Gå til innhold

Skyrim -- Enda bedre med mods!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes denne gjennomførte modden fortjener en plass i førsteposten :)

 

TGN sjekker ut modden:

 

Link til mod: http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=3413

Den har ikke kommet med i førsteposten ved en glipp. Jeg bruker den jo selv! Lagt til nå, med en +.

 

Kan noen fortelle meg om bildene i førsteposten (i spoileren) funker nå eller ikke? De er lagret i min Dropbox så det er en viss mulighet for at det bare er jeg som kan se dem.

Lenke til kommentar

Feil link kan komme av at jeg har brukt mye copy-paste for å lage førsteposten. Er fikset nå. :)

 

De bildene må jeg forske litt mer på. Tanken bak var at jeg skulle kunne ta screenshot og bare overskrive den gamle bildefila, slik at bildet ble automatisk oppdatert i Dropbox uten at linken endret seg, slik at jeg slapp å gjøre noe mer med det.

 

Jeg får fortsatt ikke sett bildene.

Hvis de ikke fungerer nå, så gir jeg opp! :)

Endret av Sencured
Lenke til kommentar

Feil link kan komme av at jeg har brukt mye copy-paste for å lage førsteposten. Er fikset nå. :)

 

De bildene må jeg forske litt mer på. Tanken bak var at jeg skulle kunne ta screenshot og bare overskrive den gamle bildefila, slik at bildet ble automatisk oppdatert i Dropbox uten at linken endret seg, slik at jeg slapp å gjøre noe mer med det.

 

Jeg får fortsatt ikke sett bildene.

Hvis de ikke fungerer nå, så gir jeg opp! :)

 

Funker som fjell nå!

 

Må si du har ett imponerende antall mods installert, vanilla blir jo å anse som en Alpha versjon av spillet i forhold :D

Lenke til kommentar

Har ikke begynt å spille Skyrim enda. Men hvor lenge syns dere jeg bør spille før jeg begynner å installere mods?

Mods som forbedrer på grafikken kan du jo installere når du begynner og spille, gjør ikke noe om spillet er pent fra starten av :) Mods som forandrer på gameplayet lasta jeg ned etter jeg hadde spilt en liten stund, men du kan jo bare lege til mod om det er noe du føler mangler fra starten av. Men en mod jeg virkelig vil anbefale fra starten av er SkyUI, det gjør opplevelsen i inventory'et mye bedre :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke begynt å spille Skyrim enda. Men hvor lenge syns dere jeg bør spille før jeg begynner å installere mods?

 

Kjør Vanilla på første char, eller vent med mods til du begynner "å bli ferdig" (he he).

Jeg hadde spilt main char i 60+ timer før jeg begynte å kjøre mods, for å oppleve det orginale spillet ordentlig. Nå er main char oppe i 100 timer, og har en mod-liste som er laaaaang... Har blitt Mod-junkie, hehe :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I tillegg er jeg nødt til å be noen som har en PC som ikke kjører spillet på max om å prøve TESV Acceleration Layer. Det er mange rapporter om økning på 5-20 FPS. Dette kan være verd å sjekke ut. Selv kjører jeg ikke flere FPS enn skjermen min takler (60).

 

Jeg brukte TESVAL før, og fikk en fin boost på 20-25% i Whiterun, og andre byer. Mindre boost ute i naturen.

Nå bruker jeg denne: http://forums.bethsoft.com/topic/1324092-sky-boost-by-alexander-blade/

 

denne trenger ikke skse, og den er oftere oppdatert. Mange oppgir også at den gire flere fps en TESVAL. Jeg gikk opp 33% på en benchmark fra toppen av Dragonsreach og ned trappen til det store treet:

 

Vanilla: 25,7 FPS

Sky Boost v3: 34 FPS

Endret av krist2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I tillegg er jeg nødt til å be noen som har en PC som ikke kjører spillet på max om å prøve TESV Acceleration Layer. Det er mange rapporter om økning på 5-20 FPS. Dette kan være verd å sjekke ut. Selv kjører jeg ikke flere FPS enn skjermen min takler (60).

 

Jeg brukte TESVAL før, og fikk en fin boost på 20-25% i Whiterun, og andre byer. Mindre boost ute i naturen.

Nå bruker jeg denne: http://forums.bethsoft.com/topic/1324092-sky-boost-by-alexander-blade/

 

denne trenger ikke skse, og den er oftere oppdatert. Mange oppgir også at den gire flere fps en TESVAL. Jeg gikk opp 33% på en benchmark fra toppen av Dragonsreach og ned trappen til det store treet:

 

Vanilla: 25,7 FPS

Sky Boost v3: 34 FPS

 

Etter å ha lagt til ett titalls texture mods så tror jeg det er dags for dette :p Er det bare å unzippe til en folder på samme måte som med andre mods man ikke bruker NMM til?

 

Og vil den aktiviseres automatisk ved oppstart av spillet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...