Gå til innhold

Skyrim -- Enda bedre med mods!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En 0,33 Ringnes juleøl i døra

 

Oh well, øl er øl, eller wait... joda bedre en ingen øl...

 

Jeg brygger faktisk Borg pilsen, så siden dette er en anbefalingstråd, og øl hører med til en god spill-opplevelse, må jeg neste komme med en kjempeanbefaling til Skyrim`en :Borg Mod ftw!

 

En Borg = better females

12 Borg = My Skyrim harem.mod

 

:D

 

Back to topic! releasedato på creation kit? Og er det noen med en liten mod tinker i magen her? Jeg skal deffo prøve å lage en mod eller 2 :D

Lenke til kommentar

Lasta nettopp ned Nexus download manager greia.

Wow så enkelt det var å installere modene nå da. Jeg trodde det var bare en teit downloadmanger som lastet ned moden og ikke gjorde noe mer.

Men den var jo genial =)

 

Før gjorde jeg alt manuelt ;P

 

-

 

Noen som vet om en mod som gjør det raskere gjenstander raskere.

Blir jo helt gal av å trykke på "r" hele tiden. På hver av tingene jeg skal overføre.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

I tillegg er jeg nødt til å be noen som har en PC som ikke kjører spillet på max om å prøve TESV Acceleration Layer. Det er mange rapporter om økning på 5-20 FPS. Dette kan være verd å sjekke ut. Selv kjører jeg ikke flere FPS enn skjermen min takler (60).

 

Jeg brukte TESVAL før, og fikk en fin boost på 20-25% i Whiterun, og andre byer. Mindre boost ute i naturen.

Nå bruker jeg denne: http://forums.bethsoft.com/topic/1324092-sky-boost-by-alexander-blade/

 

denne trenger ikke skse, og den er oftere oppdatert. Mange oppgir også at den gire flere fps en TESVAL. Jeg gikk opp 33% på en benchmark fra toppen av Dragonsreach og ned trappen til det store treet:

 

Vanilla: 25,7 FPS

Sky Boost v3: 34 FPS

 

Etter å ha lagt til ett titalls texture mods så tror jeg det er dags for dette :p Er det bare å unzippe til en folder på samme måte som med andre mods man ikke bruker NMM til?

 

Og vil den aktiviseres automatisk ved oppstart av spillet?

 

 

bare legg de to filene i bin folderen i skyrimmappa, så aktiveres den automatisk :)

Lenke til kommentar

Denne modden kan også anbefales:

Valdacils Item Sorting

Den tar en litt annen retning en Better Sorting som du har på lista, og jeg liker den bedre.

 

Denne er også genial:

Categorized Favorites Menu

This mod replaces the single favorites menu with several categorized

favorites menus. Use the mouse and mouse wheel, or WASD or the arrow

keys to navigate. Menus can be configured in favoritesmenu.cfg.

 

 

Denne ser også fin ut:

Dramatic Clouds

 

 

Liker denne også:

More Morrowind Like Glass Armor Texture

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Denne er også genial:

Categorized Favorites Menu

This mod replaces the single favorites menu with several categorized

favorites menus. Use the mouse and mouse wheel, or WASD or the arrow

keys to navigate. Menus can be configured in favoritesmenu.cfg.

Den modden er fin, ja! Hadde installert den selv, men rakk ikke oppdatere førsteposten før noen andre hadde funnet samme mod. Anbefales!

 

Førsteposten er nå oppdatert igjen.

 

EDIT: Jeg glemte denne! Flott liten mod som bør sjekkes ut: A Quality World Map - With Roads

 

Dersom noen hadde orket å gå gjennom mitt screenshot av NMM og dobbeltsjekket om alle moddene på bildet også står i lista, hadde jeg blitt veldig glad. :)

Endret av Sencured
Lenke til kommentar
Denne er også genial:

Categorized Favorites Menu

This mod replaces the single favorites menu with several categorized

favorites menus. Use the mouse and mouse wheel, or WASD or the arrow

keys to navigate. Menus can be configured in favoritesmenu.cfg.

Den modden er fin, ja! Hadde installert den selv, men rakk ikke oppdatere førsteposten før noen andre hadde funnet samme mod. Anbefales!

 

Førsteposten er nå oppdatert igjen.

 

EDIT: Jeg glemte denne! Flott liten mod som bør sjekkes ut: A Quality World Map - With Roads

 

Dersom noen hadde orket å gå gjennom mitt screenshot av NMM og dobbeltsjekket om alle moddene på bildet også står i lista, hadde jeg blitt veldig glad. :)

 

hehe, skulle akkurat til å legge ut link til den kart modden ;)

 

bruker alt for mye tid på Skyrim Nexus... :ph34r:

Lenke til kommentar
Denne er også genial:

Categorized Favorites Menu

This mod replaces the single favorites menu with several categorized

favorites menus. Use the mouse and mouse wheel, or WASD or the arrow

keys to navigate. Menus can be configured in favoritesmenu.cfg.

Den modden er fin, ja! Hadde installert den selv, men rakk ikke oppdatere førsteposten før noen andre hadde funnet samme mod. Anbefales!

 

Førsteposten er nå oppdatert igjen.

 

EDIT: Jeg glemte denne! Flott liten mod som bør sjekkes ut: A Quality World Map - With Roads

 

Dersom noen hadde orket å gå gjennom mitt screenshot av NMM og dobbeltsjekket om alle moddene på bildet også står i lista, hadde jeg blitt veldig glad. :)

 

hehe, skulle akkurat til å legge ut link til den kart modden ;)

 

bruker alt for mye tid på Skyrim Nexus... :ph34r:

 

Men sånn som denne modden ser det ikke ut til at man kan laste ned med NMM, er det noen måte å få lagt disse moddene til i managern alikevel eller er dem ikke kompatible? Syntes det blir så mye rot når man ikke får samlet alle sammen managern :p

Lenke til kommentar

Hvis du tenker på kart modden så må du trykke på downloads først, så får du muligheten til "Download with manager".

 

Alle moddene jeg har linket til har jeg lastet ned via NMM

 

 

Edit:

viktig info ang kartmodden:

 

Notice:

======

If you have the following "uLockedTerrainLOD" tweak in your Skyrim.ini, this map won't load properly. Remove that line from your .ini for this mod to work.

Endret av krist2
Lenke til kommentar

Hvis du tenker på kart modden så må du trykke på downloads først, så får du muligheten til "Download with manager".

 

Alle moddene jeg har linket til har jeg lastet ned via NMM

 

 

Edit:

viktig info ang kartmodden:

 

Notice:

======

If you have the following "uLockedTerrainLOD" tweak in your Skyrim.ini, this map won't load properly. Remove that line from your .ini for this mod to work.

 

Ahh riktig, ser jo det nå. Litt trøtt bare :) Takk takk

Lenke til kommentar

Lost Art of the Blacksmith

Lost Art of the Blackmith adds every missing weapon and armor improvement recipe to Skyrim. Useful crafting recipes for Silver weapons, royal armguards, lockpicks, work axes, and Imperial light armor are added as well.

 

 

Weapons and Armor fixes

Bethesda did not do its job when reviewing weapons and armors. Several weapons and armor have bad properties, which lead to bad damages, bad perk use, bad crafting improvements, etc...(e.g. Orcish Waraxe considered to be made of Iron, 2-Handed Sword considered a 1-Handed Sword for perks purposes, etc.) This mod fixes those problems. ...

 

 

N-R HD Clothes MC

Why are you doing this? There a few packs already!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Two reasons really.

1. I feel that (while very nice) the packs currently released are "too clean" or overly filtered;

And waaaay too "distracting". It's almost too OBVIOUS.

2.I FEEL that a lot of artist here are exaggerating resolution.

(I'm looking at you 4096 for a chicken texture guy.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skyrim Redesigned

Skyrim is a beautiful game but it has many inconsistencies with respect to textures. Some are intricate, detailed and meticulous. While others are not... I'm playing the game and changing textures and things which I personally wanted to change. Because of this, this mod doesn't fall into any particular mod category. I find myself working on just whatever seems like something that might need a change in Skyrim.

 

 

Carry Weight Spells

==============

Five new spells

==============

 

Lightweight: Novice Alteration - increase carry weight by 20 for 120 seconds

Featherweight: Apprentice Alteration - increase carry weight by 40 for 120 seconds

Weightless: Adept Alteration - increase carry weight by 60 for 120 seconds

Ethereal Satchel: Expert Alteration - increase carry weight by 80 for 180 seconds

Atlus' Shoulders: Master Alteration - increase carry weight by 100 for 300 seconds

 

All spells can be purchased from various places around skyrim (mages such as Farengar in Whiterun and Wylandriah in Riften will have the lower level spells) and are dual cast-able with the dual cast alteration perk for longer carry increases and increased magnitude.

Endret av krist2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen andre som har problem med at NMM ikke oppdaterer alle mods? Ca halvparten lir liggende med gammel versjon med ett sånt trekant merke ved seg. Når jeg trykker på den får jeg feilmld "cannot find program to open".

 

Løser seg sikkert ved å avinstallere modsene og legge dem inn på nytt men håpet å slippe det :p

Lenke til kommentar

Merkelig, høres ut som din NMM ikke samarbeider helt med browseren din (hvilken bruker du?)... Men du vil uansett ikke måtte avinstallere mods, bare gå manuelt inn på mod-en sin side og trykk "download with mod manager". NMM burde da oppdatere mod-en din.

 

Mulig det var noe tull med det ja, men nå oppdaterte jeg de som ikke vile auto oppdateres manuelt og det funket bra. Takk takk.

 

Har foresten du eller andre prøvd den Confident ENB modden "for a realistic look"? Den ser unektelig nice ut på bildene ihvertfall http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=5253

Lenke til kommentar

Har akkurat testet Tytanis Mod i noen minutter og lurer på om den er skalert mht resten av spillet?

 

Vil Tytanis-modden gjøre meg imba sammenlignet med vanilla?

Jeg har prøvd å søke litt på det, men finner ingen indikasjon på at modden skal være ubalansert på noen måte. Selv har jeg ikke merket noe spesielt til nå - jeg er i alle fulle fall ikke for kraftig, det skal fuglene vite (100% magi er for meg mye vanskeligere enn sverd og skjold)!

 

EDIT: Skulle du likevel føle at modden gjør spillet for lett kan du enten skru opp vanskelighetsgraden når du enn vil eller bare avinstallere modden via Nexus Mod Manager.

 

Har foresten du eller andre prøvd den Confident ENB modden "for a realistic look"? Den ser unektelig nice ut på bildene ihvertfall http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=5253

Jeg har sett på den, men ikke prøvd den selv - jeg bruker Natural Shader Injector som i utgangspunktet er en helt identisk mod, bare med (sannsynligvis) ulike verdier når det kommer til lysstyrke, fargemetning etc. Du kan jo prøve begge og bare velge den du foretrekker? :)

Endret av Sencured
Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg skulle ta noen screenshots som viser hvordan spillet ser ut med modifiserte farger, mer realistisk lys og HUD (health bar, kompass etc) som slår seg av og på kun ved behov. Temaet her er det jeg mener er det beste med spillet i nåværende, tungt modifiserte tilstand: Mørket.

 

 

Her prøver jeg å finne veien ned fjellet. Klokka er åtte om kvelden, det snør tungt og blåser kraftig.

 

2012-01-10_00003.jpg

 

 

HVA FAEN VAR DET?!?

 

2012-01-10_00004.jpg

 

 

Her har vi akkurat gått inn i ei mørk hule av noe slag. Hvor er lysbryteren?

 

2012-01-10_00005.jpg

 

 

Et sekund etter bildet var tatt, ble hele rommet opplyst av flammer.

 

2012-01-10_00006.jpg

 

 

Veldig greit med spells som lyser opp i en ellers mørk tilværelse...

 

2012-01-10_00007.jpg

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...