Gå til innhold

Canal Digital med flere oppgraderinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Argh, får ikke mere en 5,5 Mbits i uthastighet

 

Sjekket diagnostics og dette står på return path.

 

http://192.168.100.1/Diagnostics.asp

 

Channel ID Frequency Power Modulation

3 51.0 MHz 45.5 dBmV 16 QAM

0 0.0 MHz 0.0 dBmV QPSK

0 0.0 MHz 0.0 dBmV QPSK

0 0.0 MHz 0.0 dBmV QPSK

 

Dere med super70, er det sånn det ser ut på deres return path også?

 

Verdiene dine er helt fine, så problemet ditt har ikke noe med signalstyrke/kvalitet å gjøre.

 

Hvordan måler du? 8 av 10 speedometer bruker bare noen usle kilobyte som testdata, og er ikke representative. Ikke engang i nærheten.

 

tptest.se, Nettfart og speedtest.net er blandt de få som funker greit i forhold til CD og 100+ linjer.

 

Om UL ligger på 5-5.5 stabilt, så kan det fort være modem-konfig som er problemet. I mange mnd sleit jeg med UL på 2.5Mbit selv om jeg skulle hatt 5Mbit. Eneste som fikset det var at kundeservice slettet alt på profilen min, og la inn alt på nytt.

Selv om systemet påsto at jeg hadde 12/5, fikk modemet 12/2.5 konfig. CD brukte så lang tid på å finne ut av det, at jeg fikk 2 eller 3mnd gratis linje.

 

 

Ring og be dem slette alle produkter og legge dem inn igjen på nytt, samtidig som du bruker reset-knappen bak på modemet.

 

 

 

 

CID Freq. Power Modulation

4 57.5 MHz 41.8 dBmV 16 QAM

Lenke til kommentar

Yes, høres fornuftig ut.

 

Har så langt brukt Nettfart og speedtest.net til å måle.

 

Har allerede vært i kontakt med dem på chatten, da pushet de config filene på nytt.

 

Det er 2 timer siden nå, har allerede restartet, men får teste en reset og se hva som skjer.

 

Funker det ikke da, får jeg bare ringe.

 

takk takk

Lenke til kommentar

Yes, høres fornuftig ut.

 

Har så langt brukt Nettfart og speedtest.net til å måle.

 

Har allerede vært i kontakt med dem på chatten, da pushet de config filene på nytt.

 

Det er 2 timer siden nå, har allerede restartet, men får teste en reset og se hva som skjer.

 

Funker det ikke da, får jeg bare ringe.

 

takk takk

 

Bare for å slenge meg innpå, min return path er ganske lik din, og jeg har ingen problemer med å nå 10 Mbit/s ut.

Endret av OJodd
Lenke til kommentar

Ja, etter å ha snakket med dem og kjørt en del tester, pushet config 3 ganger, slettet produkt, lagt det inn på nytt og resette modem. Viste det seg at ingenting hjalp. Så nå venter jeg på tilbakemelding fra tekniker som skulle sjekke om det lå noe filter på linjen eller om det var noe annet feil.

 

typisk, uflaks

Lenke til kommentar

Jeg bestilte 70/10 nå i helgen, og fikk beskjed om at jeg trengte et nytt modem i dag, så de kunne ikke love noe før tidligst 20.12

Fikk ordnet Go tjenesten via dekoderen min i dag, så litt har jeg fått gjort da. Hadde to programkort, og bare et av dem var koblet opp mot GO tjenesten. (selvsagt det jeg ikke brukte)

Lenke til kommentar

Ser jeg trenger nytt trådløst i heimen, enten router eller kort til PCen. Makset ut på 15/7. Inn med den gamle ledningen så var det oppe på 70/10 med en gang (iflg. speedtest, gjorde flere testløp).

 

Noen konkrete anbefalinger? Tidligere har jeg brukt en D-link DIR 635, en enhet jeg har vært helt ok fornøyd med.

 

Ser helst det blir anbefalt gode USB-nettverkskort, dersom dette faktisk eksisterer. Velger å tro det er den billige Gigabyte USB-wifi-enheten som ikke klarer å holde med i svingene.

Lenke til kommentar
Her vil stikkordet være et mer oversiktlig produktspekter og høyere ytelser uten å øke prisene, sier Catharina Kokkim, informasjonssjef i Canal Digital Kabel.
Betyr det at hele serien settes ned med 52 kr i måneden og samtidig øker hastigheten? For hvis ikke 499 kr er en økt pris så må det være en redusert pris. Nærmeste eksisterende pris over 499 er 547 kr. For den prisen får man i dag 25/2,5 Mbit/s. Med andre ord regner jeg med å se omtrent en slik liste dersom lovnaden holdes:2/1 247 kr -> ?/? 199 kr5/1 347 kr -> ?/? 299 kr12,5/2,5 447 kr -> ?/10 399 kr25/2,5 547 kr -> 70/10 499 kr100/2,5 1447 kr -> ?/10 1399 kr

 

hææ Jeg har Canal digital 25/5 og betaler 399,-

Lenke til kommentar
og fikk beskjed om at jeg trengte et nytt modem i dag, så de kunne ikke love noe før tidligst 20.12

 

Uheldig valg av julepostkrølldatoer å få nytt modem på.

Jeg fikk pakkesporing som sto registrert men ikke sendt på i en uke før posten tok i den.

Sendingen er innlevert til terminal og videresendt i Oslo 13 /12 og 2 dager senere har den ikke dukket opp i terminalen i trondheim en gang som er en tur uten stans.

 

Så her er det snakk om lagring i containere som står i en uke hvert sted den kommer.

Flere andre har her inne fått ( kunne ikke sende, fult i transport i 4-5-6 dager på rad)

 

 

Posten må da gå under snart, komplett brukte posten før og de krever 179kr for levering av en pakke.

Komplett rulla litt på gulvet og lo seg ihjel og skaffet transport til pakkene sine selv til alle pic-up-points og da har de fortjeneste på 49kr pr levering(ikke pakke)

Endret av War
Lenke til kommentar
hææ Jeg har Canal digital 25/5 og betaler 399,-

Borettslag sikkert? Da får du 70/10 til 329,- kr (uten rabatt - 499,-kr)

 

Nei Canal Digital har hatt et tilbud til de som "klager" på prisen, pakken har hatt navnet Ultra og har vært 25/5 til 399 kroner.

Fikk samme tilbud selv for en stund siden når jeg ringte å spurte om hvorfor de var så dyre. På den tiden betalte jeg 547 kroner for 25/2.5 og f.eks telenor hadde fast pris på 447 kroner for samme hastighet.

 

Det tok dem under ett minutt å endre pakket min fra Mega til Ultra, med den nye prisen.

 

Edit:

Ser at det nye modemet mitt har kommet til sentralen i Stokke i dag, så får den nok på min lokale Kiwi butikk nå i kveld. Så håper jeg har 70/10 fra i kveld av, eller i alle fall i løpet av morgendagen.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Selvsagt fungerte ikke denne oppgraderingen smertefritt. Fikk det nye modemet i dag, og det fungerer jo helt fint, men jeg får kun den gamle hastigheten. Speedtest.net maxer ut på ca nøyaktig den gamle hastigheten, altså 25mbit/5mbit

 

Inne på mine sider ser jeg bare dette, to av modemnummer er helt like, så det er jo litt rart:

 

151211_modem1.jpg

 

Fikk tak i en på chatten og etter mye frem og tilbake fikk jeg beskjed om at den nye hastigheten kommer 20.desember.

Litt rart siden jeg har det nye modemet i hus, men det er tydeligvis ingen sammenheng mellom oppgradert hastighet og nytt modem.

 

21:45 jeg ser dette så den nye hastigheten vil komme den 20\12

21:46 Hvorfor ikke før? Nå som jeg har det fysiske modemet i hus og påkoblet?

21:48 det er lagt inn en automatisk 10 dagers opprettelse av hastigheten men vi kan ikke svare på dette

 

Så kommer plutselig dette:

21:57 da er det i orden i løpet av en time.

21:58 Tusen takk, satser på at det ordner seg da. Ha en god kveld.

 

Så denne litt kryptiske beskjeden, er det siste jeg hører fra dem...

21:57 du vil få hastigheten til da

 

Siste er at hastigheten nå har økt til 43mbit inn og 10mbit ut i alle fall. Så går i riktig retning.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Da har de endret praksis, for tidligere var det bare å kontakte de og sett flere på deres FB side som har fått endret fra 25/5 til 70/10 bare ved å si ifra der. De vil vel sikre seg pga det er endel som ikke får 70/10 når de gjør det pga enkelte modem ikke kjører nok kanaler og førstelinje-support ikke har denne kunnskapen til å endre til 8 slik det skal være (i allefall over 4) Til den datoen er vel programvaren deres for enkelt å gjøre dette tilgjengelig muligens

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Da blinket det plutselig rart i modemet, og så begynte hastigheten å øke. Langt fra 70mbit enda, men 43mbit i alle fall.

Så det var jo tydeligvis noe de kunne løse via chatten. Men er vel alltid trygt å si at det ikke er noe de kan løse og man må vente.

 

151211_modem2.jpg

 

Så blir spennende å se om det øker til 70mbit i løpet av kvelden. Etter 43mbit testen, får jeg max 35mbit uansett hvilken server jeg tester mot...men får bare vente den timen de sa det ville ta. (om jeg skjønte dem rett)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...