Gå til innhold

10 grunner til at jeg synes Battlefield 3 er dårlig pr. idag..


Anbefalte innlegg

helikopteret havner alltid i hendene til random noobs som overhodet ikke kan fly det

 

Dette må jo være den største forbedringen av dem alle! Ingenting ødelegger spillet mer enn når "pro-gamers'n" eier alle med det forbanna helikopteret :nei:

 

 

Bare lag en remake av BF2 istedefor. Alt var bedre der!

 

Det er sikkert mange som fortsatt spiller det, ingen tvinger deg til å spille BF3 i stedet :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Veldig ubalanserte brett.

Enig. Iallefall noen som ikke passer som conquest. Og Det er drit vansklig å vinne som attacker i rush, og drit lett å vinne som defender.

 

2. Våpenbalanse.

Ikke merket. Hvilke våpen tenker du på?

 

3. Mange bugs.

Ikke enig. Hvilke tenker du på? Noe småttrier er det, men ikke noe å klage over til imo.

 

4. Hit detection.

Aldrig hatt problem med det. Du er klar over at det er "bullet drop" i dette spillet? :p

 

 

5. Spawnraping

Kun et "problem" om det andre laget har kjørt oss helt på felgen. Så lenge det er en forholdsvis jevn omgang er ikke dette et problem. Det vil uansett være en del av spillet, og det er opp til laget å hindre at noen får lov å ligge å peppre spawnene.

 

 

 

6. Ingen manual/training grounds.

Hadde vært kjekt ja. Men det finnes servere som er satt opp for det. Jeg og noen kompiser spleisa på en og. 120kr for en måned er ikke mye.

 

7. Ubalanserte klasser.

Uenig. Alle klasser har sin plass. Hvilke klasser mener du er OP og hvilke er UP?

 

8. Ubalanserte kjøretøy.

Hvilke? eneste jeg føler kanskje er litt godt, er mobile AA. Men siden det bare er en på vært brett, er jeg egentlig ok med det. Dessuten har ikke folk fått låst opp alt enda, så å klage på ubalanse der allerede, blir litt søkt.

 

9. Ingen god anticheat løsning.

Hva ville du heller hatt enn PB? Jeg har enda, etter 32 timer online, tilgode å se en som cheater. Selv om jeg vet det finnes.

 

 

10. Battlelog stinker.

Det trodde jeg og når jeg fikk høre om det. Men etter å ha brukt det en stund nå. Er jeg ikke så negativ til det. Det er og et pluss at det gjør oppdatering av div ting mye lettere for DICE. Ta feks. den oppdateringa til filteringa som de implementerte igår(?). Det hadde nok ikke gått så fort uten BL. Hva er det som gjør den så dårlig?

Lenke til kommentar

Enig i noe av det.

 

Noen våpen kan med fordel bli forandret på. Looking at you M249.

 

Spawnrape. Sett lite til det. Men plagsomt når det skjer. Har ingen planer om å sitte i AA i spawn for å hindre noen fly i å bli skudd på bakken.

 

Trening hadde passet bra for mange.

 

Engineer er litt for sterk ja. Ellers greit.

Lenke til kommentar

helikopteret havner alltid i hendene til random noobs som overhodet ikke kan fly det

 

Dette må jo være den største forbedringen av dem alle! Ingenting ødelegger spillet mer enn når "pro-gamers'n" eier alle med det forbanna helikopteret :nei:

 

 

Bare lag en remake av BF2 istedefor. Alt var bedre der!

 

Det er sikkert mange som fortsatt spiller det, ingen tvinger deg til å spille BF3 i stedet :thumbup:

 

 

Vil overhodet ikke kalle dem "pro-gamers´n", men folk som faktisk kan bruke helikopter. Akkurat nå er BF3 noob-vennlig på akkurat dette området. I tillegg er det vanskelig å holde helikoptrene i lufta dersom man blir skutt på. Og når man prøver og lande å reparere, vagler det frem og tilbake p.g.a skaden slik at man nesten alltid krasjer.

Lenke til kommentar

Her er en liste over mine klager:

 

1) Bruk av rank insignia er bare tull.

2) Det å bli drept av geværskudd når man trodde man hadde fått gjemt seg trygt bak et hjørne er ikke moro.

3) Battlelog: Irriterende med låste våpen, som kun kan åpnes med å spille co-ops.

4) Battlelog: Må bruke IE og kan tydeligvis ikke bruke Opera, for å bli med å spille.

5) Battlelog: Jeg kan ikke skjønne at det er mulig å se hvilke servere som har egne instillinger for spillet.

6) Ingen grei voice comms løsning av hva jeg kan se.

7) Battlelog: Visning av "Latest awards" er så teit at jeg skjønner ikke poenget.

8) Battlelog: Det å ha en egen liste med "upcoming unlocks" er også teit. Ting vil være på lista i all evighet, hvis det er for et våpen som ikke lenger brukes.

9) Jeg mener å ha skjønt at en kan endre kamuflasje for hvert brett, men menyene virker så kronglete at jeg mistenker at dette skyldes et design fokus for konsoller.

10) Det å måtte flippe mellom ting når man stiller inn tilbehør for våpen og sånt, virker teit og unødvendig når ting enkelt kan vises med en meny som man kan velge fra.

11) Lysglimt fra geværsikte er teit og virker lite realistisk i min mening.

12) Ansiktene på soldatene slik de er modellert, har kun noen få varianter.

13) Animasjonen for å lade om våpen når en soldat ligger på bakken ser skikkelig teit ut med armene som svinger kunstig omkring kroppen.

 

Mye mulig at jeg kunne lista opp flere ting her hvis jeg fikk tenkt meg godt om.

 

Det at en kan se figurene åpne munnen og vise tenner når de skyter er en artig detalj.

Lenke til kommentar

1. Veldig ubalanserte brett.

 

Litt uenig. Mange maps er balansert for flere modes, men noen er ubalanserte som Seine Crossing hvis du ikke bruker får momentum på starten til å holde midtseksjonen med bruer. Squad opp med venner som vet hva du gjør og du vil vinne. Spille med randoms er en forbannelse dessverre.

 

2. Våpenbalanse.

 

Alle våpen er forskjellige. Det er opp til deg å finne ditt våpen som passer din stil. Hvis folk treffer deg så kan det være flere ting: Som at de spotta deg lenge før og vet hvor du kom fra eller bare spraya og var heldig.

 

3. Mange bugs.

 

Har ikke opplevd noen bugs som ødelegger gameplayen nok til å få meg til å slutte med BF3.

 

4. Hit detection.

 

Ikke noe problem. Du burde sette deg ned og spille mer. Gi profil og la oss se din accuracy. Det kan være deg eller lagg. Mine kuler går der de skal. Hvis du skyter mot en sniper 500 meter unna med din sub- eller assaultvåpen så sier det seg sjøl.

 

5. Spawnraping

 

Spawnraping er en straff at laget ditt suger. At dere ikke har funnet venner som er i samme squad som kan slå det tilbake. Hvis du blir spawnrapa, spawn som engineer og ta ned kjøretøyene. Eller samarbeid sammen som squad å ta spawncamperne eller spawn et annet sted. Hvis du spiller Conquest. Du vet du kan velge hvor du kan spawne? Enten på selve flagget eller hos squadmates.

 

6. Ingen manual/training grounds.

 

Finnes mange servere som tilbyr max lvl 20 for nybegynnere. Bruk searc filter for å finne dem.

 

7. Ubalanserte klasser.

 

Helt uenig. Hvis du mener du blir drept av samme class for mye så er det mer deg eller enn at klassen er OP. Alle klasser skal komplementere for å vinne. Hvis du er mye lonewolf med en class og blir slaktet ned så er det din egen feil. Finn venner med hver sin klasse og ta igjen.

 

8. Ubalanserte kjøretøy.

 

Ingen kjøretøy er ubalanserte. Du var bare på feil sted til feil tid med feil våpen. Hvis du ikke er engineer med stinger eller rpg. Løp og gjem og si ifra til teammates om å spawne på deg med anti-tankvåpen.

 

9. Ingen god anticheat løsning.

 

Punkbuster er bedre enn ingenting. Søk på servere med punkbuster ON. Din egen feil hvis du går på servere uten Punkbuster.

 

10. Battlelog stinker.

 

Google og løs problemer av deg sjøl eller spør folk før du kommer med slike sitater. Det du sa at du ikke har spilt mye sier at du ikke er tålmodig å teste ting lenge nok. At du lar Battlelog ødelegge spillopplevelsen er tegn på utålmodighet. Deaktiver antivirus og google resten hvis du har problemer

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

1. Veldig ubalanserte brett.

 

2. Våpenbalanse.

 

3. Mange bugs.

 

4. Hit detection.

 

5. Spawnraping

 

6. Ingen manual/training grounds.

 

7. Ubalanserte klasser.

 

8. Ubalanserte kjøretøy.

 

9. Ingen god anticheat løsning.

 

10. Battlelog stinker.

 

 

 

 

Dette var bare de 10 første jeg kom på. Tror jeg skal legge spillet på hylla foreløpig, hvertfall til det kommer noen skikkelige oppdateringer. Akkurat nå synes jeg det er altfor mange irritasjonsmomenter. Ellers ser jeg at spillet kan bli virkelig bra, men det virker som om dice enten har rushet releasen eller at de har prøvd å gjøre for mye på en gang. Ikke vet jeg.

 

Er ganske enkelt veldig uenig i mesteparten av dine grunner for at dette spillet er dårlig, jeg har spillet på Xbox 360 og er veldig fornøyd med spillet, og nå vet jeg ikke om hvilken plattform som du bruker men det høres ut som om det er PC. Ihvertfall så synes jeg balansen på spillet generelt er top (våpen, kjøretøy osv), nå er det et punkt jeg kan si meg enig i: Spawnraping som er veldig irriterende spesielt på kartene Opetation Metro og Tehran Highway, fordi da kan man liksom ta alle flaggene (tenker på conquest moden) og så kommer ikke det andre laget noen vei pga de sitter akkurat ved basen og dreper alle.. -.-

 

Jeg synes selv Battlelog var en kult, men spiller jeg på Xbox360 og ikke på PC hvor man må bruke BL hele tiden..

Lenke til kommentar

Tildels enig i punktet om ubalanserte maps. Conquest på Operation Métro er jo selve skrekkeksempelet.

 

Ja hva er greia? Er jo som å spille rush-mode. Alle står å stanger gjennom to innganger. Elendig map!

 

Det blir mer farming enn spilling på metro conquest, men det er ikke akkurat som om man taper eller vinner avhangig av hvem side man spawner på, laget med best teamplay vil alltid ta mitterste flagget og vinne.

Lenke til kommentar

Opplevde nettopp en ny bug; musa blir ikke med i spillet, dersom jeg klikker på noe kommer jeg tilbake til desktopen. Tastaturet virker som det skal. Det var en merkelig bug gitt :ermm:

 

Hatt denne bugen siden dag 1. Har ikke funnet ut en måte å fikse det på enda, men etter litt Googling så virker det som om det er en feil med programvaren fra Logitech.

 

Forutenom dette så er mangelen på mulighet til å forandre på utstyr og attachments utenfor spillet eller i menyene før man starter ett spill mitt største irritasjonsmoment så langt. En smule kjedelig å bruke verdifulle sekunder av en match for å tweake figuren din.

Lenke til kommentar

Chopper-delen som jeg så voldsomt elsket i BF2 er definitivt ødelagt i BF3 (for min del - slapp av, ikke rage!!). Synes det er lagt altfor stor vekt på realisme fremfor det å ha det morsomt som pilot og gunner. Sykt vanskelig å se infantry, samtidig som det er umulig å dodge skudd og missiler fra andre choppers og fly..

 

Og med tanke på at en conquest-runde varer like lenge som en isbit i sahara, pluss at det tar altfor lang tid før chopperet re-spawner, er det lite poeng å hente derfra :mad: Eneste positive jeg ser er at de faktisk har inkuldert TV-guided missile, men den får man ikke før en million poeng så...

Lenke til kommentar

En ting jeg irriterer meg over er at du IKKE kan endre/redigere classes utenfor spillet...

 

Det her...

 

Så er det andre små ting jeg blir små irritert av.

Som for eksempel, du dør... så må du stå der og se på fyren som drepte deg (selvom det kan være bra) men istedenfor for å vise det, så skulle man kunne gå til Customize/class for å velge class og ordne dem. (evt skip button)

 

Samme gjelder når et map er ferdig, så må man vente 30sek til neste map uten å få access til å ordne class og sånt. Greit nok at man kan det etter timeren går ut men doh...

 

Så er det Origin, men til det har jeg crack, kan starte spillet uten origin. (tnx Razor1911).

 

In-game synes jeg alt er helt okei faktisk, ingenting å klage over, eller kommer ikke på noe spesielt.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Ny dag, ny bug. Når jeg starter spillet er oppløsningen feil. Jeg kjører eyefinity og bildet er dratt slik at det som skulle være på den midterste skjermen blir dratt ut over alle tre. Dette fikses med å alt-tab ut og inn av spillet, men et irritasjonsmoment likefullt.

 

På en annen side tabber jeg ut og henger på hw imens spillet laster uansett, iallfall svært ofte..

Lenke til kommentar

Spiller for det meste Conquest, men må si jeg er uenig i endel av dine meninger her. Selvfølgelig er dette endel smak og behag, og mange har jo ulike preferanser.

 

1. Veldig ubalanserte brett.

Har ikke merket noe særlig til dette, synes det er mest avhengig av om du får et lag med enkeltspillere eller folk som spiller sammen. Vanskelig å vinne noe med bare en gjeng med lone wolves. Mulig dette merkes bedre når man spiller hele lag mot andre hele lag.

 

2. Våpenbalanse.

Alle våpnene er ikke like kraftige, og forstår irritasjonen. Blir likevel en avveining mellom å ta realismen hvor det faktisk er noen våpen som er klart bedre enn andre, eller å ta en jevn balanse, men som samtidig gjør at man mister litt av drivkraften for å unlocke nye våpen hvis alle er like bra.

 

3. Mange bugs.

Ikke merket mye til dette, men det er noen. Blant annet at spillet henger seg opp for meg, og at noen i squad innimellom får fail to join server mens vi andre kommer inn.

 

4. Hit detection.

Utdyp gjerne. Er enig i at granater ikke er like kraftige som de er i virkeligheten, men hadde det da vært noe gøy?

 

5. Spawnraping

Ikke merket mye til dette, men ser at noen baner, spesielt de uten kjøretøy, har potensielle flaskehalser.

 

6. Ingen manual/training grounds.

Enig

 

7. Ubalanserte klasser.

Uenig, synes de utjevner hverandre bra.

 

8. Ubalanserte kjøretøy.

Uenig. Flyr mye helicopter, og det er lett å holde seg i lufta hvis bare én på det andre laget er etter deg. Dersom f.eks 2 stk samarbeider ryker man fort. Dette gjelder alle kjøretøy etter min mening.

 

9. Ingen god anticheat løsning.

Spiller xbox, ikke merket noe til cheat.

 

10. Battlelog stinker.

Har ikke noe særlig forhold til denne, bruker den sjelden.

 

 

Mener forsåvidt at det skulle vært mulig å quitte etter at runden er ferdig. Irriterende å måtte laste nytt hver gang, for så å gå ut.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...