Gå til innhold

10 grunner til at jeg synes Battlefield 3 er dårlig pr. idag..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her herved sluttet å bruke RU chopperet. Det er bare så latterlig dårlig i forhold til cobraen. Og det skal overhodet ikke sies at jeg ikke har prøvd mye!!

Ja, det er rart at det skal være så enorm forskjell på RU og US-helikoptrene. Sånn var det i BC2 også. US var helt klart best.

 

Sånn var det i BF-2 også.

 

 

Nei, overhodet ikke. Helikoptrene i BF2 akselerte var så og si prikk lik foruten at Mi-28 var litt større og klumpete (og dermed kanskje litt enklere å treffe). Det var like kontrollerbart som Cobraen, og hadde samme akselerasjon, både opp og sidelengs.

 

 

PS: 400 timer i chopper i BF2 :blush: Altfor mye, vet det.

 

Har ingen planer om å gå i noe krangel her - men cobra i BF-2 opplevdes alltid for meg som langt mer kontrollvillig enn mi-28 eller hva den het. Den føltes alltid ut som en flygende volvo, men likevel langt bedre enn det våset BF-3 tilbyr.

 

..og jeg måtte bare sjekke; på mine 3 mest brukte nicks så har jeg 192+312+50 timer i heli :)

 

edit: for å ikke spore helt av, hva BF-3 angår så har jeg nok også holdt meg mest til heli. I motsetning til 2`ern hvor det var noe av det kuleste i hele spillet, oppleves det å fly heli i 3`ern som utrolig kjedelig, meningsløst, og frustrerende. Særlig frustrerende!! Tror DICE tok endel kritikk hva 2`ern angår i forhold til luftdominanse, og valgte i 3`ern å tone ned både fly og heli - eller med andre ord, forsøke etter beste evne å gi alle og enhver på banen muligheten til å tone ned fly og heli.

 

Den eneste "sikre" metoden for heli jeg har funnet så langt i bf-3 er å holde seg langt unna alt av flagg, nærmest gå rett opp fra der man spawner - for å deretter ta spotta tanks fra en avstand. Dersom man som pilot velger .. guided missiles tror jeg de heter, så treffer man ganske bra uansett avstand. Også blir det mer eller mindre å forsøke å holde avstand hele runden, eller iallefall til et fly kommer flygende forbi og vha et par treff med maskingevær får hele heliet til å spinne opp ned og gå i bakken.

 

Kjedelig gameplay.

Endret av BareGjest
Lenke til kommentar

Her herved sluttet å bruke RU chopperet. Det er bare så latterlig dårlig i forhold til cobraen. Og det skal overhodet ikke sies at jeg ikke har prøvd mye!!

Ja, det er rart at det skal være så enorm forskjell på RU og US-helikoptrene. Sånn var det i BC2 også. US var helt klart best.

 

Sånn var det i BF-2 også.

 

 

Nei, overhodet ikke. Helikoptrene i BF2 akselerte var så og si prikk lik foruten at Mi-28 var litt større og klumpete (og dermed kanskje litt enklere å treffe). Det var like kontrollerbart som Cobraen, og hadde samme akselerasjon, både opp og sidelengs.

 

 

PS: 400 timer i chopper i BF2 :blush: Altfor mye, vet det.

 

Har ingen planer om å gå i noe krangel her - men cobra i BF-2 opplevdes alltid for meg som langt mer kontrollvillig enn mi-28 eller hva den het. Den føltes alltid ut som en flygende volvo, men likevel langt bedre enn det våset BF-3 tilbyr.

 

..og jeg måtte bare sjekke; på mine 3 mest brukte nicks så har jeg 192+312+50 timer i heli :)

 

edit: for å ikke spore helt av, hva BF-3 angår så har jeg nok også holdt meg mest til heli. I motsetning til 2`ern hvor det var noe av det kuleste i hele spillet, oppleves det å fly heli i 3`ern som utrolig kjedelig, meningsløst, og frustrerende. Særlig frustrerende!! Tror DICE tok endel kritikk hva 2`ern angår i forhold til luftdominanse, og valgte i 3`ern å tone ned både fly og heli - eller med andre ord, forsøke etter beste evne å gi alle og enhver på banen muligheten til å tone ned fly og heli.

 

Den eneste "sikre" metoden for heli jeg har funnet så langt i bf-3 er å holde seg langt unna alt av flagg, nærmest gå rett opp fra der man spawner - for å deretter ta spotta tanks fra en avstand. Dersom man som pilot velger .. guided missiles tror jeg de heter, så treffer man ganske bra uansett avstand. Også blir det mer eller mindre å forsøke å holde avstand hele runden, eller iallefall til et fly kommer flygende forbi og vha et par treff med maskingevær får hele heliet til å spinne opp ned og gå i bakken.

 

Kjedelig gameplay.

 

Kanskje jeg overdrev litt, det kan jeg innrømme. Men det er bare fordi Mi-28 er så forbanna trist i BF3 i forhold til BF2 :nei:

 

Ofte kan det være best å bare hoovre over egen main-base da man som regel blir slakta i lufta nær flaggene. Men det er jo drittkjedelig og man hjelper laget lite. Man er helt nødvendig av å bruke miljøet som dekning hele tiden, f.eks på caspian border står jeg å hoovrer bak trærne vest på mappen før jeg og gunner tar en sveip over et flagg. Operation firestom er vanskelig syns jeg, men har begynt å bruke siloene som cover og det fungerer til en viss grad.

 

Er spent på hvordan det blir å fl heli på gulf of oman, wake island og sharqi på dette spillet. Sharqi burde bli bra, mye cover bak tv-tårnet f.eks. Problemet (og et stort irritasjonsmoment) er at infateri med anti-air har så latterlig lang rekkevidde! Samtidig som alle jets kan senke farten til utrolige 5 km/t og peppre deg ned eller få deg til å miste kontrollen :no:

Lenke til kommentar

Med tanke på det du sier om spawnrape.. Spill på en server som har regel mot baserape og voila, ingen spawnrape. (Les: Battlefield.no server regler.)

 

Den eneste klassen som muligens er litt OP er engi. Rett og slett fordi den har alt.. Men bortsett fra det er det genialt..

 

Og nr 3. TV guided missile er ubrukelig, men det håper jeg og regner med de får en fiks til.

Lenke til kommentar

Liker mye med BF3, men er en del småting som skurrer.

 

1. Flashlight. Misliker den mest når teammates bruker den.

 

2. IRNV. Bruker den selv, men det er feil at et scope skal være så sykt mye bedre enn de andre. Gjør også at jeg ikke gidder å bruke andre guns siden det tar 100 kills å få IRNV. Kunne godt vært fjernet, liker å se andre farger enn grønt og gult.

 

3. Altfor vanskelig å se fiender pga alle de overdrevne lyseffektene.

 

4. Ubalanserte maps, gjelder vel mest på Rush. Er ofte fordel defenders, spesielt på maps som Metro, Sein og Grand Bazar.

 

5. For små maps for 64 players. Gjelder vel egentlig alle maps, men Rush er totalt uspillbart som 64 player, og en del av Conquest mapsene lider også av dette. Tydelig at maps er beregnet på 24/32 spillere.

 

6. Må unlocke sikte til hvert eneste våpen. Greit at det er gøy å unlocke osv, men det finnes grenser. Et kompromiss kunne vært at man måtte unlocke sikte til hver class.

 

7. Default tickets på Conquest og en del Rush maps er for lavt. Tickets skulle vært basert på antall spillere. 64 player rush med 75 tickets er morro. Ikke så gøy med runder som varer i 10 minutter så 1 minutt ++ pause.

 

8. Engineers har for mange RPGs, og RPGs har for stor splash damage mot infantry. 10 RPGs med explosive perk er for mye.

 

9. Mortar er meningsløst. Blir sjeldent drept av mortar og synes ikke det er OP, er utrolig lett å drepe de, men sitter du bak i basen med en mortar og stirrer på minimappet er du ikke med i spillet. Tilfører ikke spillet noe og oppfordrer ikke akkurat til teamplay.

 

10. Russerheliet er forferdelig å styre.

 

11. Jets er for gode mot helis, og for dårlige mot infanteri / tanks.

 

12. AA gunnen er for god mot infanteri, og for god mot helis.

 

13. Recon er ubrukelig.

 

14. Support har en gadget for mye, C4, Mortar og Clay er overkill når du bare kan ha en.

 

15. Engineers burde ikke kunne ha AT miner og RPG.

 

16. Anti-tank miner er for lett å spotte med Thermal Optics. Har ikke blitt drept av en AT mine i tank enda, har sprengt hundrevis av dem.

 

17. Er for lett å treffe når du skyter fullauto, blir veldig mye spray and pray.

 

18. Man blir synlig på mappet når man skyter. Helt unødvendig, her burde hørselen vært nok.

 

19. Litt skuffet over destruction i BF3, er litt for lite som kan ødelegges.

 

20. Revive / healing gir i overkant mye poeng, får klart mest MVP som assault.

 

21. Skulle vært MCOM destroy assist poeng, istedefor at det er et kappløp om å armere og de 600 poengene.

 

22. Tidene mellom rundene er for lang.

 

23. Når man skal til å spawne på en squadmate som dør spawner man automatisk på neste på listen. Ikke gøy å havne på feil side av mappet.

 

24.Operation Metro 64 player Conquest 24/7 servere kan føre til alvorlige psykiske problemer hvis man skulle rote seg inn på en.

Lenke til kommentar

Kort oppsummering hva som har skjedd med FPSsjangeren:

http://youtu.be/W1ZtBCpo0eU

 

Battlefield 3 er et helt greit public spill, har ikke stor tro på det når det gjelder eSport. Man ser at spillet er lagd for consoles, menyene og hardware er noobifisert etc. Fra BC2 har DICE gjort noen ting rett, som default FOV satt til 70 og den er justerbar ingame. I BC2 var default FOV 55 som er det samme som alle console spill har pga det skal vises på TV. Raw mouseinput og noen få console(|) commands er også en liten oppgradering fra BC2. Men overall er spillet en nedgradering sammenlignet med BF2. Akkurat det samme så vi da CoD gikk mainstream fra CoD4 til MW2: CoD4 vs MW2 features

 

Her ser man at features blir strippet ned til å passe inn på consoles. P2P networking, P2P hitreg, 55FOV, nesten ingen muligheter for konfigurering, mod tools osv. BF3 er helt greit public som sagt, hvertfall som inf. Jeg ble så skuffet da jeg prøvde fly/choppers så HW spiller jeg kun i de gamle BF spillene. BC2 prøver jeg å glemme, værste BF spillet i historien.

 

BF2 var ikke feilfri heller, spesielt hitreg etter alle begynte å tweake latencycompensation og interpolation var elendig. BF42 og Nam derimot var bedre der. BF42, Nam og BF2 er spill jeg spiller den dag i dag og kommer til å spille mange år fremover. BF3 kommer til å være glemt om 1-2år siden BF4 er på vei. EA kommer til å gjøre som Activision å gi ut et nytt spill hvert år..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

23. Når man skal til å spawne på en squadmate som dør spawner man automatisk på neste på listen. Ikke gøy å havne på feil side av mappet.

 

Akkurat dette er noe av det mest irriterende på hele spillet. Det skjer hele tiden hvis flagget jeg skal spawne på blir tatt, eller squadmember dør akkurat i det jeg trykker deploy. Jeg kunne ha spawnet på det andre flagget som var 100 meter unna, eller den andre squadmemberen som ikke ble drept. Men nei da, jeg skal bli kastet helt tilbake til hovedbasen, slik at jeg må kjøre hele veien tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Liker mye med BF3, men er en del småting som skurrer.

 

1. Flashlight. Misliker den mest når teammates bruker den.

Yupp!

 

 

5. For små maps for 64 players. Gjelder vel egentlig alle maps, men Rush er totalt uspillbart som 64 player, og en del av Conquest mapsene lider også av dette. Tydelig at maps er beregnet på 24/32 spillere.

 

Uenig, er sjeldent jeg ser mer enn 3-5 fiendtlige soldater på en base, med unntak i helt begynnelsen av en runde, eller hvis det blir en slags baserape situasjon.

6. Må unlocke sikte til hvert eneste våpen. Greit at det er gøy å unlocke osv, men det finnes grenser. Et kompromiss kunne vært at man måtte unlocke sikte til hver class.

Enig, er litt irriterende å ha unlocket alt på et våpen, og så får du et nytt våpen som har litt bedre stats, da må du farme mer kills igjen.

7. Default tickets på Conquest og en del Rush maps er for lavt. Tickets skulle vært basert på antall spillere. 64 player rush med 75 tickets er morro. Ikke så gøy med runder som varer i 10 minutter så 1 minutt ++ pause.

Conquest? Er nok av servere der ute som har 500 og 700 tickets, 200 er litt lite, men 300-400 er ålreit.

 

 

9. Mortar er meningsløst. Blir sjeldent drept av mortar og synes ikke det er OP, er utrolig lett å drepe de, men sitter du bak i basen med en mortar og stirrer på minimappet er du ikke med i spillet. Tilfører ikke spillet noe og oppfordrer ikke akkurat til teamplay.

Kan være ålreit i situasjoner hvor du stjeler en base, men er vanskelig å få til hvis ingen spotter.

 

13. Recon er ubrukelig.

Til teamplay? yupp.

14. Support har en gadget for mye, C4, Mortar og Clay er overkill når du bare kan ha en.

Tja, hvis du syns Mortar er meningsløst, så har du jo bare to å velge mellom, er ålreit det.

 

18. Man blir synlig på mappet når man skyter. Helt unødvendig, her burde hørselen vært nok.

Tja, men da er det ikke nødvendig med suppressor heller da?

 

19. Litt skuffet over destruction i BF3, er litt for lite som kan ødelegges.

yupp

 

 

23. Når man skal til å spawne på en squadmate som dør spawner man automatisk på neste på listen. Ikke gøy å havne på feil side av mappet.

Utrolig irriterende!

24.Operation Metro 64 player Conquest 24/7 servere kan føre til alvorlige psykiske problemer hvis man skulle rote seg inn på en.

Yupp, det suger.

 

 

Lenke til kommentar

 

Battlefield 3 er et helt greit public spill, har ikke stor tro på det når det gjelder eSport. Man ser at spillet er lagd for consoles, menyene og hardware er noobifisert etc. Fra BC2 har DICE gjort noen ting rett, som default FOV satt til 70 og den er justerbar ingame. I BC2 var default FOV 55 som er det samme som alle console spill har pga det skal vises på TV. Raw mouseinput og noen få console(|) commands er også en liten oppgradering fra BC2. Men overall er spillet en nedgradering sammenlignet med BF2.

 

Her ser man at features blir strippet ned til å passe inn på consoles. P2P networking, P2P hitreg, 55FOV, nesten ingen muligheter for konfigurering, mod tools osv. BF3 er helt greit public som sagt, hvertfall som inf. Jeg ble så skuffet da jeg prøvde fly/choppers så HW spiller jeg kun i de gamle BF spillene. BC2 prøver jeg å glemme, værste BF spillet i historien.

 

BF2 var ikke feilfri heller, spesielt hitreg etter alle begynte å tweake latencycompensation og interpolation var elendig. BF42 og Nam derimot var bedre der. BF42, Nam og BF2 er spill jeg spiller den dag i dag og kommer til å spille mange år fremover. BF3 kommer til å være glemt om 1-2år siden BF4 er på vei. EA kommer til å gjøre som Activision å gi ut et nytt spill hvert år..

Trist å lese, men helt sant det du sier, greit å vite at det ikke er bare meg "det er noe feil med".

Good times er over, spilla blir ikke de samme som før, enkelt og greit. Synes litt synd på dagens generasjon som vokser opp med COD MW3 og disse portet konsoll spillene. Er mye de går glipp av :ohmy: All den tiden som ble brukt på battlefield 1942, vietnam og BF2 er episk, og kan ikke sammenlignes med det som er ute idag. Synd den trenden ikke ser ut til å snu. Men sånn sier vel alle de som har lengre livserfaring, både når det gjelder spill, musikk og andre ting, nå skjønner jeg hvorfor de eldre klager at alt "det nye" er dårlig :p

 

Greit nok, skal ikke si BF3 er et drittspill, men kjenner allerede etter 20 timer ingame at man går sakte lei, blir vel et par timer ekstra når de "låser opp" mapsene fra BF2... Har selv bare 320 timer i helikopteret på BF2, hadde jeg funni en teammate som liker å sitte på, server med masse folk, så er ikke 320 timer til umulig hvis man har tid. Det går IKKE på BF3 for å si det sånn, slik ræva de er pr dags dato.

Får prøve å å spille de gamle BF spillene igjen og se om det er like morro som før :)

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

 

 

Greit nok, skal ikke si BF3 er et drittspill, men kjenner allerede etter 20 timer ingame at man går sakte lei, blir vel et par timer ekstra når de "låser opp" mapsene fra BF2... Har selv bare 320 timer i helikopteret på BF2, hadde jeg funni en teammate som liker å sitte på, server med masse folk, så er ikke 320 timer til umulig hvis man har tid. Det går IKKE på BF3 for å si det sånn, slik ræva de er pr dags dato.

Får prøve å å spille de gamle BF spillene igjen og se om det er like morro som før :)

 

Siste året har jeg spilt endel lonewolf på sandviken nr. 1 tror jeg den heter. Hengte endel skilla chopper folk der før BF-3 kom. Har ikke vært innom på en stund, tipper de fleste har gått til BF-3, men kan være verdt å ta en titt. God ping, og fremdeles en og annen admin som holder ting på plass.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Altså... rammere. Cmon? :nei:

 

Er det noen sanne rammere her inne, kan dere dra dit peppern gror! Patetiske nabbhull skal man lete lenge etter. "Oi, klarer visst ikke å skyte ned chopperet, selv om jeg har prøvd hele runden. Jaja, får bare krasje i det da"

 

Ser ikke problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...