Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Urge Intense er FARLIG?!


Topiary

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det inneholder noen virkestoffer som kan i verste fall sørge for noe som ligner ADHD (Taurin , koffein), så lenge man ikke bøtter innpå hele tiden så tror jeg ikke det kan virke inn nevneverdig på hvor stor man blir.

 

Selvsagt kombinasjonen kullsyre og andre stoffer kan i verste fall virke inn på beinbyggningen, noe man bør være obs på , men jeg er litt usikker på hvor mye man må drikke før dette skjer, litt i helga bør dog være greit.

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

wtf en venn av meg sa til meg at Urge Intense gjør at jeg slutter å vokse!

Jeg er bare 14...

er det bare tull?

eller er det noe bevis?

Jeg elsker urge intense..

 

Ja det er farlig! DU burde slutte og drikke så fort som mulig!! ikke hør på de andre! snakker om erfaring.

fsx, du slutter aldri med tullet ditt du?

 

Nei, tviler på at det har noe innvirkning på høyden din. Har drukket mye, mye energidrikke siden jeg var liten. Er nesten 2m.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Urge Intense, og alle andre energidrikker, inneholder koffein.

Jeg har alltid hørt i barndommen at barn kan slutte å vokse om de får drikke kaffe, men vet ikke om det er en myte.

 

Edit: Leif.

 

Edit 2:

Klara Klok sier at det stemmer i svært store mengder.

Jeg vet ikke hvor store mengder det er snakk om.

http://www.klara-klok.no/wips/296996062/caseId/1451131949/

 

Spørsmål:

 

Hei. er en gutt på 12 år.

og drikker energidrikker avogtil.

dette har jeg hørt kan hemme veksten min?

så då er spørsmålet er dette sant at koffeinen hemmer veksten min?

 

(Høyde / vekt)

Svar:

 

Hei!

 

I svært store mengder kan koffein være veksthemmende. I små mengder er det ikke veksthemmende.

 

Hilsen legen.

 

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Koffein gjør ikke at folk krymper.

Kaffe bremser vekst når du er i puberteten og skal vokse.

Når du er i puberteten og skal vokse, kan koffein hindre at du vokser så mye som kroppen ellers ville.

 

Antar at bestefaren din ikke drakk svært store mengder da han var i puberteten, eller kanskje han ville vært enda høyere om han ikke drakk kaffe?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Unger skal ikke bøtte nedpå med koffein-drikker uansett. Det er det som er advarselet.

Alt som kan spises og drikkes i Norge er godkjent av Næringsmiddeltilsynet, og de har steinhard kontroll på om alt som selges inneholder ulovlige E-stoffer.

 

Men det er ikke normalt at 14-åringer bøtter i seg kaffe, og disse "energy drinkene" har like mye koffein som en kaffekopp eller to.

Lenke til kommentar

Urge er sukker løst opp i syre og koffein tilsatt bittelitt appelsinråsaft.

Du ruser deg basically på sukker når du drikker urge, noe som er ganske negativt.

 

Langtidsvirkningene er tannskader, fedme, feilernæring (sukker er tomme kalorier som forbruker vitaminer og mineraler), osteporose (beinskjørhet), stress og deretter utbrenthet, mental svikt etc.

 

Blodsukkerstigningen du får gjør kroppen skikkelig stressa, og det ekstra insulinet som er i blodet p.g.a den ekstremt høye sukkerkonsentrasjonen gjør deg slapp og aggressiv og avhengig av mer raske karbohydrater. Altså en ond sirkel p.g.a feilregulering forårsaket av unaturlig mye sukker som ellers ikke forekommer naturlig i naturen. Raffinert sukker er ren gift og kan føre til oppvekst av bakterier, sopp og skape depresjon.

 

Er nok lurt å ha dette i bakhodet og heller spise f.eks et eple, en gullerot eller noen druer.

 

Det er ingen som tvinger deg til å tenke på konsekvensene av dette, men en eller annen gang må du betale prisen for det.

Lenke til kommentar

Nåja, trenger ikke være så ekstremt store mengder... Jeg begynte å drikke kaffe når jeg var 13, samtidig som jeg drakk energidrikker i helgene når jeg satt oppe og spilte. Jeg slutta HELT og vokse på denne tiden og er i dag 168 cm, har da vokst kun 6 cm siden jeg var 14 år.

 

Til sammenligning er både min far, farfar, morfar og begge mine brødre (som er tre og åtte år yngre enn meg) alle over 185 høy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...