Gå til innhold

Test: Vi sjekker ytelsen i Skyrim


Anbefalte innlegg

Folk som ennå ikke har kjøpt Skyrim, bør vurdere å la være, for spillet er i min mening ganske enkelt ikke bra nok.Jeg vil si at de som lærte av fadesen med "Silent Hunter 5", bør undersøke litt og tenke seg godt om før de tror de ender opp med en bra spillopplevelse. Det er nok mye en kan gjøre i spillet, men da i den forstand at man kan besøke mange steder rundt om på kartet, og ei på grunn av hvordan selve spillet er laget, hvor det siste nok er hva folk flest burde ta hensyn til når de sitter der og spiller og vurderer om spillet er bra eller ikke.

 

For ikke å snakke om knotette og amatørmessige menyer, glad jeg brukte TPB på dette møkkaspillet før jeg kjøpte det! Faens konsoll helvette ødlegger alt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intel i7 920 @ 4Ghz og 8GB minne. FPSen har jeg ikke sjekket, men spillet flyter veldig bra etter min mening

 

Kjørte Skyrim på ultra. all AA og fancy stuff så høyt opp jeg kunne skru de med Intel Core 2 E8400 @ 4Ghz, 4GB DDR2 minne, HD 5770 og SSD, Merket aldri noe tap av spill flyt heller, med unntak av de gangene spillet gjekk heilt berserk og eneste plassen det ikke lagget var å se på gulvet, fikk dette ca hver 1 time. virket som spillet skulle laste inn en masse stuff siden dette bare varte ett minutt eller mindre.

 

Forskjellen på det grafikk innstillingene som jeg ser er tesselering, skyggelegging og antall planter. ser det veldig tydelig på fjellene i bakgrunnen og på områder med gress.

 

Eneste jeg har å klage på er teksturene, de er helt håpløse på nærthold. og om du ser på bildet og sammenligner High, med Ultra, ser faktisk bartrærne mer "ekte" ut på High, Ultra har bare ekstra greiner på plasser de ikke burde være. Håper virkelig det kommer HD Teksturer.

Lenke til kommentar

Jeg ble veldig missfornøyd med grafikken på Skyrim. Har et gammelt 5870 skjermkort, og jeg trodde jeg måtte spille dette på low/medium, men neida, spiller dette på 1920x1200, ULTRA settings med 4xAA.

Tok meg 2-3år eller noe før jeg klarte og dra oblivion på max. :p Så har ikke sjedd mye på grafikk fronten heller.

 

Veldig synd dette med at konsollene må ødelegge så jævla mye for oss som spiller på PC.

Og alle de bugsa jeg har funnet allerede. Spillet kræsjer i hytt og pine. Men innholde i spillet er jeg veldig fornøyd med. Har koset meg masse med quester o.l. :) Helt fantastiske huler i Skyrim.

Skyrim er ikke voldsomt avhengig av skjermkortytelse, det som er viktig er å ha en prosessor som har god enkelttrådytelse. Skyrim bruker nemlig ikke er enn to kjerner, samme som Oblivion altså.

 

Angående bugs, så er man alltid BETA-tester for nye spill. Det er ikke før spillene har vært ute i 5-6 måneder at testingen er ferdig og alle feil er tettet, eneste "positive" ved dette er at jeg sparer penger.

problemet med hardware de har satt opp er at de har dårlige skjermkort i forhold til prosessor i de to første. den siste ble nesten overkill.

 

et såpass hopp fra 560 til 2x 570 ble nesten drøyt. heller kjøp kraftige skjermkort og litt mindre kraftig prosessor, få ned prisen litt ;)

Jeg er helt enig, og poengterte det i forrige artikkel.

 

Håper virkelig det kommer HD Teksturer.

 

Fear not, moddere er garantert allerede på saken.

Jeg gidder ikke kjøpe dette spillet før det har kommet en mod for å fikse grensesnittet og konsolloptimaliserte teksturer.

Lenke til kommentar

Crossfire i skyrim er milt sakt ganske dårlig foreløpig intill ordentlige drivere kommer ut.

Finnes mange forum tråder på nettet om dette.

Begynte med High først med 40-50 fps og etter og ha trålt mange forum kjører eg no 1920-1080 på ultra med AA av i 45-60 fps.

Med 4870X2

 

Prøv å kall TESV.exe for Fallout3. Skal visst hente en annen profil i CCC og dermed få til CF noe bedre.

Lenke til kommentar

Intel i7 920 @ 4Ghz og 8GB minne. FPSen har jeg ikke sjekket, men spillet flyter veldig bra etter min mening

 

Så lenge det flyter bra er jeg fornøyd. :) Har nå en AMD 955 BE som jeg planlegger å overklokke til ca 3.8 Ghz og investere i et Radeon 6950 (70) 2GB kort.

 

Satser på at det holder til Skyrim i 1920*1080 High.

Endret av aleh
Lenke til kommentar
Jeg ble veldig missfornøyd med grafikken på Skyrim. Har et gammelt 5870 skjermkort, og jeg trodde jeg måtte spille dette på low/medium, men neida, spiller dette på 1920x1200, ULTRA settings med 4xAA. Tok meg 2-3år eller noe før jeg klarte og dra oblivion på max. :p Så har ikke sjedd mye på grafikk fronten heller.Veldig synd dette med at konsollene må ødelegge så jævla mye for oss som spiller på PC.Og alle de bugsa jeg har funnet allerede. Spillet kræsjer i hytt og pine. Men innholde i spillet er jeg veldig fornøyd med. Har koset meg masse med quester o.l. :) Helt fantastiske huler i Skyrim.
Skyrim er ikke voldsomt avhengig av skjermkortytelse, det som er viktig er å ha en prosessor som har god enkelttrådytelse. Skyrim bruker nemlig ikke er enn to kjerner, samme som Oblivion altså.Angående bugs, så er man alltid BETA-tester for nye spill. Det er ikke før spillene har vært ute i 5-6 måneder at testingen er ferdig og alle feil er tettet, eneste "positive" ved dette er at jeg sparer penger.
problemet med hardware de har satt opp er at de har dårlige skjermkort i forhold til prosessor i de to første. den siste ble nesten overkill. et såpass hopp fra 560 til 2x 570 ble nesten drøyt. heller kjøp kraftige skjermkort og litt mindre kraftig prosessor, få ned prisen litt ;)
Jeg er helt enig, og poengterte det i forrige artikkel.
Håper virkelig det kommer HD Teksturer.
Fear not, moddere er garantert allerede på saken.
Jeg gidder ikke kjøpe dette spillet før det har kommet en mod for å fikse grensesnittet og konsolloptimaliserte teksturer.

 

Bruker PS3 kontrollen min på PC :-D Du får forsåvidt super billige gamepads som du kan bruke. har en hjemme jeg kjøpte på elkjøp for en 5 år siden, 190kr. Regner med dealextreme har noe =P

Lenke til kommentar

i7 950 @ 4.5GHz

24 GB Ram (har installert large address patch fordi Skyrim bruker kun 2gb minne uten mod)

SLI 570

U2711 2560x1440

 

Loffer rundt med låst 60 fps men er veldig ofte det dypper under helt ned til 20 - 30. fml

 

 

PS: Har alt på maks, inkl. AA og AF.

Endret av Riot™
Lenke til kommentar

"SLI og Skyrim var ingen god kombinasjon. Skaleringen fra ett GeForce GTX 570 og opp til to er svært dårlig, selv med bruk av den nye betadriveren som skal ha skikkelige SLI-profiler."

 

Noen som kan si man hva "sli-profil" er ? Jeg har 570gtx sli , er profil noe som ordner av seg selv , eller må jeg knote med noe ?

En sli-profil er et sett med innstillinger som sier noe om hvilken type AFR spillet liker og hvilke tweaks som må gjøres for å forhindre grafiske feil.

Om et spill ikke lanseres med en SLI-profil kan det ta flere måneder før en WHQL-sertifisert driver kommer ut dessverre.

 

Heldigvis er ikke Skyrim et grafisk tungt spill, det er for det meste CPU det står på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...