Gå til innhold

10 grunner til at jeg synes Battlefield 3 er dårlig pr. idag..


Anbefalte innlegg

er det ikke det forbrukeren vil ha? med tanke på at COD ikke har absolutt noe i det hele tatt med realisme og gjøre på noen som helst standpunkter?

 

tydeligivs, men så vidt jeg vet, så slipper man i cod å tømme et halvt magasing for å drepe en fiende!?

 

Har du noen gang tenkt, kanskje det er jeg som er dårlig å skyte og det er ikke noe galt med spillet?

Eller at du burde spille hardcore?

 

3 skudd dreper med de tyngre våpnene i vanilla, 4 med andre, samme hvor du treffer (mindre med headshots naturligvis) utenom på lengre avstander. Når de fleste magasin har 30 skudd, 20 for de som trenger 3 skudd, så forstår jeg ikke matten din. 4 = halvparten av 30?

 

Du må nok bar treffe bedre og ikke sløse kuler.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri vært med på å tape på Metro CQ som US, så jeg greier ikke helt å se den. Jeg har riktignok bare prøvd det på 32-mannsservere, men prinsippet blir vel det samme selv med flere folk. Bare man pusher opp så fort som mulig med nesten hele laget har man faktisk en fordel som US i mine øyne.

Lenke til kommentar

Drittservere som bare kjører en runde pr map. Det må være minimum 2 med bytte av side slik at man får utjevnet eventuelle ubalanser i mapdesign (metro CQ anyone? - ja du kan si at ett godt lag kan vinne som US, men det forandrer ikke faktum at RU har en stor fordel på det mappet.).

 

 

Hva er egentlig greia med kun en runde pr. map på conquest?? Er mye som forundrer meg i BF3, mye... Alt som var bra og gøy i BF2 er borte!

Lenke til kommentar

Det er jo serversettings, så bitch til dem som har satt opp serverene. :)

 

De aller fleste PC serverene kjører 2 runder pr map, Det er bare når du finner de drittserverene som ikke gjør det som er irriterende. Vet ikke om situasjonen for konsoller da...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

er det ikke det forbrukeren vil ha? med tanke på at COD ikke har absolutt noe i det hele tatt med realisme og gjøre på noen som helst standpunkter?

 

tydeligivs, men så vidt jeg vet, så slipper man i cod å tømme et halvt magasing for å drepe en fiende!?

 

Har du noen gang tenkt, kanskje det er jeg som er dårlig å skyte og det er ikke noe galt med spillet?

Eller at du burde spille hardcore?

 

3 skudd dreper med de tyngre våpnene i vanilla, 4 med andre, samme hvor du treffer (mindre med headshots naturligvis) utenom på lengre avstander. Når de fleste magasin har 30 skudd, 20 for de som trenger 3 skudd, så forstår jeg ikke matten din. 4 = halvparten av 30?

 

Du må nok bar treffe bedre og ikke sløse kuler.

 

Et kryss er et treff, er det ikke det da?

 

Jeg har opplevd å måtte få 6 kryss for å drepe fienden på avstand og det rett etter hverandre(slik at jeg kunne utelukke at han fikk tilbake liv)

Lenke til kommentar

 

 

2. Lyden. Den er fantastisk ja, men det blir bare for mye av den. (jeg sitter på x-fi->hodetelefonforsterker->AKG K701). Jeg sliter virkelig med å høre eksempelvis fottrinn i nærheten av meg, fordi den tanksen på andre siden av brettet absolutt skal være med og fargelegge lydbilde. Det samme gjelder snipere, jeg vet ikke om det er mitt oppsett det er noe feil med men jeg sliter eksempelvis ofte med å angi retning sniper.lyd kommer fra. I sum opplever jeg lydbilde som skarpt, men utrolig kaotisk - ALT skal liksom med hele tiden.

 

 

 

Du har sikkert eksperimentert med de forskjellige lyd innstillingene i options? Bruker man "War tapes" kan opplevelsen beskrives slik du opplever det. Rent personlig fallt jeg pladask for lydbildet siden det første Bad Company, alt annet av skytespill etter dette høres ekstremt kjedelig og lite levende ut i mine ører. Lydbildet i BF bidrar ufattelig mye til opplevelsen (for min egen del)

 

Du sa noe der - måtte stikke inn en tur og sjekke om jeg hørte noe forskjell. Hadde satt lyd til hodetelefoner ja, war tapes hørtes enda verre ut.

Lenke til kommentar

Joda, jeg elsker henne jeg også (kjerringa di :tease: )

 

Men unlock hore som jeg er skulle jeg ønske de dro det ut litt lengre sånn at man har mer å strebe etter.

Hver unlock I BF2 var viktig, fordi man hadde jobbet HARDT mot dem, spesiellt de siste. Her blir de lempet over deg for bare å spawne inn omtrent.

Lenke til kommentar

Noen refleksjoner:

 

Jeg synes i utgangspunktet at BF3 er brilliant på de fleste områder! Men noen detaljer ødelegger det som ellers kunne vært en helt perfekt spillopplevelse - og ikke minst langvarig interesse;

 

1) Teamwork funker i beste fall bare delvis. I de fleste tilfeller så er folk bare ego, og kjører eget løp for hurtige poeng. Svært sjelden opplever jeg at vi er 32 spillere som faktisk samarbeider og som har total oversikt over hvordan vi må jobbe for å vinne. Her synes jeg DICE har en jobb å gjøre for å øke lagfølelsen/spillstrukturen. Jeg har vært teamleader gang på gang, men ordrer blir oversett og nå bruker jeg ikke tid på å forsøke engang. Kanskje burde man innføre en sett med rigide regler som må følges i et eget "teamwork-mode", gjerne tilsvarende hardcore mode. På den måten slipper man i vertfall å spille med folk som åpenbart gir f. i samarbeid.

 

2) Tanks og andre kjøretøyer oppfører seg til tider litt merkelig. Spesielt ut av basen opplever man "jam" fordi en idiot kjører på deg bakfra eller fra siden. Et liggende tre kan f.eks være en uoverkommelig hindring for en T90 tanks, og det er litt fjernt. En liten stein kan få en tanks til å snu seg 360 grader om du er så uheldig å touche borti.

 

3) Face to face mener jeg at personen som får inn det første skuddet på motstanderen, burde få en fordel. Enten i form av at motstanderen får en tiendel eller to med stunn-effekt som gir meg et overtak. Men gang på gang skyter jeg 6-7 skudd i kroppen på motstanderen, for å få et hodetreff tilbake. Merkelig mekanikk spør du meg. Kred til spilleren som treffer meg i hodet, men det føles bare urettferdig. Mulig jeg bare skal hoppe over på hardcore servere.

 

4) Kartstørrelse synes jeg er altfor liten. Skulle gjerne bli flydd inn til et område, påkalle opphenting og resupply fra luftstøtten. Fly fikk større område og boltre seg på og et helikopter kunne sakte heve seg over en bakketopp, merke targets og gjemme seg bak åskammen igjen for å fyre rakettene mot målet. Det burde være bunkers under hvert flagg - som kunne gi bakkestyrkene beskyttelse mot luft og tanks. Så må gjerne fly/heli med bunkerbusters bistå for å få has på den idioten som okkuperer bunkersen og hindrer overtakelse av flagget. Nok en gang økt samarbeid mellom styrkene.

 

5) Field commander burde være obligatorisk på et sånt spill. Tenk så vanvittig gøy om noen hadde totalt oversikt over kampbildet, og kunne gi ordrer til spillerne? Ikke bare internt i en Squad, men på hvordan hele teamet skulle bevege seg? Hva som skulle angripes, med prioritering av mål? At man fikk opp en pil i huden med directions for de ordrene som er gitt? Mange muligheter her som DICE ikke engang har luktet på.

 

6) Fordelingen av kjøretøy burde også skje på en annen måte. Nå opplever man at folk står og venter i basen halve runden på at "sitt" favoritt-kjøretøy skal bli ledig. Når det står 10 stk i basen og venter til enhver tid, er det noe som ikke funker. Det hjelper meg ikke hvor dust disse spillerne er - jeg får ikke gjort noe med det og det ødelegger mitt spill. Camping burde også få en konsekvens. Gjerne i form av minuspoeng om du står/ligger i ro på et område. -10 poeng for hvert 20. sekund du står i ro på et gitt område.

 

 

God helg! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mitt største problem i grunn, er at venner ikke har tid/orker ikke å spille med meg, så jeg prøver mitt beste å spille lagarbeid stil, men er ikke alltid lett, ender med å heller for mange kills på enkelte map.

 

Men det med at folk sliter med at alle på laget skal samarbeide har jo eksistert siden det første BF, er jo umulig å tvinge folk til å hjelpe hverandre.

Lenke til kommentar

Her herved sluttet å bruke RU chopperet. Det er bare så latterlig dårlig i forhold til cobraen. Og det skal overhodet ikke sies at jeg ikke har prøvd mye!!

Ja, det er rart at det skal være så enorm forskjell på RU og US-helikoptrene. Sånn var det i BC2 også. US var helt klart best.

 

Sånn var det i BF-2 også.

 

 

Nei, overhodet ikke. Helikoptrene i BF2 akselerte var så og si prikk lik foruten at Mi-28 var litt større og klumpete (og dermed kanskje litt enklere å treffe). Det var like kontrollerbart som Cobraen, og hadde samme akselerasjon, både opp og sidelengs.

 

 

PS: 400 timer i chopper i BF2 :blush: Altfor mye, vet det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...