Gå til innhold

Vi elsker visst denne nettleseren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt greit at ikke alle synes det, men overall så er det jo best, altså uansett hva jeg og du mener så står argumentet mitt.

Den er best overall? Den er kanskje mykje brukt, men det betyr ikkje at den er best i forhold til kravene til den enkelte. For min del har rett og slett ikkje Chrome den funksjonaliteten som Opera kan levere.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

"fanboy argumenter" mitt... Sikkert en av de få som fortsatt bruker FF han der.


  1.  
  2. Du har ikke presentert noe argument. Det eneste du har kommet med i denne tråden er påstander som Chrome er best, ikke noe å diskutere og men overall så er det jo best.
  3. En av de få? På verdensbasis har Opera og Firefox like mange brukere, større prosentandel i Europa og omtrent tre prosent forskjell på landsbasis.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Chrome med Flashblocker for å fjerne alle forferdelige Flash-ads, og det er egentlig en fantastisk kombinasjon. Jeg har også Firefox med adblock-addon, og den brukte jeg lenge kun fordi det ikke fantes adblock til Chrome, men etter at jeg fant flashblocker var det ingen vei tilbake. Det jeg ønsker med en nettleser, er surfing, enkelt og greit. Alle addons og slikt er et forstyrrende element i det store og det hele, og gjør oftest ikke så mye mer for min opplevelse enn å gjøre nettleseren tregere.

 

Det må sies: jeg har, på alle PC-ene jeg bruker, installert Firefox, Chrome OG Opera, da det alltids finnes nettsider der en eller flere av dem ikke fungerer. Har ennå ikke møtt en side der ingen av dem fungerer.

 

På min iPhone sverger jeg til Opera Mini. Safari til iPhone er den aller verste nettleseren jeg har testet, uavhengig av system/format, og jeg kan ikke forstå hvordan noen frivillig velger å bruke programmet.

Lenke til kommentar

At folk har ulike preferanser er det ingen tvil om. Folk har ulike behov og bruksmønster, da sier det seg selv. Men at IE er noe møkk tror jeg mange ville sagt seg enig med meg i. Skulle gjerne ha sett grafen stupe enda fortere, at de andre nettleserene hadde gått forbi IE tror jeg vi ville tjent mye på.

 

Firefox krevende? Pcen din må være ganske utdatert da. Lagger aldri her å jeg sitter med singelcore 2,2Ghz

Jo, FF bruker dessverre mer ressurser enn den burde, og mer enn f.eks. Chrome. Det har også noe med hvor mange faner du har åpne, hvor mange programmer du bruker osv., før du merker dette. Er du en som pleier å ha 1-3 faner åpne om gangen, funker FF helt fint. Før brukte jeg FF, synes det var best i versjon 2 og etter det begynte det å rakne for FF. Jeg bruker Chrome, men hadde FF var like raskt som Chrome hadde jeg ikke nølt et sekund med å hoppe tilbake. Jeg er en multitasker som har god maskinvare, men når du har 100-150 faner så blir FF ubrukelig. Chrome kan bli treig og Shockwave krasjer ofte, men selve progrogrammet krasjer sjeldent. Liker faktisk Safari ganske godt, men er visse ting jeg føler det mangler i forhold til de andre, det samme gjelder for Opera. Jeg har blitt vant med det, men har derimot aldri blitt helt komfortabel med brukergrensesnittet i Opera, ei heller etter langvarig bruk.

 

 

Her brukes det begge deler i huset , Kona sin nettleser er Firefox som er tilpasset hennes bruk og behov mens min nettleser er Chrome.

Jeg merker fort at Chrome er den kjappeste av de to, mens Firefox er noe bedre når det gjelder tilpasningsmuligheter og funksjonalitet, men er utrolig nok litt ivrig etter ressurser etter hvert som flere faner dukker opp.

 

Gledelig lesning å se at Iexplorer nå begynner å falle kraftig ned av tronen den har sittet på i mange år.

Enig, enig, enig!!! Lang historie kort.
Lenke til kommentar

Chrome støtter ikke nettbank, Firefox er for laggy og latterlig krevende av maskinen. Derfor blir det at jeg bruker Opera, som forøvrig også er herlig når man surfer på TVen.

 

Mener du kanskje at nettbanken din ikke støtter Chrome? For nettbanken min funker fint i Chrome, både i Windows og Linux.

 

DnbNor og Postbanken støtter ikke Chorme nei: Nettbank støtter ikke Chrome

 

Hvem sin "feil" det er spiller gi for seg ingen rolle, da jeg gidder ikke å bytte nettleser hver gang jeg skal i nettbank.

 

Opera blir derfor den eneste "fullverdige" nettlesern for min del, og ser heller ingen grunn til å ikke bruke den, da det er en fantastisk bra nettleser.

 

Chrome støtter ikke nettbank, Firefox er for laggy og latterlig krevende av maskinen. Derfor blir det at jeg bruker Opera, som forøvrig også er herlig når man surfer på TVen.

Firefox krevende? Pcen din må være ganske utdatert da. Lagger aldri her å jeg sitter med singelcore 2,2Ghz

 

Utdatert PC, nei det har jeg nok ikke. Dette er et ganske velkjent fenomen hos firefox 4.0: Firefox 4.0 RC has huge memory leak + slow down problem

 

Jeg bruker Chrome og bare Chrome. Fungerer utmerket på min nettbank som tidligere var Postbanken (Ja, fungerte der også), og nå på dnbnor.no. Artikkelen du nevner er noe gammel, men jeg har heller aldri hatt noe problem med nettbank i Chrome. Bare å oppdatere Java så BankID fungerer som det skal. Men som sagt, du får lov til å velge nettleser selv. Bare ikke kom her å si at det nettbank IKKE fungerer. Isåfall gjør du noe feil.

 

Artikkelen der er jo ikke veldig gammel den da, men joda det fungerte nå, men det var ikke veldig lenge siden det kom opp at nettleser støttes ikke. Bra det er fikset nå ;)

 

Chrome støtter ikke nettbank, Firefox er for laggy og latterlig krevende av maskinen. Derfor blir det at jeg bruker Opera, som forøvrig også er herlig når man surfer på TVen.
Firefox krevende? Pcen din må være ganske utdatert da. Lagger aldri her å jeg sitter med singelcore 2,2Ghz

 

Utdatert PC, nei det har jeg nok ikke. Dette er et ganske velkjent fenomen hos firefox 4.0: Firefox 4.0 RC has huge memory leak + slow down problem

Firefox 4 Release Candidate? :lol: Da skjønner jeg.

 

Bare til info så er siste offisielle utgave Firefox 8.0.1 og siste uoffisielle 9.0 beta 4.

 

Ellers så er det jo enorm forskjell på om C ikke støtter D eller D ikke støtter C, når det kommer til hvem man skal stille til ansvar for manglende støtte. C = Chrome, D = DNB Nor.

 

Nå kan det være jeg surrer med nummerne der, men det var ihvertfall jaggu ikke mange månedene siden jeg lastet ned firefox fra hjemmesiden og hadde akkurat samme problemer som det jeg linken til. Jeg lastet ned firefox nå og det fungerte bra, så da er kanskje den myten over.

 

Men nå har jeg blitt så vant til Opera at jeg like greit beholder det :)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Mye negativitet her inne, folkene hatt en dårlig dag? :)

 

 

Den er best overall? Den er kanskje mykje brukt, men det betyr ikkje at den er best i forhold til kravene til den enkelte. For min del har rett og slett ikkje Chrome den funksjonaliteten som Opera kan levere.

Vet ikke hvordan du tenker, men for meg virker det logisk at den nettleseren som folk flest bruker (som ikke er stock vel og merke) er den beste.

 

 

  1. Du har ikke presentert noe argument. Det eneste du har kommet med i denne tråden er påstander som Chrome er best, ikke noe å diskutere og men overall så er det jo best.

Les da mann.. eXa skreiv at det var et fanboy argument, derfor hermetegnene...

 

 

Dømmer du ut fra grafen, så er det jo IE folk liker best?

Tatt i betraktning at IE er påbudt hos mange bedrifter/skoler og alle som ikke vet hvordan/at de kan skifte nettleser, så tror jeg IE egentli havner en god del under Chrome og FF.

Endret av baguett
Lenke til kommentar

Har brukt Opera siden 8.0 og har vært forholdsvis fornøyd. Men i den siste tiden ble jeg veldig lei av uregelmessige feilmeldinger, og jeg bestemte meg for å gi Chrome en sjanse. Er til nå godt fornøyd, selv om jeg føler småting mangler.

 

F eks en kolonne med åpne faner når man holder inne ctrl og trykker tab. Samtidig måten å lagre bilder på ved å holde inne ctrl og klikke på bilder.

Lenke til kommentar

Mye negativitet her inne, folkene hatt en dårlig dag? :)

 

 

Den er best overall? Den er kanskje mykje brukt, men det betyr ikkje at den er best i forhold til kravene til den enkelte. For min del har rett og slett ikkje Chrome den funksjonaliteten som Opera kan levere.

Vet ikke hvordan du tenker, men for meg virker det logisk at den nettleseren som folk flest bruker (som ikke er stock vel og merke) er den beste.

 

Det er ofte det stikk motsatte.

Lenke til kommentar

Den er best overall? Den er kanskje mykje brukt, men det betyr ikkje at den er best i forhold til kravene til den enkelte. For min del har rett og slett ikkje Chrome den funksjonaliteten som Opera kan levere.

Vet ikke hvordan du tenker, men for meg virker det logisk at den nettleseren som folk flest bruker (som ikke er stock vel og merke) er den beste.

Den beste i forhold til kva? Enkelhet? Funksjonalitet? Tilgjengelighet? Brukarvennlighet? Hastighet? Osv...

Lenke til kommentar

Jeg er en veldig fornøyd bruker av Opera og har vært det lenge. Jeg liker at man lett kan redigere hurtigmenyen på nye faner og at all navigering kan styres av snedige bevegelser med musa (finnes denne munksjonen i noen annen nettleser?). Opera er rask, minimalistisk og vennlig. At det også er norskt er jo gøy.

 

Med mindre man krever helt spesielle funksjoner av en nettleser, så spiller det jo egentlig ingen rolle hvilken man bruker? Alle åpner for enkel surfing på nettet og de aller fleste krever ikke mer. Man kan diskutere om vaniljeis eller sjokoladeis er best, men det er jo bare en smakssak det også. :)

Lenke til kommentar

Holder meg til opera pga innebygd mail program og mouse gestures. Annen ting som brukes flittig er venstre siden til å ha åpen mine bookmarks til enhver tid og eventuelt høyresiden til å visning av faner med miniatyr bilde. Dette dersom jeg er på en stor skjerm, dessverre ikke plass til det på min bærbare. Man ser uansett at funksjonsmessig så får de fleste nettleserene de samme tinga og siden IE og Chrome har størst utvikler base så vil vel de fortsette å ha store markedsandeler i lang tid framover. Hilsen opera bruker på windows, linux, java og android.

Lenke til kommentar

Bruker Chromium rett og slett fordi i den siste tiden når jeg har prøvd Firefox har det ikke vært raskt nok, kræsjet for mye, og Opera er ikke på linje med konkurrentene lenger føler jeg, mye pga. hastighet og nettsideutseende. Men alt i alt er det smak og behag. Til informasjon har jeg brukt Opera siden versjon 6-10, deretter Firefox en stund og Chromium det siste halvåret. Er en poweruser og Chromium funker fint til det også, noe jeg var litt skeptisk til i utgangspunktet.

 

Angående rambruk i Chromium for Linux så er dette ganske ille. har vel oppe ca. 40 tabs fordelt på 3 vinduer som gir ca. 2.5 GB, noe som er forståelig, men problemer er at det er nesten aldri under 1-1.5GB, selv med kanskje bare 10 tabs. Er noen tabs som tar helt latterlig mye minne, som f. eks Gmail-tab'en som jeg alltid har oppe tar alene 115 MB ram... :p Men nå har jeg 8 GB ram så er ikke noe problem for min del.

 

Den største ulempen med Chrome/Chromium er at det er alt for lite instillinger. Selv om de kanskje finnes i gjemte chrome:// deler, så er de ikke lagt inn i kontrollpanelet, noe som er for dumt.

 

Hva andre bruker er greit for meg, men for meg er Chrome spyware

Dette er et litt vanskelig tema da det ikke er så mye eksakt info på emnet, men tror det stemmer at Chrome sender data tilbake til Google, derimot tror jeg ikke Chromium gjør det (like mye?). Dette krever dog at du bygger Chromium selv om du skal ha den offisielle releasen tror jeg. Syns det er litt vanskelig å finne info på releases fra Chrome/Chromium generelt sett, er så mange og rot.

 

Chrome er en god nettleser men funker dårlig for utviklere. Firebug er et must og det finnes i Chrome men kan ikke måle seg med Firefox sin. Det finnes også en hel del annet snacks for utvikling til Firefox som gjør den til den ultimate nettleser for utvikling i mine øyne. Men for hvermansen ser jeg godt hvorfor Chrome får så store markedsandeler. Men jeg holder fortsatt fast ved Firefox

Chrome/Chromium har innebygd DevTools, og er på veldig mange måter på høyde med Firebug. DevTools er åpenbart basert på Firebug og muligens kanskje også Opera Dragonfly (husker ikke rekkefølgen for hvilke som kom når), og du finner de aller fleste funksjonene du trenger i DevTools. Det er strengt talt snakk om smak og behag og hva man skal gjøre, men for de aller fleste holder nok DevTools. Har inntrykket av at Firebug Lite ikke er på linje med DevTools, men det har jeg ikke sjekket selv. Personlig synes jeg særlig GUIet i DevTools er veldig mye bedre enn både Firebug og Dragonfly.

Wow, fanboy argumenter ftw! Nå må jeg slette FF og Opera og innstallere Chrome igjen med en gang!

Helt greit at ikke alle synes det, men overall så er det jo best, altså uansett hva jeg og du mener så står argumentet mitt.

Du har ikke noe argument. Det blir bare for dumt.

 

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...