Gå til innhold

Skyrim -- Enda bedre med mods!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott førstepost Sencured!

 

Ser fram til Construction Set kommer ut, men allerede nå har jeg blitt imponert over hva moddere har fått til. Var en aktiv modder av Fallout 3, og ser fram til Bethesda lanserer modverktøyet.

 

Her er noen anbefalinger av mods jeg har installert:

 

Better Sorting - UI mod - endrer navn på items slik at det blir mye lettere å bla gjennom

 

Container Categorization - UI Mod - bruker SKSE til å tvinge kategorier til chests og lignende

 

QD Inventory - UI Mod - et av de bedre forsøkene på å fikse på den horrible GUI som Skyrim plages av, ved å utnytte mer plass og gi mer info. Har noen småissues så ser fram til noen skikkelige gode UI mods er på plass.

 

Realistic Water Textures - Andre teksturer - Gode forbedringer til hvordan vann i elver og innsjøer ser ut

 

KenMOD - Time on loading screen - UI mod - Kjekk mod som viser IRL tid i loading screen. Nyttig for oss som ikke har SSD :ph34r:

 

Killable Children - Gameplay Effect/Changes - Fjerner barns udødelighet. Ett av de bedre forbedringene til spillet imho.

Endret av Artorp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra skrevet førstepost Sencured!

 

Her er nokre anbefalte mods:

 

High Quality Food and Ingredients- HD textures på mat og drikke.

 

Improved NPC Clothing- HD textures på klær

 

Old norwegian coin texture- Norsk 2 kroning frå 1905 istadenfor vanleg gull.

 

On-screen Interface Key Fix- Om du har endret på tastaturtastene og dei ikkje samsvarer med det som står på skjermen, så er dette ein mod som fikser dette problemet.

 

Player Home Map Markers- Gjer enkelt og greit fasttravel til huset ditt mogleg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen grei måte og få allerede installerte mod`s (har bare stappet alle sammen inn i en tilfeldig mappe på maskinen), over i Nexus mod manager?

Eller må jeg slette alt og laste dem ned på nytt i manager`n?

Du kan enkelt overføre dine allereie nedlastede mods om dei er i feks .rar format.

Lenke til kommentar

Takk for svar^^

 

Nei de kommer ikke opp hos meg, dvs skyrim 4GB modden er den eneste som kommer opp og som jeg kan aktivere i NMM. Det som er rart er at den ligger i samme hovedmappe hvor også de andre moddsa ligger. Når jeg prøver å legge dem til manuelt i NMM så er mappene bare tomme, dvs den ser ikke .dds filene inne i mappene.

 

Og rar filene som moddene er pakket ut av finner jeg ikke, de blir vel kanskje ikke lagret når jeg kun åpner og ekstracter rar filene og ikke saver dem.

 

Men det er jo ikke så pes å laste dem ned på nytt og bruke download with manager da, vel og merke så lenge det bare er å slette mappene som de gamle moddene ligger i nå uten noe hokus pokus? :)

Lenke til kommentar

4GB "patchen" lar deg/operativsystemet bruke mer minne på Skyrim-prosessen, noe som igjen gjør Skyrim mer stabilt. Det kan fjerne problem med CTD, særlig om CTD er minnerelatert, men det er ingen garanti da grunnen til problemene kan variere mellom ulike typer oppsett. Det er likevel bare å prøve, tar få strakser å sette opp, og etterhvert som man installerer "tunge" mods som HD textures, Model remakes som krever mer minne kan det være nødvendig å bruke 4GB-patch. For min del har CTD forsvunnet med 4GBmod, SKSE og v1.3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er et par av mine favoritter for tiden:

Behov for bedre bærekapasitet?

+500 per level gir deg som navnet antyder +500 bærekapasitet per level dersom du velger Stamina når du går opp i level.

 

Synes kjøpmennen har for lite gull?

Rich Merchants lar deg velge at alle skal ha 2000 eller 10 000 i gull.

 

Et par mods som forbedrer teksturer:

High Res Spider web

High Res Snow

 

Ellers er det bare til å kikke rundt på Skyrim Nexus, og Top 25 listen gir et raskt overblikk over de mest populære.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...