Gå til innhold

Her er favorittmobilene våre gjennom tidene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fram til hvilket år går dere når dere skal trekke fram favorittene gjennom tidene? Burde inkludert dagens smarttelefoner.

 

Husker jeg var 17 da jeg fikk min første telefon, en Nokia 3310. Etter det hadde jeg SE T610, SE K610i, Nokia 3510i, LG KU990 og nå HTC Desire.

 

Er ingen av dem jeg har noe spesielt forhold til, men husker tilbake til da jeg hadde en 3510i med flere manglende taster og en penn :!:

Lenke til kommentar

Min første :)

 

Ericsson-GA628.jpg

 

Første mobilen som kunne motta OG sende sms. Det den ikkje kunne dessverre var å lagre navn opp mot telefonnummer. Difor hugsar eg forsatt telefonnummer til venner og kjente :p

 

 

Stemmer ikke at Ericsson var først ute når det gjelder å kunne både sende og motta sms, det var det Nokia 2110 som var.

 

Nokia-2110.jpg

 

Dette var min første gsm telefon, kjøpte den i 1994 eller 1995. Hadde deretter stort sett alle toppmodellene fra Nokia fram til jeg fikk en Ericsson T68 før en USA tur siden Nokia på det tidspunktet ikke hadde triple band. Deretter har det bare vært SE fram til jeg endte opp med koreansk telefon tidligere i år.

 

Er tre telefoner jeg vil trekke fram, Nokia 2110 (første skikkelige gsm telefon), Ericson T68 (fargeskjerm, trippelband og moderne brukergrensesnitt) og ikke minst SE W995 som er den beste konvensjonelle telefonen som er laget, det blir sikkert heller aldri laget en bedre konvensjonell telefon enn W995.

 

sony-ericsson-w995-pictures-1.jpg

Lenke til kommentar

Min favoritt heter Siemens M65.

 

Siemens_m65+-+www.old-handphone.blogspot.com.jpg

 

Ekstremt solid sports- eller håndtverkertelefon.

Ingen minnekort, GPS, 3G eller mp3, men ålreit fargeskjerm og kamera.

Da jeg så reklame for Opera Mini på TV2, installerte jeg det straks på denne telefonen. Etterhvert surfet jeg nesten like mye på denne som på PC.

 

Jeg kjøpte en ny Nokia N73 da jeg mistet min kjære Siemens M65. Fikk den igjen nesten et år senere. Militærpolitiet hadde hatt den i en skuff og ikke sagt noe.

 

En solid telefon som desverre hadde alvorlige softwarebugs.

Noen ganger slo den seg av uten grunn.

Softwareoppdatering fantes, men man måtte ha spesialkabel for å installere den.

 

Død over spesialkabler som må kjøpes separat for 450 kroner!

 

Grundig test av M65:

http://www.amobil.no/artikler/siemens_m65/9225

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ingen Nokia 3310?

Telefonen som jeg mener gjorde det vanlig for mannen i gata å eie telefon :-)

 

Kjørt for bursdags pengene i 2000(mener jeg), 1000 kroner med kontantkort som kostet fletta å bruke!

 

Jeg vet ikke helt, min første telefon var en 3210, og jeg var ganske sent ute med å få mobil, føler ikke 3310 var "mannen i gata"-gjennmobruddstelefonen.

 

AtW

Åja, muligens det var bare min krets :-)

Lenke til kommentar

For min del må det være denne: (Siemens SX1: Min første smattelefon og den rareste så langt)

 

 

4462571824745669.JPG?0.4656846133269421

 

 

og Siemens SL45i (Den absolutt beste og elegante designen, selv idag.)

 

 

sl45i.jpeg

 

 

Ønsker fortsatt at noen lager en oppdatert versjon av SL45i.. Med litt større AMOLED skjerm og kamera.

Har hatt begge de to. Elsket SX1 og jeg hadde aldri kvittet meg med den hadde det ikke vært for at firmwaren var elendig og totalkrasjet telefonen. Hadde en SL45i som jeg arvet av brodern. I grunn hatt mange Siemens-telefoner og jeg var knallfornøyd med alle sammen.

 

Min første telefon var forresten en Philips Diga.

N479sdBivuXAB36z7Bfv.jpg

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...