Gå til innhold

Spill til Nintendo NES


Anbefalte innlegg

Jeg er lysten på å kjøpe litt flere spill til min gamle Nintendo NES.

Har kikka litt på ebay, men der selges bare gamle orginale spill som koster rimelig mye.

noen som vet om det finnes "alt i ett" brikker, f.eks 200 spill på 1 brikke? Mener å ha sett dette før.

NES er jo 20-25 år gammel nå, så håper spillene er freeware og at jeg ikke bryter noen retningslinjer mtp pirat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Bumper denne istedet for å starte min egen tråd, i og med at spørsmålet mitt er det samme som trådstarter sitt.

 

Jeg har akkurat fått byttet connector på min gode, gamle NES, og den fungerer tilfredsstillende nå. Dessverre ga jeg bort omtrent alle spillene mine for en 10-15 års tid siden, så jeg sitter kun på 7 spill for øyeblikket.

 

Jeg har sett på Amazon.co.uk (gode priser), Finn.no (lite med spill), QXL.no (moderat med spill tid varierende priser), Sortiment.no (ekstremt dyrt) og Games1.no (ekstremt dyrt). Er det noen som har tips til noen andre sider?

 

Jeg vil kun kjøpe originalspill, og jeg har egentlig ingen planer om å gjøre NES'en sonefri (selv om det er lekende lett).

Lenke til kommentar

Er du på jakt etter NES spill så er ebay plassen.

 

Forresten når vi snakker NES, er det noen som vet hva det spillet het som man kunne være en prinsesse, husker ikke om spillet kun var basert på det, men var noe alla mario. Mener også at det var bilde over halve spillet av ei prinsesse.

Endret av KarmaZ
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Når det gjelder priser på Nes, Snes og Megadrive etc, så er ikke prisene til sortiment.no og games1.no ekstremt dyrt! Mange av disse spillene drar seg mot 25år noen eldre, prisene stiger for hvert år som går grunnet stor samlerverdi og etterspørsel. Se på spill som Radiant Silvergun og Castlevania Vampires Kiss på Saturn og Snes, her må du lett gi opp mot 1500kr! Venter du 10 år til kan jeg garantere att alle spillene er kjøpt opp og de som er til salgs vil koste skjorta, så 299 kr er ikke dyrt i det hele tatt for spill som Super Street Fighter 2 og Mario World.

 

Noen skriver kjøp på ebay der er det billig,feil!!! De som selger på ebay er svært bevisste på hva de skal ha for varen, i tilegg så kommer frakt og moms samt forenklet tollgebyr i tilegg da vil spillet havne langt over 299kr!

 

Skal man hive seg på retro bølgen så må man betale for det, eller så kan man altid spille på "crap" emulatorer ulovlig! Det er ikke noe annerledes enn de som samler på gamle vinyl plater, de må betale for at det er lite av det samt at det hotte går for en høyere pris. Jeg er en aktiv gamer på 37 år og har spilt siden 1984, startet med en Commodore 64, så jeg vet hva jeg snakker om her.

 

Pal spill er ofte mye dyrere en NTSC utgavene, dette har med volum å gjøre. Nes var i sin tid utrolig stor i USA, dermed fikk de opparbeidet ett meget stort utvalg som man kunne velge fra med spill. Det er en enkel sak å modde en Nes, dermed kan man spare litt ved å skaffe seg en NTSC versjon av spillet. Har man mulighet til å dra til Tokyo, så kan man skaffe seg retro maskin og spill til en meget lav penge, i butikker som Super Potato ol.

 

Retro maskiner som er svært populære nå er Nes, Snes, Megadrive Neo Geo AES, PC Engine, Sega Saturn, Dreamcast, Amiga 500 og 1200.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...