Gå til innhold

Hjelp til omelett i panne.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på om det i det hele tatt smaker egg.

 

Alt dere vanner ut eggene med, gjør bare at omeletten smaker minedre. Kjøp gode (IKKE fra burhøns) egg, så trenger man ikke melk, fløte eller vann.

 

Vann "blåser" opp saken - fløte, "kremer" saken.

 

Veldig vanskelig?

 

Eggehviter består av 90% vann, syntes det holder med "vann" i omeletten jeg. Eggehvite er "tørrere" når egget er helt ferskt, og blir våtere og våtere etterhvert som tiden går. Dette er f.eks derfor man alltid må ha superferske egg for å lage posjerte egg, ellers faller bare eggehviten fra hverandre.

 

Steker man omeletten i en alt for varm panne blir omeletten mye 'stivere' enn det den ville blitt om man steker den sakte, som gjør den saftigere.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
ha i 2dl helmelk
Er ikke det litt mye?

 

Kommer ann på hvor mange egg man bruker. Når kjæresten min lager omelett til oss to, så bruker han 2dl melk. Nå er han utrolig glad i melk også da, men jeg synes det smaker godt. Den blir alltid tykk og luftig iallefall. Men hver sin smak :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Lurer på om det i det hele tatt smaker egg.

 

Alt dere vanner ut eggene med, gjør bare at omeletten smaker minedre. Kjøp gode (IKKE fra burhøns) egg, så trenger man ikke melk, fløte eller vann.

 

Vann "blåser" opp saken - fløte, "kremer" saken.

 

Veldig vanskelig?

 

Eggehviter består av 90% vann, syntes det holder med "vann" i omeletten jeg. Eggehvite er "tørrere" når egget er helt ferskt, og blir våtere og våtere etterhvert som tiden går. Dette er f.eks derfor man alltid må ha superferske egg for å lage posjerte egg, ellers faller bare eggehviten fra hverandre.

 

Steker man omeletten i en alt for varm panne blir omeletten mye 'stivere' enn det den ville blitt om man steker den sakte, som gjør den saftigere.

 

Hallo! Det er uinteressant hvor meget h2o råvaren inneholder - det som er interessant er det du tilsetter for å få frem en reaksjon. Følger man din logikk så trengs det ikke vann for å koke (og det stemmer), men svært få av oss har den type utstyr tilgjenglig. Kom gjerne med en NASA-omelett!!! cool.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...