Gå til innhold

Hjelp til omelett i panne.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg pleier å bruke en spiseskje vann eller melk per egg og piske skikkelig før jeg slenger røra oppi. Panna bør også være av passe størrelse, slik at tykkelsen blir riktig. Lager jeg bare til meg selv bruker jeg vel tre egg i en tredvekroners Ikea-panne.

 

EDIT: Sorry, det skulle være "spiseskje"

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

ha i 2dl helmelk

 

I glasset ved siden av omeletten du skal spise, håper jeg ...

 

ha i 2dl helmelk

 

I glasset ved siden av omeletten du skal spise, håper jeg ...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tror jeg bruker toppen en halvannen dl melk, når jeg bruker 5 egg for to personer eller til et større måltid. Det er akkurat nok til 4 brødskiver. Men det er opptil en hver.

 

Så, men hva er fremgangsmåten? Kaller du fem egg og halvannen dc. melk, omelett?

Lenke til kommentar

Tror jeg bruker toppen en halvannen dl melk, når jeg bruker 5 egg for to personer eller til et større måltid. Det er akkurat nok til 4 brødskiver. Men det er opptil en hver.

 

Så, men hva er fremgangsmåten? Kaller du fem egg og halvannen dc. melk, omelett?

Nei, det er bare det grunnlengende. Ellers variere det veldig hva jeg har i den, salami, skinke, pølser, ost osv. Som krydder kan man jo bruke basilikum, purre eller gressløk. Kan også ha i en klype salt oppi :) Jeg har ingen fast oppskrift, siden jeg liker å variere, og prøve meg fram. Personlig synes jeg det er gått å ha tomat ved siden av.

Lenke til kommentar

Lurer på om det i det hele tatt smaker egg.

 

Alt dere vanner ut eggene med, gjør bare at omeletten smaker minedre. Kjøp gode (IKKE fra burhøns) egg, så trenger man ikke melk, fløte eller vann.

Legger du ikke vann eller melk til vil det bli tørt, og da smaker det ikke spesielt godt :) Vann vil derfor gi mer smak, selv om vann i seg selv ikke smaker noe. Med melk vil du faktisk tilføye mer smak. Mesteparten av væsken vil uansett fordampe.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Lurer på om det i det hele tatt smaker egg.

 

Alt dere vanner ut eggene med, gjør bare at omeletten smaker minedre. Kjøp gode (IKKE fra burhøns) egg, så trenger man ikke melk, fløte eller vann.

 

Vann "blåser" opp saken - fløte, "kremer" saken.

 

Veldig vanskelig?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tror jeg bruker toppen en halvannen dl melk, når jeg bruker 5 egg for to personer eller til et større måltid. Det er akkurat nok til 4 brødskiver. Men det er opptil en hver.

 

Så, men hva er fremgangsmåten? Kaller du fem egg og halvannen dc. melk, omelett?

Nei, det er bare det grunnlengende. Ellers variere det veldig hva jeg har i den, salami, skinke, pølser, ost osv. Som krydder kan man jo bruke basilikum, purre eller gressløk. Kan også ha i en klype salt oppi :) Jeg har ingen fast oppskrift, siden jeg liker å variere, og prøve meg fram. Personlig synes jeg det er gått å ha tomat ved siden av.

 

Hvis det er "grunnleggende" skal jeg for min del søke om å få grunnleggende drepe naboene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...