Gå til innhold

Test: HTC Titan


Anbefalte innlegg

Hvilken android launcher var det?

Launcher 7. Du finner den på marked.

 

Til de som tviler på designet, den er noe mye bedre i virkeligheten enn på bildene.

 

Myriam Joire, fra Engadget Mobile sa "this is the best phone HTC has ever made". Det sier sitt, gjør det ikke?

 

Jeg har den selv. Helt fantastisk, men må få den byttet med en ny en, ettersom den henger seg så kraftig at jeg må kjøre "factory reset" (hold inn begge volumtaster når den booter).

 

Det er ikke flere enn meg som har hatt lignende problemer? Vil helst ha modellen, det er den beste telefonen jeg har brukt i mitt liv.

Mitt førsteintrykk var kjedlig. Er den det? Ellers syns jeg som sagt telefonen oste av god design og god brukervennlighet.

Vel, etter å brukt den noen dager, kan jeg meddele at det ikke blir kjedelig. Folk blit imponerte både når de ser hvor stor og digg den er, og etterpå når den er på, og de ser Windows Phone sprette overalt på skjermen. Integrert Facebook og Messenger er alltid en vinner sånn sett, samt "Pocket to picture", og Xbox-avataren min (man må få lov å brife litt når man er nobilnerd :) ).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter 2 år med Android begynner jeg å bli litt lei. Har per idag en SGS2 men vurderer å bytte til HTC Titan for å få en god telefon med W7. Noen som har denne som kan komme med noe negativt? Når man eier en ting selv vil man jo gjerne overbevise andre om hvor god ens egen ting er. Hvis dere prøver å se bort fra det, hva er de negative sidene jeg bør vurdere?

Lenke til kommentar
Hvis denne får terningkast 6, så får vel Nexus og alle etterkommere også toppkarakter. Begynn å bruk skala fra 1-10 snart amobil.. Terningkastene har mistet sin verdi nå..
Hvorfor I helv/*^? skulle de ha det? Android er jo bare dritt OS for folk som bare bruker mobilen sin til å endre innstillinger hele tiden.
Kanskje dette viser et meget godt poeng?(hvorfor karaktergivning fra 1-10 bør vurderes, og hvorfor etterkommere lett også vil få terningkast 6) Den uttalelsen du kommer om her med at android bare er et OS for de som bruker smartmobilen til å endre innstillinger viser meg at du må sette deg dypere ned i smartmobil-verdenen. Dette er bare tull.Folk endrer oppsettet på sin mobil i starten, og lar den for det meste forbli slik i etterkant. Har de nyere ønsker, så endrer de oppsettet igjen(nytteverdi). Det er nok ytterst få som leker med dette, heller er nok grunnen å teste ut for å finne fordeler, og det tar ikke lang tid! Har du kilder på noe som skulle tilsi annet?Og hva er fordelen med å sette opp smartmobilen?Brukeren selv kan personliggjøre sin egen enhet, der han lager et oppsett som tilfredstiller han mest, bedre progresjon ved og han slipper flere mellomoppgaver. Det kan lønne seg å bruke 1-2 timer på dette i starten, da folk som regel har en mobil i 1-2 år. Dette er og med på å øke brukeropplevelsen.
Du har tydeligvis misforstått poenget. Jeg er ikke som deg som gidder å bruke et sekund på å tweake mobilen min. Ei gidder jeg å "sette meg dypere inn i smartmobil verden". Det er nettopp det jeg ikke vil. Jeg vil ha en mobil som jeg kan ta opp, ringe, sende noen meldinger, ta noen bilder, surfe litt og spille noen spill. Jeg driter i alle de nerde tingene som du kan gjøre med en Android. Les kommentaren til Einar Eriksen, er enig med ham.

 

Akkurat som jeg har hevdet hele tiden. Av 10 000 mobil-brukere finnes det èn eneste nerd som fikler med mobilen som om det er det kjekkeste leketøy som kjøpes kan. Android er fullstendig unødvendig og alt for innviklet å bruke. Vi som trenger å BRUKE en mobil til seriøst bruk har mye bedre nytte av Symbian, som faktisk er brukervenlig og i tillegg langt mer avansert enn Android.

Lenke til kommentar
Synd med så til de grader kjedelig design. Får overhodet ingen "må ha"-følelse. OS-et er ikke viktig da alle stort sett bare bruker en mobil til å ringe eller sende sms med. Det viktigste med en mobil er utseendet. Her burde det vært glinsende stål eller hvit emalje. F.eks sånn som Nokia gjør.
Ja og nei. Dersom du bare ringer og sender meldinger kjøper du knapt en smarttelefon til 5000 kroner. Så OS, funksjonalitet, skjerm og ytelse er svært viktig for dette segmentet av markedet.
Du vet at det blir din personlige mening. Faktum er at designet er kjedelig og kliss likt det meste av dagens mobiler. Derfor tror jeg nok ikke at du egentlig mener den er lekker.
Det skal ikke stå på selvironi, ser jeg. I første setning peker du på at en annen bruker kun gir uttrykk for en personlig mening. Før du videre fremstiller en egen, subjektiv oppfatning som et faktum. Det er om ikke annet en dobbelstandard.Dere har begge rett. Design er et spørsmål om smak og behag. Det er derfor du vil finne dem som mener en Ford Granada er en skikkelig pen bil, og andre som mener den ser svært stygg ut. Det går begge veier.

 

Jeg gir gjerne 10 000,- for en mobil, smart eller ikke, bare for å vise verden at jeg har god og exclusiv smak. (underforstått er jeg dermed intelligent som har fått råd til slike ting). Derfor er OS, funksjonalitet, skjerm og ytelse totalt uinteresant for oss voksne. Desverre finnes det fremdeles inge mobil som overgår min E 72 i gull med Russisk tastatur i status. Kunne vært morsomt med noe nytt. RIM sitt Porche-design er ikke ille, men still not enough.

Lenke til kommentar
Testet denne på Elkjøp og må si at hastigheten og flyten i WP7 var helt fantastisk :)
Synd med så til de grader kjedelig design. Får overhodet ingen "må ha"-følelse. OS-et er ikke viktig da alle stort sett bare bruker en mobil til å ringe eller sende sms med. Det viktigste med en mobil er utseendet. Her burde det vært glinsende stål eller hvit emalje. F.eks sånn som Nokia gjør.
Syns den var lekker jeg i virkeligheten.
Du vet at det blir din personlige mening. Faktum er at designet er kjedelig og kliss likt det meste av dagens mobiler. Derfor tror jeg nok ikke at du egentlig mener den er lekker.
Jeg syns nå også at den er ganske lekker.. Har du noe imot at andre er uenig med deg? :p

 

Selvfølgelig har jeg ikke noe imot at noen er uenig med meg. Poenget er at jeg vet litt bedre enn de fleste hva som er godt design. Tror nok at du også innerst inne ikke synes den er så veldig lekker.

Lenke til kommentar
Synd med så til de grader kjedelig design. Får overhodet ingen "må ha"-følelse. OS-et er ikke viktig da alle stort sett bare bruker en mobil til å ringe eller sende sms med. Det viktigste med en mobil er utseendet. Her burde det vært glinsende stål eller hvit emalje. F.eks sånn som Nokia gjør.
Rart at slike som deg gidder å være på forum:) Regner med de fleste her gjør utrolig mye mer enn ringing og sms. Jeg synes tlf er fin, men lumia 800 er nok finere

 

Kan du definere "slike som deg"? Jeg "regner" med å vinne 8 mill. i lotto til helga. Det går ikke alltid som man "regner" med. Så det er nok ingen som bruker en mobil til mer enn å ringe og sende sms med. Men godt å se et klokt menneske som har sansen for Nokia. De er fremdeles toppen vettu.

Lenke til kommentar

Etter 2 år med Android begynner jeg å bli litt lei. Har per idag en SGS2 men vurderer å bytte til HTC Titan for å få en god telefon med W7. Noen som har denne som kan komme med noe negativt? Når man eier en ting selv vil man jo gjerne overbevise andre om hvor god ens egen ting er. Hvis dere prøver å se bort fra det, hva er de negative sidene jeg bør vurdere?

Tastaturet er fantastisk, men set samme kan ikke sies on den norske ordlista, eller dens evne til å se hva du mente. Det fungerer på de fleste slurvefeil, men er ikke like bra som HTC sin egen løsning. Dog er det ikke det store problemet det ville vært på en mindre skjerm.

 

Multitasking funker bra, men det er ikke mange programmene du kan ha i minnet om gangen.

 

Flere apps og spill har enda ikke tatt nytte av fast task switching, som reulterer i at ting må bruke tid på resuming om de ikke Mango-optimaliserte.

 

Ingen av vennene dine har WP, og har dermed ingen apps/spill å anbefale.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig har jeg ikke noe imot at noen er uenig med meg. Poenget er at jeg vet litt bedre enn de fleste hva som er godt design. Tror nok at du også innerst inne ikke synes den er så veldig lekker.

 

Du vet litt bedre enn meg hva som er godt design? jaha?

Ikke det at jeg er utdannet designer, men jeg liker dette minimalistiske designet og store skjermen og det er heller ikke et minus at telefonen er både rask og slank...

 

Men går neste bare ut fra at du er en troller, en god troller.. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forstår ikke helt hva du mener. Først sier du at designet (bildet av iPhone) er mye bedre enn HTC. Så sier du at HTC er penere enn iPhone med gummi-kloss på. Bestem deg nu da. Du sier også at bra design er definert av Apple. Det er helt ukjent for meg. Men selvfølgelig er folk bare ute etter å vise frem det som man i øyeblikket har blitt påvirket til å tro er god og eksklusiv design. Særlig om produktet i tillegg er kostbart. Alle vet at funksjon er likegyldig. Nå løser dette seg uansett da om man virkelig har bruk for kvalitet og god funksjon om man kjøper Nokia da de er best på begge områder. Et greit eksempel er min E 72 i gull med Russisk tastatur. Den er mye bedre enn andre mobiler.

Jeg skrev aldri at designet på iPhone er bedre enn denne HTC mobilen. Jeg sa heller ikke at bra design var deffinert av apple, jeg skrev at iPhone vist nok skal være deffinisjonen av bra design, så stiller jeg meg undrende til hvor bra designet faktisk er når så og si alle (i alle fall de jeg kjenner) som har iPhone og skryter av designet, pakker den inn i gummi/plast fordi den tåler så lite.

 

Dette var bare et eksempel på at design (utseende) egner seg best på reklameplakater. Når det kommer til valg av telefon velger jeg først og fremst en mobil som fungerer, og ser den flott ut er dette også bra, men ikke det først jeg ser etter. For meg er telefonen et verktøy jeg har med meg rundt omkring, da må den tåle å bli brukt.

Lenke til kommentar

Jeg har testet Titan en stund nå. Fra før av brukte jeg iPhone, og gikk fra denne til HTC Desire når den kom. Deretter har jeg brukt Galaxy og galaxy 2.

 

Derfor var jeg spent. Først og fremst på menysystemet som jeg alltid har syntes ser sexy ut. Mobilen er jo begrenset og ikke i nærheten av tivoli-systemet Android. Jeg selger ikke SG2 da jeg nok må tilbake av og til for å leke, men WINPHONE er sexy og sløyt!

 

Jeg liker det veldig godt. Det er rent, raskt og glir herlig over menyene. MS har like mye kontroll som Apple har, men blir det abstinenser går jeg tilbake til SG2 en liten stund. Men så langt er jeg ikke fristet tilbake. Løsningene er sømløse, men jeg savner ting som scrobbling etc. Ting som vi ventet på på Android, og som MS ikke burde latt oss vente på nå. Det er gammelt nytt.

 

Jeg ser på denne (eller systemet) som er godt alternativ til de som vil ha iPhone og de som vil at alt bare virker. Tiles er sexy og man føler at mobilen lever. At det eneste man kan gjøre er å skifte farge på tiles, tror jeg mange vil syntes er helt greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At det eneste man kan gjøre er å skifte farge på tiles, tror jeg mange vil syntes er helt greit.

Jeg har faktisk funnet at alle andre farger enn blå rett og slett ikke ser like pent og proffesjonelt ut gjennom hele OS'et. Rødt er fint på Start screen, men ikke andre steder (f.eks).

Det er grønt som fungerer best... harhar.gif

 

rolleyes.gif

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

de skriver at det er et minus at man må bruke zune, men hvis man går på iphone 4s sin test står det at det er et pluss at man må bruke itunes

De skriver vel ikke akkurat det.

 

De skriver at "Itunes er et svært brukervennlig program for håndtering av musikk og videoer" som strengt tatt er en sannhet med enorme modifikasjoner. Mer brukerfientlig enn iTunes finner man vel neppe, Zune er faktisk hakket bedre.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg er også blitt lei av Android mobil som jeg har brukt HTC Desire HD over et år . Så bytte jeg til HTC Titan og veldig fornøyd med denne mobilen . Titan bruker så lite strøm enn Desire HD og batteri holder lengre , kanskje wifi slår automatisk av nå mobil er i dvale modus . Titan er større enn Desire HD og tynnere selv om de to er samme vekt , men Titan har front kamera og Desire HD uten .

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...