Gå til innhold

Canal Digital med flere oppgraderinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

argh. fikk endelig koblet opp modemet nå. og opplever det samme som mange. at jeg fortsatt har 25/5. hvorfor i all verden har den både den gammle og den nye 70/10 profilen på det nye modemet. jaja da må jeg vente til i morra med å teste da :(

 

 

Send dem en PM på facebook, med kunde nr og problemet så ordner de det

 

vet det :) men tror ikke dem er oppe der kl 00:18 på kvelden :p

Lenke til kommentar

Bestilte 70/10 tidligere i dag. Ble oppgradert etter ca. fem minutter. Får 70/10 når jeg kobler til med kabel, men får bare 40/10 over trådløst nettverk. Bruker AirPort Extreme med 802.11 draft-n. Noen som har den nyeste Airport Extreme som får testet som den klarer 70 Mbps?

 

Ble fart på sakene etter at jeg satte routeren tilbake til fabrikkinstillingene.

1637974820.png

 

 

Er dette trådløst??

 

Jepp, AirPort Extreme router.

Lenke til kommentar

Tester litt på resultatet fra forskjellige sider.

 

------------------------------------------------------

Speedtest.net jessheim

1638707195.png

------------------------------------------------------

Nettfart.no

 

Ditt testresultat

Nedlasting

 

Nedlasting 45.39 Mbit/s

Opplasting 9.6 Mbit/s

 

------------------------------------------------------

Itavisen speedometer

 

Nedlasting 52.35 Mb/s

Opplasting 9.31 Mb/s

 

------------------------------------------------------

Telenor

http://test.telenor.net/

post-168209-0-02192200-1323431796_thumb.jpg

Endret av Cruentus
Lenke til kommentar

I følge CD (eller en av kundebehandlerne der inne) så er grunnen til at gammel hastighet ligger igjen etter nytt modem er satt opp, at man garantert skal ha fått nytt modem før ny hastighet slår inn. Virker ganske logisk, selvom 10 virkedager kanskje er litt overkill. De har kanskje ikke mulighet til pakke-på-døren hos alle kundene, så noen må vel få det pr post.

Lenke til kommentar

Er vel sikkert en fin løsning, men de burde hatt et system som automatisk byttet til ny hastighet når de merket at man hadde koblet til nytt modem med en mac adresse som matchet den man hadde sent ut. Hadde sikkert spart kundeservice for litt bry.

 

Det har de også, det var i alle fall det som skjedde når jeg byttet modem i går. Tok dog en del minutter før modemet var syncet opp. Men det er klart at automatikk feiler iblant.

Lenke til kommentar

Over all forventning.

 

Har i dag 12/5 til 347,- (UGmI), men dette produktet blir ikke oppgradert. Jeg kan derimot oppgradere til Super70 og spare 500,- i året dersom jeg binder meg til 12mnd.

 

Ikke noe å lure på engang... 6 ganger så rask DL til 500,- mindre i året. Strålende :)

 

 

EDIT: 10min etter oppgradering på Min Side måler jeg 71/10.5 .. uten omstart av modem. Bra jobba CD.

Endret av formann
Lenke til kommentar

Får dere denne hastigheten med en gang/ rundt en arbeidsdag eller?

 

Takk for din bestilling bla bla, ikke hørt noe , ikke sett noe.

Ingen info om jeg trenger nytt modem ikke no ny hastighet.

 

Som det alt er skrevet flere ganger vet CD hvilket modem du har, og sender deg et nytt modem om du trenger et. Trenger du nytt modem får du ny hastighet så fort det nye modemet er koblet på og har fåt syncet seg opp mot sentrale servere. Har du nytt skal du få ny hastighet i løpet av relativt kort tid.

 

Fra CD får du ingen annen beskjed en en ordrebekreftelse på epost (den har du fått), samt en melding om pakke på vei om du får nytt modem. Den siste meldingen kommer neppe før etter 12 - 20 timer etter at du har bestilt. Det er nemlig ikke Canal Digital som sender ut modemene, men Strålfors - derfor tar det tid før Canal Digital får infoen inn i sine systemer.

 

Det er lett å se om du trenger nytt modem - da det gamle er grått/svart og det nye er hvitt/svart. Søk på Thomson tcm420 (det gamle) eller Thomson tmc470 (det nye) for å se bilder.

 

Har du nytt kan du prøve å slå av/på modemet for at det skal synce seg opp på nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Som det alt er skrevet flere ganger vet CD hvilket modem du har, og

Takk, er bare jeg som ikke stoler på at CD gjør noe rett.

Har bestillt dekoder også, får takk for bestilling , men så blir det stille i flere mnd.

De burde endre praksisen sin og lage en liste over hw kunden har mottatt fra dem og informere litt mer ved nye bestillinger.

Lenke til kommentar

De burde endre praksisen sin og lage en liste over hw kunden har mottatt fra dem og informere litt mer ved nye bestillinger.

 

Det har de faktisk. På Min side på CD sine nettsider finner du oversikt over alt du har av abonnement og utstyr bestilt gjennom CD.

 

Dog er angivelsene av f.eks modem noe kryptiske og således ikke forståelige for den normale bruker.

 

Men det er klart at har du bestilt noe for flere dager siden (5 - 6) og ikke fått noe/hørt noe, så tar du kontakt med CD.

Lenke til kommentar

Noe å tenke på, er hvis dere har gammel ruter (ikke CD modem, men ruteren innenfor), og bestiller 70/10, kan det være den begrenser hastigheten, slik som i mitt tilfelle, wrt54gl ruter med wan-lan på 54 mbit/sek.

Fikk da maks 53mbit hastighet ut av linjen, mens hvis jeg koblet pcen direkte i CD modemet, fikk jeg 71 mbit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...