Gå til innhold

Test: HTC Titan


Anbefalte innlegg

Tydligvis så er det geeks som vi ha topp speks. på mobiler, men en ulempe med dette - batteriet. HTC Titan er miks, hele telefonen er av høy kvalitet og skjermen er bra den (ikke den beste), men til gjengjeld så har den god batterikapasitet - noe som jeg personlig vektlegger. Kommer aldri til å gå over til Android igjen, og iOS er helt uaktuelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var innom lefdal og fikk prøvd denne i dag. De som er skeptiske på design og byggekvalitet, kan jeg personlig melde at den oser av begge deler. Den er virkelig stilren i sin matte aluminiumskasse, og skjermen var mer en bra nok. Jeg vil faktisk påstå at den er av det bedre jeg har sett på en mobil.

Men så til det jeg ble skuffet over. På min Android har jeg hatt en launcher som er prikk lik WP. WP virker for oss geeksa rimelig kjedelig, men når det er sagt, så var responsen upåklagelig. Tror ikke jeg kommer til å bytte bort android med dette, men jeg skjønner hva MS har tenkt. Kjapt, trygt og enkelt. Og skulle jeg valgt mellom denne og iphone 4 s, som jeg forøvrig også fikk trykket litt mer på, så er svaret meget enkelt.

Lenke til kommentar
Hvis denne får terningkast 6, så får vel Nexus og alle etterkommere også toppkarakter. Begynn å bruk skala fra 1-10 snart amobil.. Terningkastene har mistet sin verdi nå..
Hvorfor I helv/*^? skulle de ha det? Android er jo bare dritt OS for folk som bare bruker mobilen sin til å endre innstillinger hele tiden.
Kanskje dette viser et meget godt poeng?(hvorfor karaktergivning fra 1-10 bør vurderes, og hvorfor etterkommere lett også vil få terningkast 6) Den uttalelsen du kommer om her med at android bare er et OS for de som bruker smartmobilen til å endre innstillinger viser meg at du må sette deg dypere ned i smartmobil-verdenen. Dette er bare tull.Folk endrer oppsettet på sin mobil i starten, og lar den for det meste forbli slik i etterkant. Har de nyere ønsker, så endrer de oppsettet igjen(nytteverdi). Det er nok ytterst få som leker med dette, heller er nok grunnen å teste ut for å finne fordeler, og det tar ikke lang tid! Har du kilder på noe som skulle tilsi annet?Og hva er fordelen med å sette opp smartmobilen?Brukeren selv kan personliggjøre sin egen enhet, der han lager et oppsett som tilfredstiller han mest, bedre progresjon ved og han slipper flere mellomoppgaver. Det kan lønne seg å bruke 1-2 timer på dette i starten, da folk som regel har en mobil i 1-2 år. Dette er og med på å øke brukeropplevelsen.

 

Du har tydeligvis misforstått poenget. Jeg er ikke som deg som gidder å bruke et sekund på å tweake mobilen min. Ei gidder jeg å "sette meg dypere inn i smartmobil verden". Det er nettopp det jeg ikke vil. Jeg vil ha en mobil som jeg kan ta opp, ringe, sende noen meldinger, ta noen bilder, surfe litt og spille noen spill. Jeg driter i alle de nerde tingene som du kan gjøre med en Android. Les kommentaren til Einar Eriksen, er enig med ham.

Lenke til kommentar
Hvis denne får terningkast 6, så får vel Nexus og alle etterkommere også toppkarakter. Begynn å bruk skala fra 1-10 snart amobil.. Terningkastene har mistet sin verdi nå..
Hvorfor I helv/*^? skulle de ha det? Android er jo bare dritt OS for folk som bare bruker mobilen sin til å endre innstillinger hele tiden.
Kanskje dette viser et meget godt poeng?(hvorfor karaktergivning fra 1-10 bør vurderes, og hvorfor etterkommere lett også vil få terningkast 6) Den uttalelsen du kommer om her med at android bare er et OS for de som bruker smartmobilen til å endre innstillinger viser meg at du må sette deg dypere ned i smartmobil-verdenen. Dette er bare tull.Folk endrer oppsettet på sin mobil i starten, og lar den for det meste forbli slik i etterkant. Har de nyere ønsker, så endrer de oppsettet igjen(nytteverdi). Det er nok ytterst få som leker med dette, heller er nok grunnen å teste ut for å finne fordeler, og det tar ikke lang tid! Har du kilder på noe som skulle tilsi annet?Og hva er fordelen med å sette opp smartmobilen?Brukeren selv kan personliggjøre sin egen enhet, der han lager et oppsett som tilfredstiller han mest, bedre progresjon ved og han slipper flere mellomoppgaver. Det kan lønne seg å bruke 1-2 timer på dette i starten, da folk som regel har en mobil i 1-2 år. Dette er og med på å øke brukeropplevelsen.

 

Du har tydeligvis misforstått poenget. Jeg er ikke som deg som gidder å bruke et sekund på å tweake mobilen min. Ei gidder jeg å "sette meg dypere inn i smartmobil verden". Det er nettopp det jeg ikke vil. Jeg vil ha en mobil som jeg kan ta opp, ringe, sende noen meldinger, ta noen bilder, surfe litt og spille noen spill. Jeg driter i alle de nerde tingene som du kan gjøre med en Android. Les kommentaren til Einar Eriksen, er enig med ham.

 

Mao. ikke et så omfattende mobilmønster som veldig mange bruker? Du hadde jo klart deg bra med en billig og god kameramobil høres det ut som. og ikke en dyr high end device. Hvis ikke du orker å bruke tid på oppsett på din mobil, eller å sette deg inn i hva en smartmobil kan utrette, så er det helt greit for meg. Det sier meg bare at du ikke ønsker å dra fordel for oversikt og personalisering, samt muligheten for nyttige funksjoner.

 

Jeg mener sterkt her at brukere må få lov å ha mulighet til å sette opp sin egen smartmobil etter egne ønsker og behov. Det er for å fjerne mellomoppgavene, bedre oversikt, samt nå raskere frem til de tingene man bruker mobilen mest til. Noen widgets er mindre brukbare, mens nytteverdien er meget høye på andre. Det ser meget bra ut i Android 4. Og fordelene med widgets er enda større på tablets, uten at jeg skal gå nærmere inn på det. Du ser tilsynelatene ut til å være godt fornøyd med startskjermen på iOS. For min del blir dette for simpelt med bare snarveier til ikoner og mapper. Tatt alt dette i betraktning, så henger iOS litt etter, og jeg vet mange kunne tenke seg en endring her. Ting er nærmest uforandret siden 2007. Jeg som er interessert i smartmobiler føler at det blir alt fra tynt fra apples side. Fint for jenter, førstegangskjøpere og noen andre, men ikke for de som forventer litt mer.

 

Jeg vet ikke hvem som har missforstått her. Hva syns du om poenget jeg henviste til? Og er det ikke bra at en forbruker har frihet og valgmuligheter til å selv bestemme? Det er jo ikke akkuratt vanskelig. Jeg ser flere jenter som setter opp startskjermene med kontaktwidgets og mange andre typer widgets. De har muligheten til å ha et identisk oppsett som på iOS sin startskjerm, men de velger å ikke ha det så enkelt. Hva tror du er grunnen til dette?

 

"Android er jo bare dritt OS for folk som bare bruker mobilen sin til å endre innstillinger hele tiden."

 

Jeg ba deg også å komme med kildehenvisning til dette utsagnet om det finnes? Jeg skrev at folk normalt kun setter opp mobilen i starten, og lar den stort sett være sånn i etterkant. Igjen, hvorfor tror du folk benytter seg av denne funksjonen? Forventer nesten å høre et som som lyder "nytteverdi" her.

 

Tilbake til det første svaret ditt til meg som er quotet her i denne meldingen.

 

Her er hva Engadget skrev om Galaxy Nexus:

Let's not beat around the bush. The Galaxy Nexus is definitely the best Android phone available today -- it's possibly even the best phone available today, period.

 

Syns du fortsatt at ditt første svar treffer godt? Jeg er avventende på et saklig svar.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Du har tydeligvis misforstått poenget. Jeg er ikke som deg som gidder å bruke et sekund på å tweake mobilen min. Ei gidder jeg å "sette meg dypere inn i smartmobil verden". Det er nettopp det jeg ikke vil. Jeg vil ha en mobil som jeg kan ta opp, ringe, sende noen meldinger, ta noen bilder, surfe litt og spille noen spill. Jeg driter i alle de nerde tingene som du kan gjøre med en Android. Les kommentaren til Einar Eriksen, er enig med ham.

 

Hvor er kommentaren til Einar Eriksen?

 

Satt forresten med søstera til dama i gårkveld og gikk igjennom Android og iOS siden hun skulle kjøpe seg ny telefon i dag, enten en Samsung Galaxy S II eller en iPhone 4S. Hun kjøpte seg Samsungen, var ikke tvil engang, og hun er ikke akkurat veldig nerdete av seg, for å si det mildt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til de som tviler på designet, den er noe mye bedre i virkeligheten enn på bildene.

 

Myriam Joire, fra Engadget Mobile sa "this is the best phone HTC has ever made". Det sier sitt, gjør det ikke?

 

Jeg har den selv. Helt fantastisk, men må få den byttet med en ny en, ettersom den henger seg så kraftig at jeg må kjøre "factory reset" (hold inn begge volumtaster når den booter).

 

Det er ikke flere enn meg som har hatt lignende problemer? Vil helst ha modellen, det er den beste telefonen jeg har brukt i mitt liv.

Lenke til kommentar

Hvilken android launcher var det?

Launcher 7. Du finner den på marked.

 

Til de som tviler på designet, den er noe mye bedre i virkeligheten enn på bildene.

 

Myriam Joire, fra Engadget Mobile sa "this is the best phone HTC has ever made". Det sier sitt, gjør det ikke?

 

Jeg har den selv. Helt fantastisk, men må få den byttet med en ny en, ettersom den henger seg så kraftig at jeg må kjøre "factory reset" (hold inn begge volumtaster når den booter).

 

Det er ikke flere enn meg som har hatt lignende problemer? Vil helst ha modellen, det er den beste telefonen jeg har brukt i mitt liv.

Mitt førsteintrykk var kjedlig. Er den det? Ellers syns jeg som sagt telefonen oste av god design og god brukervennlighet.

Lenke til kommentar

Android er jo bare dritt OS for folk som bare bruker mobilen sin til å endre innstillinger hele tiden.

Javel, så iOS er noe man ikke kan forandre på noen instillinger med altså?

 

Bra at noen bekrefter at iOS er totalt skrapet for muligheter og valgmuligheter. Som da igjen gjør at en iPhone eller iPad blir uhorvelig kjedelig enormt kjappt.

 

Og alle vet jo at forandring fryder av og til, selv på en mobiltelefon. Og bli tvungen til å bruke det samme utsende med samme farger år ut og år inn er noe som ikke skulle ha vært lov. En mobil med noe slikt skulle ha blitt slaktet brutalt i en test. Spesielt når utsende og fargene er det samme nå i dag som det var i 2007.

 

DETTE ER GALSKAP OG IDIOTI.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Hvorfor svarer folk på usakelig trolling? Om noen så mye som ymter til å si at en av de tre store er "bare dritt", så er det bare å la være å svare.

 

For å sette de opp mot veggen, sånn vi forhåpentligvis slipper mer trolling fra de samme brukerne i fremtiden. Da vet de at de ikke blir tatt seriøst. Det er i alle fall teorien. I praksis fungerer det ikke alltid, men ofte.

 

#66 bør jo være et nøkkeleksempel. Håper jeg.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Men fra spøk til revolver, hvordan er batteriet på denne?

Utmerket. Med Huawei U8800 brukte jeg to batterier per dag.

 

Titan bruker jeg betydelig mer. I tillegg ser jeg video, er konstant pålogget Messenger og Facebook Chat (gjorde ingen av delene med U8800), spiller spill og den varer hele dagen med 20-40% batterikapasitet igjen. :)

 

Lenke til kommentar
Testet denne på Elkjøp og må si at hastigheten og flyten i WP7 var helt fantastisk :)
Synd med så til de grader kjedelig design. Får overhodet ingen "må ha"-følelse. OS-et er ikke viktig da alle stort sett bare bruker en mobil til å ringe eller sende sms med. Det viktigste med en mobil er utseendet. Her burde det vært glinsende stål eller hvit emalje. F.eks sånn som Nokia gjør.
Syns den var lekker jeg i virkeligheten.
Du vet at det blir din personlige mening. Faktum er at designet er kjedelig og kliss likt det meste av dagens mobiler. Derfor tror jeg nok ikke at du egentlig mener den er lekker.

 

Jeg syns nå også at den er ganske lekker.. Har du noe imot at andre er uenig med deg? :p

Lenke til kommentar

Bestilt og betalt! Gleder meg til jeg får den. Nå har jeg slitt meg gjennom 4 lange år med den første versjonen av iPhone. Tenker jeg fortjener dette!

 

Hadde egentlig tenkt å bestille den for leeeenge siden, men da jeg så nyheten om HTC Zeta var det fristende å vente.. Men bestemte meg for at istedenfor å lide meg gjennom ~1/2 år med dritten jeg har nå, skal jeg heller klare å komme meg gjennom tiden om et halvt år hvor jeg ønsker meg ny mobil igjen :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...