Gå til innhold

Test: Vi sjekker ytelsen i Skyrim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er alle refleksjoner på stein veldig "skinnende" hos dere? Mitt skjermkort er et par generasjoner gammelt og spiller på "high" som den anbefalte selv og har et problem med at alt skinner så mye.

 

Er slik på mitt 8800 GTS kort, veldig polert marmor over alt for å si det sånn. Har et radeon 6950 på vei i posten, så skal se om det blir forskjell.

 

Her er et vedlagt screenshot med et eksempel.

post-9924-0-51306800-1321540696_thumb.jpeg

Lenke til kommentar

Skyrim er veldig dårlig mtp Crossfire, i flere eksempler så scaler det faktisk negativt når du bruker CF, sitter selv på 3x6970 @ 950Mhz og får 50-100FPS ute og 150fps+ inne med 1 kort, dette går faktisk noe ned når jeg skrur på kort 2 eller 2 og 3.

 

Som det er nevnt tidligere Skyrim bruker kunn 2 Kjerner / 4 threads så hjelper mye og gå opp på klokkehastigheten.

 

Har ikke prøvd og endre det til Fallout.exe, men har brukt et par andre mods som vistnok skal gi litt bedre ytelse uten at jeg kan si at det har gjort store forandringer (max 10fps+)

 

Jeg venter manisk på HD textures, og fix som løser CF og skikkelig multi-core.

Lenke til kommentar

i7 950 @ 4.5GHz24 GB Ram (har installert large address patch fordi Skyrim bruker kun 2gb minne uten mod)SLI 570U2711 2560x1440Loffer rundt med låst 60 fps men er veldig ofte det dypper under helt ned til 20 - 30. fmlPS: Har alt på maks, inkl. AA og AF.

 

24 GB med ram?! Hva i all verden skal du med mer enn 8 (Du er selvfølgelig unnskyldt om du driver med værkalkulering, eller tallknusing) ?

Lenke til kommentar

i7 950 @ 4.5GHz24 GB Ram (har installert large address patch fordi Skyrim bruker kun 2gb minne uten mod)SLI 570U2711 2560x1440Loffer rundt med låst 60 fps men er veldig ofte det dypper under helt ned til 20 - 30. fmlPS: Har alt på maks, inkl. AA og AF.

 

24 GB med ram?! Hva i all verden skal du med mer enn 8 (Du er selvfølgelig unnskyldt om du driver med værkalkulering, eller tallknusing) ?

 

Hvorfor ikke? RAM er jo grisebillig nå.

Lenke til kommentar

i7 950 @ 4.5GHz24 GB Ram (har installert large address patch fordi Skyrim bruker kun 2gb minne uten mod)SLI 570U2711 2560x1440Loffer rundt med låst 60 fps men er veldig ofte det dypper under helt ned til 20 - 30. fmlPS: Har alt på maks, inkl. AA og AF.

 

24 GB med ram?! Hva i all verden skal du med mer enn 8 (Du er selvfølgelig unnskyldt om du driver med værkalkulering, eller tallknusing) ?

 

Er så lei av folk som tyter om hva jeg skal med rammen min. Ufattelig tåpelig.

Lenke til kommentar

i7 950 @ 4.5GHz24 GB Ram (har installert large address patch fordi Skyrim bruker kun 2gb minne uten mod)SLI 570U2711 2560x1440Loffer rundt med låst 60 fps men er veldig ofte det dypper under helt ned til 20 - 30. fmlPS: Har alt på maks, inkl. AA og AF.

 

24 GB med ram?! Hva i all verden skal du med mer enn 8 (Du er selvfølgelig unnskyldt om du driver med værkalkulering, eller tallknusing) ?

 

Hvorfor ikke? RAM er jo grisebillig nå.

 

Fordi det har stort sett like mye effekt som å pumpe mer luft inn i PCen sin. For 90 % av PC-spillerne er det bare sløsing av penger å ha noe særlig mer enn 8 gb ram, RAM-prisene går bare en vei uannsett så ser ikke vitsen med å kjøpe det nå annet enn hvis man vil sløse penger.

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

kke komme som en overraskelse for noen.

 

MEN, grafikken er alikevel fantastisk, og når man spiller i 3D blir det en av de mest fantastiske opplevelsene noensinne, spesielt med 360 kontroller så man unngår UI problemene og får andre fordeler.

Second that. Kanskje det peneste spillet i 3d jeg har sett noensinne. Konvergens is the way to go btw!

Lenke til kommentar

bra konsept

 

decoman@ man burde forvente eit "elder scroll" spill og tenke kva man gjorde tidliger i morrowind og oblivion........det seier seg litt selv kva man kan forvente

 

angående ram, over 8gb trenger man ikkje for standar spiller, 16 er om man virklig skal nå grensen på ram som er "verdt" og har fleire kjermer eller haug med proseser og skaffe seg nå og alt over det er enten for server bruk eller ganske innefektiv oppgradering bruk av penger til spilling vertfall( veit ikkje kva annet bruk folk bruker pcen til men til spilling er 8gb plenty og om vi trenger mer så koster det ingen ting go skaffe mer til den tid til bedre variant ein det som er per dags dato)

Endret av RoaRawR
Lenke til kommentar

Så langt liker jeg spillet, men det er utrolig ustabilt hos meg. Kræsj til desktop minst en gang i timen, og jeg har hatt blå skjerm 2 ganger.Lurte på om det var noe gale med skjermkortet mitt, men jeg har jo spillt mange andre ting i det siste uten problemer og det overlevde furmark xtreme test uten noen problemer i kveld.

Er nok spillet. Prøv å kjør det på Xbox 360 eller PS3 du. Er nok optimalisert der :p

 

Etter å ha prøvd mye, som å koble av ektra lydkort, andre drivere, reinstallering, fjerne overklokking, slå av aero, osv.. Ingenting nyttet

 

Det var en enkel fix. Skru ned shadows til medium. SPillte tre timer i strekk før idag uten noen krasj.

 

Speccs: Win7 64 ulitmate. 6GB 1066MHz RAM. [email protected] GeForce GTX285. Spillet dro fint på ultra, 45-60 ish fps. Med shadows på lav har jeg 60 FPS hele tiden og ingen krasj til desktop.

Lenke til kommentar

Fint det ordna seg, har hørt det er en del grafikkbugs i Skyrim. Blir vel en del hotfixes fremover.

Hvis Bethesda gidder å bruke mer tid og penger på PC-utgaven, jeg har en følelse av at de har gitt ganske f* i PC-utgaven bortsett fra moddeverktøyene.

 

Sant. Som det er med alt dreier det seg om $$$. Console gir mer $$$ som fører til at gamedevs driter i PC-gamers. :ermm:

Lenke til kommentar
Fint det ordna seg, har hørt det er en del grafikkbugs i Skyrim. Blir vel en del hotfixes fremover.
Hvis Bethesda gidder å bruke mer tid og penger på PC-utgaven, jeg har en følelse av at de har gitt ganske f* i PC-utgaven bortsett fra moddeverktøyene.
Sant. Som det er med alt dreier det seg om $$$. Console gir mer $$$ som fører til at gamedevs driter i PC-gamers. :ermm:

 

De ordna ihvertfall at man kunne navigere mus i menyene med en hot fix.

Day 1 release var jo umulig å broke med mus og keys..

Lenke til kommentar

De ordna ihvertfall at man kunne navigere mus i menyene med en hot fix.

Day 1 release var jo umulig å broke med mus og keys..

Jo mer jeg hører om Skyrim, jo mindre får jeg faktisk lyst til å kjøpe det.

Tanken på å støtte en utgiver som gir blanke i PCer motbydelig. Særlig når det ikke har vært noen fremgang grafisk, og tilbakegang på RPG-elementene. Det virkelig ironiske er at modderne gjør en bedre jobb med grafikk, gameplay og grensesnitt enn utviklerne, da burde man virkelig spørre seg selv om det er noe vits i å legge penger i å utvikle "en helt ny spillmotor". Særlig når spillmotoren ikke gjør en døyt i forskjell på ytelse eller utseende.

 

Takke seg til Oblivion, minst like bra for PC, og langt flere mods ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...