Gå til innhold

Skyrim -- Enda bedre med mods!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes den er bra ja, mye lettere å holde styr på inventoryen men savner også til en viss grad value/weight.

Men tror jeg nå brukern uten Skyrim Script Extender, prøvde å lagre den i Skyrim mappa men får en feilmld når jeg prøver å kjøre programfilen (finner ikke TES fil eller noe?). jeg får derfor en melding om at ikke SKSE er inst første gang jeg går inn i inventory etter load, men har ikke merket noe spess og det virker som at modden funker som den skal. Er det noe viktig jeg mangler kanskje?

 

Forøvrig bruker jeg nå en liten håndfull av forskjellige texture mods (Flora overhaul, improved rock/mountains, high res water, 2ktextures etc) og syntes det er rart at alle disse funker som de skal alikevel? eller er det en eller flere av dem som "overskriver" de andre muligens?

Lenke til kommentar

Kul tråd. Lagt til i favoritter :) Jeg holder på med 1.runde og er level 48 nå. Sliter litt med å få solgt alle tingene jeg finner og som jeg lager. Kjøpmennene har for lite gull... Fikk invistert i kjøpmannen i Riverwood så han har 10K+, men må vente natta over før han får mer. Er det andre en kan invistere i som får mye gull? De andre ligger på 1000-2500 gull som ikke er rare greierne. Passerte nettopp 100K gull så jeg låste opp en achievment til :)

Lenke til kommentar

Kul tråd. Lagt til i favoritter :) Jeg holder på med 1.runde og er level 48 nå. Sliter litt med å få solgt alle tingene jeg finner og som jeg lager. Kjøpmennene har for lite gull... Fikk invistert i kjøpmannen i Riverwood så han har 10K+, men må vente natta over før han får mer. Er det andre en kan invistere i som får mye gull? De andre ligger på 1000-2500 gull som ikke er rare greierne. Passerte nettopp 100K gull så jeg låste opp en achievment til :)

 

Siden du spør i Mods tråden, kan du jo prøve Rich merchants modden :)

 

Begyne å bruke den da jeg ble lei av all ventinga ;)

Lenke til kommentar

Syntes den er bra ja, mye lettere å holde styr på inventoryen men savner også til en viss grad value/weight.

Men tror jeg nå brukern uten Skyrim Script Extender, prøvde å lagre den i Skyrim mappa men får en feilmld når jeg prøver å kjøre programfilen (finner ikke TES fil eller noe?). jeg får derfor en melding om at ikke SKSE er inst første gang jeg går inn i inventory etter load, men har ikke merket noe spess og det virker som at modden funker som den skal. Er det noe viktig jeg mangler kanskje?

 

Forøvrig bruker jeg nå en liten håndfull av forskjellige texture mods (Flora overhaul, improved rock/mountains, high res water, 2ktextures etc) og syntes det er rart at alle disse funker som de skal alikevel? eller er det en eller flere av dem som "overskriver" de andre muligens?

 

Har samme problemet som deg..

Lenke til kommentar

Kul tråd. Lagt til i favoritter :) Jeg holder på med 1.runde og er level 48 nå. Sliter litt med å få solgt alle tingene jeg finner og som jeg lager. Kjøpmennene har for lite gull... Fikk invistert i kjøpmannen i Riverwood så han har 10K+, men må vente natta over før han får mer. Er det andre en kan invistere i som får mye gull? De andre ligger på 1000-2500 gull som ikke er rare greierne. Passerte nettopp 100K gull så jeg låste opp en achievment til :)

10K+ ?

 

Må ta et lite besøk til ham i morgen, da :p

Lenke til kommentar

Ja, folkens, da var førsteposten igjen oppdatert, med litt endringer.

 

Alle linkene i "trådstarters anbefalinger" er flyttet inn i den vanlige lista, og alt er nå i stedet erstattet av screenshots som viser hvordan min NMM ser ut. To nye kategorier er lagt til, "Lyder" og "Grafiske endringer", førstnevnte har bare en mod for øyeblikket, men jeg forventer at det kommer flere i den kategorien.

 

Jeg nærmer meg 50 mods nå, tror jeg. Spillet blir bedre og bedre og jeg kjører det minst like godt nå som jeg gjorde da jeg kjørte vanilla. :)

Lenke til kommentar

Det er noe problemer med screenshotsene, tror jeg. Det kan være at problemet er kun hos meg, men jeg kan hvertfall ikke se dem.

 

Hm. De er lagret i Dropbox, kanskje jeg har gjort det feil. Skal finne ut av det :) EDIT: Nå da?

 

Det eneste jeg savner er den greie "Value/Weight" funksjonen som QD Inventory har. Ellers er SkyUI kjempebra :)

Jeg kjører både SkyUI og QD Inventory, og når jeg plukker opp ting fra kister og falne fiender, er det QD som kommer inn med sin meny og gir meg V/W, men i vanlig inventory er det SkyUI som gjelder. Jeg får i det minste sett hva som er mest verdt når jeg looter :p

Endret av Sencured
Lenke til kommentar

Ja, folkens, da var førsteposten igjen oppdatert, med litt endringer.

Godt arbeid med tråden Sencured ! Viktig med en oppdatert førstepost.

 

Jeg kjører på med en ny mod, eller rettere sagt en endring man må gjøre selv i .ini-filen:

Archery Realism Tweak

 

Du må selv redigere Skyrim.ini, ingen til å laste ned her:

1. Åpne Skyrim.ini (My Documents\My Games\Skyrim)

2. Kopier direkte fra nettsiden

3. Lim inn i Skyrim.ini

 

Du får mer realisme i bueskytingen.

Endret av Frijazz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, folkens, da var førsteposten igjen oppdatert, med litt endringer.

Godt arbeid med tråden Sencured ! Viktig med en oppdatert førstepost.

 

Jeg kjører på med en ny mod, eller rettere sagt en endring man må gjøre selv i .ini-filen:

Archery Realism Tweak

 

Den skaper mer realisme i bueskytingen.

Jess-sir! Skal oppdatere så snart jeg er edru.

 

For de som ikke har prøvd, må jeg komme med en kraftig anbefaling om å prøve Immersive HUD, Sky UI, Skyrim Flora Overhaul (+ Lush grass og Lush trees). I tillegg er jeg nødt til å be noen som har en PC som ikke kjører spillet på max om å prøve TESV Acceleration Layer. Det er mange rapporter om økning på 5-20 FPS. Dette kan være verd å sjekke ut. Selv kjører jeg ikke flere FPS enn skjermen min takler (60).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...