Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Urge Intense er FARLIG?!


Topiary

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jau, beviser jo ingenting, men er jo merkelig at jeg skal være så mye mindre enn resten av familien, når jeg også er den eneste som drikker koffeinholdige drikker i særlig grad :)

?? er det eneste forskjellen du kommer på?? gener er finurlige greier, i en familie der ingen er over 165 får man plutselig en kjempelang kid betyr ikke det at det nødvendigvis er noe annerledes annet enn at en mutasjon har slått på en eller to gener som gjør en høyere. Jeg er ifra en familie der ingen er over 180cm og alle har tynne og atletiske kropper men jeg er 2 meter og har en kraftig kroppstype, (jeg har funnet ut at en av tippoldeforeldrene mine var så høy og var en gedigen person så genene er der).

 

Koffein kan gjør mye rart men folk har drukket det i generasjoner og det har blitt forsket på i lengre tid og ingenting tyder på at det hemmer vekst. Feilærnæring kan hemme vekst, og overærnæring kan stimulere vekst. Men man blir ikke en humonkulus fordi man drikker koffein. Kanskje hvis din mor drakk alkohol og røykte mye under svangerskapet, fordi DET påvirker vekst ;)

 

-frank

Lenke til kommentar

Unger skal ikke bøtte nedpå med koffein-drikker uansett. Det er det som er advarselet.

Alt som kan spises og drikkes i Norge er godkjent av Næringsmiddeltilsynet, og de har steinhard kontroll på om alt som selges inneholder ulovlige E-stoffer.

 

Men det er ikke normalt at 14-åringer bøtter i seg kaffe, og disse "energy drinkene" har like mye koffein som en kaffekopp eller to.

 

Så klart. Det er ein grunn til at energidrikkar ikkje bør drikkes av personer som er yngre enn 14 år gamle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...