Gå til innhold

Test: HTC Titan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemeldinger!

 

Det er viktig å huske på at terningkastene våre er dynamiske ved at vi gir poengsummer på utvidbare skalaer og terningkastet kalkuleres automatisk ut ifra dette. Det vil sannsynligvis komme en telefon med bedre poengsum i forhold til pris innen et halvt år, og da vil HTC Titan falle i terningkast. Vi utvider altså en intern skala, og terningkastene reflekterer derfor mobilmarkedet slik det er til enhver tid.

 

Nokia N95 fikk i sin tid terningkast seks, men det ville vært dumt om den lå i testoversikten vår med terningkast seks. Da vil jo leserne våre bli lurt til å kjøpe utdaterte mobiler.

 

---

 

0,99 millimetter korrigert til centimeter

 

hmm, hvilken htc titan har dere testet? min er ikke 0,99mm tykk og ikke har den android marked heller!

 

Hvor står det at den har Android Market? Denne feilen finner jeg ikke.

Endret av EinarEriksen
Lenke til kommentar
Hvis denne får terningkast 6, så får vel Nexus og alle etterkommere også toppkarakter. Begynn å bruk skala fra 1-10 snart amobil.. Terningkastene har mistet sin verdi nå..
Hvorfor I helv/*^? skulle de ha det? Android er jo bare dritt OS for folk som bare bruker mobilen sin til å endre innstillinger hele tiden.

 

På mange måter enig med deg. Jeg har lenge hevdet at Android bare er leketøy for folk som liker å fikle og tukle med plast-lekene sine. Årsaken til at mange har Android er bare at Google har vært flink til å selge det inn hos produsentene av mobiler. Vi som ikke trenger mobilen som leketøy, vi kjøper Nokia, da de lager mye bedre mobiler enn andre. Og du har så fullstendig riktig i at Android er mest for å endre innstillinger. Når en mobil er i aktiv bruk, brukes den enten til å snakke med noen andre i, eller så sender man sms. Det er ingen som bruker en mobil til annet enn dette. Dermed forstår alle at Symbian er langt mer enn godt nok for enhver bruker. Å diskutere OS blir egentlig som å diskutere om tunfisk er bedre enn sagflis på brødskiva. Her i overført betydning som betyr at Symbian nok er bedre enn "sagflis på brødskiva".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Takk for tilbakemeldinger!

 

hmm, hvilken htc titan har dere testet? min er ikke 0,99mm tykk og ikke har den android marked heller!

 

Hvor står det at den har Android Market? Denne feilen finner jeg ikke.

 

"Det er ikke mange andre underholdningsprogrammer og spill installert på telefonen fra før, men du kan selvsagt laste ned begge fra Android Market eller fra Xbox-tjenesten til Microsoft. For de som har Xbox, kan det være greit å vite at du kan bruke spillerprofilen din der på mobilen også. I Xbox-tjenesten kan du også legge til venner, og vi tipper Xbox-tjenesten bare blir mer sosial fremover."

 

der sånn ca ;)

Lenke til kommentar

Jeg fikk kansje ikke uttrykt meg helt riktig. Jeg mener så klart ikke at min mening overstyrer noen andres mening. Det jeg prøver å si er at designet faktisk er kjedelig og ikke særlig nyskapende eller interesant. Dette er et faktum. Derfor er det nok ingen som EGENTLIG synes mobilen er lekker. Beklager misforståelsen. :-)

 

Alt dette er jo bare din personlige mening, og andre kan fint mene at designet er lekkert. Dette er helt opp til personene som ser.

 

En telefon trenger ikke ha ett nyskapende og unikt design som N9/Lumia 800 for å være lekkert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en slik selv. For epost, surfing apper, hva som helst. Freakere bør kanskje velge Androidtelefoner eller Iphone. Jeg har telefon for å snakke i, sende meldinger, epost, litt surfing, og det er WP7 og telefonen laget for.

Prinsippet med tråder for meldinger, og at alt er fokusert rundt personer er også smart. Men som en annen sa, har du ingen venner, styr unna WP7!

Av appene som etterhvert dukker opp, gjør mange telefonen enda bedre, og da tenker jeg ikke på Angry Birds!

Den ser grei nok ut. Det er mye annet fint å titte på både for en selv og andre enn mobiltelefonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt gleden av å teste denne flere ganger, og må si at det er en imponerende behagelig telefon. Ikke føles den stor ut heller, og skjermen er topp. Bryr meg midt i smultringen om piksler så lenge den gir meg det jeg vil ha, og det gjør denne telefonen.

 

Sammenlignet med andre telefoner er den lynrask (ja, LYNrask), genial til mail, herlig dersom man skal åpne og redigere word, meget godt kamera, god batteri tid og utrolig lekker kalender.

 

Tiles er en drøm og bruke, Metro UI ser og føles fantastisk ut. Det hele ser rett og slett stilfullt ut. Jeg har levd med Android og IOS i mange år, men ingen av disse har så langt kunnet måle seg med Windows Phone opplevelsen min.

 

Telefonen i seg selv ser faktisk ikke dum ut i det hele tatt, deilig matt farge, meget tynn og skjermen fyller fronten akkurat perfekt.

 

Jeg presser meg selv til å vente til første kvartal 2012 for å se hva som kommer på markedet, men det er 100% sikkert at jeg går over til Windows Phone. Mamma får en Radar til jul, så dette blir bra :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Diskusjonen om subjektive meiningar rundt utsjånaden til telefonen er fjerna. Dette vart berre tull som skapte irritasjon i tråden.

Til dei som deltok aktivt i diskusjonen: RAPPORTER det de meiner er trolling eller på andre vis brot på retningslinjene, ikkje svar.
Forstår ikkje at dette er så vanskeleg å forstå.

Reaksjonar tas på PM til meg.
Lenke til kommentar

Hvis denne får terningkast 6, så får vel Nexus og alle etterkommere også toppkarakter. Begynn å bruk skala fra 1-10 snart amobil.. Terningkastene har mistet sin verdi nå..

 

Hvorfor I helv/*^? skulle de ha det?

Android er jo bare dritt OS for folk som bare bruker mobilen sin til å endre innstillinger hele tiden.

 

Kanskje dette viser et meget godt poeng?(hvorfor karaktergivning fra 1-10 bør vurderes, og hvorfor etterkommere lett også vil få terningkast 6)

 

Den uttalelsen du kommer om her med at android bare er et OS for de som bruker smartmobilen til å endre innstillinger viser meg at du må sette deg dypere ned i smartmobil-verdenen. Dette er bare tull.

 

Folk endrer oppsettet på sin mobil i starten, og lar den for det meste forbli slik i etterkant. Har de nyere ønsker, så endrer de oppsettet igjen(nytteverdi). Det er nok ytterst få som leker med dette, heller er nok grunnen å teste ut for å finne fordeler, og det tar ikke lang tid! Har du kilder på noe som skulle tilsi annet?

 

Og hva er fordelen med å sette opp smartmobilen?

Brukeren selv kan personliggjøre sin egen enhet, der han lager et oppsett som tilfredstiller han mest, bedre progresjon ved og han slipper flere mellomoppgaver. Det kan lønne seg å bruke 1-2 timer på dette i starten, da folk som regel har en mobil i 1-2 år. Dette er og med på å øke brukeropplevelsen.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Snaaaasen telefon. Jeg har ikke helt penger til å investere nå, men overbevist at denne eller etterfølgeren blir min neste.

 

Bare en ting jeg ser jeg savner, SPEED DIAL!!!!! Hvorfor kan ikke fler legge til dette? Det er noe av det jeg liker best med min AndroidHTC. Utover det tror jeg WP7 er veien å gå på telefonfronten i fremtiden. Lekkert lekkert

Lenke til kommentar

Synd med så til de grader kjedelig design. Får overhodet ingen "må ha"-følelse. OS-et er ikke viktig da alle stort sett bare bruker en mobil til å ringe eller sende sms med. Det viktigste med en mobil er utseendet. Her burde det vært glinsende stål eller hvit emalje. F.eks sånn som Nokia gjør.

Ja og nei. Dersom du bare ringer og sender meldinger kjøper du knapt en smarttelefon til 5000 kroner. Så OS, funksjonalitet, skjerm og ytelse er svært viktig for dette segmentet av markedet.

 

Du vet at det blir din personlige mening. Faktum er at designet er kjedelig og kliss likt det meste av dagens mobiler. Derfor tror jeg nok ikke at du egentlig mener den er lekker.

Det skal ikke stå på selvironi, ser jeg. I første setning peker du på at en annen bruker kun gir uttrykk for en personlig mening. Før du videre fremstiller en egen, subjektiv oppfatning som et faktum. Det er om ikke annet en dobbelstandard.

 

Dere har begge rett. Design er et spørsmål om smak og behag. Det er derfor du vil finne dem som mener en Ford Granada er en skikkelig pen bil, og andre som mener den ser svært stygg ut. Det går begge veier.

Lenke til kommentar

Bare en ting jeg ser jeg savner, SPEED DIAL!!!!! Hvorfor kan ikke fler legge til dette? Det er noe av det jeg liker best med min AndroidHTC. Utover det tror jeg WP7 er veien å gå på telefonfronten i fremtiden. Lekkert lekkert

 

Dette kan lastes ned som en gratis-app, ingenting å irritere seg over :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her må noen ta en find and replace på Windows Mobile til Windows Phone ;)

Var kanskje å ta litt i, men ett sted stod det Windows Mobile i stedet for Windows Phone. Korrigert nå :)

 

 

Takk for tilbakemeldinger!

 

hmm, hvilken htc titan har dere testet? min er ikke 0,99mm tykk og ikke har den android marked heller!

 

Hvor står det at den har Android Market? Denne feilen finner jeg ikke.

 

"Det er ikke mange andre underholdningsprogrammer og spill installert på telefonen fra før, men du kan selvsagt laste ned begge fra Android Market eller fra Xbox-tjenesten til Microsoft. For de som har Xbox, kan det være greit å vite at du kan bruke spillerprofilen din der på mobilen også. I Xbox-tjenesten kan du også legge til venner, og vi tipper Xbox-tjenesten bare blir mer sosial fremover."

 

der sånn ca ;)

 

Der ja, takk!

Lenke til kommentar

Synd med så til de grader kjedelig design. Får overhodet ingen "må ha"-følelse. OS-et er ikke viktig da alle stort sett bare bruker en mobil til å ringe eller sende sms med. Det viktigste med en mobil er utseendet. Her burde det vært glinsende stål eller hvit emalje. F.eks sånn som Nokia gjør.

 

Rart at slike som deg gidder å være på forum:) Regner med de fleste her gjør utrolig mye mer enn ringing og sms. Jeg synes tlf er fin, men lumia 800 er nok finere

  • Liker 2
Lenke til kommentar

hva er det å se? ingenting... bare en stor skjer, ingenting annet, lavere oppløsning enn android mobiler med qHD skjerm så er ingenting og se på..... HTC Radar virker mye mer fristende, perfekt størelse og utsende.

 

Sier meg enig med laimherland.

Med en PPI på svake 198 føles telefonen en smule billig, og med en prislapp på 5000 kr. forventer man mer.

 

Jeg forventer en telefon som fungerer lynkjapt, med en kanonskjerm, og lettforståelige menyer. Har den et godt kamera, er det en bonus for meg, men ikke et krav. Og ifølge de som faktisk har testet denne, så har den alt det. At du lirer av deg noen teoretiske spesifikasjoner, betyr null og niks for meg, så lenge skjermen er skarp og lyssterk. Og det er den.

Den dagen du ikke lengre lar deg lure av flotte heftige specs på et papir, så har du oppdaget noe vesentlig. Inntil da, så får du kose deg med flotte papirspecs, og ikke bli alt for skuffet når du ser kompisen din med en flottere og bedre telefon, men med "dårligere" specs på papiret.

Det er lenge, lenge siden jeg lot meg lure av heftige specs skrevet på et papir. ;)

Endret av newnick
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...