Gå til innhold

Nå kommer det PVR til alle


Anbefalte innlegg

Jeg vil genrelt være forsiktig med å bokssette andres behov. Men vil din løsning klare å bytte kanal for flere programmerte opptak på egenhånd?

 

Når det gjelder altibox ( som et svar på siste kommentar )

For øyeblikket kan man få dekoren selv til å skifte kanaler selv om det ikke er PVR.

 

Man skal også kunne fjernstyre kanalvalget via Internett , men sit jeg prøvde fungerte det ikke selv om det har gjort det før.

 

 

 

Det er 3 ting man krever.

  1. automatisk kanal skifte
  2. opptak
  3. ta vare på opptaket til senere bruk

problemet er å få til alle 3 valgene på en gang,

 

velger man PVR så har man bare de 2 øverste.

 

velger man vanlig dekoder og ekstern opptaker så har man vanligvis bare de 2 siste valgene

 

hvis man i tillegg må betale ekstra ( pr måned ) for PVR så vurdere man behovet

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mit personlige valg i forholdt til det behovet jeg har så er det altså nei takk til PVR.

 

Her må man selv vei fordeler ,ulemper og pris mot det behovet man har.

 

Problemet er altså ikke engangskostnaden men det man må betale å måneden .

for altibox så koster pver det samme som 2 dekodere selv om det er bare en dekodere.

man må også betale etablering ( eller aktivering av tjenesten )

Lenke til kommentar

Jeg kan med erfaring si at denne dekoderen er den beste jeg noen gang har hatt! Fikk den ca 1 mnd tidligere enn "vanlige" CD kunder pga jeg vant den i en konkurranse på jobb.

 

Har tidligere erfaring med GET på kabeltv, og syns PVR dekoderen dems var ganske så bra (utenom noen tilfeller den måtte byttes).

 

Denne derimot er så SINNSYKT rask! ikke bare litt rask, SINNSYK! tar 5 sekunder å slå den på før man får bilde, og kanalbyttingen er fantastisk rask den også ( i forhold til f. eks gets dekoder). den er også mye mer stillegående enn den forrige CD dekoderen, noe som jeg ser på som et lite ekstra +! :)

 

Designet bryr jeg meg ikke noe om, er jo selvfølgelig det inni den som teller for min del!

 

Så til alle som har tenkt å skaffe seg denne dekoderen, så kan jeg med egen erfaring anbefale den på det sterkeste! Kjempejobb av Canal Digital å få inn denna dekoderen!

Lenke til kommentar

Canal digital lovte dem som hadde den gamle pvr opptakeren at de skulle få kjøpe den nye for 1500,- og beholde den gamle. Men da måtte de bestille den nye pvr tuneren før utgangen av november. Var ikke noe snakk om at dette IKKE gjaldt satelittkunder. Kommer til å sende dem et skriv om hva jeg mener om slik elendig kundebehandling! Samt oppsigelse av mitt abonnement.

Lenke til kommentar

Canal digital lovte dem som hadde den gamle pvr opptakeren at de skulle få kjøpe den nye for 1500,- og beholde den gamle. Men da måtte de bestille den nye pvr tuneren før utgangen av november. Var ikke noe snakk om at dette IKKE gjaldt satelittkunder. Kommer til å sende dem et skriv om hva jeg mener om slik elendig kundebehandling! Samt oppsigelse av mitt abonnement.

Såvidt jeg har sett etter er det kun kabeltv-selskapet som har annonsert og snakket om dette. Ved spørsmål ang. dekoderen til parabol har de bare sagt at den blir lansert senere og ikke nevnt noe tilbud/pris der.

Nå har stort sett parabolkundene alltid blitt prioritert, så nesten bare rimelig at enkelte ting går i kabel-tv-kundenes favør.

 

Jeg kjøpte selv en vanlig HD-dekoder for 1.999 kr. Ja, den samme som dere kan få for 1 kr eller 495 kr...

Lenke til kommentar

Jeg kan med erfaring si at denne dekoderen er den beste jeg noen gang har hatt! Fikk den ca 1 mnd tidligere enn "vanlige" CD kunder pga jeg vant den i en konkurranse på jobb.

 

Har tidligere erfaring med GET på kabeltv, og syns PVR dekoderen dems var ganske så bra (utenom noen tilfeller den måtte byttes).

 

Denne derimot er så SINNSYKT rask! ikke bare litt rask, SINNSYK! tar 5 sekunder å slå den på før man får bilde, og kanalbyttingen er fantastisk rask den også ( i forhold til f. eks gets dekoder). den er også mye mer stillegående enn den forrige CD dekoderen, noe som jeg ser på som et lite ekstra +! :)

 

Designet bryr jeg meg ikke noe om, er jo selvfølgelig det inni den som teller for min del!

 

Så til alle som har tenkt å skaffe seg denne dekoderen, så kan jeg med egen erfaring anbefale den på det sterkeste! Kjempejobb av Canal Digital å få inn denna dekoderen!

Det er ingen som har påstått noe annet. Det er kundebehandling og prispolitikken til CD vi er sure over.

Lenke til kommentar

Nettmøtet med Canal Digital husker jeg. Der spesifiserte de gjentatte ganger at de ikke kunne snakke for Parabol-selskapet. Og ellers gjentok de bare seg selv om at tilbudet var kjempefantastisk fordi man allernådigst fikk lov å beholde dekoderen man allerede har kjøpt, sånn at de kan dingle ekstratjenester foran nesen din, for å få den til å virke. Det var det aller minst informative nettmøtet jeg har lest gjennom.

 

Har allerede fiber helt inn i stua, etter han som bodde her før. Bare prisen og god evne til å tilgi som gjør at jeg er hos Canal Digital. Og så er jeg litt motstander av å ha identisk nedetid på internett og TV.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Jeg har vært CD kunde i nesten 20år. Helt siden de lanserte de ubrukelige boksene sine så har jeg og veldig mange med meg ventet på denne boksen fordi noen hadde hørt rykter om at CD ville lisensiere en Technisat boks eller lignende high end enhet.

Når de da endelig får lansert faenskapet så skal vi måtte betale fullpris??

Etter år med de skrapboksene CD har hatt så burde vi fått den gratis som plaster på såret.

Jeg er ikke langt unna å bytte leverandør av tv signalet her i huset. :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...