Gå til innhold

skyrim + dame = ?


Anbefalte innlegg

Har lyst til å få dama litt interessert i pc spill, en felles aktivitet =)

er dette ett spill man kan "tvinge" dama til å prøve for å få henne litt interressert i PC spill, eller har det liten kvinne faktor? (tidligere lite interesse for spill)

 

Noen som har hatt hell med sine respektive? Hun er ikke no særlig glad i vold...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en kone som ikke er særlig interessert i spill, men er selv det og dermed prøvd litt forskjellig for å se om hun finner noe morsomt. Vi fant Lego: ja jeg vet det er litt barsnlig, men det er uskyldig vold, har noe av det beste to-playermodus som jeg har sett blant annet: Begge kan droppe ut når de vil, man trenger altså ikke pause hvis dene ene tar en liten pause. Hvis det blir for vanskelig kan den som syns det er kjipt bare droppe ut å la den andre gjøre for eksempel. Vi spiller det på PS3, og syns det er hyggelig :)

 

Skyrim derimot kunne jeg aldri fått henne interessert i. Nå er ikke hun særlig stor fan av fantasy heller da

Endret av Fahlar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg likte ikke skyrim så veldig godt, men nå synes jeg at det ble for kjedelig i lengden da jeg er veldig utålmodig av meg når det gjelder spill.

 

Lillesøstra mi derimot har allerede sittet oppe i flere netter og spilt til hun blir grønn i trynet, så du må nok bare prøve deg frem.

 

Prøv å lokke henne med at hun kan lage sin egen figur med utseende hun selv ønsker? Det er jo noe Sims aktig og hvis jeg ikke tar feil så er de aller fleste som spiller/liker Sims kvinnfolk?

Lenke til kommentar

Er vel litt for mange jenter som tror at spill er bare for gutter, noe denne reklamen er et typisk eksempel på:

 

http://www.youtube.com/watch?v=gPE4f2xRT9U

 

Lurer på hvordan jentene hadde reagert hvis kjøkkenmaskina til dama laget for mye lyd når typen skulle se på TV, så han kasta den ut vinduet så dama ikke fikk lage middag...

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Har lyst til å få dama litt interessert i pc spill, en felles aktivitet =)

er dette ett spill man kan "tvinge" dama til å prøve for å få henne litt interressert i PC spill, eller har det liten kvinne faktor? (tidligere lite interesse for spill)

 

Noen som har hatt hell med sine respektive? Hun er ikke no særlig glad i vold...

 

Om hun ikke liker vold tror jeg ikke Skyrim vil slå noe særlig ann. Det jeg har funnet ut er lettest for å få folk (også menn) som ikke liker spill til å bli interessert er å finne noe man kan konkurrere med hverandre i og la den andre vinne av og til. Bare ikke gjør det for åpenbart at du lar dem vinne. Et problem mange har er at de er altfor gode, så folk som aldri har spilt det spillet før (eller noe annet, for den saks skyld) vet de ikke har sjanse mot deg. I Battlefield: Bad Company 2 overlevde jeg sjelden mer enn ti sekunder. Da er det ikke morsomt lengre, så det frister ikke å prøve Battlefield 3 eller Modern Warfare 3 på nettet. Anyway, det du kan gjøre er for eksempel å spille et bilspill mot hverandre (eller Mario Kart om du har Wii) og gjøre det litt dårligere enn vanlig. Sleng ut med vilje i en sving, kræsj med vilje og så videre. Så lenge det ikke er åpenbart at du gir dama en sjanse vil hun nok like det fordi hun kan slå deg på hjemmebane (men ikke tap hver gang heller). ;) (nå er hun jo neppe en idiot som ikke skjønner at du lar henne vinne, men hun vil nok like det likevel.)

Endret av vikingkylling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha

Er vel litt for mange jenter som tror at spill er bare for gutter, noe denne reklamen er et typisk eksempel på:

 

http://www.youtube.com/watch?v=gPE4f2xRT9U

 

Lurer på hvordan jentene hadde reagert hvis kjøkkenmaskina til dama laget for mye lyd når typen skulle se på TV, så han kasta den ut vinduet så dama ikke fikk lage middag...

 

er vel litt for mange gutter som tror at kjøkkenet og matlaging bare er for jenter, noe innlegget jeg quoter er et typisk eksempel på.

 

for min del er det jeg som er den som spiller her i huset, og gubben er ikke interesert overhodet. har prøvd å få han til å spille opp igjennom årene, men han har ikke interesse for det. så det går vel begge veier det der. fikk han til å spille litt på ps2en, emn det var en kort periode,... og siden det har han ikke giddet. men han har sine ting han brenner for, og så lenge han ikke klager på spillinga mi- så sier ikke jeg noe på at han holder på med sitt heller.

 

forøvring så er jeg litt skuffet over MQ til skyrim, håper det kommer en eller annen patch for å forlenge den.

 

ellers har jeg ikke noe tips for hvordan å få noen som ikke liker spill til å spille. du kan jo tenke deg selv, om hun skulle dra deg rundt på shopping, du blir jo ikke mer glad i det dess lenger du er der?

Lenke til kommentar

Er vel litt for mange jenter som tror at spill er bare for gutter, noe denne reklamen er et typisk eksempel på:

 

[...]

 

Lurer på hvordan jentene hadde reagert hvis kjøkkenmaskina til dama laget for mye lyd når typen skulle se på TV, så han kasta den ut vinduet så dama ikke fikk lage middag...

 

er vel litt for mange gutter som tror at kjøkkenet og matlaging bare er for jenter, noe innlegget jeg quoter er et typisk eksempel på.

 

(...)

Det var med overlegg at jeg brukte kjøkkenet som eksempel andre veien. Det er jo like stereotypisk at matlaging er for kvinnfolk som at spill er for gutter. Det var jo noe matlaging hun drev på med i reklamen også, så den var dobbel fail.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha

Er vel litt for mange jenter som tror at spill er bare for gutter, noe denne reklamen er et typisk eksempel på:

 

[...]

 

Lurer på hvordan jentene hadde reagert hvis kjøkkenmaskina til dama laget for mye lyd når typen skulle se på TV, så han kasta den ut vinduet så dama ikke fikk lage middag...

 

er vel litt for mange gutter som tror at kjøkkenet og matlaging bare er for jenter, noe innlegget jeg quoter er et typisk eksempel på.

 

(...)

Det var med overlegg at jeg brukte kjøkkenet som eksempel andre veien. Det er jo like stereotypisk at matlaging er for kvinnfolk som at spill er for gutter. Det var jo noe matlaging hun drev på med i reklamen også, så den var dobbel fail.

 

1950 er vel lenge siden nå vel?

 

forøvrig så dreier den reklamen seg hverken om spilling eller matlaging- men om at jenter blir jævla humørsyke når de har mensen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha

Denne sterotypien som Orwandel bragte opp?

der han sier at jenter ikke liker spill, og impliserer at kjøkkenmaskiner er "livet vårt" ?

og samtidig henviser til en reklame hvor jenter blir fremstillt som bitcher pga pms?

 

så, hvordan sterotypi er det "dere" reagerer på?

 

for jeg kjenner overhodet ingen i min generasjon, eller mine foreldres generasjon for den saks skyld som lever opp til dette. gjør du?

det eneste to parene jeg vet om som lever etter "kjærringa på kjøkkenet, gubben i garasjen" er mine besteforeldre, og foreldrene til gubben, og begge parene er godt voksne.

 

synes det blir litt merkelig å først komme med utsagn som at jenter ikke liker spill/ at typen spiller, og fremstille det som rart,... og så samtidig komme med kjøkkenklisjeen. blir temmelig selvmotsigene i mine øyne.

Lenke til kommentar

Ok, du misforstår visst helt poenget mitt...

 

1. Reklamen bygger opp om stereotypen om at damer hører hjemme på kjøkkenet og bare gutter spiller spill. Jeg misliker reklamen pga. dette.

 

2. Jeg vet at mange jenter spiller spill. Jeg vet at mange gutter liker å lage mat. Derfor er reklamen teit og dum. Spesielt siden den er myntet på jenter.

 

Så for å oppsummere. Jeg synes flere jenter burde spille spill, og jeg vet at sikkert like mange gutter som jenter liker seg på kjøkkenet. Jeg synes reklamen er dum.

 

Ok?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...