Gå til innhold

Her er favorittmobilene våre gjennom tidene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1.jpg

 

Såpestykket kostet mange penger og døde på havet. Men en annerledes mobil som jeg satte pris på. Nektet liksom og kjøpe Nokia som alle andre

 

motorola-v66-k9n-460.jpg

 

En annen som virkelig skilte seg ut, og som jeg solgte til en kar som drev gatekjøkken og ville ha noe kult.

 

Motorola-A780-01.jpg

 

Linux mobilen A780 var lenge drømmen, men det begynte å skje så mye da at den ble fort "gammel"

 

187466d1277969465-whats-your-mobile-phone-line-history-moment-sony-ericsson-t610-mobile-phone.jpg

 

SE T610. Dette var vel mobilen da man virkelig kunne lage og sende MMS enkelt med Quickshare. Fin var den også. En av de beste jeg har hatt.

 

 

Prøvde å finne noen flere men husker ikke navnet.....

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

Nokia N900. Det er en DATAMASKIN som OGSÅ er en MOBILTELEFON. Det var ravende sinnsykt. Laste ned torrents med torrentklient, se filmer, kjøre IRC og full facebook i bakgrunnen, sitte og dalle i xterm og redigere hva man enn ville på hele mobilen.. Nokia slengte til og med med en IR-port because FUCK YOU WE CAN thats why.

 

Fantastisk stykke mobil.

 

 

Men den jeg husker BEST er nok Doro'en fra tiden SMS ble introdusert. Good times. Snakker om skjerm! En linje tekst som hakker inn fra høyre mot venstre. Good times good times.

Lenke til kommentar

Det er to mobiler som særlig har gledet meg opp gjennom årene. Den ene er Ericsson GH688. http://www.amobil.no/artikler/retrotest_ericsson_gh688/67056

En svært trofast mobiltelefon, bunnsolid og feilfri.

 

Noen år senere fikk jeg meg en Ericsson T39. En lettvekter, kompakt. Rett og slett kanonbra. Dekningen var også suveren. Fremdeles mobilen jeg tar med meg når jeg er på langtur på fjellet. Både på grunn av enorm batteritid, og fordi den fanger opp signaler langt forbi der dagens mobiler må melde tapt. Et pluss var det også at den kunne vise fire forskjellige gråtoner i displayet.

 

http://www.gsmarena.com/ericsson_t39-pictures-252.php

Lenke til kommentar

ericsson t68,det var den første telefonen jeg kjøpte med egne penger.husket den sto mellom ericsson t68 og nokia 8310.jeg valgte t68 pga den hadde farge skjerm.det var kansje den beste telefonen jeg har hatt noen gang.

ert68_00.jpg

Dette er den absolutte favoritt blandt mine mange mobiltelefoner. T68 "Gulltelefonen" var vel den siste som kom fra Ericsson før det nye selskapet SonyEricsson ble opprettet. Modellen T68 ble videreført av SE, men da i en lyseblå farge som ikke kunne måle seg mot originalen.

Selv om min T68 nå er mer eller mindre "kaputt" så blir den aldri sendt videre til skroting. Den har "hedersplassen" i roteskuffen min :whistle:

 

Den telefonen som ligger nærmest T68 på favorittpallen, blir nok SE T610 som også var en meget stilren telefon.

Lenke til kommentar

1.jpgSåpestykket kostet mange penger og døde på havet. Men en annerledes mobil som jeg satte pris på. Nektet liksom og kjøpe Nokia som alle andremotorola-v66-k9n-460.jpgEn annen som virkelig skilte seg ut, og som jeg solgte til en kar som drev gatekjøkken og ville ha noe kult.Motorola-A780-01.jpgLinux mobilen A780 var lenge drømmen, men det begynte å skje så mye da at den ble fort "gammel"187466d1277969465-whats-your-mobile-phone-line-history-moment-sony-ericsson-t610-mobile-phone.jpgSE T610. Dette var vel mobilen da man virkelig kunne lage og sende MMS enkelt med Quickshare. Fin var den også. En av de beste jeg har hatt.Prøvde å finne noen flere men husker ikke navnet.....

 

hadde den jeg også. eller rettere sagt: har den fortsatt. men bruker iphone 3gs som primær nå.

Lenke til kommentar

Min første Mobil var en Motorola Microtac (http://wifizone.de/contrexx/images/content/motorola_microtac.jpg) et beist av en mobil med ekstra stort batteri.

 

Den mobilen jeg digget mest i min oppvekst er siemens M55 (http://st2.gsmarena.com/vv/bigpic/sim55.gif) Denne mobilen syntes jeg var genial, mest pågrunn av at den hadde lysdioder på siden av mobilen som viste om det va kommet en melding eller om noen hadde ringt. slik at man slapp ta opp mobilen å trykke på en knapp for å se om det var skjedd noe dær... Savner egentlig den funksjonen på dagens mobiler...

Lenke til kommentar

Nokia 3310 og 3330 er vel de jeg har vært mest glad i fra nokia, fantastiske telefoner. Hadde også en Ngage, som var dritkul, men dritdårlig.

 

Av Sony Ericsson (som jeg har brukt mest) er det t610 og t630 som har gledet meg mest. Fargeskjerm, kamera, infrarød og blåtann for å sende filer! fantastisk! Ellers har jeg hatt nesten alle(!) de forskjellige i W serien, byttet med en gang det har kommet en ny. Mobilfrelst^^

 

Nå bruker jeg iPhone og er godt fornøy :D

Lenke til kommentar

ericsson t68,det var den første telefonen jeg kjøpte med egne penger.husket den sto mellom ericsson t68 og nokia 8310.jeg valgte t68 pga den hadde farge skjerm.det var kansje den beste telefonen jeg har hatt noen gang.

http://st2.gsmarena.com/vv/pics/ericsson/ert68_00.jpg

Må si meg helt enig i valget av Ericsson T68. Det var riktignok ikke jeg som eide den, men pappa hadde en slik en. Etter hvert som han fikk seg ny arvet jeg hans telefon. Den har fungert utmerket helt frem til i dag. Nå er det riktignok en stund siden den har vært min hovedtelefon, men når andre telefoner er på reparasjon finner jeg frem T68. Batteritiden er stadig lenger enn moderne smarttelefoner og telefonen er liten, og ligger veldig bra i lomma.

 

Det største minuset med telefonen er nok at den skriver meldinger svært sakte når minnet begynner å bli fullt, og at det generelt er ganske lite minne på den.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...