre spillopplevelse.

Jeg håper for din del at du har prøvd den selv nå! Fantastisk mod! Inventory er nå veldig oversiktlig og er delt inn i nye kategorier og alle items har fått symboler alt etter hvilken kategori det havner i. Wow. Rett og slett wow. Nydelig! :)

Lenke til kommentar

Jess, da vet jeg hva jeg skal gjøre :)

Gjorde litt testing nå. SkyUI funker kun når man går inn på egen inventory (trykker I), og der gjør det en fantastisk jobb. Når man skal handle med en merchant, er det QD inventory som brukes. Fjerner man QD, vil merchant-handel gå tilbake til stock.

 

Jeg anbefaler altså rett og slett å beholde QD og så installere SkyUI, så har man begge deler. Isi pisi.

 

EDIT: Men dersom SkyUI utvides til å også gjelde for handel og diverse andre menyer, ser jeg ærlig talt ingen grunn til å bruke QD lengre. :)

Endret av Sencured
Lenke til kommentar

Takk for hjelpa ;)

Har installert SkyUI, men har ikke fått testet det noe særlig enda.

 

Må legge til at jeg ikke orka stresse med noe mods som gjorde noe med grafikken før jeg fant denne tråden, men nå som det var så grei oversikt har jeg innstallert noen HD-mods uten at ytelsen har gått noe merkbart ned :)

 

EDIT: Forresten, hvordan ligger det ann med mod toolsene som Bethesda skulle lansere? Er de kommet ut, eller er det en fastsatt dato?

Endret av kjermy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...