Gå til innhold

Battlefield 3 fryser etter 5-10 min


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann!

Jeg har kjøpt meg BF3 for noen dager siden, og jeg liker det kjempe godt!

Men....

Plutselig freezer spillet seg helt, så jeg må på oppgavebehandling og avslutte BF3 og starte det på nytt.

Dette skjer somregel etter 5-10minutter med spilling.

Har lastet ned de nye driverne.

Hjelp!

 

Takk for gode svar.

 

Med fare for å virke i overkant negativ til BF3(dette er det ørtene innlegget mitt om emnet),så ville jeg forsøkt å levere tilbake hele spillet til forhandler i protest mot dette elendige produktet som så mange har problemer med for å markere ovenfor EA at vi ikke finner oss i halvferdige produkter.

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar

OBS : Unødvendig bumping kan føre til en advarsel!



Du bør nok sjekke at det ikke er feil med maskinvaren din før du kan ta konklusjonen at det er problemer med BF3 som gjør det :
*Sjekk at Cpu er 100% stabilt (prime95 på alle kjernene)
*Sjekk at minnet er 100% stabilt memtest86
*Sjekk at Skjermkortet ikke blir overopphetet eller kneler under belastning : 3dmark vantage / Furmark
*Sjekk at Harddiskene ikke har feil Crystaldiskinfo

Når du er sikker på at alt over er 100% greit så kan man egentlig begynne å feilsøke ordentlig på maskinen :

*Sjekk at du har oppdaterte skjermkortdrivere , Lydkortdrivere eller integrert lyd , at operativsystemet er oppgradert via Windows update og at alt av patcher som er nødvendig er lagt inn. Eventuelle andre Microsoft oppdateringer bør også være på plass (DirectX etc).
*Det kan også være lurt å oppgradere Bios om denne er gammel, men ikke alltids nødvendig.

Når alt dette er sjekket og eventuelt oppdatert så kan du begynne å teste å se om det hjelper å deaktivere feks lydkortet , bytte ut skjermkortdriveren med en annen driver , fjerne alle USB enheter som du ikke har behov for etc.

Du får si ifra etter hvert som du får feilsøket. Endret av Malvado
Lenke til kommentar

OBS : Unødvendig bumping kan føre til en advarsel!

 

Du bør nok sjekke at det ikke er feil med maskinvaren din før du kan ta konklusjonen at det er problemer med BF3 som gjør det :

*Sjekk at Cpu er 100% stabilt (prime95 på alle kjernene)

*Sjekk at minnet er 100% stabilt memtest86

*Sjekk at Skjermkortet ikke blir overopphetet eller kneler under belastning : 3dmark vantage / Furmark

*Sjekk at Harddiskene ikke har feil Crystaldiskinfo

 

Når du er sikker på at alt over er 100% greit så kan man egentlig begynne å feilsøke ordentlig på maskinen :

 

*Sjekk at du har oppdaterte skjermkortdrivere , Lydkortdrivere eller integrert lyd , at operativsystemet er oppgradert via Windows update og at alt av patcher som er nødvendig er lagt inn. Eventuelle andre Microsoft oppdateringer bør også være på plass (DirectX etc).

*Det kan også være lurt å oppgradere Bios om denne er gammel, men ikke alltids nødvendig.

 

Når alt dette er sjekket og eventuelt oppdatert så kan du begynne å teste å se om det hjelper å deaktivere feks lydkortet , bytte ut skjermkortdriveren med en annen driver , fjerne alle USB enheter som du ikke har behov for etc.

 

Du får si ifra etter hvert som du får feilsøket.

Takk for et godt svar, lå merke til at jeg hadde mange windows updates!

Håper det funker ;)

Lenke til kommentar

Har et problem. På siden http://www.systemrequirementslab.com (can you run it) får maskina mi godkjent, men havner under minimum anbefalt nivå. Har nok noe med det å gjøre?

Spørsmålet er hva jeg bør bytte ut?

 

Her er oversikten:

CPU

Minimum: 2 GHz DUAL CORE (Core 2 Duo 2.4 GHz or Athlon X2 2.7 GHz)

You Have: Intel® Core™ i7 CPU 920 @ 2.67GHz

 

CPU Speed

Minimum: Info

You Have: 2.7 GHz

 

 

RAM

Minimum: 2 GB

You Have: 12.0 GB

 

 

OS

Minimum: Windows Vista (SERVICE PACK 2) 32-BIT

You Have: Microsoft Windows 7 Service Pack 1 (build 7601), 64-bit

 

 

 

Video Card

Minimum: (AMD): DirectX 10.1 compatible with 512 MB RAM (ATI Radeon 3000, 4000, 5000 or 6000 series, with ATI Radeon HD 3870 or higher performance)(NVIDIA): DirectX 10.0 compatible with 512 MB RAM (NVIDIA GeForce 8, 9, 200, 300, 400 or 500 series, with NVIDIA GeForce 8800 GT or higher performance)

You Have: ATI Radeon HD 4800 Series

 

Features: Minimum attributes of your Video Card

Required You Have

Video RAM 512 MB 4.0 GB

Pixel Shader version 4.0 (ATI 4.1) 4.1

Vertex Shader version 4.0 (ATI 4.1) 4.1

 

 

Sound Card

Minimum: Yes

You Have: HD-lydenhet

 

 

Free Disk Space

Minimum: 20 GB

You Have: 783.4 GB

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet men løste det ved å oppdatere bios til skjermkortet. les http://getsatisfaction.com/battlefield3/topics/bf3_jump_to_windows_desktop?utm_content=topic_link&utm_medium=email&utm_source=reply_notification

Løste det først ved å klokke ned skjermkortet fra 900mhz til 800mhz, mens etter at jeg flashet biosen så trenger jeg ikke å klokke ned i det hele tatt:) Men etter hva jeg har lest så avhenger det om du har OC versjonen av ti kortet eller ikke

Endret av mrcox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...